Jump to content

SKAJA

Uživatel
  • Content Count

    3,142
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

3 Neutral

About SKAJA

  • Rank
    Veterán

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0
  1. SKAJA

    Benzin v oleji 1.2 TSI

    Na to právě nikdo nedokáže odpovědět. Jisté je, že se to děje u poměrně velkého množství aut, jelikož se s tím setkal každý servis Škody nebo VW, kde jsem měl možnost o tom s mechaniky mluvit. Typicky se jim ty auta v servisu nahromadí v době, kdy udeří výraznější mrazy. Jisté také je, že o tom ví VW, potažmo Škodovka, protože na to mají univerzální odpověď, kterou potom jednotlivé servisy papouškují zákazníkům, případně ji poskytuje zákaznická linka Škodovky. Z toho logicky vyplývá, že to je problém, který nelze jednoduše odstranit výměnou některé komponenty. Kdyby to servisně vyřešit šlo, tak by to výrobce prostřednictvím servisů řešil a nesnažil by se to takhle zametat pod koberec.
  2. SKAJA

    Benzin v oleji 1.2 TSI

    Popravdě řečeno jsme na začátku sporu přemýšleli, jak to postavit a co požadovat. Nikdo si netroufal odhadnout, jak to dopadne a slevu z kupní ceny jsme zvolili jako nejschůdnější řešení. Dneska bych se nebál požadovat cokoliv, znalecké posudky jsou tak jednoznačné, že není co řešit. Ale na druhou stranu, když bychom odstoupili od smlouvy, neměli bychom nic. Resp měli bychom peníze, za které bychom museli koupit nové auto. Takhle máme auto a ještě peníze. Když se ho budeme chtít zbavit, stačí ho střelit do Áček a koupit nový. Rozdíl v ceně nám pokryje ta sleva, takže budeme vlastně na stejným. No a nebo si ho zatím můžeme nechat. On ten průsak benzínu je sice problém, ale projevuje se zejména v zimním období a do jisté míry se to dá řešit častější výměnou oleje. 4l obyč 502.00 koupím za 450 Kč, takže i kdybych vyměnil olej 3x nebo 4x do roka, není to zase taková pálka (pokud si to udělám sám).
  3. SKAJA

    Benzin v oleji 1.2 TSI

    Čistě pro informaci, taky jsme řešili u 1.2 TSI průsak benzínu do oleje při městském provozu. Několikrát reklamováno, servis se to napřed snažil řešit, později to hrál do outu s tím, že to je způsobeno naším stylem jízdy na kratší vzdálenosti (městský provoz) se studeným motorem. Prý se musí s vozidlem jezdit tak, aby bylo 80% jízd se zahřátým motorem a 20% jízd se studeným motorem, na takové podmínky byl prý motor konstruován. Zdůvodňovali to tím, že při studeném motoru benzín přirozeně prosakuje do oleje a po zahřátí se odpaří přes odvětrání klikového hřídele. Samozřejmě je to absurdní, aby mi servis nařizoval, jak mám s vozidlem jezdit. Dokonce od nich padaly takové rady, že si mám v zimě vypnout topení, aby se motor rychleji ohřál. Tak to skončilo u soudu, vznikly dva znalecké posudky, jeden od běžného znalce, druhý vypracoval Ústav soudního inženýrství při VUT v Brně. Řešila se konkrétní příčina průsaku benzínu do oleje, což se rozklíčovat bohužel nepodařilo. Provedli kontrolu vysokotlakého čerpadla, vstřikovačů, komprese a všechno bylo v pořádku. Nakonec tedy bylo konstatováno, že je vadný motor jako celek (pravděpodobně konstrukční vada celé motorové řady, což ovšem nebylo předmětem našeho zkoumání). Soud nám dal tedy plně za pravdu, že se jedná o vadu, kterou musí prodejce v rámci záruky řešit. My konkrétně zvolili slevu z kupní ceny, ale nepochybně by bylo možné i odstoupení od kupní smlouvy. Argumenty prodejce / servisu, že je motor v pořádku, jelikož ho takto VW vyrobil a podle jejich interních metodik nevykazuje vadu (tím byla myšlena váhová zkouška, kdy najeli během dvou dnů 1000 km, což absolutně neodpovídá běžnému provozu) soud zcela smetl ze stolu. Kdyby se k tomu prodejce / servis postavil čelem hned na začátku, mohl si ušetřit 350tis Kč. Tolik ta sranda nakonec stála 😉
  4. SKAJA

    2.0 TDI DPF (125 kW)

    Tak to nasere, naprosto ti rozumím. Když si člověk kupuje auto v takovéhle hodnotě, tak předpokládá, že s ním bude nějaký čas bez problému jezdit a to naprosto spolehlivě a né řešit, jestli vůbec dojede. Jednoznačně je to ze strany škodovky průser a rozhodně to není ojedinělý případ, jak tvrdí servisy (a prodejci), těch nafťáků jde do kopru spoustu. Taky už bych dneska do koncernové nafty nešel ani zadarmo
  5. SKAJA

    2.0 TDI DPF (125 kW)

    Tak já tomu sice nerozumím, ale přeci kdyby tam byla díra nebo netěsnost, tak by to muselo dělat ten problém pořád. Při každé akceleraci (resp určitém tlakovém zatížení) by to muselo foukat mimo a házet chybu. Nebo jako jednou by to fouklo vedle a pak zase tři dny v pohodě?? ...No uvidíme, dneska dali novej řídící ventil (a nakonec stál daleko míň, než se předpokládalo), takže se to jistě brzo ukáže.
  6. SKAJA

    2.0 TDI DPF (125 kW)

    Ano, teď se mi to chová tak, že jakmile to spadne do nouzáku, stačí vypnout-zapnout klíček (znovu nastartovat) a zase se to chytne a chvílu je to v pohodě. Někdy to udělá víckrát po sobě, tak je potřeba ujet třeba 10km v nouzáku a potom restartovat a je to zas na 300 km v pohodě. Ale poslední dobou to dělá čím dál tím častěji. Jinak co se týče DPF a diferenciálního snímače, s tím jsem si taky užil svoje. Snímače měnili jak na běžícím pásu - teď mám asi pátej. Měnili komplet tlakový vedení k DPF, dvakrát to přetěsňovali a pořád to zlobilo. Teprve až udělala škodovka tu poslední verzi SW (taky už asi čtvrtá), tak se to zdá být v pohodě. A mezitím ještě měnili nějaký snímač tlaku vzduchu (nadmořské výšky), takže prostě pořád něco. A samozřejmě díky tomu je motor každou chvíli v nouzáku a každá ta blbost stojí nějakou tisícovku nebo dvě, proto mě to začíná pomalu štvát. Stojí to člověka spoustu času a v servise ještě pomalu ani neví, co s tím mají dělat, protože škodovka od toho dává ruce pryč a moc se jí to ani nechce řešit. Teď naposledy mi přímo majitel servisu naznačil, že pro škodovku je tenhle motor uzavřená kapitola od té doby, co přešli na CR a je těžký po nich chtít nějakou podporu nebo pomoc v případě problémů.
  7. SKAJA

    2.0 TDI DPF (125 kW)

    Tak to nepotěší ...Já zase pořád řeším ty neustálý pády do nouzáku během jízdy. Už to trvá celkem dlouho a pořád nikdo vlastně neví (nebo nechce vědět??), čím to je. I když teď to začíná vypadat nadějně, konečně se podařilo vytáhnout z ŘJ závadu a bylo to něco jako "Plnící tlak - mez nedosažena", což je údajně nespíš buďto řídící ventil turba, nebo vlastní turbo. Zatím to vypadá spíš na ten ventil, tak jsem zvědavej, jestli se to konečně podaří vyřešit a na kolik to příjde. Mám najeto taky něco přes 130tis km, tak doufám, že se mi taky nevysypou ještě vstřiky, to bych asi škodovce omlátil o hlavu. Když neumí udělat pořádnej motor, tak ať u těch šmejdů aspoň drží nějaký garance a berou pak vady na sebe...jenže ono je pro ně jednodušší dát od všeho ruce pryč a dělat, že se jich žádný problémy netýkají. V tomhle fakt škoda rulezzz
  8. SKAJA

    HTP rozbor motoru

    Taky když autor postavil celý článek prakticky na jednom člověku - Mr. Cimbu. A to je člověk, který byl před časem odejit ze škodovky kvůli jistým neshodám mezi ním a vedením, potažmo odpovědnými lidmi ve VW. To, že ony neshody se týkaly třeba právě toho HTP je věc další a nelze se divit, že vůči tomu motoru má Cimbu takovou averzi Jinak co se týče konkrétně toho oleje, tak to je v podání Mr. Cimbu takovej evergreen, který si prosazuje už několik let prakticky u všech motorů, ať už se jedná o sériový HTP, nebo načipovaný 1.9 TDIčka. Paradoxní je, že na webu má už snad pět let jednu a tu stejnou fotku jednoho konkrétního zničenýho motoru a s tou argumentuje všude neustále dokola. On má podle mne tendenci všemu rozumět nejlépe a všichni ostatní jsou jen blbci - viz pasáž, kdy se píše, že člověk zodpovědný za konstrukční úpravy toho motoru zná všechno jen z vysokoškolských skript a praxe mu nic neříká. To je přesně Cimbův styl tohle. V praxi se skutečně objevil problém s přeskakováním toho řetězu, kdy z toho byla dokonce svého času kauza na Nově - stávalo se to při odtahování těchto vozidel městskou policií a tito pak museli veškeré škody samozřejmě uhradit. Tehdy se k tomu vyjadřovala i škodovka, že tento problém se skutečně u některých verzí tohoto motoru vyskytl, nicméně potom provedli úpravu a bylo po problému. Ale to už je pár let stará záležitost Ve finále, jak už tu bylo zmíněno, jezdí HTPček mraky jak v rukou důchodců, tak ve firemních autech, kde se s tím nikdo nepáře a žádné zásadní problémy nejsou, najezdí to spoustu statisíců kilometrů a jezdí to dále. Přitom z toho článku to vypadá, jako by se ty motory měly sypat na počkání
  9. SKAJA

    2.0 TDI DPF (125 kW)

    Tak Cimbu to vždycky střílel jen podle Kpoweru...proto má taky všechny hodnoty slušně nadsazený a nemají s reálem na brzdě mnoho společnýho
  10. SKAJA

    Spotřeba 1.6 MPI 75 kW

    Ale houby...stačí dojet nahorů, vynulovat PP a poslat to dolů...v ideálním případě můžu mít spotřebu 0 při průměrné klidně 100km/h
  11. SKAJA

    Spotřeba 1.6 MPI 75 kW

    Tak ono je taky jízda a jízda, žejo. Ono když se jezdí různý ekorally, tak i 200kW mrchy umí jet za 2,5l...ale jakým způsobem
  12. SKAJA

    Spotřeba 1.6 MPI 75 kW

    Tak to pak jo...ale to zase tím pádem není taková sláva, z kopce se dá jet i za míň
  13. SKAJA

    2.0 TDI DPF (125 kW)

    Jsem rád, že sem mohl být nápomocen ...Nakonec za to vlastně můžou ty moje neustálý problémy s DPF, který servis řešil dlouhodoběji se škodovkou a nakonec z toho vzešel ten posledni update na tu verzi 4366
  14. SKAJA

    HOSPODA 2009 č. 8

    To není, páč jinak by věděl, kdy se UPuje v bazaru a nemal by varování
  15. SKAJA

    HOSPODA 2009 č. 8

    A víš co, my si rádi rejpneme
×