Přejít na obsah

vagus

Uživatel
  • Počet příspěvků

    9
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

7 277 zobrazení profilu

Oznámení vagus

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Tak na www.motordiag.cz je konečně zdarma ke stažení inovovaná a doplněná bezplatná verze MKM 1.20 Lite na komfortky 3. generace (1C0959799...). Pro ty, kteří program ještě neznají připomínám, že se jedná o utilitku na aktivaci funkce "ovládání stahování a vytahování oken pomocí standardního dálkového ovládání". Kromě toho v nové verzi přibylo pohodlné konfigurování některých klasických funkcí komfortní jednotky jako je nastavování blikání blinkrů a pípání při zamykání či odemykání, konfigurace automatického zamčení při jízdě a přehled dalšího nastavení jednotky. Na podporu osatních jednotek všech druhů a generací stejně jako na skutečně lahůdkové funkce jako je aktivace alarmu nebo možnosti dálkového ovládání na jednotkách, které toto původně vůbec neuměly, ale ještě daleko více, si musíte počkat na full-verzi, která by se měla objevit už zanedlouho! MKM 1.20 Lite download: http://www.motordiag.cz/mkm Hlavní funkce programu Identifikace komfortní jednotky Identifikace dveřních jednotek Aktivace/deaktivace dálkového ovládání oken Aktivace/deaktivace alarmu (budoucí verze) Aktivace/deaktivace dalších skrytých funkcí (budoucí verze) Nastavení blikání směrovek a zvukového signálu při zamykání a odemykání vozidla Aktivace/deaktivace režimu automatického zamykání/odemykání dveří při jízdě Potřebné vybavení Diagnostický kabel Fast KKL USB nebo Fast K-COM KKL (k zakoupení na našich stránkách) Program je určen pro použití s kabely Motordiag!. Počítač PC s OS Windows 95,98,2000,XP Podporovaná vozidla Verze MKM Lite 1.20 je omezena na vozidla s komfortními jednotkami řady 1C0 959 799, tedy jednotky tzv. 3.generace. Podporována jsou tedy zejména tato auta: Škoda Octavia / Octavia Combi - od r.v. 05/2001 Škoda Superb VW Passat / Passat Variant od modelového roku 2001 (r.v. 2000) WV Golf / Golf Variant od modelového roku 2001 (r.v. 2000) VW Bora / Bora Variant od modelového roku 2001 (r.v. 2000) VW New Beetle od modelového roku 2002 (r.v.2001) Seat Toledo od modelového roku 2001 (r.v. 2000) Seat Leon od modelového roku 2001 (r.v. 2000)
  2. Zabudol som, chcem to na Octavku 1.8 T r.v. 1999 Všeobecně odzkoušené a spolehlivě fugující jsou kabely z www.motordiag.cz - pro tvé účely postačí buď Fast K-COM do seriového portu - http://www.motordiag.cz/motordiag/produkty...=./10kabely/020 nebo Fast KKL do USB - http://www.motordiag.cz/motordiag/produkty...=./10kabely/010 VAG-COM 607 na tvé auto nepotřebuješ, hlavním přínosem je tam podpora CAN-Bus, který je potřeba na nové generace vozů jako např. O2, G5 atd. Vedle toho je tam pár ještě pár dalších funkcí navrch, ale na tvé auto nic zajímavějšího.
  3. Ostatní jednotky jsou již také vyřešené. Během krátké doby by měla uvedena nová "full" verze MKM, která bude mít ještě kromě podpory 2G a 2.5G navrch celou řadu dalších fajn funkcí! Jinak Motordiag Komfort Manager Free 1.05 žádné jednotky nepokazí, protože, sám pozná, které jednotky podporuje a ty ostatní odmítne!
  4. Podle mých zkušeností jsou v této kategorii asi nejlepší na trhu kabely z www.motordiag.cz Pro felicii a VAG-COM 304, 312, 409 a další programy, včetně MSM na reset škrtící klapky doporučuji: -do USB: http://www.motordiag.cz/motordiag/produkty...=./10kabely/010 -do seriového portu: http://www.motordiag.cz/motordiag/produkty...=./10kabely/020 Zabývám se mj. programováním diagnostických prográmků, takže jsem měl možnost vyzkoušet kabelů celou řadu. Někdy jsou mezi nimi docela velké rozdíly. Řekl bych, že připlatit těch pár desetikorun se vyplatí, než pak řešit, v čem je problém, že nějaký program nebo nějaká řídící jednotka zrovna nekomunikuje jak má...
  5. Neklonuj klíče, má to samé nevýhody a cena vysoká. Nech si udělat za 1/3 ceny klíč s novým (nepřizpůsobeným) čipem a nechej si ho přizpůsobit k autu. Stačí znát PIN imiobilizéru (na visačce u orig. klíčků) nebo se nechá vyčíst.
  6. Chiptuning to nesmaže, a to jednak protože ten není v paměti eeprom (provozní data), nýbrž v jiné paměti - flash (firmware). Paměť flash navíc ve Felicii nelze přepisovat po kabelu. Paměťový čip se musí kvůli změně obsahu vypájet a naprogramovat v programátoru a pak zase dát zpět do jednotky. Proto se musí kvůli chiptuningu Felicie vyndávat jednotka. Takže se nemusíš ničeho bát. Klidně vyčisti na tvém MPI škrtící klapku, nech MSM udělat reset a pak následně pouze proveď normálně základní nastavení klapky v kanálu 098. MSM tě vším provede, není třeba se obávat
  7. Kabel je stejný jako se používá na diagnostiku pomocí programu VAG-COM. Kabely se označují jako K-COM, KL nebo KKL a mohou být k připojení do seriového portu počítače (COM) nebo do USB. Vyplatí se připlatit nějakou tu stokorunu a koupit kvalitní kabel od dobré firmy, než se zlobit a riskovat problémy s dovezenými bastly z polska. Nejlepší jsou zřejmě OBD kabely z www.motordiag.cz , protože na nich je program přímo odladěn a navíc je o nich známo, že jsou fakt dobré: do seriového portu: FAST K-COM KKL http://www.motordiag.cz/motordiag/produkty...=./10kabely/020 nebo do USB: FAST KKL USB http://www.motordiag.cz/motordiag/produkty...=./10kabely/010 Jak říkám, výhodou je, že kabel můžeš nadále používat i s jiným softwarem jako je např. VAG-COM, VWTool, apod., takže se rohodně zaplatí.
  8. Ono s tou škrtící klapkou zřejmě opravdu nebylo něco v pořádku. Problém je v tom, ostatně jak uvádím výše, že jednotka se během provozu průběžně adaptuje na měnící se fyzický stav klapky a když se pak klapka vymění nebo opraví, ale také třeba jen pořádně vyčistí, tak se jednotka není schopna těmto novým okolnostem přizpůsobit. Normálně (u jiných motorů) se na to použije standardní funkce diagnostiky "adaptace - kanál 00", ale to bohužel u 1.3 MPI nefunguje z důvodu konstrukční vady! Nevyresetovaná jednotka řídí motor, jako kdyby tam byla stále stará šktící klapka, a tím logicky dochází ke klasickým neduhům: zvýšený, nepravidelný volnoběh (klidně až 2000 ot.) špatné přechodové režimy, "díry", chcípání, škubání, ... Takže jak říkám: vyresetovat a je to v klidu. Pokud nemáš kabel, tak mi starou jednotku přines/pošli a já ti jí vyresetuji. Následně jí můžeš zkusit do auta vrátit a uvidíš, že nelžu! Nebo jí můžeš zkusit nabídnout nějakému jinému nešťastníkovi, nebo si jí můžeš schovat, protože až příště necháš vyčistit škrtící klapku, což je samozřejmě dobré, tak budeš mít s vysokou pravděpodobností stejný problém s volnoběhem...ledaže si zase "výhodně" koupíš další "novou" jednotku
  9. Gratuluji! Jsi učebnicovým příkladem oběti problému s volnoběhem. Nemožnost provést základní nastavení po manipulaci / vyčištění / nastavení / výměně /škrtící klapky je bohužel vlastností řídící jednotky SIMOS 2P ve vozech Škoda Felicia 1.3 MPI. Jedná se o známou výrobní chybu v softwaru jednotky! Řešení servisů bývá prosté: výměna ŘJ, protože je to pro ně nejjednodušší a navíc vyinkasují peníza za novou jednotku! Přitom se dá stará jednotka "vyresetovat" do továrního stavu = do stavu odpovídajícího nové jednotce. Stačí na to úplně normální kabel na K-line (např. Fast K-COM KKL nebo Fast KKL USB, tzn. stejný jako na VAG-COM apod. za pár korun) a software Motordiag Autocomsoft Simos Manager, který je zdarma!!! Není třeba žádné laborování, v programu je tlačítko "Reset", na které se klikne, obrázkový průvodce následně navede co a jak, a je to! Celé záležitost na 1 minutu! Pokud si v servisu nechali tvou starou "špatnou" jednotku, tak vydělali dvojnásob. Pomocí Simos Manageru jí vyresetují a mají jí zadarmo krásně připravenou pro dalšího nešťastníka, který jí od nich výhodně získá za 3.500,- Kč ...bez účtu... Program Motordiag Autocomsoft Simos Manager je vyzkoušená věc, funguje pod Windows s kabely pro COM i USB a je podstatně lepší a komfortnější než starý VAGProg Free pro Linux. Odkazy: Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager 1.03 Free DOWNLOAD Z D A R M A ZDE: http://www.motordiag.cz/motordiag/msm/ Diskuze na téma Škoda Felicia MPI - volnoběh - problém, škrtící klapka - vyčištění, vysoké otáčky - reset - jednotka SIMOS 2P - program a řešení zde: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=9385 http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=20486
×
×
  • Vytvořit nový...