Zdravím všechny,
zakoupil jsem pro ženu krátkou fabii 1,9 TDi 74kw r.v. 2000. Po prvotní kontrole byla v pořádku a nevykazovala chyby. Po koupi se začaly ukazovat nedostatky - vypíchané piny z napojení řídící jednotky, což znemožňovalo provést diagnostiku, vyměněné budíky, načatá váha vzduchu, přidřené turbo, potřeba udělat rozvody, elektrické problémy apod. Vše jsem nechal zkontrolovat a opravit. Dnes je vozidlo dle neautorizovaného servisu v pořádku. Je to moje první TDi od Škody a očekával jsem od toho vzhledem k každodennímu dojíždění do zaměstnání hlavně ekonomickou jízdu, proto jsem ho vybral. Všichni majitelé, s kterými jsem své záměry probíral a i příspěvky zde na fóru mě utvrdily v závěru, že tento motor je v rámci spotřeby velmi ekonomický.
A teď ta spotřeba- denně cca 150km kombinovaně 40/60 dálnice a město
na zimních kolech 185/60 R14
já 6,7l/100km, žena 6,9l/100km
na letních kolech 205/50 R16
já 7,3l/100km, žena 7,8l/100km
Když pominu možné rozdíly v stylu jízdy - já jezdím sice svižně ale plynule, drahá se drží předepsaných rychlostí ale razantněji zrychluje, tak mi to stejně připadá na takto malé auto moc.
Vzhledem k tolika výměnám oproti originálnímu stavu a i faktu, že mi například výměněné budíky plně nekomunikují s jednotkou (nefunguje kontrolka žhavení, kontrolka dobíjení - k tomuto moc díky za rady na fóru, už na tom pracuji), nemohu se zbavit dojmu, že něco prostě není jak by mělo být.
Auto jede po provedených opravách svižně a plynule ( v porovnání s autem, které měla drahá před tímto - Escort 1,9 TD 66kW kombi - mimochodem spotřeba pod 6l/100km ).
Moc Vás prosím o vaše zkušenosti a rady, co by mohlo takto vysokou spotřebu způsobovat
Ještě mě napadlo nechat motor načipovat, co si o tom myslíte?