Ahoj, také jsem řešil kabílek. U spínací skříňky bylo popsáno to propájení. To jsem 2x udělal a porucha se opakovala. Tak jsem koupil nový kabílek a měnil. Zkusím popsat jeho výměnu v přístrojích.
Nejdříve se sundá kryt kolem přístrojů. Jsou to 2 šrouby u budíků a jeden uprostřed panelu pod ozdobným štítkem Octavia (šrouby s hlavou thorx). K sundání krytu je nutné ještě odpojit konektor varovných blikačů a horní kryt tyče volantu. Ten horní kryt se uvolní 2 šrouby s křížovou hlavou odspodu přes dolní kryt. K tomu je potřeba tenký dlouhý šroubovák. Pak se může sundat kryt kolem přístrojů, dole se to páčí. Přístroj (budíky) je upevněn 2 šrouby(šrouby s hlavou thorx). Ten se vyklopí dole na čepech a ty jdou z uložení vypáčit. Z budíků se odpojí vlevo i vpravo konektory. Oba mají fialovou páčku, ta se z dolní polohy vypáčí a vyklopením nahoru se konektory odpojí od budíků. Levý konektor je fialový, pravý zelený. A do toho pravého, zeleného vede ten černo - zelený kabílek od spínačky.
Ten konektor má dole fialové víčko, to se vysune. Pak lze z pouzdra směrem dolů vysunout držák konektorů. Černý kabel je první horní vpravo, druhý horní vlevo. Jen mírným potažením za kabel se mi oba uvolnily a vůbec v té svorkovnici nedržely. Tak si myslím, že ta moje opakovaná porucha byla v kontaktech u budíků, ne dole u spínačky.
Nejvíc práce mi dalo vytlačit z plastu tu kovovou část zakončení kabelu. Jde to vytlačit velmi silným dlouhým špendlíkem, který má průměr okorát do otvoru v konektoru.
Měl jsem připraveny fotky, ale nevím, jak je sem vložit. Uvidím, jak se bude dál oprava v provozu vyvíjet. Dnes jsem se do toho pustil, protože mi zase startování selhalo i po té opravě dole u spínačky, tak jsem ten kabel vyměnil.