Ahoj, vyzkousel jsem a pouzivam 205/55 R16, 205/50 R17 i 225/45 R17. Vsechny tyto rozmery zachovavaji ten spravny obvod kola.
Spotreba: jednoznacne nejmensi na R16. Kdyz jsem pak obul 225/45 R17, tak me to auto malem sezralo. Rozdil byl 1l/100km a mohl jsem snazit, jak jsem chtel. Vetsi odpor vzduchu byl temer hmatatelny, z kopce jakoby mi nekdo drzel za zadek. 205/50 je vhodny kompromis, co se tyce spotreby, spise se blizi R16, jen nepatrne vetsi.
Vzhled: samozrejme lepe vypadaji R17 a v kombinaci s 225/45 R17 pneu to dela naprosto skvely dojem. Obzvlaste, kdyz je mam na combi
Jizdni vlastnosti: sirka pneu: 225/45 opravdu drzi nejlepe, ale ne zas tak o moc. Myslel jsem, ze rozdil bude vetsi. Kor, kdyz je vykoupen zvysenou spotrebou. Prenos vykonu take o neco lepsi.
velikost rafku: 17 byvaji tezsi, znovu o to vice ve spojeni s 225/45 pneu a vysokym rychlostnim indexem. Rozpohybovat 205/55 R16 je opravdu jednodussi nez 225/45 R17 a je to znat.
Komfort: moc velke rozdily v tom nevidim, i 45 jsou dostatecne vysoke na filtrovani nerovnosti a 55 dostatecne nizke pro sportovnejsi jizdu. Spis to ovlivnuje kvalita pneu, nez profilove cislo. Neni to jak u Fabie/Roomsteru, jejichz nesmyslne profilove cislo 40 napr.u Scout verzi je trotlovina na entou.
Rozhodni se podle svych preferenci spotreby/ceny/jizdnich vlastnosti/komfortu/vzhledu atd. Asi nebudes davat 225/45 R17 na 1,6i 55kW nebo naopak 195/65 R15 na snizenou a chipovanou 1,8T. Ja se vratil ke kompromisu a pouzivam letni 205/50 R17 a zimni 205/55 R16 - pro me potreby naprosto vyhovujici.