Jdu posílit řady majitelů DSG převodovek.
Mám O II Combi; mr 2007, 2.0 TDi. 103 kW; DSG 6 st.;
Jelikož mám přímé srovnání s TipTronikem (ve VW Passat 2.8 4x4) musím uznat, že je v mnohém lepší, nicméně pár postřehů:
1) při ustálené rychlosti (tempomat 130 km/h) při jízdě z kopce /v podstatě brzdí motorem/ jakoby "nevěděla" co má řadit a kolísají otáčky (sice jenom na budíku, pocitově není nic vnímáno)
2) při pomalé jízdě (do 50 km/h) v určitém režimu "podtáčí", a po rozjezdu z křižovatky zase naopak ve stejné rychlosti drží otáčky "vysoko" (na rovině, stejná zátěž, stejně klidná jízda (ikdyž po Praze "klidná" jízda :-( kdy na omezené rychlosti tě problikává MHD !!!??)
3) čeká mě předepsaná výměna oleje a filtru, po přečtení jak složitě se to musí dělat a po zkušenostech z našich "značkových servisů" se bojím, jestli dodrží technologický postup, abych rázem o skvělou výhodu nepřišel (cena není zas tak závratná cca 4.500,- Kč); ale každých 60.000 km tak to se u mě již projeví tzn. u mě výměnu 1x ročně a to už je za 5 let dost peněz navíc; možná je řešením ta nová suchá a dokonce 7 st.)
4) odstupňování na takto silný motor není zrovna ekonomický, ve staré O I (96 kW) jsem na 6 točil při 130 km/h o 200 otček míň (jde o deci ale na 300 000 km už to něco "hodí")
5) jinak uznávám že DSG je "návyková" a určitě dobrá technicky, spolehlivost se uvidí tak za 5 - 8 let; na zahraničních fórech (např. USA) jsou kritičtější
Pokračování zase příště.