Přejít na obsah

dědekpmr

Uživatel
  • Počet příspěvků

    14
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení dědekpmr

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. dědekpmr

    Spotřeba

    Cesta Lovosice - UL je na spotřebu dobrá. Řešit na 20km 5 kamionů na dohled před sebou při silném provozu z protisměru opravdu nemá smysl a tak nezbývá než spořit. Je to sice trochu o nervy, ale jinak bych u motoru 1,6 asi spotřebu 5,2l/100km neviděl. Díky kamionům se mi to taky podařilo.
  2. dědekpmr

    Spotřeba

    Průměr 8,9 je docela dost. Dovedu si to ale představit v takovém případě kdy velká část je najetá ve městech jako Praha a odstátá v zácpách při dopravní špičce. Já každý den vyjíždim z nevytápěný garáže do práce po rovině 3km a někdy jedu zpět a už žádné další cesty. Někdy je cesta mimo město. Na studenej motor do práce jedu úsporně a moc nezávodim. V létě na širších gumách pro mne byl sport se dostat k 10l. Na zimních jsem na té krátké trase pod 9l. U jízd mimo město se od povolené rychlosti rád vzdaluji směrem nahoru a přitom se mi dlouhodobá spotřeba pohybuje mezi 7,3-7,7l/100km. Samozřejmě když jsem jel na Moravu s kolama na střeše za 10,6l/100km(viz str.10 toto vlákno)tak se to hnulo výš, ale pak se to zase vrátilo do výše zmíněných mezí.
  3. dědekpmr

    Spotřeba

    Jde to s 1.6 i méně. Jel jsem z Liberce do UL 2 dospělí a 2 děti za 6l/100km. Z Lbc jsem vyjel o trochu rychleji, chvíli jsem jel kolem 120km a trochu předjížděl, ale pak jsem jel spíš podle předpisů. Nutno ale poznamenat že Liberec je výš než UL. Dnes jsem jel do UL z Žatce, 2 dospělí, plně naložený kufr a spotřeba na příjezdu byla 5,5l/100km jel jsem podle předpisů a ten kousek co je po dálnici jsem nejel přes 110. Průměr s pár semaforama v Bílině byl 70km/h. Dlouhodobě mám 7,4l, dost jízd mám krátký trasy po městě. Najeto asi 17k. Spotřeba mi celkem spadla jak sem dal zimní gumy 185 R15. V létě jsem na 205 R16 byl na trasách do 70km skoro o 1l víc. Více mne ale baví jezdit s vyšší spotřebou, tedy normálně. Každý kdo je "hravý" si určitě vyzkouší max rychlost, min spotřebu, max prům. rychlost atd. A vo vo tom to jee.
  4. A tady jsou dvě praktická "nabourání" do Nuvi 200: klávesnice Garmin original aábcčdˇ... a upravená qWERTZ nebo qWERTY a záznam trasy (tracklog)
  5. Podle příspěvků je patrné že většina vlastníků Rumu sport nakoupila s obutím Bridgestone Turanza ER300. Já to měl obutý na Michelin Pilot Exalto PE2 205/45 R16 83W. Na suchu i mokru drží dobře, hlučné mi nepřipadají. Najeto mají zatím jen 6000km, na posouzení sjíždění je asi brzo. Máte někdo další zkušenosti s těmito Micheliny? Hledal jsem nějaké testy a zjistil jsem že v různých rozměrech bývá pořadí často rozdílné. Zajímalo by mne srovnání Pilot Exalto a ER300 právě v tom mém rozměru, tedy pro 205/45 R16. Takový test jsem neobjevil. Pokud někdo máte link, zkuste ho sem pověsit.
  6. dědekpmr

    Spotřeba

    Tak teď už vim že s nákladem na střeše se spěch trochu prodraží. Z Ústí n/L do V. Pavlovic kousek pod Brno (350km) jsem jel s plně naloženým kufrem, 4 osoby, klima, na střeše 4 dospělý trekový kola. Průměr jen 79km (na výjezdu z Prahy to stálo a pojíždělo). Jinak jsem jel celou dálnici 130 - 140 km/h a a při předjíždění jsem se často přistihl při 150 km/h. I když jsem na kola viděl střechou a byly klidné, víc jsem raději nezkoušel. Pár kopečků jsem musel za 4 abych se necoural 120. Spotřeba byla brutálních 10,6l/100km. . Zpět jsem jel nejdříve do Třeboně, 235km, dálnice 130 km/h, zbytek do 100, průměr 83 km/h a spotřeba 9,1 l/100km. Zbytek do UL 245km jsem jel jak se má a na dálnici do 120 km/h (průměr 67km/h). Než jsem najel na dálnici bylo to 7,3 a s dálnicí jsem se dostal na 8l/100km. Cestou z garáže jsem viděl a vyfotil Buick Electra 225 (rok asi 1974) jak parkuje vedle mrňavý Laguny . Jeho spotřeba by mne docela zajímala, určitě jsem na tom i s těma kolama o hodně lépe.
  7. Jasně, vypadá to že to neni vada ale vlastnost vice na http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=16569
  8. dědekpmr

    Spotřeba

    Jaký ses držel rychlosti na dálnici a mimo dálnici? Do 120km/h se dá mluvit o úsporné jízdě a pak se to láme. Jenže když na dálnici se dá víc a proto by mne zajímalo kdybys doplnil údaj typu styl jízdy.
  9. dědekpmr

    Spotřeba

    Bakelit a dnešní plasty jsou už něco jiného. Já bych se jich nebál. Mám pocit že jsem někde četl, že už i okna na autech jsou z plastu (konkrétně to panoramatické) Já bych se plastů taky tolik nebál. Jediná nevýhoda je že prasklina se nedá vyklepat. Měl jsem Trabanta a jednou mne zdvihl od TV nějakej hluk. Kouknu z okna a na trabiku na střeše se 3 opilci drží kolem ramen a skáčou jak na trampolíně. Střecha pružila. Zařval jsem na ně a šel zjišťovat škody. Nic jsem nenašel, tak jsem nakonec jen umyl ťápoty. Roomster nebo jiný plechový auto by to asi nerozdejchalo, i když na Roomster by se asi nevydrápali .
  10. dědekpmr

    Spotřeba

    Mám najeto 8k a spotřeba za poslední 4k je podle PP i podle výpočtu shodná 7,7l. Dost to zdvihaj couračky po městě kdy v momentě kdy ujedu 3km do práce přes křižovatky je tam něco kolem 10l, jinak jezdim několikrát týdně po kraji do 80km a občas dálnice. Většinou jedu sám nebo ve dvou + 100kg náklad. Mimo obec já rád kolem 100km/h a na dálnici do 140km/h. Jednou jsem zkusil Ústí-Frýdlant-Ústí jet asi za 5,9l a zjistil sem že spotřeba co píšou v technické specifikaci je jen pro silný nátury. Eko-jízda asi nebude moje oblíbená disciplína . Na dovolenou to bude po dálnici, plný auto a 4 kola na střeše. Tak na tu spotřebu jsem teda zvědavej .
  11. dědekpmr

    Anténa

    Nejjednodušší je postavit vedle sebe 2 auta se stejným radiem nebo podobnou kategorií a porovnat příjem slabších stanic s original FM autoantenou. Moje zkušenost je taková, že policejní vysílačková anténa na FM skoro nechodí a chvíli jsem měl CB anténu s filtrem (výhybkou) společnou pro CB a FM a taky to nebylo nic moc. Pokud je anténa umístěná vzadu (delší kabel), doporučoval bych anténu s vestavěným zesilovačem.
  12. Mám podobnou zkušenost. Maxidot a přehřátí můžeme vynechat. Mne se to stalo v zimě a maxidot nemám. Zkoušel jsem rádio vypínat a zapínat, přelaďovat pouštět CD. Na displeji vše chodilo jak má, jen jsem najednou ohluchl . Už jsem plánoval cestu do servisu. Poté co jsem zastavil a vypnul motor, rádio po zapnutí začalo hrát. Pokud se to nebude nadměrně opakovat, budu to uplatňovat až při pravidelné garančce.
  13. Jak jste spokojeni se zvukem orig. reproduktorů? Mám rádio Dance a 8 repro originál z výroby. U některých druhů hudby se mi ozývají ze dveří nějaké rezonance. Např. u jazzu s výraznější basovkou jsou při stojícím autě slyšitelné již při volume 15, bass +7, loudnes off. Mechanická rezonance se ozývá též při hudbě typu Paul Van Dyk více či méně ze všech dveří. V jiných autech jsem slyšel i nižší a příjemější basy (bez subwooferu). Máte někdo k rádiu Dance jiné než orig. repro? Popište jak jste na tom s rezonancí.
  14. Podobný jev jsem u 1,6 s ASR zaregistroval asi 4x po cca. 3hod. stání v teplotě kolem 2-5 stupňů. Nastartoval jsem, zařadil a motor neměl sílu a nešel do otáček. Vyšlápl jsem spojku a přidal lehce plyn, motor šel neochotně. Další rozjezd to samý. Po několika málo vteřinách se chytl a jel normálně (trochu mi to připomělo zimní rozjezdy se starým karburátorovým motorem bez elektroniky). Vždy to bylo při stání a rozjíždění do mírného kopce. Při stání na rovině na libovolně dlouhou dobu v podobné teplotě se mi nikdy nic takového neprojevilo. Auto má 5400km, já s ním jezdím asi 1300km od závěru zimy. Nemám tedy zkušenost s teplotami 0 a méně. Chystám se do servisu, nechám to prověřit.
×
×
  • Vytvořit nový...