Přejít na obsah

Kartar

Uživatel
  • Počet příspěvků

    3
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

716 zobrazení profilu

Oznámení Kartar

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

3

Popularita

  1. Děkuji za obsáhlý a přesný fotonávod. Po provedení rozborky a sborky na 280tkm/15let bych rád přidal pár postřehů pro ostatní kdo se do toho pustí jako já v garážových podmínkách: - Připravte se na to, že nějaký šroub (regulátor, příložka ložiska) bude zarezlý a nepůjde povolit ani úderovým šroubovákem. Takže je dobré mít po ruce vrtačku, vytahováky a náhradní šrouby. - Ložiska jsou přirezlá na hřídeli, a je k nim přístup na prd, takže bez stahováku se neobejdete - Přední ložisko bude přirezlé k hřídely a nepůjde stáhnout. Takže je lepší podložit přední část alternátoru z boku špalíky a hřídel přes vhodnou podložku z ložiska vymlátit, teprve poté demontovat ložisko z karteru. V případě poškození závitu na hřídeli je potřeba závitové očko M16x1,5. - Před montáží je dobré karter a ložiska nahřát, popř. hřídel zamrazit - Před montáží volnoběžky zpět zkontrolujeme její funkčnost, popř. vyměníme Výhoda vynaložené práce je vedle finanční úspory znalost použitých dílů a jakosti ložisek stejně jako prvovýrobní kvalita zpracování alternátoru. Regulátor jsem koupil nový, takže výměna uhlíků třeba za dalších 250 tkm :-)
  2. Link jsem nedával, abych nedělal reklamu konkrétnímu výrobku . Dají se sehnat dva typy: plastová a mosazná. Já koupil tu mosaznou na: https://www.kienau.com/Special-Parts/DROSSELKLAPPE-REPARATUR-KIT-FUeR-VW-AUDI-SEAT-SKODA-TDI-1-4-1-9-2-0-2-5-2-7-3-0--1102.html Během opravy jsem bohužel zapomněl fotit, takže jen pár obrázků z návodu k použití. Nejnáročnější část byla odstranění původního ozubení. Já použil štípačky, vrtačku a trpělivost. Bohužel jsem nenašel žádného přímého dovozce, takže stránky jsou v NJ. I přes relativně vysoké poštovné (10€ do ČR) jsou náklady ve srovnání s novým dílem zlomkové. V případě dotazů poradím co a jak.
  3. Měl jsem stejný problém. Najeto 220 tisíc a rozsvítila se kontrolka "Porucha motoru". Po vyčtení paměti závad chyba : 19559 - Motor klapky v sacim potrubi (V157) vadny P3103 - 35-10 - - - Sporadicky Po demontáži a rozebrání klapky jsem objevil stržené ozubení mechanismu klapky. Jedná se o plastový díl s naprogramovanou životností od výrobce, takže vcelku známý problém. Řešením je nová klapka za 5500,- Kc nebo se pokusit o opravu. Z internetu jsem objednal opravnou sadu, klapku vyčistil, vyměnil plastové díly za mosazné, smazal chybu a hotovo. Vše funguje zatím bez problémů a se značnou finanční úsporou. Předpokládám, že klapka teď přežije zbytek auta. Doufám, že tento návod pomůže dalším majitelům, kterým je líto vydat ranec peněz za nový díl.
×
×
  • Vytvořit nový...