Přejít na obsah

Ubo

Uživatel
  • Počet příspěvků

    22
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 582 zobrazení profilu

Oznámení Ubo

Nováček

Nováček (1/14)

1

Popularita

  1. Dobrý den, mám obecný dotaz, jestli jsou na trhu i padělky žhavicích svíček BERU či BOSCH nebo nějaké nekvalitní. Potřebuji vyměnit žhavicí svíčky na 1.9SDI (mám 3 špatné!!). Originál je BERU GN855. Zjistil jsem, že ve Škodě je mají za cca 500,-Kč, oficiální prodejce BERU je má za 418,-Kč (např. auto Kelly) a všude jinde stojí (dle Googlu) od 160,- do 250,- Kč! Obdobné je to u žhavicívh svíček Bosch (pro 1.9SDI je to typ Bosch Duraterm 0 250 202 022). Co s tím? Mám se bát nakoupit ty levnější svíčky např. BERU? Mohou to být padělky? Máte někdo špatnou zkušenost se svíčkami BERU či BOSCH zakoupenými levněji v nějakém obchodě s autodíly? Díky za rychlé odpovědi. Dnes ráno už mrzlo....
  2. Nevím kde je u dieslu nějaká klapka...? Mně to to připadá, že systém, který udržuje motor při volnoběhu aby nechcípnul ("t.j. dokáže i přidávat plyn") se za hranicí volnoběhu cca nad 1000ot/min vyřadí z funkce a pak je tam "díra" - cuká to. Je potřeba přidat trochu více plynu, aby to cukání přestalo a motor zabral. Typnul bych to na něco s čerpadlem. Ale odborník nejsem, proto bych potřeboval poradit.
  3. Dobrý den, mám na Fabii 1.9SDI r.v. 12/2002 nepravidelný chod motoru těsně nad volnoběhem. To je mezi cca 1000 až 1100 otáčkách motoru. Projevuje se to tak, že při velmi malém přidání plynu začne být chod motoru v uvedených otáčkách nepravidelný - jakoby pocukávat. Až se otáčky zvýší nad 1100 tak problém zmizí. Jestliže mám přidáno více plynu, tak se nepravidelný chod nevyskytuje. Vím, že se většinou v takovýchto otáčkách nejezdí, ale třeba ve městě při pomalém popojíždění v koloně na jedničku či dvojku to otravuje. Motor od volnoběžných otáček krásně zabere, ale potom začne pocukávat - běžet nepravidelně. Proto musí člověk trochu více sešlápnout plyn a pocukávání zmizí. Jinak na motoru nejsou žádné úpravy a motor jezdí s nízkou spotřebou. Co to může být? Špatné palivo, EGR... Děkuji za rady.
  4. Díky za přání. Zatím jsem žadný super způsob nenašel - ještě jsem to nedělal. Jen jsem nakouk pod odtržený spodní tapec a mám tam naštěsí šrouby (r.v. 12/2002), tedy pokud jsem tou poodtaženou škvírou viděl dobře. Jak jsem nastudoval, tak vyndání nosníku agregátu (to je ty stahovačky) je složité. Znamená to vyndat vpodstatě vše ven včetně kliky i zámku... Ach jo. Zeptám se tě aliene27 a ostatních na toto. Nejde tu stahovačku jen povolit a lehce odtáhnout, abych vyndal ten omezovač dveří? Nechce se mi vše rabovat ven. Vím že pořád vymýšlím, ale jak se říká 2x měř a jednou řež... Kdyby výrobce udělal záslepku z boku dveří, tak by výměna omezovače byla otázka minuty (vytočení 3 šroubů)! Ale plakat mi nepomůže...
  5. Taže nejlepší by bylo, kdyby napsal někdo, kdo má Fabii SDI - zdali tam má kontrolku elektroniky motoru (vrtulník) nebo ne.
  6. Tak přední omezovače jsou vyměněné. Na 5 min to není, ale cca 30 min na jedny dveře. Stačí jen odtrhnout spodní plastový kryt A-sloupku a omezovač vysunout dírou pod palubkou. Na straně řidiče sundat ještě páčku ovládání kapoty motoru. Pohodová práce, žádná demontáž palubky, dveří apod. Díky vám za rady! Opravit by se omezovače daly. Uvnitř je z každé strany guma (pružící element), která tlačí na plastové podložky. A ty pak svírají táhlo. Ty plastové podložky se vydřou. Kdo má čas si vybrousit třeba ze silonu či kovu nové, tak ušetří 312,- Kč za nový omezovač. A teď k zadním omezovačům. Ty mě ještě čekají. Uživatel alien27 tu svůj postup napsal. Je to dost složité. Nestačilo by jen sundat tapecírunk a omezovač protáhnout nějakou dírou (záslepkou). Třeba i za pomocí struny či drátu. Na fotce tam 2 velké kruhové záslepky jsou. Nechce se mi oddělávat plech dveří a odvrtávat nýty. Co pak dám místo nýtů? I na nýtovací matice nemám kleště... Demontáž tapecu je popsaná třeba zde http://forum.skodahome.cz/topic/75852-mokr%C3%BD-tapec/page-2 Díky za rady všem, co už to dělali, zda by to takto jednodušeji šlo provést.
  7. No v origo návodu Škoda kontrolku vrtulník nazývají "kontrolka elektroniky motoru". Takže by ji asi SDI a TDI měly mít. No mě se nerosvítí ani při zapnutí klíčku před startem (nerosvítí se a nezhasne jak by měla).
  8. Ano kontrolka EPC je uzážehového a kontrolka žhavení u dieslu. Já se ale bavím o kontrolce elektroniky motoru - to je kontrolce se symbolem motoru.
  9. Tak jsem zjistil, že kontrolky v budících jsou ledky. Takže tam chyba asi nebude... Třeba to tu kontrolku vůbec nemělo. Je to fabia combi classic 1.9SDI r.v. 12/2002, model 2003. Třeba ji někdo máte, tak poraďte , prosím! K této úvaze mě přimělo téma http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=5714 kde Octavia 1.9TDi/81kW z r.v. 11/2000 kontrolku také nemá... Ale Fabia by ji asi mít měla, má novější elektriku.
  10. Zdravím, koupil jsem Fabii 1.9SDI a nesvítí mi kontrolka elektroniky motoru při zapnutí klíčku před startem (nerosvítí se a nezhasne jak by měla). Nevím kde je chyba. Zjistí VAG špatnou kontrolku v budících? Abych to zbytečně nekuchal. Nevytáhl bazarník nějakou pojistku, aby to zamaskoval? Díky.
  11. No to by se mi líbilo.... Bral bych i hodinku bez žádných problémů či ulomených plastů... No popiš jak a kudy tedy nejlépe omezovač vyměnit. Díky.
  12. Zabýval jste se někdo opravou samotného omezovače dveří? To znamená ne výměnou za nový. Co je uvnitř? Pružiny nebo jen guma? Šlo by to nějak podložit? Našel jsem na webu jen tento obr. Díky za rady.
  13. Radku pokud si na webu najdeš skutečně naměřené výkony slabší a silnější verze Citiga, tak zjistíš, že se o tolik neliší. Slabší verze měla myslím 51kW a silnější 58kW. To hlavní co dělá slabší verzi línou je delší stálý převod. Možná by sis řekl, že by to mělo být naopak a delší sálý převod by měla mít silnější verze. Jenže to tak není a oprávněně. Většího výkonu dosahuje silnější verze právě při větších otáčkách a vše je sladěno k dosažení max rychlosti na pětku. U slabší verze se zase hraje na malou spotřebu. Takže pokud budu se slabší verzí zrychlovat (předjíždět) třeba v 70km/hod na pětku, tak to nepojede.Stačí ale podřadit na trojku a nevýhoda dlouhého stálého převodu je pryč. U silnější verze si ale krátký stálý převod nezdelším... Mě jde ale o ekonomickou jízdu. Silněší verzi s dlouhým stálým převodem bych bral,ale nenabíz íse...
  14. Jaký motor se hodí pro hodně úspornou jízdu? Slabší 44kW nebo silnější 50kW? Jízda bude klidná, jedna třetina po městě a dvě třetiny mimo město. Dálnice vyjímečně (4x za rok). Myslím, že závěr testu Světa motorů, kde porovnávali slabší a silnější verzi Citiga je chybný. Test je zveřejněn i zde na fóru (Hospůdka Citigo\Testy Citigo). Redaktoři došli k závěru, že silnější verze je úspornější. Myslím,že pro klidnou jízdu to neplatí. A vysmívat se pružnému zrychlení z 80 na 120 km/hod u slabší verze za 33,34s (silnější 19,9s) je úplně mimo. Mám přeci převodovku, tak ten hendicap (podle mě výhodu) delšího stálého převodu eliminuji. Závěr: podle mě je výhoda delšího stálého převodu jasná. Ideální pro úspornou jízdu by byla silnější (50kW) verze a delší stálý převod. To však výrobce nenabízí. Motory jsou však mechanicky shodné, takže si přeladím ŘJ u slabší verze a mám to. To je však již na jiné téma.
  15. Mám prosbu na will83. Prosím tě hoď sem test 5-ti dvéřového Citiga ze Světa motorů. Díky.
×
×
  • Vytvořit nový...