Přejít na obsah

lujetu

Uživatel
  • Počet příspěvků

    81
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 595 zobrazení profilu

Oznámení lujetu

  1. Já si tím právě nebyl jistej - známý má Peugeota 508 a tam prý u automatu vždy po vypnutí motoru dojde k zabrždění ruční brzdy. Taky se mu jednou právě stalo, že to přimrzlo a nemohl odjet. Museli ho prý odtáhnout 😀 Jinak, postup mám stejný, před vypnutím motoru je třeba ručně vyrušit autohold (stát na brzdě a tlačítko ručky dolů), pak se to nezabrzdí. Jak říkáš, když je rovina, je to ideální, protože jinak mi přijde, že ty brzdy tímhle dostávaj zabrat.
  2. Ahoj, přesně tohle se mi taky začalo jednoho dne dít a světe div se, mohl za to volant. Jeho komfortní jednotka ve spojení s vyhříváním prý trpí a časem odejde elektronika, která pak spouští ostatní systémy (problém prvních volantů z počátku výroby). Výměna volantu i jednotky v rámci záruky a od té doby bez problému.
  3. Já automaticky od podzimu do jara (vzhledem k vlhkosti a mrazům) vypínám automatickou ruční brzdu po vypnutí motoru a ručně tu ručku (když to jde samozřejmě) uvolňuju a stojím jen na rychlosti (manuál, jednička) - protože drstičky přimrzají a ten zvuk, kdy se odtrhnou, se mi vůbec nelíbí. Samozřejmě, u automatu to asi takto řešit nejde.
  4. To je krásná cena - tolik jsem s RS dával jen za ten olej
  5. Já mám taky nové informace. V autorizáku jsem to ještě neřešil, jen se svým známých mechanikem - měnil mi teď zadní brzdy. Samozřejmě jsem mu vše popsal a poprosil o kontrolu, jestli je všechno dotažené nebo nejsou vůle (poloosy, převodovka, uložení motoru a převodovky). Nic nenašel, brzdy vyměnil a jel to projet - nic necítil. Světe div se, já už dvakrát jel do práce a zpět a taky ty vibrace nebyly cítit - jako by to výměna zadních brzd opravila nebo zmírnila na tolik, že to už není tak snadno zřetelné. Tak či onak, brzdy jsem měl vzadu ještě původní a už tak po roce a něco provozu jsem viděl vrypy (řešil jsem v jiném vlákně). Už byly půl roku na výměnu, ale odkládal jsem to, protože autorizák chtěl jen za materiál 16 000 Kč (brzdy a kotouče), tak jsem na známého čekal, až pořídí nový SW pro připojení o OIV (prý to je poměrně drahá záležitost). Tak kdyby někdo řešil vibrace jako v tomto vlákně, mrkněte se na brzdy a kotouče - asi nebudou z těch kvalitnější, brzy odchází a možná i to může být příčinou dalších neduhů. 🙂
  6. To hučení/bručení po startu za studena pozoruju, je to znatelný, ale v tomto vyšlápnutí spojky pomůže... Auto bylo na jaře na geometrii v autorizáku - tam by se házivost/křivost náboje neprojevila? Dostal jsem i protokol, že to seřídili a v pohodě. Možná zkusím použít info od Informatora. Ohledně hluku od kol, myslíš to že jsi slyšel to bručení více od kol (když jsi šel ven z auta) nebo že prostě byl větší hluk při jízdě?
  7. Tak jsem zkoušel přes víkend několikrát a úplně mi nepřišlo, že po sešlápnutí spojky by se ty vibrace nějak výrazně změnily či sklidnily. Přijde mi to velice podobné, možná stejné, takže spojka na to vliv nejspíš nemá. Nějaké další nápady, než to budu zkoušet v servisu?
  8. Tak spojka mě teda nenapadla - jen vyřadit na neutrál nebo jinou zařadit rychlost (pětku nebo čtyřku a to se mi nezdál rozdíl, vibrace byly i tak). Je pravda, že při studeném ranním startu hned po nastartování se ozývají takové brumlavé zvuky (cca 20 - 30 sekund, než se to trochu prohřeje/promaže) a v tomto případě, když sešlápnu spojku, tak ten zvuk utichne. Ale to dělá prakticky od novoty a bral jsem to jako vedlejší efekt studeného startu... Sešlápnout spojku vyzkouším a dám vědět. Pokud by to bylo tím, to by mě zajímalo, jak by autorizák řešil. Očekávám, že to svedou na vadu řidiče a běžné opotřebení (spotřební materiál).
  9. Dobrý den, má Octavii IV RS TSI 12/2020, manuál, kola 18" (zimní i letní), DCC tlumiče, najeto cca 67 tkm. Již tak od ledna pozoruji občas při dálniční jízdě (projevuje se mezi 120 až 140 km/h) čas od čas mírně vibrace do celé karoserie, které se lehce přenáší i do volantu, ale spíš je to cítít v sedačce, případně i vidět na drobných předmětech (např. krabička cigaret v přihráce pro nápoje u řadící páky prostě rezonuje). Není to závislé na otáčkách motoru, zařazené rychlosti (dělá i na neutrál) a ani naložení auto (prázdé vs. plné). Projevuje se to jak na zimních (2 sezóny) tak letních pneumatikách (3. sezóna). Je to znatelnější při jízdě po hezké rovné silnici (na výmolech se to samozřejmě ztratí) a projevuje se to pozvolna - vibrace pomalu nastoupí a během třeba 5 - 10 sekund opět ustoupí, někdy víc, někdy míň. Změna tvrdosti tlumičů nemá žádný vliv (necítím rozdíl). Tímto se jízda stává dost nekomfortní a jsem nucen se buď "plahočit" 110 km/h a nebo to zas valit 150 km/h (kdy je auto kupodivu hodně tiché) Již jsem se snažil to řešit ve Škoda auto servisu, ale tam mi řekni, že to musíme přesně projet a ukázat, jenže na to nikdy neměli přímo čas a prý na garančním servisu se všim na podvozku hýbali a nic nenašli. Když jsem přehazoval kola (zimní za letní), tak jsem zkusil nejdříve nevyvážit letní a projet to, pak je vyvážit a znovu zkusit a necítil jsem žádný rozdíl. Geometrie dělaná cca v dubnu 2023, také nemělo vliv. Jako by se prostě mezi 120 a 140 km/h dosáhlo jákési rezonanční frekvence a nějak se to přenáší do karoserie, zvuky to nedělá, jen ty vibrace, citelné primárně do sedaček a tunelu uprostřed. Nemáte někdo podobnou zkušenost třeba i z jiného auta? Jsem z toho poměrně nešťastný, protože auto je jak dělané na dálniční přesuny a tohle mi úplně trhá nervy. Budu rád za jakýkoliv tip i jak to reklamovat. Auto mám ještě v záruce, ale nějak se mi zdá, že servis takové ty porodní vady z výroby nerad řeší. Díky moc všem.
  10. No, mně celkem brzy v Rakousku blikli na omezení - bylo 80 a já klasicky jako v česku prostě pustil plyn a dojížděl. No a hned za značkou 80 byl radar a ve tmě "blik, blik" :D 50 € za 88 km/h. Takže jsem pak měl zadnici staženou a jel fakt podle předpisů a jeli jsme přes noc, takže nebyl skoro žádný provoz. A neříkám, to byla cesta k moři, takže se jelo víc dolů, zpátky jsme to vzali přes Brenner, Innsbruck a Mnichov (německé dálnice jsem využil a 200 jel, když to šlo) a doma to pak bylo tuším 6,4, což je vlastně taky celkem služný vzhledem k tomu stoupání :) Ono celkově, zpátky byl po Itálii hustý provoz a trasa, která podle mapy měla být na 4 hodiny, jsme jeli 7.
  11. Zdravím, tak přidám ruku do mlýna. O4 RS, najeto 61 tkm. Po zajetí (prvních tak 4 - 6 tkm) je spotřeba poměrně stabilní. Mimo dovolenky a výlety používám denně jako pracovní na cestu Turnov-Jablonec (cca 25 km, velké převýšení). Je hodně znát přezutí na zimní (to je okamžitě i litr spotřeba nahoru), ale jinak přes léto se dá jezdit za 6,5 a přes zimu těch 7,5 - 8 (graf níže vždy po najetí 100h). Couračky pár km jsou samozřejmě horší, ale třeba cestu do Itálie k moři (cca 50 km od Boloni) jsme ve čtyřech lidech a s plným kufrem zvládli za 5,3 (v rámci rychlostních limitů), takže na delší trasy je spotřeba více než dobrá. Obecně, když se to vezme přes okresky, dá se v klidu jet pod 6, ale taky klidně za 10+. Tohle auto je hodně závislý na těžkosti nohy řidiče a taky stylu hudby, kterou posloucháte :D Ale myslím, že je to povedený motor pro každodenní jízdu i trochu té zábavy. Sportovní auto to není, ale sportovní svezení pro nenáročné nabídne určitě.
  12. Mám benzín, manuál. S tou opatrností na brzdy to berte s nadhledem. Mám ve zvyku jezdit plynule (90 - 95 % jízd) a pak se prostě projet. Auto jezdí denně, málokdy vidím lehce orezlé kotouče, spíš jsou krásně čisté až na ten jeden již odřený nějakým zaseklým kamínkem. Chápu, brzdy prd vydrží, ale ta cena je síla - přesně jako vy, koukal jsem na škoda díly a ceny úplně jinde. Už jsem se domluvil u známého v jiném servise (neautorizovaný) a za materiál chce 6 500 Kč, což mi přijde srovnatelné s webem. Věřím, že brzdy nejsou součástí podmínek pro prodlouženou záruku a můžu si je měnit kde chci (narodzíl od předraženého oleje a svíček). Mimochodem, garanční prohlídka po 2 letech a 60 tkm hotová. Bez oleje (dělán dřív) za ni chtějí 7 825 Kč - výměna brzdovky, svíček, výměna oleje ve VAQ. Taky mi přijde, že si dost mastí kapsu, ale uvidím, co bude na faktuře...
  13. Zdravím klubáci, dal jsem dnes auto do servisu na pravidelnou prohlídku po 2 letech a 60tkm (mám najeto cca 57 tkm). již před třemi měsíci na výměně oleje jsem je upozornil na vryp na zadním kotoučí (nejspíš šutr) - odpověděli, že se to stává a dnes mi sdělili, že je kotouč na výměnu, protože je "vypouklý". Jen za materiál chtěli 16 tisíc Kč, práci nemiňovali. Nejenom, že mi to přijde absolutně přehnaná cena, ale zároveň i dost divné, že po tak krátké době a relativně malém nájezdu dojde k defektu kotouče. Upozorňuji, že na brzdy jsem až přehnaně šetrný, upřednostňuji plynulou jízdu, brždění motorem atd. Jaké máte zkušenosti vy? V jakém stavu máte brzdy? Na námitku, jak se tohle může stát a jestli to nemůže být vada materiálu, mi odpověděli, že se tohle nijak reklamovat nedá. S RS mám první zkušenosti, ale dvě škodovky předtím (1.2 TSI a 1.5 TSI) mi brzdy (i destičky) vydržely původní a auto jsem prodával vždy kolem 80 tkm. Díky za názory.
  14. Kdo zkusí první? :D mě osobně to celkem láká
  15. Toto mi vsak jeden nejmenovany liberecký servis nesdelil 🙂 technik o tom ani nechtel mluvit, jen mi tak bokem polozil papir s jinou zakazkou a ja se na to musel sam zeptat. Trochu zakoktal, ze ani nevi, jak mi to ma rict, ale ze to tak proste je. Byla ta faktura skodovce za 85 Kc a jel jsem domu 😀
×
×
  • Vytvořit nový...