Zdravím, mám problém s motorem 1.6 MPI, 75 kw BFQ. I když tady o spotřebě oleje je hodně, přímo k tomuhle (k mému problému) jsem nic nenašel, takže se zkusím zeptat (omluvte případný laický popis. Delší dobu nám auto žralo olej (cca 1l na 1500 km), což jsem přisuzoval špatným guferám ventilů. Protože jsme plánovali, že si auto nějaký ten rok necháme, nechal jsem gufera vyměnit.
Před výměnou proběhlo měření tlaků ve válcích, při kterém byly stejné tlaky ve všech čtyřech válcích, a v servise mi řekli, že kroužky jsou v pořádku a není třeba je měnit. Tudíž se vyměnili gufera, zabrousili se ventily, vyčistila se hlava zanesená zbytky spáleného oleje. Týden jsem jezdil v pohodě a pak začalo auto hrozně kouřit a během cca 60 km zmizelo asi 0,5 oleje. Olej jsem dolil, druhý den auto nekouřilo a na stejné trase (stejnou rychlostí) jako předchozí den si olej nevzalo. Pak v dalších dnech byly dvě jízdy dohromady 50 km a opět 0,5l oleje pryč. Nyní auto zhruba po 5 minutách od nastartování opět začne kouřit. Ve vodě jsme olej nenašli, při nastartovaném motoru je v nalévacím hrdle podtlak.
Zatím mi nikdo nebyl schopný říct, kde by mohl být problém. V servise mi toho zatím taky moc neřekli. Kvůli kroužkům to prý není, protože tlaky byly v pořádku a při běžícím motoru by údajně stříkal olej z otvoru měrky. Momentálně čekám, až bude mít směnu mechanik, co mi motor skládal, abychom dořešili co dál.
Poradí mi někdo, na co se zaměřit, co by mohlo tenhle problém způsobit a proč se objevil po výměně gufer? Může být někde nějaká fatální závada? Kontrolovali jsme hadici odvětrání motoru co jde do sání, škrtící klapka byla suchá, takže tím to asi nebude. Díky za případné rady. Láďa