Přejít na obsah

JayFader

Uživatel
  • Počet příspěvků

    122
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení JayFader

Nováček

Nováček (1/14)

3

Popularita

  1. Vše ok, bylo to zřejmě tím šíleným vedrem. V Praze bylo na umření. Po odeznění té vlny veder hodnoty spotřeby opět normální.
  2. Zdar pánové! Obracím se na Vás s aktuálním problémem. Jsem po servisní prohlídce, výměna oleje+olej filtru, doplnění klimatizace a výměna na zadní nápravě: brzdových kotoučů a destiček a na přední nápravě jen destičky. Poslední roky jsem dával Castrol Magnatec 5W-40, mám zkrácený interval, měním každý rok. Nyní v novém servis (opět autorizovaném) jsem tam dostal Total MC3 5W-40. Auto mám čtyři roky. Hned po vyjetí ze servisu se mi zdály nějaké vysoké hodnoty okamžité spotřeby (při akceleraci 30-40l). Jak tím autem jezdím už dlouho a jsem na něj zvyklej - často na spotřebu vejrám, tak mě to zatahalo za oko. Jinak motor, tah, zvuk, nové brzdy, vše ok. Divná je mi ta spotřeba. Trochu jsem to testoval a zejména na studený motor - cca prvních 20 km a krátké pojíždky to žere opravdu více. Dlouhodobou kombinovanou mám 6.2l na letních. Teď je to minimálně o litr více. jel jsem dneska kousek po Praze (4 km), pravda, klima naplno, vedro jak prase, ale průměrná podle PP nějakých 12.0l. Brzdy jsem kontroloval, všechna kola se protáčejí zlehka, bez odporu. Nemáte někdo podobné zkušenosti? Napadá mě pár možností: 1. nějaký problematický olej 2. update řídící jednotky, ale netuším, jestli ho provedli 3. extrémně horké počasí - od minulého týdne, kdy jsem byl v servisu, to nešlo přes den pod 30st. Předem dík za Vaše postřehy
  3. Co vzít kladivo, udělat, co je třeba a pak po telefonu nahlásit pojistnou událost?
  4. Tak jsem to celý prolezl, zatahal za hadice, pomačkal na trubky vč. výfuku. No a za poslední dvě jízdy se to už neozvalo. Nicméně mi zas nějak blbne boční zrcátko (zavře se, ale po otevření se neodevře do úplně správné polohy, asi to budu muset nějak vyčistit) a praskla mi žárovka na tlumené světla (ta pod lupou). Měnil jste to někdo? Je to easy? Zítra se o to pokusím. Letmo jsem mrknul do návodu a zdá se, že bude muset ven celé světlo...
  5. Zdavím Vás, pánové se stejným motorem. Při poslední cestě do Prahy se objevil nový zvuk v kabině. Nevěnoval jsem tomu nejdříve moc pozornost, ale dneska jsem to trochu více zkoumal. V kabině vychází zvuk z palubní desky u spolujezdce. Není to zřejmě přímo v palubní desce, ale někde hlouběji, možná v prostoru motoru. Je to takové klepání, vibrace. Nevím jak to přesně popsat. Nicméně se to objeví jen po zahřátí a pouze pokud je auto v klidu, na neutrál a volnoběh. Takže třeba na semaforech. Jinak stačí trochu klepnout do plynu a je to pryč. Pak otáčky zase spadnou a opět to začne vibrovat. Zkoušel jsem vypnou/zapnout climatronic - kompresor klimy, nebo úplně vypnout cirkulaci vzduchu a nic. S tímto to nesouvisí. Dneska jsem kolem toho lezl, zkoušel vyposlouchat jestli někde nevibruje nějaká část výfuku, ale neměl jsem auto zvedlé, takže jsem toho moc neslyšel, ale nezdá se, že by to šlo odtud. Koukal jsem po půl roce na olej a trochu ubylo - tak čtyři milimetry (jsem uprostřed kontrolního pole). Což je možná nejvíce, co auto mám. Nevím, jestli ten zvuk nějak spustilo to ochlazení na nulu. Jinak vše ok, motor, elektronika, žádný problém neregistruji. Nemáte někdo podobné zkušenosti? Nápady co by to mohlo být? Návštěva servisu je poslední možnost.
  6. JayFader

    Chladič

    Souhlasím s tebou, taky bych tipoval na tento důvod. Ale vystříkávat každý den v zimě motor, no nevím nevím... Jinak jsem nechal chladící kapalinu komplet vyměnit, údajně tam byla původní od výroby.
  7. Dlouhodobě je to kolem těch šesti litrů. Když se opravdu snažím plachtit, tak i 5.5 po okreskách.
  8. JayFader

    Chladič

    Chladič vyměněn. Těleso na obou spodních hranách totálně prorezlé, děravé jak řešeto (kdyby jste to viděli, jak na třicet let staré stopětadváce). Takže se zřejmě časem připravte na něco podobného. Cena vč. nového média a kontroly podvozku, originál chladiče 6 700 Kč vč. 10% slevy (šeková knížka), autoriz. servis. Nevím, jestli je to standard, ale vždy celé auto umejou. Snad to bude těsnit...
  9. JayFader

    Chladič

    Zdar příznivci této motorizace. Jen pro info. Na mé O2FL 1.4 tsi 2009, 75 tis km, začala téct chladící kapalina. Jednoho rána se na Maxi dotu objevilo info o nedostatku chladícího média v okruhu - obnažil se sensor v expanzní nádobce. Dolil jsem destilku, ale louže pod autem značila problém. V servisu to identifikovali jako díru v tělesu chladiče. Teče to z levého dolního rohu tělesa. Takže paráda. Po pravdě bych čekal, že zrovna chladič vydrží déle. Neměnil jste to už někdo? Kolik to stojí? Serviceman naznačil cosi o osmi litrech, vč. práce. Auto už jsem chtěl prodat, rád bych něco svižnějšího. Dá se říct, že toto je první skutečně servisní zásah, co auto mám (najel jsem nějakých 40 tis km). Do té doby jen údržba. Tak ať Vám to těsní...
  10. Zdar pánové, vím, že to zní vtipně, ale poslední dobou jsem začal pozorovat jakési loupání v přední nápravě. Nejlépe je to cítit při parkování, když potřebujete trochu popojet dopředu, brzda, couvnout, brzda, kola do ve zkrutu... tak to vždy při změně směru (dopředu/dozadu) loupne. To loupnutí není slyšet, cítím to spíše na pedálu a celkově ve voze. Mám 2009 1.4 TSI LB FL, najeto 70 000 tis km, brzdy - kotouče zřejmě původní, destičky jsem po 20 000 km neměnil, ale auto brzdí ok, žádné vibrace při jízdě nepozoruji. Nemáte někdo s něčím podobným zkušenosti? Asi s tím raději zajedu do servisu, ale rád bych byl alespoň trochu v obraze. Jestli to může dělat ložisko, nebo ty brzdy? Předem děkuji.
  11. To je asi možné, ale nemyslím si, že je Castrol Magnatec 5W-40 úplná sračka. Používám ho, protože je o něco hustší než Castrol EDGE 5W-30. Měním ho s olej. filtrem každý rok a jsem s ním spokojený. Nicméně zřejmě budu brzy auto prodávat, takže to nebudu muset řešit.
  12. Není, je to normální olej pro standardní roční výměnu. Každopádně se mi zdálo, že se to s ním chová lépe než s 5W30 LL, takže dávám tenhle.
  13. Pánové, potřebuji teď vyměnit olej. Poslední dva roky jsem si nechával dělat i další úkony (měnit svíčky, servis klimy, výměna pal. filtru), některé zřejmě trochu zbytečné. Takže bych teď chtěl zajet jen na výměnu oleje + olej. filtru. Oba vzduchové si koupím a vyměním sám. Jinak auto nemá žádné poruchy, takže mi přijde zbytečné některé věci vyměnovat preventivně. Autorizovaný servis škoda mi vymění olej (Castrol Magnatec 5W40) a olej. filtr za 2 500 Kč. Je to OK cena, nebo platíte víc / míň. Uvažuju i o nějakém neautorizovaném servisu.
  14. Doporučuji ti pročíst si tohle vlákno, vše již tu bylo několikrát řešeno...
  15. Pánové nezdá se Vám, že se tu řeší úplně to samé už po několikáté ??? Jinak taky dávám - rok nebo 10tis 5W-40 Castrol Magnatec
×
×
  • Vytvořit nový...