Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

P1azer

Uživatel
  • Počet příspěvků

    83
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Statistiky prodejce

  • 0
  • 0
  • 0

Popularita

3 Neutrální

O uživateli P1azer

  • Hodnost
    Uživatel

Návštěvy profilu

662 zobrazení profilu
  1. P1azer

    1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW

    Auto mám od začátku února, najeto od koupi něco málo přes 2,5tis. km, přes týden s autem jezdí manželka do práce a na nákupy, takže město, krátké trasy. Spotřeba dle PP viz obrázek.
  2. P1azer

    Koupe ojete OIII

    Já jsem vybíral auto v nižší cenovce a neprahnul po RSku, ale i tak jsem za ty peníze chtěl přímého majitele a perfektně vedený servis v autorizovaném servisu. Takže za předpokladu, že bych do toho soukromě měl dát ještě víc, tak můj názor platí dvojnásob. Takže samozřejmě projet to můžeš, ale co projížďkou poznáš, pokud nejsi profík přes auta? Takže za mě určitě před koupí důkladná prohlídka v servisu včetně diagnostiky.
  3. P1azer

    1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW

    No myslím, že boiler má minimálně pravdu v tom, že pro uživatele je celkem jedno, jestli je CNG na PP udávání v litrech, kilech nebo m^3. Jde pořád o to, že 1kg CNG stojí 26Kč a 1L benzínu 95 dejme tomu 30kč, tedy CNG při spotřebě 4kg/100km jede za 1,04kč/km Benzín při sptořebě třeba 6L/100km jede za 1.80kč/km Tzn., že i když by se cena CNG vyrovnala ceně benzínu, tak odhadem na každém kilemetru budu minimálně šetřit 0,5Kč, tzn. při ročním nájezdu 15tis. za rok mi úspora činí 7,5tisíce (při aktálních cenách ještě teda víc, aspoň se zaplatí pojistka na auto :D )
  4. P1azer

    1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW

    Tak minimálně následujících pár let bych se úplného vymizení nebál, nevím jak v jiných městech, ale v Brně jezdí na CNG minimálně poštovní auta a pak i autobusy MHD. Tak ale i když by se i u nás dostala cena 1kg CNG na cenu 1L benzínu, tak pořád mám úsporu provozem, ne? A o jakých drahých součastkách je řeč? Je pravda, že jsem si nějak moc nezjišťoval, co kolik stojí na tom CNG systému, ale uveď prosím nějaké příklady, abych věděl, čeho se mám případně bát :) Já chápu, že i u aut trochu platí, že co kus, to svým způsobem originál. Ale když jsem viděl to video s tím TAXI CNG, kde ukazovali a procházeli auto s tímto motorem po nějakých 470tis. km, tak mě to nechává docela chladným. A v podstatě tam majitel mluvil jen o "spotřebních věcech", takže u taxiku ja jasné, že půjde dřív spojka atp., ale prý nic závažného a ani na systému CNG (ano zase zpátky, je to kus od kusu).
  5. P1azer

    1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW

    Ano, přečetl jsem si to pořádně až po tom, co jsem poslal ty svoje myšlenky. Já to prostě pořád beru v tom duchu, že jsem koupil ojetinu a to CNG pro mě může být jen bonus, protože v podstatě ve stejné cenovce jsem mohl koupit verzi bez (ale i tak problematicky, tohle byla spíš náhoda, že jsem na to narazil a ještě to byl člověk ze stejného města). Na benzín zatím fakt jen dojíždíme nebo jsme vyjeli starý. jen jednou jsme si špatně promysleli trasu a jeli jsme na benzín cca 30km po okresce a dle PP tam bylo spotřeba do 5L, ale to není vůbec směrodatný údaj.
  6. P1azer

    1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW

    To ať se na mě nikdo nezlobí, ale kolik stojí ty svíčky? 300kč kus? To je nějaký velký náklad na provoz auta, když musím po 60tis. vyměnit svíčky, které ve výsledku vyjdou s výměnou na odhadem 2 tisíce korun. Pořád menší náklady, než na svíčky v TDi + další věci. A olej u soukromého vyměňuje snad každý po max. 15tis, takže zase u ojetiny mám jakž takž jistotu (teda já to mám podloženo historií ze škoda servisu), že byl olej měněn v krátkém intervalu. My longlife držíme jen na služebních, ale tam jde o to, že to auto najede ten interval min. za ten rok, takže to mi příjde asi košér. Takže jediné, co mě spíš straší, je to, aby mi pořádně vždy po roce prohlédli stav celého CNG systému a pak případně kolik by stála vyměna bomb, i když tam je ten interval tuším 10 nebo dokonce 20let. Já se tady nechci s nikým hádat a obhajovat CNG verzi, zatím ji máme jako ojetinu krátce, takže všechno ukáže čas. Jako ojetina mi to přijde zajimává volba, protože my jsme ji koupili za 300tis. s nájezdem 90tis. km. Nájezd předpokládám cca 15tis. za rok, takže koupit v této ceně naftu, která je už sama o sobě jako ojetina riskantní, je nesmysl. Samozřejmě, že pokud bych kupoval funglovku, tak bych si kouknul v rámci úspor a eko ježdění na hybrid, ale jejich ceny jsou pro mě zatím trošku mimo cenový rozpočet. Uvidíme za pár let, ale přeci jenom ne každý kupuje jen funglovky, takže ojetiny tady jsou a budou. Ad. spotřeba na benzín. To je diskutabilní, dá se jezdit jen na CNG a v pdostatě pokud není pod -5°C, tak auto i startuje na plyn, takže jediná chvíle, kdy jede na benzín, je cca 1km po natankování cng (kontrola kvality plynu). Já předpokládám, že na benzín v podstatě budem jen vyjíždět, aby tam nezůstával dlouho ten starý. A nebo v případě třeba dlouho trasy, kdy budem potřebovat řešit celkový dojezd. Ale i přes to všechno, když si řeknu, že při nájezdu
  7. P1azer

    1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW

    Dobře, samozřejmě je to hlavně o stylu jízdy. Tchán jezdil s focuse 2 tdci za 6L a já jsem s ním pak jezdil po stejných trasách za 5,3L. Teď jsem jel Brno-Plzeň sluzebákem, takže za mě srovnání, při tachometrovych 143km/h s tempomatem: O3 1.6TDi - 5,6L O3 1.4TSi CNG - 3,9kg Navíc to CNG je soukromé auto a hodně jezdí a bude jezdit i po městě a myslím, že ve městě ten rozdíl bude ještě větší. To CNG ve městě jede cca 4,5kg, kdežto klasický benzín je tak o 2L výš. Je to na každým, já jsem CNG nevyhledaval cíleně, chtěl jsem klasiku, ale když se naskytla možnost, tak jen mi jde o to, že snad nebudu litovat. Jinak teda dostanem po kulách, protože tady jsme ve špatné sekci na řešení spotřeby.
  8. P1azer

    1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW

    Tak pořád i po zdražení cng bude úspora, protože to auto jezdí v rozmezí 3,3-4,5kg (co mám zatím zkušenost, tak okresky kolem 3,5kg, dálnice kolem 4kg a město do 4,5kg), na takové hodnoty se s jiným motorem nedostanete. Jako naše jezdí hodně po městě, takže nemít v Brně stanici "na každém rohu", tak bych ji asi taky nevzal. Ale i na trase Brno-Praha se dá natankovat (myslím ve VelMezu je Bonett). Jinak to pískání nemůžu osobně posoudit, protože tam mám furt ty blbý zimáky, který děsně hučí. Už to ten měsíc vydržím a na letních to budu pozorovat.
  9. P1azer

    Koupě nové OIII - výbava, motor, atd.

    Tak ono není sporu o tom, že 1,5ka bude mít větší výkonnostní rezervu. Na druhou stranu to DSG zase přidá na komfortu. Já bych šel k tomu dealerovi a zkusil jsi reálně projet 1,5TSi manuál a pak 1,0TSi DSG, když budou k dispozici, a rozhodl bych se dle pocitu. Já jsem např. v tomhle furt "stará škola" a zastávám názor, že objem ničím nenahradíš. Takže jsem i tak těžko neslo, že budeme mít 1,4TSi.... ale po tom cca měsící provozu si tento motor nemůžu vynachválit. Osobně bych tříválec nechtěl. Asi se s tím jezdit dá, možná na městský provoz bych o tom třeba hypoteticky uvažoval, ale stejně by to u mě skončila na "velké auto a malý motor" a zavrhl bych to. BTW co ty v té výběvě u té 1,5TSi style chybí?
  10. P1azer

    Koupě nové OIII - výbava, motor, atd.

    @Sabiza No nevypadá, že by byl ceed větší. https://www.autohled.cz/porovnavac?cars=skoda-octavia-combi&cars=kia-ceed-sw-1-0-t-gdi-gpf-120k-88kw-4796 Na druhou stranu, když to řeknu laicky, tak v oktávii si sednu sam za sebe i při skoro 190cm výšky, kdežto v jiných autech stejné třídy mám kolena opřený na sedadlo přede mnou. Takže když pak dáš dozadu dětskou sedačku a dítě ti roste, tak za chvilku nemá kam zkroutit nohy (měl jsem focuse II combi).
  11. P1azer

    Koupě nové OIII - výbava, motor, atd.

    Tak zrovna korejce bych domů nechtěl. Když jsem kupoval soukromou ojetinu v ceně kolem 300tis., tak samozřejmě padla možnost i na i30/ceed, ale co jsem pak četl v tématech a zkušenosti lidí z okolí, tak jsem se tomu vyhnul. Samozřejmě hlavní volbou pro koncern bylo to, že mám známost ve škodovce a mohl jsem si nechat zadarmo zjistit historii vozu a nechat si ho před koupí prohlédnout a zdiagnostikovat.
  12. P1azer

    Koupě nové OIII - výbava, motor, atd.

    Já jsem vybíral taky nové auto, jen služební. Jen lehce přispěju k hodnocení. Viděl jsi už auto v té Blue Energy? Seš si vědom, že budeš jezdit ve šmoulince? Já jsem taky původně neřešil barvu, když teď chtějí za základní metalízu příplatek 15tis., ale myslel jsem, že základní modrá je jiná modrá, což jsem až po hledání zjistil, že si pletu se starou Pacific Blue, která je za mě pěkná a akceptovatelná. Navíc ji mám na CNG oktávce. Pro představu: Energy Blue Pacific Blue
  13. P1azer

    1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW

    Já jsem před koupí samozřejmě procházel diskuze a zkušenosti a hodně lidí hanilo výkon. Je pravda, že jsem neměl nikdy žádné žihadlo auto, ale služebně aktuálně ještě jezdím s 1.6TDi, které má papírově stejný výkon, a rozhodně je ten benzín (tedy CNG) živější a líp táhne (pro mě, jako v podstatě laika je pocitově svezení v cng rozhodně příjemnější i na dálnici). Takže to, že se někde na brzdě naměřilo +-96kW bych viděl i reálné, nemám problémy s předjížděním ani jízdou na dálnici, kdy i na 6ku konstantně zrychluje a "jde za plynem".
  14. P1azer

    1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW

    Zajímavé. Tady je ten článek Uvidíme, jestli k tomu budě nějaký závěr. Já každopádně plánuji kontrolu každý rok při výměně oleje. Každopádně dopátral jste se někdo k tomu, kolik stojí nová bomba + případná výměna?
  15. P1azer

    1.4 TSI G-TEC (CNG) 81 kW

    Tak dnes proběhlo dotankovaní i přes to, že tam byla asi 1/4 nádrže a všechno v pořádku. Nokec nám to vyšlo tak, že jsme vzali v Brně u Makro na stojanu Bonett a oproti té CNG stanice u pošty nebe a dudy. Dokonce i manželka, přes to, že měla úraz na dlani, tak v pohodě natankovala se vším všudy.
×