Přejít na obsah

rosm91

Uživatel
  • Počet příspěvků

    3
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení rosm91

Nováček

Nováček (1/14)

2

Popularita

  1. Zdravím všechny, mám motor AWT, r.v. 2005, najeto 190tis. Auto mám čtyři roky, přičemž poslední rok motor nejede zcela na čtyři válce. Diagnostika hlásí výpadky zapalování a nikdo nemůže přijít na to, proč. Nejvíc nepravidelný chod motoru je po nastartování po dlouhodobějším státní (jedno, zda po týdnu nebo přes noc, prostě když úplně vychladne). Motor chytne napoprvé, ale už pod sytičem je cítit, že nejede na 100% a že se auto chvěje. Po samovolném vypnutí sytiče otáčky spadnou namísto klasických volnoběžných otáček (po paměti myslím cca 850/min) až někam k 500 a občas motor i chcípne (jako by jel chvílemi na dva válce). Při opětovném startování (ať již ještě před rozjezdem, nebo po chvíli jízdy - viz níže) se motor chvíli "převaluje" a nechytne okamžitě, jako při prvotním startování. Po rozjetí se s autem jede motor pocitově pořád na tři válce (vibruje, není výkon, špatná reakce na plyn) a do doby, než se trochu ohřeje (cca 60C), tak motor sám od sebe chcípne při vyřazení rychlosti nebo vyšlápnutí spojky - tj. třeba při příjezdu před přechod nebo na křižovatku spadnou otáčky třeba z 3 tis. rovnou na nulu. Poté, co se motor trochu ohřeje, začne se chovat, jako když je nastartován a jede na sytič, tj. vibrace nejsou tak silné, ale jsou, už nechcípá při vyřazení nebo vyšlápnutí spojky. Je však cítit, že pořád nejede jak by měl - na čtyři válce už asi ano, ale buď jeden, nebo všechny čtyři ne na 100%. Nejhorší je to při jízdě pod zátěží do kopce při přeřazení na vyšší rychlost - nechce jít do otáček, je to líné. Na diagnostice bylo auto za poslední rok na diagnostice už asi 10x a píše toto: P0300 - rozpoznány výpadky zapalování (vadný) P0301 - rozpoznány výpadky zapalování u 1. válce (vadný) P0302 - rozpoznány výpadky zapalování u 2. válce (vadný) P0303 - rozpoznány výpadky zapalování u 3. válce (vadný) P1355 - řízení zapalování 1. válce (přerušení) P1358 - řízení zapalování 2. válce (přerušení) P1361 - řízení zapalování 3. válce (přerušení) P1364 - řízení zapalování 4. válce (přerušení) P0441 - systém regenerace odpařeného paliva (chybný průtok) Kontrolka motoru poslední rok svítí pořád - po vymazání chyb diagnostikou chvíli nesvítí - po několika kilometrech se znovu rozsvítí. Pokud auto je auto v tahu např. na dálnici do kopce - kontrolka někdy bliká a při tomto blikání se chování motoru ještě dočasně zhorší. Po zhasnutí jede jako při dosazení teploty cca 60C - viz. výše. V minulosti už se dvakrát stalo, že přestal jít jeden válec - vždy vyměněna zapalovací cívka a bylo to v pořádku. Toto už nyní nepomáhá. Od pohledu se mě i kamarádovi zdálo, že na druhém válci je na svíčce druhého válce trochu slabší jiskra, než na ostatních třech, ale je to jen pohledově. Měněny: všechny zapalovací cívky, všechny svíčky, vzduchový filtr, palivový filtr, rozvody jsou dělány před 50tis. Zkontrolovány odpory u svazků do zapalovacích cívek, signály mezi řídící jednotkou a zapalovacími cívkami, vše ok. Řídící jednotka je od pohledu v pořádku - žádná tekutina nebo mechanické poškození. Pojistka ŘJ také ok. Zde na fóru diskutované hadice v motoru jsem kontroloval a žádné díry jsem nenašel. Napětí na konektorech zapalovacích cívek při chodu motoru měřeny a jsou všechny na stejných hodnotách. Změřeny tlaky na válcích - na druhém válci je trošku nižší tlak, ale dle vyjádření v servisu nic zásadního. Já už vážně nevím - v servisech je to pokaždé stejné: "hlásí výpadky zapalování? tak to musí být cívky nebo svíčky - ničím jiným to být nemůže". No asi to něčím jiným je. Pokud by měl někdo nějaký nápad, nebo zkušenost, budu strašně vděčný. Zdá se mi divné, že motor se chová hrozně, když je studený, když se zahřeje tak jede blbě, ale už ne tak hrozně - připadá mi, jako by byla špatná nějaká součástka pracující s teplotou motoru... Nebo pokud by byl nějaký kontakt na šikovného mechanika v Praze a okolí, byl bych také rád. Díky moc všem
  2. Hosi hosi. Nac ty invektivy? Chtel jsem se podelit o svou zkusenost a odmenou mi jsou pokusy o zesmesneni a shazovani meho prispevku? No je to vase vec a vase chovani... delejte a piste, jak uznate za vhodne. Ale k veci. Strunou to muze poskrabat leda velky nesika. Neni mi dost dobre jasne jak by se vam to mohlo povest. Ja to udelal bez jakychkoliv nasledku a jestli budete hledat, tento postup pomoci struny uz tady nekdo doporucoval. Znak byl pribalen spravny, overoval jsem to potom u vice prodejcu. Jinak oiginal znak ze citigo zadni je opravdu naprosto rovny. Nevim jak vy, ale ja nemam naprosto rovnou plochu ani na masce, ani na kufru. Proto jsem doporucoval dat zahnuty predni ze citigo tam i tam.
  3. Moje zkušenost se novými znaky na Superba 1 je taková, že jsem neudělal dobře, že jsem následoval zde uvedené rady (zadní ze citigo dopředu na superba a naopak). ZADNÍ znak ze citigo - kód 1ST853630AAUL, je NAPROSTO ROVNÝ, tudíž na naše auto nevhodný jak DOPŘEDU tak DOZADU. Když ho dáte na přední masku bude to vypadat hodně blbě, protože bude nahoře a dole hodně odstávat - obrázek tohoto řešení je k nalezení na stránkách nějakého britského fóra, ale už nevím, kde to přesně bylo. Pokud tedy dáte zahnutý PŘEDNÍ znak ze citigo - kód 1ST853601A AUL na Superba 1 dopředu jako já, bude to vypadat OK. Varuji však před zde uvedenými radami dát na Superba 1 dozadu ZADNÍ znak ze citigo. Nebude to sice vypadat tak blbě jako byste ho dali dopředu, nicméně vidět to je a díky tomu jsem podstoupil odloupnutí ZADNÍHO znaku ze citigo z kufru Superba 1 a dal tam také PŘEDNÍ zahnutý znak ze citigo.. Všem tedy doporučuji koupit nikoliv přední a zadní ze citigo, ale dva přední (zahnuté) ze citigo. Nechť se tedy mou radou řídí ten, kdo nechce investovat peníze a čas do blbě vypadajícího výsledku. Tip na sundání starých znaků - zdaleka nejlépe to jde strunou do kráječe knedlíků - je pevná a stačí vzít dvěma kombinačkama, strčit strunu pod znak a "řezat". Na autě se takto nemůže nic poškodit a sundá se tak většina staré lepicí pásky. Jinak prodává se i tento znak: 5J0853621AULSUP, který lze rovněž dát dozadu i dopředu. Je ale dražší a rozměr je jen o něco málo větší, než výše uvedený znak ze citigo (rozměru původních znaků ze superba nedosahuje ani jeden).
×
×
  • Vytvořit nový...