Přejít na obsah

Lewis

Uživatel
  • Počet příspěvků

    1 336
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Příspěvky zveřejnil Lewis

  1. V 10. 4. 2019 na 21:07, Dublindrinn napsal:

    Ahoj, 

    Snad se nebudete zlobit za dotaz od úplného amatéra.. Mám v Octavii r.v. 2014 originál autorádio s navigací Amundsen. Myslíte, že by bylo možné vyměnit za Amundsen, který se do aut montuje nyní? Našel jsem ho relativně levně.. (https://www.mihocar.cz/radio-navigace-ridici-jednotka-display-skoda-octavia-iii-5e0-lift-5e0919605-5q0035864b/d-144323?gclid=CjwKCAjwqLblBRBYEiwAV3pCJtDh54uqdSrYi9Oi7xMBz6pLr9LWy7GVvfGZ_vTao7Tg48RZ0kSjTxoCvSAQAvD_BwE

    Díky, 

    Honza

    O teto vymene bych pochyboval. Bude potreba provest ochranu soucasti tj. Navsteva Skoda-auto a tam to bez dokladu kde se radio vzalo neudelaji. Respektive nemeli by. 

  2. Zdovolením se zapojím do debaty. Jako zainteresovaný (1,4 TDi) snad mohu. Motor 1,4 TDi je zvukově skutečně tragický. Co se týče spotřeby je vše hodně závislé na způsobu jízdy. Já dokáži jet za 3,8/100 i za 7,8/100 tu samou trasu. 75% mimo a 25% v obci. Dlouhodobý průměr mám 5,9/100. Není to zrovna úsporný motor, nicméně je to tak, že si nemá na co zvyknout. 4x do týdne jede 6x za den 3km, jeden den stojí a 2x do týdne jede delší trasu cca 90km. A když už se zahřeje tak se chci trochu svézt, takže ho nešetřim. Chci tím říct, že Ti spoustu lidí bude tvrdit, že 1,4 TDi je úsporný agregát, který jezdí za 4,5/100 mimo obec a na dálnici a já Ti řeknu, že jezdím za 5,9 z čehož spoustu lidí usoudí, že to úsporný není a že by si koupila o 100 tis. kč lacinější benzín, s kterým by jezdila za 7,5...

    Co se týče dynamiky tak mě stačí. Já osobně mám 95 koní a 250Nm...

    Nechci pochybovat o dynamice 1,4 16V... Ty motory se dost liší a záleží na konkrétním kuse. Kamarád v Ibize na něj nadával. Byl "rozchlastanej" a moc nejel. Druhej ho měl v Leonu a šel 210 na dálnici, rozsekal na něm 3 převodovky, najel na autě 210 tis km a jezdil se spotřebou 6,5/100.

    PS: 1,6 TDI se spotřebou 4,2 v Octě? Dost dobrý na to, že jde o CR, který není tolik úsporný jako PD. Otec to má v GVI a spotřeba 5,6. Má tedy 77kW né ten slabší, ale PD bylo PD.

    PS2: osobně bych koukal po Roomsteru s 1,9!!!

  3. Piškot reahoval s tou chladičovkou dřív.... a to by mohly být jiný i chladiče... ;)

    No a co jsem koukal do otevřeného motoru tak FL má uplně jiný horní uložení.... skoro jako OI. (Což by ovšem nebránilo přestavbě...)

    Na aukru jo.... kouknu se po nich... Osobně se mi nejvíce líbí kulaté mlhovky a divím se třeba Piškotovi, že je vyměnil.

    Já bych dal vedle kulaté mlhovky kulatou diodovou s denním svícením...

  4. Chudák malej, ale pokud se to opraví, že to nebude poznat tak v pohe....

    Já jsem zase zastavil na parkovišti.... všude sních a nikde místo, ale já potřeboval jen naložit rodinku... takže jsem nic nevymýšlel zastavil za autama uprostřed náměstí... zaparkované auta jsem kolmo na sebe po pravé straně. manželka se synekm připravení, otevřou dveře já přezutej ze zimních bot nebudu vylejzat otočím se koukám jak malýho připíná do sedačky a poněkud s ním zápasí a na to řiká si snad dělá prdel? nevěděl jsem o kom mluví... na to se ozvala rána a do předního blatníku mi nacouvala fabie... Manželka řiká jsi slepej nebo co? tak jsem začal troubit... asi až potom poznal, že do něčeho najel... Omluva? Já vás neviděl... nevim jestli to udělal naschvál nebo jestli mě neviděl ale vzhledem k tomu že mu bylo asi 18 a omlouval se mi asi 10x mě vážně neviděl.... kdyby tam někdo šel tak ho zajede... řekl jsem at mi zmizí z očí že to není ani škráblý.... bohužel při bližší ohledání jsem zjistil že nesedí spára mezi blatníkem a nárazníkem a při pohledu zepředu jsem zjistil že pravý blatník je zmáčklej o nějakej centrimetr dva dovnitř... na jařde to rozeberu a nějak vytáhnu.... V porovnání s tvým prkotina ale taky nasere....

  5. Já se nechci rozeisovat o mém osobním problému s klimou a topením v cizím tématu (svoje nemám), ale prostě to nechladí tak jak bych si představoval a v porovnání s předešlým autem (Seat Ibiza 6L r.v. 2006) to chladí na nic. A u Ibizi jsem vždy řikal nojo španělé nepotřebují topit na jihu a tak stojí topení za ho..o, ale to jsem netušil, že "český" dieselový roomster může topit ještě hůř...

  6. Vědělo se to delší dobu a měl tě na tohle salon upozornit, nebo jsi měl připlatit za klimatronic. Jinak myslím, že i tak to úžel splní v pohodě. Jen to nedrží teplotu a stahneš si to na kolečku :-)

    Nevim jak ve faceliftu... Ale v předešlé verzi klimatizace označená jako climatic teplotu drží na přednastavené hodnotě... Proto poloautomatická. Rozdíl v automatické je ta, že si sama nerozhodne kam a jak hodně foukat.

    Takto nějak to vysvětluje literatura...

    Skutečnost je jiná a funguje to jako mechanická klimatizace s tím rozdílem že u klasiky mechaniky dokáže být v autě zima i v pořádném vedru. Já osobně nevim čím to je, ale i když mi klima jede naplno a jsou ty vedra, která dokáží v ČR být tak mi v autě zima není... (přikládám to docela velkému prostoru v autě a také své zhýčkanosti...)

  7. trochu paradoxne sa mi zda to, ze 225 R17 maju ET 54, zatial co 225 R18 maju ET 51/50... Chcel by som vediet, preco je to tak...

    To netušim... Můj tip je že R18 má větší styčnou plochu a zase geometrie (střed pneu) musí být krapet trochu jinde... Navíc není u R18 poznámka jen se sportovním podvozkem? Protože tím snížením se mění kinematika a rozložení kde by měla být styčná plocha...

  8. LEWIS: Ked tak prehodnocujem svoj nazor na ET, tak 5mm +/- este musi byt akceptovatelne. Napriklad Octavia ma seriove disky s ET od 45 (6x17 zimne) az po 54 (7x17)... U 15" a 16" to je 50 a u 18" je to 51.

    Opatrny by som bol asi az pri hodnotach nizsich ako 45 resp. vyssich ako 54 (pri O2)...

    5mm na geometrii nemá nijak veliký vliv... ale vem si, že kupříkladu vůču té zmiňované 6x16 ET45 je pomyslná osa gumy uprostřed... Když si spočteš kde bude u 7x17 s ET 54 tak bude asi o 3mm ven z auta na každé gumě.... Zaručeně je tam jiná šíře gumy vid. 205/50 R16 vs. 225/45 R17? nevim ten rozměr.... takže inženýři spočítali, že širší guma při nějak nastavené geometrii potřebuje mít ten prostředek krapet jinde...

    Ale jak řikám 100% to určitý nepatrný vliv má ale i já to u svého auta mám milimetr sem a desat tam.... ;)

  9. Nebudu sem dávat vícenásobnou citaci... reaguji na víc lidí......

    Samozřejmě že 5mm rozšíření nápravy na každé straně ovlivní všechno a je předmětem diskuze o kolik. Životnost jednotlivých dílů ponechme stranou. Zazněla tady geometrie. Ano i ta by potřebovala seřídit jinak. U rozšíření by kola již neměla být "jen" v rovině, ale třeba mírně sbíhavá. Také pérování bude mírně měkčí. (větší páka) Pocit z řízení??? Ten se mění řekl bych rapidně. 5mm většího rozchodu na každé straně změní rameno rejdové osy, která má veliký vliv na stabilitu a kupříkladu na samostabilizaci řízení v případě brzdění apod.

    Viditelné rozšíření u Piškota... :) Piškot nemá jen o 7mm jiné ET proti předepsaným 17" diskům. Má také jinou šíři. Místo 7" má 8" což je 1/2" na každé straně... Což je skoro o 2cm.... (1/2" a těch 7mm na ET) v porovnání s nějakým diskem 15" který má 6x15 ET42 tak je to již přes 3cm ven z auta... Zális je jen místo kde je střed pneu, nebo disku pokud chcete.

    A aby to nevypadalo, že jsem jen rejpal, co se po vás vozí.... Jezdím taktéž na discích 8x17" ET35 a s podvozkem o dobrých pár cm nižším... A je mi naprosto jasné, jak tímto měním střed kývání nápravy, rameno rejdu, a vůbec komplet kynematiku nápravy. Není nad to jak to vymysleli v originále, jenže tak jak to máme třeba s Piškotem to prostě vypadá lépe...

  10. To byl úmysl mít scouta... Dokonce jsem chtěl i tuto barvu. Jenže prostě pastelové a výraznější barvy jsou lepší... Teď toho možná lituju, ale není na výběr... Bílej roomster se mi líbí jen normální, protože scout s těma plastovejma nárazníkama vypadá jak užitkáč...

  11. Tak omluva... Obnovil jsem si vědomosti a zjistil že H7 se označují Hid sady místo H7 a H7R se označují sady HID pro Reflektory... Mají nějaký zvláštní stínitka, aby to neoslňovalo při použití v reflektoru. Bohužel to může v čočce způsobit tuto vadu...

  12. To vidím poprvé.... Mě to nedělá...

    H7 a H7R označuje svoje žárovky Philips a je to jinak rozdělené barevné spektrum v žárovce.... kde máte vodič xenonu? nahoře nebo dole?

  13. Standis: To byla nadsázka.... já mám Hid ve světlech už 5 let... Vlastně už běží 6. rok... nejdříve v Ibize, kde byly v parabole a top oslňovalo, ale v roomu ani nikdo neví že mám Xenony a nikomu to neva...

    Omartinek/piskot: O jakých černých čárách mluvíte?

  14. Ty jo no na 2 relativně malé děti mi to příjde malé auto...

    Sakal: Ty se nepočítáš ty máš 2 velké děti... ale vzpomeň si! Já jedu na den se svým rok a půl dítětem k babičce na chatu. Kočárek, a věci pro malého.... To je velká "malá" taška. Tepláky na převlečení a jedny náhradní (bláto a kaluže jsou jeho) triko s krátkým a s dlouhým a to vše dvakrát (dost blinká a to má po mě), punčocháče protože na chatě (kamený barák) je dost kosa a kdyby pršelo tak jsme jen uvnitř, náhradní fusekle, boty kdyby proběhl tou kaluží, jo a samo gumačky kdyby bylo mokro, no a samo bačkory kdybychom nešli ven, čepici, no a kšiltovku kdyby svítilo sluníčko, mikinku kdyby byla fakt kosa, a bundu kdyby pršelo a babka se zbláznila že stejně musí na procházku. Do toho náhradní triko pro mě protože by mě mohl poblinkat... a to nechci popisovat co vše si s sebou bere manželka.......

    Dort... přece něco ke kafi. a když jedeme na oběd tak musíme něco přivést... jo a máma (tchýně) chce přivést to co jsme jí minule koupili v Ikee.

    Motorku... (nebo jiné odrážedlo...)

    Mě se to do kufru nevejde a vozím polovinu věcí "velmi bezpečně" na zadním sedadle... A to tam furt nemám lahvičky a jídlo pro malého....

    A domů vezu ještě napakováno co nám babička a babka navařily...........................................

    Jo zdá se mi to auto na 2 děti malé. ;)

  15. Před chvílí mi volal kamarád že se vsadili a jestli jsem mu schopen říct, jak se chová ř.j. při tomto režimu. Řekl jsem to obdobně. Ovšem jde pouze o zážehové motory. U vznětových začne dávkovat palivo až těsně před volnoběžnými otáčky.

    Ekar: Brzdím, brzdí, brzdíme, brždíš... ;)

×
×
  • Vytvořit nový...