Mrtvý motor mě zajímá natolik, že pokud bydlíš do 100 km od mé denní trasy, rád bych se na něj podíval osobně, nebo s rozborkou i pomohl :-D
Můj názor s přemapováváním momentu, se mi s informací o použití jednotky z mrtvého motoru se mi teď zdá o něco nepravděpodobnější.. Že by omezení momentu mezi 1400 a 1800 ot proběhlo jen "adaptačníma" hodnotama.. těžko říct, navíc jak říkám, nevím jistě jestli to je příběh této série. Každopádně (ač se to zdá jako velice nerelevantní myšlenka) našeptávač řazení nahoru, ta blbost na maxidotu, radí přeřadit nahoru vždy, když otáčky na doporučovaný vyšší RS vyjdou práve na cca 1400 ot. proto usuzuju, že se to bývala myšlenka konstruktérů, před svolávací akcí a přemapováváním.
Upřímně 100 okt. benzín považuju za zbytečnost, do motoru, který je prostě spočítaný (kompresní poměr, plnící tlaky, mapa) na to aby běžel na 95 okt. Ale vážně ten názor nebudu nikomu vnucovat :-). Ač leda řekněme jako zvýšená prevence klepání, je to možná dobrý nápad.. Jako prevence klepání pro mě, je však podstatnější motor nepodtáčet (LSPI) a měnit často olej = snaha o redukci karbonových úsad.