Přejít na obsah

camel1cz

Uživatel
  • Počet příspěvků

    147
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli camel1cz

  • Narozeniny 23.9.1975

Návštěvy profilu

1 304 zobrazení profilu

Oznámení camel1cz

  1. S tou spotřebou je to jasný - nebudu tady spekulovat, dozvíme se to za pár týdnů :) Jinak mé auto TČ má - tedy by úspora měla být značná, ale zase není jisté jak přesně to TČ použili a zda je zapojené i v tom okruhu tepelného managementu baterie nebo jen v topení. Zase - ukáže praxe. Mám dojem, že když sem stál a bylo chladno (pár stupňů nad nulou) tak auto žralo 1kW... ale to si jen matně vzpomínám a možná to je blbě. Zkusím to víc sledovat. Jinak s tou připraveností na pohotovostní jízdu je to složitý - záleží jak velký dojezd potřebuješ, dá se držet auto vždy nad touhle hranicí. Asi nebudeš jezdit na pohotovost 200km, takže by to mělo být bez problému a těch 20%, které tam stejně necháváš kvůli životnosti baterie by to mělo řešit. Ten alkohol je docela mazec, kdyby mi pití chutnalo, tak bych kvůli tomu asi pít nepřestal a ukecával to případně na krajní nouzi - to teda smekám za uvědomělost :-O Co se týče kabelu - ten kabel co odkazuješ je na druhé straně jen ustřižený. Proto říkám, že by se musela sehnat k té raketě za tento kabel ještě zásuvka na kabel do které by se zastrčila ta zástrčka co je u nabíječky. A věř, že jestli vůbec tahle zásuvka existuje, tak bude stát 10... a nemluvím o tom, že by taky měla mít v sobě servo na zamykání kabelu. Proto píšu, že mi to příjde spíš z říše sci-fi :)
  2. Ano, délka nabíjení je nepříjemná - a dvojnásob, když není možnost nabíjet doma. Pak zbývá jen nějaký obchoďák/centrum. Vycházím z toho, že jakmile se musí čekat na nabíjení, je to špatně. Ať si klidně nabíjí 10 hodin, ale když auto nepotřebuju a dělám něco jiného... ale když ho potřebuju, musí jet :) Ten pokles dojezdu nemůžu hodnotit - zatím jsem zimu nezažil. Mám reálnou spotřebu kolem 18kWh/100km - takže 440 km na plné nabití. Ale jezdím spíš mezi 20 a 80% takže můj dojezd je spíš 260km v extrému 350 (vyjíždím běžně s 80%). Četl jsem názory, že se baterie za jízdy ohřeje a tím se vrátí dojezd do normálu a energie se v baterii "objeví". Tedy to vypadá, že ta energie je zamčená ve zpomalení té chemie a v tom chladu nejde vybít - pokud to tak je, tak na dálky by se dojezd neměl výrazně změnit. Topení/klima bude mít podobnou spotřebu - takže zase by to nemělo být o desítky procent. No uvidíme - klidně sem v zimě zareportuju :) PS: ten kabel je lidovka :) navíc by k němu byla třeba ještě zásuvka na kabel s protikusem (což ani nevím, jestli se dělá). No asi dost nerealistické :)
  3. S tím kabelem bacha! Jsou 2 kabely: střídavý, který má výkon u nás tuším max 22kW ve 3 fázích - u enyaqa je omezení palubní nabíječky dokonce 11kW. Takže tam je na jeden vodič proud 16A a to je docela bežné. Tyhle kabely se taky bežně vozí v autě a na nabíječce často nejsou. Běžně se pripojuje vlastní kabel do zásuvky na nabíječce, stejnosměrný, tím se přenáší bežně 50kW a spíčkově 150kW i víc. Tyhle kabely jsou vždycky u nabíječky napevno. Já mluvil hlavně o těch stejnosměrných... Btw. zkoušel si někdy elektroauto? Překvapuje mě tvá jistota a rozhodnost, že to nechceš. Rozhodně to není vhodné řešení pro každého, ale pokud dokážeš žít s délkou nabíjení, tak je to velice komfortní ve všech ohledech.
  4. Podle všeho chce škodovka do enyaqa dodělat párování s klíčky + virtuální klíče v mobilu - komunikoval jsem s autorem integrace do HA a ten říkal, že tam vidí nějakou přípravu, ale zatím to nic nedělá. Tak doufám, že tenhle bod je něco, co se časem vyřeší rozšířením funkcí. Teď to ale moc smysl nedává. Teď jsem to ještě zkoumal a je to ještě trochu složitější. Vliv mají opravdu i otevřené dveře - po otevření dveří řidiče se obrazovka přepne do takové rozlučkové/parkovací stránky - je tam do kolika chci nabíjet, nějaká servisní poloha stěračů, upozornění, že si mám vzít mobil atd. Ale rádio/média pořád hrajou... vypne se to až s tou sedačkou. No snad se dočkáme nějakého doladění. Přesně! :D To tlačítko používám (ani nevím, že Laura poslouchá i bez tlačítka?). Ale prostě stisknu tlačítko, objeví se hned na infotainmentu že se Laura snaží, ale trvá tak 3+ vteřiny než se chytí. A když ji něco řeknu, tak minimálně 3 vteřiny, než zareaguje. Ale jak říkám, když si počkám, tak je ten výsledek slušný. No to je právě ono - nejsem si ani jistý, jestli se vůbec takové prodlužky dělají a jestli je OK je používat. Příjde mi to hodně podobné, jako bych si vozil svůj nástavec/prodloužení na tankovací pistoli na benzín. Nevím, že by to bylo zakázané, ale tak nějak cítím, že to moc samozřejmé není :) Navíc ta prodlužka musí snést minimálně 50kW, což je už kus kabelu. Kdyby ta prodlužka byla stejná jako kabel u nabíječky, tak to je minimálně 40mm v průměru a muselo by to být volně v kufru - ten kabel rozhodně nejde stočit to malého klubíčka. Právě tady tunel není, podlaha vzadu je rovná (náznak tunelu tam tuším je, ale v rámci milimetrů)... proto mi vadí chybějící 5. koberec, popř. bych čekal jeden velký pro celou zadní podlahu. Nevím, jestli to je vidět... výška k horní hraně může být odhadem 40cm. Dole je vidět světlejší osazení (proti bordelu) a pak je prakticky kolmý plechový práh (tam jsou baterky), který je pak krátkou šikminou stažený k těsnící gumě dveří... za ní už je ten plast prahu, na který dítě šlape. Fotka je i s náležitými stopami používání :) Tak Yarise (a RAV4) jsem troubit neslyšel, ale enyaqa si nekdy poslechni, třeba zabýbe žebříčkem :D
  5. Ano, tušil jsem, že to tady slíznu :) ...ale myslím, že je to pořád lepší než předjíždět, dojíždět, vybržďovat, prát se atd. :) prostě zatroubím, otituluju na de... a jede se dál s čistou hlavou. Kdyby šlo do tuhého, tak bych se hájil přesně tím ustanovením o odvracení nebezpečí - ale obávám se, že než bude policie řešit tuhle úroveň přestupků, tak budu mít metrový vousy :D Btw. držím vše, ať škodovka dodrží termín dodání! :)
  6. Díky za reakci. K tomu volantu - opravdu to bylo po dálkovém zapnutí vyhřívání auta. Upřímně musím přiznat, že sem si nevšiml, že to ovládání je na volantu :) Chvíli jsem to hledal v infotaimentu a pak použil Lauru :) Zkusím se na to zaměřit,s Jinak mezi tím jsem narazil ještě na dvě věci: - nabídka "nabíjet do" po vypnutí auta nabízí pokaždé něco jiného - nejvíc tam je 80%, ale viděl jsem i 0% nebo 50% (já auto běžně nemám doma zapojené na nabíječce), - klakson: osobně mi vadí zvuk klaksonu. Používám ho málo, ale když už se to stane, tak chci aby byl výrazný - tohle je takový pípák, který podle mého neplní výstražnou funkci. Navíc ano: někdy si tím upouštím adrenalin ve chvíli, kdy se cítím omezen popř. ohrožen a ten zvuk mi moc neulevuje :) Jsem asi divnej, ale nechám si ho vyměnit :) Pokud to půjde, doplním info do první zprávy.
  7. Tohle vlákno nemá být nějaký hate na Enyaqa - spíš seznam věcí, které by si mohl přečíst zájemce o koupi a upravit třeba svá očekávání. V neposlední řadě by bylo skvělé, kdyby s tím šlo něco udělat - třeba někdo poradí, že jen něco dělám blbě a nebo to Škodovka třeba i opraví :) Osobně jsem z nového auta nadšený a ty bolístky jsou spíš drobnosti - ale o to víc zlobí. Software (aktuální verze 3.0) profil řidiče - dost mě irituje, že po každém nastoupení do auta musím potvrdit profil řidiče (dřív to chtělo i PIN, ale to může nechat zapnuté asi jen opravdový masochista). Čekal bych spojení s klíčem popř. ponechání profilu do jeho vyžádané změny. vypínání infotainmentu - hodně mě zlobí, že se infotainment vypne, kdykoliv řidič odhlehčí sedadlo (bude tam senzor). Nejen, že se mi stává, že se vypne, když se usazuji před jízdou... ale co mě štve nejvíc, že se vypne i když potřebuju na skok ven (třeba něco zapomenu, jdu zavřít vrata, ...) a mám v autě celou rodinu a třeba poslouchají stream z mobilu (ale i přerušené rádio je rušivé). Staré auto zohledňovalo obsazenost všech sedadel. orientace v infotainmentu - zatím v tom dost tápu, např. jsem nepřišel na to, jak vypnout vyhřívání volantu, ikona nahoře na displayi po kliknutí nic nedělá. 17.10.2022: výhřev volantu má tlačítko přímo na volantu, je třeba ověřit, jestli funguje i když je zapnutý dálkově. mobilní aplikace - zatím toho umí dost málo a často hlásí chybu. Není třeba možné si aktivovat ovládání zámků, podle dealera není ještě dostupné. Laura - funguje překvapivě dobře, ale je zbytečně rozvážná. Trvá dlouho než začne poslouchat a ještě déle, než zareaguje po příkazu. klikání do mapy - při kliknutí do mapy v navigaci se na místě kliknutí vybere pozice v mapě. Ještě teď čekám nějakou neutrálnější reakci, případně otevření menu. Označovat místo v mapě jsem ještě nepotřeboval. Hardware umístění nabíjecího konektoru - Enyaq má nabíjecí konektor na místě hrdla nádrže u klasických spalováků. U veřejné nabíječky je docela komplikované najet si tak, aby se dal pohodlně připojit nabíjecí kabel. Už jen to, že je nutné k nabiječce couvat je nepříjemné. A pak často bývá jeden stojan pro dvě místa a musím tedy najet na správné místo, jinak musím zapojovat kabel "přes auto". To samé, když je přístup k nabíječce jen z jedné strany. Perlička jsou nabiječky u míst se šikmým parkováním, kde musím stát "proti srsti". chybějící koberec na 5. místě (vzadu uprostřed) - dcera se oblibou po zastavení odepne a napasuje se mezi sedačky. Když je špatné počasí a má špinavé boty, tak zadupe asi 30 cm prostor mezi oběma zadními koberečky, který není nijak chráněn. chybějící simply clever - pro sportovní sedadla (jsou fakt pohodlná) není dostupná sada držáků, háčků a ramínek. Nesehnal jsem zatím ani kapsář, který by šel jednoduše připevnit na zadní stranu sedadla spolujezdce. Přepásat airbag nějakou gumou/úvazem mi nepříjde OK. práh zadních dveří - aby děti dokázaly nastoupit, musí si stoupnout na plastový práh zadních dveří. Ten to rozhodně nezvládne - uvítal bych nějaké udělátko, co nebude klouzat a ochrání ten plast. Zkusím tam nalepit samolepicí protiskluzovou folii na schody, ale je otázka jak to bude vypadat. klakson (17.10.2022) - zvuk klaksonu mi příjde moc "pípavý" a málo výrazný, osobně si ho nechám vyměnit. ovládání telefonu (18.10.2022) - chybí mi ovládací tlačítka pro telefon na volantu. Ostatní nouzová brzda - několikrát se mi stalo, že zabrala nouzová brzda a prudce zabrzdila. Bylo to hlavně při pomalém dojíždění k obrubníku (vpřed i vzad) - pro představu: chvíli jsem přemýšlel, jestli jsem do něčeho nenarazil. náhodné divnosti - už se mi 2x stalo, že se zapnul nějaký drsný tichý režim. Vše vypadalo OK, ale bylo naprosté ticho - ani směrovky necvakaly. Nestačil ani restart infotainmentu, muselo se vypnout auto. Dále mi jednou auto zahlásilo milion chyb a odmítlo jet. Problém odezněl sám při vypnutém autě přes noc a servis jen potvrdil, že se "něco" stalo, ale závadu nenašel.
  8. Jen pro orientaci: zjišťoval jsem cenu dostavby v neautorizovaném servisu a pohybuje se z nových dílů někde mezi 70 a 80 tisíci včetně DPH.
  9. Jak se dá ferda25 kontaktovat - SZ mi neodešle. Díky moc!
  10. Mám nového Enyaqa a jsem (dosaď oblíbený titul) a neobjednal sem si elektrické otvírání 5. dveří :( Jsem z toho nešťastnej, protože jsou fakt těžký a špatně vyvážený a hodně špatně se s nima manipuluje. Nevíte někdo, jestli je lze nějak rozumně dodělat? Uměl bych žít i bez virtuálního pedálu popř. i tlačítka na dveřích řidiče - dálka a dotek na otvírači kufru by stačil. Zkusím to i ve škodovce, ale tady obvykle vidím větší kreativitu a snahu to řešit. Moc moc děkuju!
  11. camel1cz

    Dodacia doba

    Odpovím si sám - dneska mi volal dealer, že auto má na dvoře... jupííí! Takže pro info: škoda aktuálně vyrábí podle plánu ve svých systémech. Po dovolené budu řešit další věci, tak se budu ozývat častěji a snad i s živejšími tématy :)
  12. camel1cz

    Dodacia doba

    Ahoj, nemáte někdo možnost odhadnout termín dodání popř. nedostali jste v poslední době Enyaq a nepodělíte se o info? Mám auto objednané od prosince 2021 a původně mělo jít do výroby 15. týden, pak bylo kvůli kabelům přeplánováno na 28. týden - od 11.7. (info ze začátku července). Vím, že to je hodně dobře informovaných a tak se ptám: dá se nějak odhadnout termín dodání? Jsou s výrobou hodně pozadu nebo to je plus mínus podle plánu? Dealer mi bohužel nic neřekne, tvrdí, že nic směrodatného nevidí (což je asi fakt i dle příspěvku výše) a nemá z čeho odhadovat... a už mi je blbý mu volat častěji. Díky moc!
  13. Kdyby to někoho zajímalo - motor z topení Š120 má 60W a vyhovuje mým požadavkům. Děkuji za pomoc.
  14. Děkuju. Tohle sem už viděl, ale mám strach ze zpracování... potřebuju to jako ventilátor ke kotli a ten se fakt něco naběhá. Tak aby se to za 14 dní nerozpadlo... Chtěl bych fakt něco v automobilové kvalitě... ale netuším vůbec, jaké příkony mají ty ventilátory z klimatizací/topení aut... jestli by se tam našel nějakej mezi 50-100W
×
×
  • Vytvořit nový...