Rozhodl jsem se, že také přispěji do diskuze ohledně mého auta. Mám O3, r.v. 2015. s motorem 103kW. Kupoval jsem jí rok starou s najetými 24000km. Po 15tis. km mohu tento motor jen doporučit. Moje spotřeba se pohybuje při klidné jizdě kolem 5,1l/100km.
Příklad 1) Cesta z Milovic, okr. Nymburk do Kroměříže (přes Nymburk, Kolín, HB a napojení na D1, dále už jen D1 do KM) Po dálnici 140 tempomat - spotřeba 5,1. - vypnutá klima
Příklad 2) Denně jezdím do práce cca 25km tam, 25 km zpět. Polovina cesty po dálnici. Tempomat na 110. Spotřeba 4,8 - 5l/100km. Stašně hodně dělá "brždění motorem" - to ta spotřeba jde rapidně dolů
Příklad 3) Cesta z Milovic do Prahy-Chuchle...Po dálnici tempomat na 110. V Praze po okruhu pře Štěrboholy - Tempomat na 85km/h - REKORD! Po dojetí do cíle mi počítač ukazoval 4,3l/100km!!! Nevěřil jsem svým očím. Níž jsem se už nedostal.
Nejvyšší spotřebu, co jsem kdy měl byla 6,3. To byla zima, sněžilo, strašný protivítr - tempomat 140. Cesta Kroměříž - Pelhřimov.
Při dlouhodobé spotřebě mi na počítači svítí za 8000km 5,4l/100km. Nyní po resetu počítadla a ujetých 4000km svítí 5,3l/100km.
Dojezd na 50l nádrž mi ukazuje kolem 1000km, někdy 900.
Ten motor je hodně silný, stačí ho jen lechtat a za odměnu máte hezkou spotřebu. Před tímto motorem jsem měl O1 1,8T 110kW, proto jsem chtěl něco podobného. Chování je stejné, jen spotřeba klesla o 2l/100km :-) To je za rok 8000Kč - což je krásné, jen proto, že jsem vyměnil auto.:-)
Toť moje postřehy.