Automatické vyvažovanie svetiel ti mení automaticky sklon, keď zaťažíš nápravy. Senzory na prednej a zadnej náprave vyhodnotia zmenu polohy ("zapruženie") auta a svetlá doštelujú aby si neoslňoval. Keď ideš do kopca, senzory nemajú ako zistiť, či je tam vrchol a pod, lebo sledujú len polohu náprav voči karosérii., takže ťa oslní každé auto (možno ultra luxus drahé značky to na základe nejakých GPS údajov dokážu, skôr sa ale používa vyrezávanie lúča) Klasické automatické vyvažovanie meria len zaťaženie, čiže pokiaľ človek myslí ako človek a nie ako idiot, tak po zaťažení auta si svetlá dá nižšie, funguje to rovnako dobre ako automatika, len používateľ nemôže mať mozog ako klúčenka. Argumentácia, že to vyrovnáva nerovnosti na ceste: tie motorčeky niesú také rýchle, aby to tak stihli. Keď ideš 100kmh a nabehneš na nejaký vhup, elektronika nestihne spraviť nič. Primárne je to určené kvôli eleminácii oslňovania, keď sa auto zaťaží, pretože veľa ľudí má dojem, že na ceste sú sami (viď zapnuté zapnuté zadné hmlovky v zápche,neustále vypaľovanie očí brzdovými svetlami v križovatkách atď) a preto sa na xenónoch, ktoré majú vysoký svetelný tok začala používať automatika.