Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

McMatej

Uživatel
  • Počet příspěvků

    1 313
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    1

Statistiky prodejce

  • 0
  • 0
  • 0

Popularita

135 Výborná

O uživateli McMatej

  • Hodnost
    Veterán

Návštěvy profilu

1 988 zobrazení profilu
  1. McMatej

    Vymena predneho loziska

    zaregistruj se na skoda-dily nebo autokelly a tam tě to podle VIN doporučuje díly vhodné pro tvoje auto.
  2. McMatej

    Aký olej do 1.2 TSI EA211 (vymena oleje a filtru)

    505.01 je lepší olej než 505.00. Jo, takhle, samé dieslové specifikace a ty máš benzín. Ale je tam alespoň API SN, nebál bych se toho.
  3. McMatej

    Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.

    Když smažeš chyby, tak se ti vyjedničkuje readiness kod. A ten je na STK zajímá v první řadě. Sám se vytvoří po několika ?? km nebo jde vytvořit VAGem.
  4. McMatej

    Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.

    Taky mám jednu takovou :-) Nicméně dobíjecí soustava má regulovat dlouhodobě napětí na max. 14,4 V nezávisle na tom v jaké kondici je baterka. Třeba tě baterka umírá proto, že je dlouhodobě přebíjena. Moderní baterky jsou na to extra citlivé.
  5. McMatej

    Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.

    Nezlobte se na mně, ale při brždění motorem se nebrzdí kompresí. Po kompresním zdvihu následuje zdvih expanzní, kde se energie vložená při stlačení opět uvolní. Nehledě k tomu, že je zavřená škrticí klapka a moc vzduchu se do válce nedostane.
  6. McMatej

    Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.

    Tady bude něco špatně s dobíjením. Dlouhodobě 14,9 - 15,0 V je moc.
  7. McMatej

    Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.

    To asi nebude pravda. Rekuperační brždění je, že se při brždění motorem dobíjí vyššími proudy, (vyšším buzením alternátoru), což odebírá víc energie z pohonu. To je naprosto v pořádku.
  8. McMatej

    Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.

    Nevím, školy nemám, ale u baterií EFB se uvádí, že: "Baterie typu EFB jsou tak vhodné do aut se systémy Start&Stop, ne však pro vozy s rekuperačním brzděním a dalšími šetřícími technologiemi". viz https://www.autobaterie-pema.cz/cs/technologie-agm-gel-efb.html#.XId-wyhKi00
  9. McMatej

    Jaký motorový olej pro OII 1.9 TDI PD 77 kW

    Když se zaregistruješ například na autokelly nebo na skoda-dily, ta tě to v jejich on-line katalogu bude podle VINka vyhledávat vhodné díly (oleje) pro tvoje auto. Kodování neřeš, stači si napsat stav tachometru při výměně.
  10. McMatej

    Jaký motorový olej pro OII 1.9 TDI PD 77 kW

    Oleje normy VW 506.01 jsou oleje se sníženou HTHS viskozitou a ty se mohou používat JEN do motorů k tomu uzpůsobených. Pokud ho máš opravdu ovedený v servisní knížce, tak by nemel být problém. Ale 505.01 je na jistotu, ten mám normální HTHS viskozitu a může se použít "všude" (pro normální výměnné intervaly, pro prodloužené je VW507.00). Důležité je to xxx.01, to byly oleje určené pro PD.
  11. McMatej

    benzín v oleji 1.2 TSI Rapid

    Jako "bezpečná" hranice se uvádí 4 % paliva v oleji, viz https://www.oleje-pema.cz/cs/palivo-v-oleji.html
  12. McMatej

    Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.

    Ale zodpověděl a už několikrát. A naopak, chování neškodnosti chování po "softwarové" úpravě taky nikdo nepotvrdil. Tady (v diskuzi) je trochu problém, že se motají dohromady informace o pravěkých Pb bateriích a nejnovějších gelových a podobných. Baterie se vyvíjeli, jak technologie výroby desek, tak chemické složení materiálu desek (od prostého Pb, přes materiály legované vápníkem, antimonem, stříbrem a pod.) A s tím se měnily (vyvíjely) i hodnoty dobíjecího napětí, plynovacího napětí atd, měnila se odolnost proti sulfataci, proti přebíjení, nedostatečnému nabíjení a další vlastnosti baterií. Klasické (pravěké, obyčejné) autobaterie se zaplavenými elektrodami se mohli trvale (v autě) nabíjet napětím 14,4 - 14.7 V (plynovací napětí) a při tomto napětí byly nabité na cca 80 % kapacity. Plně nabitá (při nabíjení mimo vozidlo - nabíječkou) baterie byla při napětí 16,2 - 16,8 V. Moderní baterie se mohou nabíjet napětím "jen" 14,4 V gelové a 14,6 V AGM. A jak už mnozí kolegové dříve ověřili měřením, po odpojení senzoru se dobíjí trvale napětím nižším než 14,4 V, tak k žádné škodě dojít nemůže. Proudu si baterie bere sama kolik chce, podle Ohmovo zákona, vlastností zdroje (alternátoru) a spotřebiče (akumulátoru).
  13. McMatej

    parkování před garáží - opakovaně

    Když ono to chce hlavně provést rychle a nenápadně. Tak třeba do stříkačky brzdovou kapalinu a nenápadně vystřknout na dveře. Brzdovka poškozuje lak. Majstrštyk by bylo vypustit olej z převodovky, kontrolka žádná a že je něco špatně se pozná až když začne převodovka mňoukat. :-) Další věc je, že i když tě nikdo neuvidí, tak je dost jednoduché uhádnout, kdo to udělal. Já bych to nechal na četníky, vyfotit a nabonzovat... Nejhorší srážka je srážka s blbcem.
  14. McMatej

    Vliv pneu a kol na komfort

    Tak to v žádném případě. Širší pneumatika má širší ale užší (kratší) stykovou plochu. Velikost (plocha) stykové plochy je u všech stejně zatížených a nahuštěných pneumatik přibližně stejná. Jde je velmi jednoduše změřit a při tom se o tom vedou nekonečné a mylné diskuze.
  15. Jsem to vysvětlil špatně, ten futrálek na klíč?

    ×