Jump to content

McMatej

Uživatel
  • Content Count

    1,470
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

McMatej last won the day on May 17 2018

McMatej had the most liked content!

Community Reputation

165 Excellent

About McMatej

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

2,659 profile views
  1. Ventilátor na chladiči spouští termospínač na chladiči. Na ten je přivedeno trvalých + 12V, takže v podstatě jediná možnost je špatný termospínač.
  2. To spíš pro nějakého elektro kutila než autoservis. Zkus ebastlirna.cz.
  3. Já jsem najezdil s hučícím vyvaklaným ložiskem několik tisíc km a na brzdovém kotouči se o nijak neprojevilo.
  4. OK, asi jsme každý uvažovali jiný způsob měření. Zaskočili mně výše uvedené 2 mm. Každopádně stačí maličko. Postupovat pomalu, s rozmyslem, nejlépe si poznamenávat kde a o kolik jsem točil, na jedné straně spojovačku "prodlužovat", na druhé "zkracovat".
  5. Ještě takový detail, já bych to počítal na šestiny, podle šestihranu matice, otočit o 3/6. A jde to blbě povolit - utáhnout, největší "úspěch" jsem dosáhl se dvěma plochými klíči do dlaní, prsty rukou propléct mezi sebou a dlaně přitáhnout k sobě. ;-) To dáš.
  6. 2 mm se mně zdá moc. Řídicí páka je kratší než průměr disku, na kterém se měří sbíhavost. Mělo by jít odměřit o kolik se pohne kolo, když otočíš volant do "rovna". Z tohoto rozměru bych na spojovačce prodloužil / zkrátil tak o polovinu.
  7. Na střechy se proti mechu používá Mechostop http://www.mechostop.cz/
  8. McMatej

    Autobaterie

    10Ah na jedno startování?? Startér má 2 000W, tj při 10 V proud 200 A. Startuje se 2 vteřiny a to máme 400 As, na hodiny děleno 3600 to je 0,1 Ah. S nějakou účinností a rezervou řekněme 0,5 Ah .................
  9. Tak je to jediný rozdíl v elektoinstalaci (poloha klíčku) mezi běžícím a stojícím motorem. Při stojícím motoru a zapnutém zapalování to funguje?? Chtělo by to schéma zapojení. Nevrtal se v tom někdo? Brzdová světla i světelná houkačka by měli fungovat pořád, i když není klíček v zapalování.
  10. OK, psal jsem že "nevím jak na 1.2 Tsi. Ale z principu (označit, spočítat, přenést) to musí být stejné.
  11. Já bych z toho nedělal vědu. Nevím jak na 1,2 TSI, já dělal řemen na Citroenu a jednoduše jsem si na starém řemenu udělal čárky na řemen a "řemenice", odpočítal počty zubů, na nový řemen jsem přenesl čárky se stejnými rozestupy a nasadil proti čárkám na "řemenicích".
  12. McMatej

    Autobaterie

    Krátce a zjednodueně. Jedno to není. Zásadní rozdíl je v charakteristice regulace dobíjení. V autě je regulované napětí. Když by bylo regulované na 16 V, šel by do batetie proud desítek ampér (podle výkonu alternátoru) a ten by vyvařil baterii. Externí dobíječka s regulací proudu nastavenou na 0,5 - 1 A bude při dobíjení lehce šumět a napětí si v klidu vystoupá až na 15,3 - 16,5 V. K žádnému výraznému úbytku elektrolytu nedojde. Když bude mít dobíječka regulaci napětí na 14,4 V, tak ze začátku nabíjení bude větší nabíjecí proud, který se bude se vzrůstajícím napětím postupně snižovat. Až bude na baterii 14,4 V, bude dobíjecí proud 0 A (nula ampér) a větší náboj se do baterie nikdy nedostane. HOWGH
  13. McMatej

    Autobaterie

    Hrušky a jabka pletete vy. Já píšu o 100% nabité baterii tj. o znacích plného nabití. Trvalé nabíjení ve vozidle je něco jiného. Při něm nesmí dojít k plynování, proto se nabíjí jen napětím max. 14,4 V.
  14. McMatej

    Autobaterie

    Zkus google a vyhledat autobaterie "znaky plného nabití"
×
×
  • Create New...