Jump to content

McMatej

Uživatel
  • Content Count

    1,357
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

McMatej last won the day on May 17 2018

McMatej had the most liked content!

Community Reputation

147 Excellent

About McMatej

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

2,214 profile views
  1. McMatej

    Řetěz v rozvodech 1.2 TSI

    Myslím, že je to prakticky skoro jedno (půjde o 0,01 mm), ale když už se v tom nimráme, železný řetěz v hliníkovém bloku, hliník má větší roztažnost než železo (ocel), na teplém motoru bude rozteč (tepelné roztažení) osové vzdálenosti řetězových kol větší než roztažení řetězu, takže v teplém motoru bude řetěz napjatější = napínák méně vylezlý. ;-)
  2. McMatej

    Fabia - zadní bubnové brzdy

    To musí být špatně pohyblivým lanovodem. Kdyby to byl samostav, tak by to dělalo při každém zabrždění a ne jen po použití ručky. Pravděpodobně se na lanovodu poškodila izolace a dostala se dovnitř voda a je rezavý, promazání to "opraví" jen dočasně. Nový lanovod stojí od 200 Kč...... A i kotoučovky mají na ručce lanovody. ;-)
  3. McMatej

    Levá kolo je více vysunuté

    Nedělej paniku, dobře to není, ale kolo rozhodně neupadne, ložisko se určitě nevysune z díry ven. Z druhé strany těhlice je homokloub a ten je tak velký, že dírou pro ložisko neprojde. Ložisko drži v díře třecí silou, kdyby nedrželo tak by byl axiální pohyb na ložisku vidět - čistý kroužek. Asi by bylo lepší to celé rozebrat, protože normálně je mezi homokloubem a těhlicí dost málo místa (pár mm, je aby se mohl kloub točit), což neodpovídá tomu, jaká část kouká na straně u náboje, takže asi někdo "imrovizoval" a aby matici ložiska mohl utáhnout a nedotkl se mu kloub těhlice, musel dát na rýhovanou hřídel kloubu nějakou podložku. A když už to bude rozebrané, vyměnit i ložisko.
  4. McMatej

    Ložisko předního kola

    Já s hučícím ložiskem najezdil (jezdím) už tisíce km. Pokud se kolo (ložisko) nehřeje, tak by se nemělo nic stát. Ale strach jsem trochu měl.
  5. McMatej

    Jaký motorový olej?

    Já to beru oficiálního distributora a ceny má jiné http://www.oleje-shell.cz/index.php?k=1&k1=1 tak fčul mudruj. Když ono ani vyšší cena není zárukou pravosti.
  6. McMatej

    Spotreba oleja na dialnici

    PCV ventil na odvětrání klikové skříně je v pořádku?
  7. McMatej

    Jaký motorový olej?

    Já mám s ETC naježděno přes 200 kkm. Tak špatný olej to asi nebude.
  8. A nebo naopak, je to "moc" nové, ještě fest, neoběhané, tak se kola mezi sebou více unášejí. Třeba to časem sedne. Možná zkontrolovat olej. Řadit pomaleji, aby synchrony měly víc času roztočit kola, nepomohlo by to?
  9. McMatej

    Koroze zadních kotoučů

    Alespoň ten tmavší flek by to chtělo očistit, oškrabat, ten je vyšší než okolí a vydírá destičku a ta pak dělá celý kruh na kotouči. Destička by taky chtěla srovnat do roviny. Ale myslím, že by se to dalo zachránit.
  10. McMatej

    Problém při tankování - vypínání pistole

    Koncovka hadičky má pojistku, musí se z ni vyndat takové Cčko, které zajišťuje koncovku po nastrčení.
  11. McMatej

    Koroze zadních kotoučů

    Já si myslím, že je to spíš problém destičky. Je moc měkká, rezavá tečka v ní vydře drážku a pak už se to jen zhoršuje. Pomohly by tvrdší destičky, ale jak je poznat? Nikde jsem žádné údaje o tvrdosti nenašel. Já teď mám nějaké Roadhouse a docela dobrý.
  12. McMatej

    Koroze zadních kotoučů

    Já to vzal na hulváta flexou. Ale pak to chce upravit i destičku, aby bzdila i na té obroušené ploše.
  13. McMatej

    Ruční brzda, brzdový třmen

    Zkusil bych WD40. A když by bylo nejhůž, tak měnit jen ten nemocný.
  14. McMatej

    Problém při tankování - vypínání pistole

    Palivový filtr je pod autem, mezi nádrží a pravým prahem. U hrdla v podběhu je filtr s aktivním uhlím na odvětrání nádrže.
  15. McMatej

    Problém při tankování - vypínání pistole

    Za fotku neděkuj, je stažená z netu. :-) Odvzdušnění (to je strašný slovo) je prostřední a pravá hadička napojující se do gumové hadice vedoucí k hrdlu. Prostřední vede k tomu ventilu, který si mačkal v hrdle. Ta bílá vede dopředu do motoru a je připojená přes eletroventil u expanzky do sání. Na fotce je určitě vršek nádrže, spodek žádné vývody nemá. Hadičky pod víkem, jedna vede benzín do vstřikování, druhá je přepad od vstřikovačů zpátky do nádrže. Na vyndání čerpadla opravdu stačí povolit ten ten zubatý kruh. Ale jak se šroubuje nahoru, tak narazí na benzínové hadičky, tak je potřeba odpojit i je. Těsnění mezi čerpadlem a nádrží je tlusté gumové, neměl by být problém. Ale je to nádrž od benzínu, potenciální bomba, tak to chce k tomu přistupovat s respektem. Dílenská příručka zde. palivová soustava.pdf
×