Rapid 1.0 TSI 81kW mám jeden a pol roka, najazdené asi 16 000 km . S autom som celkom spokojný po všetkých stránkach ak mi niečo naozaj vadí tak to je radenie z prvého prevodového stupňa do druhého, ľudovo povedané z jednotky do dvojky. Som presvedčený, že jednotka od dvojky je veľmi špatne odstupňovaná, zle nadväzuje resp. dvojka ako taká mi príde veľmi zle navrhnutá.
Konkrétne situácie. Pohýnam sa do kopca na jednotku a dvojka sa nechce chytiť, po preradení proste nevládze. Dobre, keď je motor zohriaty tak na jednotku tomu vytnem na štyri tisíc a potom sa už tá dvojka nejako chytí, ale keď je studený motor tak ako to mám urobiť? Točiť cez 4 000?
Druhá veľmi častá situácia. Blížim sa ku križovatke z vedľajšej cesty a chcem vyjsť na hlavnú. Pomaly sa blížim, vykuknem na hlavnú cestu, nič nejde ,alebo prichádzajúce autá sú ešte v dostatočnej vzdialenosti , dvojka nechce potiahnúť a jednička tam proste nepasuje, na jednotku je to príliš rýchle.
Ako riešiť tento problém? Napadá ma niekoľko možností každá má ale svoje ALE.
1. Po preradení do dvojky resp. použití dvojky nechať pokĺzať spojku nech sa tá dvojka už nejako chytne. Bojím sa čo na to časom povie spojka.
2. Rozmýšľal som či by veci nepomohlo na auto založiť nejaké menšie kolesá. Neviem či by to riešilo problém.
3. Chiptuning. Auto mám v záruke, neviem ako sa k tomu stavia Škoda-Auto.
4. Ešte jeden nápad možno z oblasti sci-fi , nepasovala by do Rapida prevodovka z modelu Scala resp. Kamiq? Len či ich netrápi podobný problém.
Ak sa tento problém už niekde riešil napíšte mi prosím link. Ďakujem vám za všetky nápady, návrhy, postrehy, skúsenosti.