Jump to content

runner

Uživatel
  • Content Count

    376
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

runner last won the day on April 12 2016

runner had the most liked content!

Community Reputation

72 Excellent

About runner

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

573 profile views
  1. Můžete se podělit o průměrnou ztrátu za rok ? Mám na mysli "za kolik jste koupili" - "za kolik jste prodali" / počet let vlastnictví auta ? bez servisů, pojištění, atd... čistě cenu.
  2. Ta cena je s nějakýma podmínkama ? Jestli ano tak není dobrá. https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?vin=TMBEP6NHhttps://www.seznam.cz/5J4526878 A jeden dotaz jen pro zajímavost: Rapida jsi vybral jen čistě z důvodu podobnosti s O1 ? nebo tě navedlo ještě něco ? Vím že to sem nepatří, ale pro inspiraci / srovnání (za podobnou cenu, podobné auto): https://www.sauto.cz/osobni/detail/seat/leon/17962835?goFrom=list
  3. V Rapidu (1,2) jsem měl EA111 a hladina oleje se za 4 roky nehla... Teď mám v seatu EA211 (1,2) a tam musím po 10 tisících dolívat cca půl litru a kamarád s 1,4 taky. Takže vycházím z vlastní zkušenosti. Možná je u Seatu nějaký rozdíl (ale to si nemyslím).
  4. Z věty je patrné, že jde o můj názor, nikoliv o tvrzení. Opírám se o to, že nevím o žádném problému u EA111 v rapidu.. přesně jak to píšu.
  5. Ahoj, EA111 je myslím naprosto spolehlivá, alespoň jsem nikde nenarazil na diskuzi, která by nasvědčovala opaku. Dokonce by mohla, díky předělanému řetězu, mít nižší náklady v budoucnu (rozvody). Dále EA111 nežere olej, což se o EA211 říct nedá - sice drobnost, ale taky další věc kterou je třeba občas řešit. Je pravda, že EA211 má chlazené svody takže o něco méně žere hlavně na dálnici - ale není to nic zásadního. Nevím jstli bylo nahrazení hydraulického posilovače elektrickým spojeno s novými motory. Ale musím říct, že původní hydraulický posilovač byl perfektně naladěný a pozdější elektrický - naprosto gumový (takže i nějaká pozitiva). Mě rapid se starším motorem topil dřív než teď novější. - Nevím jestli u spacebacku, ale u liftbacku byly v prvních verzích drobné problémy (které v podstatě jsou jen komfortní věci) třeba s příliš tvrdým silentblokem uložení převodovky tuším, takže to občas dávalo rázy (bouchání) do karoserie (měnilo se v rámci záruky). Nebo povrzávání interiéru... - Doporučuju si po koupi nebo lépe před ní v servisu nechat změřit vůli na řetězu jestli je v normě (pokud ano a rozvody se neměnily - jsi v klidu - už by se cokoliv projevilo). Pokud už se na autě měnily rozvody tak bych ho nebral, jelikož je jistě vyměnili za stejný typ a čekalo by tě to znovu. - Při koupi vyzkoušej klimu na plno - byl nějaký problém s kvílejícím motorem klimy nebo větráku (už si nepamatuju) a všechny možnosti foukání. - opravy jsou laciné, jelikož jde o jednoduché auto. Neplánuješ havarijko ? Mimo nehodu si myslím, že tě do 150 000tisíc km nebo 10ti let stáří auta nic nečeká a i pak to budou nejspíš jen drobné věci dané stářím a opotřebením. - vyzkoušej nekolikrát zařadit jedničku nebo zpátečku (při nastartovaném autě, klidně stojícím, a mezi tím vyřaď do N) - mě šlo u 5ti kvaltu občas těžko zařadit a jednou za čas mě to třeba na křižovatce i štvalo (musel jsem to tam rvát na sílu i na několikrát). Asi to byla vlastnost, ale někdy mě to dokázalo naštvat. Sice asi žádná závada, ale cenu dolů to tlačit může... - při projížďce zkus někam na rovinku kde jde jet chvíli rovně rychostí okolo 100km/h - já měl problém s nevyvažitelnými koly (problém byl nějaká nepřesnost přímo v kolech). projevovalo se vibracemi do volantu při cca 100 km/h. - a pak už jen klasické věci při koupi staršího auta...
  6. k cene TDI - se v cesku divis ? kde si zakaznik koupi diesel i do fabie na kratke trasy do mesta... a manii kolem dehtu z nemecka snad netreba komentovat.
  7. Bohužel je jich už hodně na trhu. Ideální (dle mého názoru) bylo prodat auto koupené v 2013 cca po třech letech. Teď mám na mysli průměrnou ztrátu za každý rok vlastnictví. Jednak se ještě tak dlouho nevyráběl, a za druhé ještě nebylo na trhu mraky aut z leasingů, operáků a firemních flotil.
  8. Ja prodal Rapida 2013 Fresh 1,2 63Kw po 4 letech za 200 tis + sleva 25 tis na nove (Leon).
  9. Já jsem teď u Leona 1,2 tsi 63 kw (řemen) dolil po 11 tisících km cca 6,5 deci. Oficiální zdroje udávají ještě větší spotřebu, hlavně jak olej zestárne. Tak jsem chtěl vědět jak je to s těmi motory 66 a 81kw. To období s větší spotřebou co udáváš je asi dané tím už starým olejem z kterého jsou aditiva pryč a olej to pak zřejmě žere jak prokopnuté. v druhé půlce životnosti oleje se udává spotřeba u mého motoru kolem 1. litru na 7 tisíc km... což je vážně dost. Ale zdá se že je to obecný trend a daň za nižší emise a spotřebu (větší vůle = menší tření). Takže v Rapidu kdo máte ještě řetězovou 1,2ku jste na tom asi nejlíp - tam se mi za 4 roky hladina oleje nehla. Je to teď jak za dob Š120. Asi by se nemělo nic stát, protože varování se mi rozsvítilo a tak jsem dolil, ale je to další věc na kterou je třeba myslet a při dlouhých trasách sebou nejlíp vozit pixlu oleje.
  10. Kdo máte... Jak je to u tohoto motoru se spotřebou oleje?
  11. Co se tyce podvozku... jiste v extremni situaci to muze byt tak jak je v tom clanku, a je to vec bezpecnosti. Ale pocitove ma Ford podvozky urcite lepsi. Focus je v zatacce jako pribity a nerovnosti zehli vic nez dobre. Muj pocit z Focusu byl takovy ze je o level jinde (jizdni vlastnosti, rizeni, tlumeni) oproti rapidu.. Je to taky plnohodnotna nizsi stredni trida. Obecne ma ford podvozky a cele rizeni nadprumerne a urcite porazi skodovky. Samozrejme skoda dela auta na pomezi trid a to jim prinasi vyhodu v podobe velkoryseho prostoru na danou tridu ale taky omezeni co se jizdnich vlastnosti tyce... Treba Rapid je proste uzky a dlouhy a to ho bude vzdy limitovat. Tim nechci Rapida hanit, je to dobre auto, velmi prakticke a ma sve pozitiva. Stavajici focus ma zase na druhou stranu podprumerny prostor uvnitr jak pro posadku tak kufr. Takze zalezi co od auta kdo chce. A k tomu testu (vyse)... rapid je primarne staven na zatez. Samotnemu se mi s nim 4 roky jezdilo lip kdyz byl trochu nalozeny. Ale dost, stavajici generace focusu je mrtva, tak uvidime co prijde. Jedno doporuceni... nedelejme ze skodovky nadauto, jako se o to ted snazi jina "nejlepsi ceska" automobilka. Jinak nahravame tem, kteri ji hlavne v anonymnim prostoru internetu hani kde mohou.
  12. Tak přidám pár další postřehů rapid (2013) vs leon kombi (2017). Mizerné zpateckove světlo u Leona nic neosvetli a myslím že je jen jedno. Oproti rapidu je to bludička. Teď když je brzo tma mě to začíná pěkně štvát. Pro doplnění mám jen základní světla a navíc nemám senzory. Dále má leon menší rejd takže třebeba při manévrování ve městě je to znát. Subjektivně bych řekl že i oktavka je na tom líp. Taky hloupost jako ostřikovače... Nemá to takový ten rozprsk na celé sklo ale čtyři čúrky... Takže vodu vyprskate hned, špína rozmazaná po okně a stěrače částečně stírají suché sklo. Musím uznat že škodovka tu praktičnost vážně vychytala. Jinak je samozřejmě leon jiná třída (viz moje předchozí příspěvky) ale ty drobnosti které člověk bere jako samozřejmost a chybí, jsou potom znát. Pořád ale nic proč bych změnil názor na výměnu auta.
  13. Kdo chce auto s velkym kufrem tak si koupi auto s velkym kufrem, kdo chce mensi - koupi si mensi. A tim bych to uzavrel. Kdo ma k tomu jaky duvod je vedlejsi a rozhodne pred nikym svou volbu nemusi obhajovat. Velka Rodina v malem aute nebo jednotlivec v kombiku... kazdeho vec. A za narodni sport bych spis oznacil tento typ urazlive diskuze a ne tu volbu samotnou... Mimochodem: nektera auta se mi vic libi v provedeni kombi nez kratka verze, takze si dovedu predstavit i tento duvod pro volbu dane karoserie. A jestli se to nekomu nelibi a ma nutkani se kvuli toho rozepisovat tak at u toho nikoho zbytecne neurazi... neni to hezke.
  14. By me zajimalo kdo by si koupil Rapida s 1,8 TSI, full led svetly, dualni auto klimou, luxusnim kozenym interierem, a mohl by byt sirsi a treba i delsi ze ? atd.. treba za 900 000 ? Lepe receno proc si tenhle trouba nejde kouit/testovat superba, nebo lepe nejakou premiovku. A vubec on to nevi nez to koupi/testuje ? jdu testovat auto s xenony a ono ma xenony a ne ledky - to je prece strasne. Rapid je levne auto. Bohuzel u nas si lidi koupi/testuji levne auto a divi se ze mu chybi nadstandradni prvky... opravdu divne. A je tomu tak v nasi kotline se vsim... koupim to nejlevnejsi a pak nadavam ze je to to nejhorsi. Skvelym prikladem jsou treba taky potraviny. Tim samozrejme nechci rict ze je Rapid nejlevnejsi nebo nejhorsi. Jen to ze jsem rad, ze jsou i dostupna auta bez nekterych drahych vymozenosti. Treba na moje jezdeni kolem komina jsou ledky a podobne veci zbytecnosti, a tak je dobre ze za ne nemusim platit, kdyz je nepotrebuji. Mel jsem 4 roky rapida (2013) a byl jsem za tu cenu spokojen. Ted kdyz koukam na facelift - libi se mi, a myslim ze je to k teto kategorii naprosto primerene.
  15. To asi nemas maxidot kde ta informace je, ale jen tu jednodussi variantu. Auto cidlo samozrejme ma a s tou informaci pracuje, ale nikde ti ji nezobrazuje. Pres OBD to urcite videt je... Je to ale jen pro efekt - pokud mas rozum tak ti staci nasledujici informace: Olej ma provozni teplotu (90 +) tak cca po 15 - 20 minutach jizdy, samozrejme +/- podle toho jak jedes a jaka je okolni teplota. Pokud tomu chces nalozit az do omezovace tak samozrejme lepsi zahrat jeste trosku dyl a potom pridavat postupne...
×
×
  • Create New...