Přejít na obsah

Roadlover

Uživatel
  • Počet příspěvků

    29
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    1

Návštěvy profilu

1 511 zobrazení profilu

Oznámení Roadlover

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

7

Popularita

  1. Samozrejme, že vedia (za peniaze), ale nechcem tu robiť reklamu na nepovolené úpravy motoru - podľa zákona nimi už SW zásahy do cinknutého motoru sú...ale apelujem na samotný VW, ktorý by mal vziať zodpovednosť aj za to, že mi úpravami spôsobil zvýšením spotreby (ktorá je už v rozpore v pôvodnými technickými parametrami) priamu škodu za ďalšiu naftu a aj za zníženie životnosti úpravou dotknutých súčastí a nakoniec aj celého motora jeho predčasným opotrebením zmenou charakteristík jeho prevádzky. Keď to vezmeme doslova, tak v konečnom dôsledku (ak sa negatíva za nejaký čas potvrdia) - kto vykompenzuje ďalšie straty majiteľov pri predaji jazdených áut, ktoré budú mať nálepku problémový a ak sa k tomu niekto postaví zákerácky, tak aj tých, ktorí "podľa zákona" cinknutý motor nemajú?? Tých vozidiel je toľko, že to nejaký špekulant určite vymyslí ako priniesť do štátnej kasy ďalšie peniaze...
  2. Ako tak sledujem, celá aféra stojí na mŕtvom bode a osobne si myslím, že bola vyvolaná zámerne, nikto totiž skutočne nevie, ako sú na tom reálne iné značky (nemyslím s podvodmi, ale s reálnymi emisiami) v každom prípade sa VW na US trhu podarilo dokonale odpísať a ako to skončí v Európe... Môj Yeti 81 kW 4x4 mi pred prehraním "škodlivého" softvéru pri garančke chodil božsky. Dobre som si ho zabehol, nikdy som s ním nemal žiaden problém, motor bol tichý, išiel hladko, na základnú výkonovú kategóriu v štvorkolke bol aj slušne pružný. Priemerná spotreba pri normálnej jazde 6,5litra (70/30 % mesto/diaľnica). Nebol problém pri ustálenej 120-ke urobiť na diaľnici spotrebu pod 6 litrov...Po cinknutí je chod drsný, rapčavý s rôznymi kvazimechanickými pazvukmi hlavne pri nízkych teplotách. Diesel je tým za studena známy, ale ten rozdiel je, akoby mal motor o 100.000 km viac. V nízkych otáčkach (1400-1500) ani po zahriatí neťahá a núti vodiča dopovať ho plynom. Celé pracovné spektrum je posunuté do vyšších otáčok, ale motor pružnejší nie je, nad 2.800 otáčkami sa už nič nedeje tak, ako predtým. Zvykol som si na trochu častejšie regenerácie DPF filtra, ale spotreba išla o liter hore a akokoľvek som ešte odľahčil nohu, pod 7,5 l sa nedostanem. 30.000 km som najazdil s novým softvérom, idem na ďalšiu garančku pri 90.000 km. Ostatné veci ako štarty a kontinuálny chod nie sú zatiaľ problémové, ale iba ďalšia prevádzka napovie, čo všetko úpravy prinesú. Podľa mňa to nevedia ani vo VW, nie to ešte v nejakom lokálnom autorizovanom servise, kde samozrejme všetci obligátne tvrdia, že sa nič nestalo, tvária sa "stavovsky" a starý SW spätne neprehrajú. Tak budeme riešiť len štatistiku následkov. Stalo sa dosť. Motor mi ťahá z vrecka ďalšie peniaze na palivo (cca +800€ na 100.000km), vo zvýšenej miere opotrebováva DPF a všetky súvisiace veci, emisie v reálnej prevádzke sú bohvieaké, splodiny štípu oči, čo predým nebolo. Nejde mi totiž k sebe logika menších emisií pri zvýšenej spotrebe. Jednoducho VW nahradil jeden podvod druhým, ktorý bude znášať už len zákazník a necinknuté motory budú ako čarodejnice na ktorých predvedieme výkonnosť právneho systému. Pritom pôvodný EA 189 bol jeden z najodladenejších CR motorov, aké tu kedy boli. Môj názor.
  3. Ahoj , zdravím Tě z Vrchlabí a prosím o radu kolem Yeti 4x4 81 kW (r.v. 2013). Jde o Tvůj dotaz na táhnoucí studený vzduch kolem středového tunelu a řadící páky. Dostal jsi nějaký tip na řešení , nebo jsi na to už sám přišel ? Pozoruju podobný jev a rád bych to vyřešil. Jediné co jsem našel , že na Fordu to někomu dělal špatně usazený kabinový filtr......  ale nevím.

     

    Děkuji za pomoc

    S pozdravem Aleš  (cermanpilotales@seznam.cz)

  4. Nie celkom to patrí sem, ale nechcem zbytočne zakladať novú tému. Mám Yeti-ho 2. rok (2.0TDi, 81kW 4x4,26000km), žiadem prevádzkový problém, ale jedna vec mi v zime vadí - z oblasti stredového tunela - predovšetkým radiacej páky ťahá do auta studený vzduch, čo je za jazdy v mrazivých dňoch obzvlášť nepríjemné. Aj keď sa auto časom vykúri, v tomto mieste je stále citeľne chladnejšie a "ťahá" mi na ruku aj nohu - akoby pod manžetou radiacej páky bol už len vonkajší priestor. Auto je v záruke, zatiaľ to nechcem rozoberať. Ak máte podobné postrehy, ako ste to riešili?
  5. Po nejakom čase (14 000km, 2.0TDi, 81kW 4x4) by som sem rád napísal pár postrehov k danej téme - spotreba a skúsenosti z prevádzky. Nie som žiaden vyhranený dízlák, mal som dosiaľ len benzíny, ale po roku som si na diesel zvykol. Trochu to rapčí, ale so štipkou citu sa dá bežne rozbiehať na voľnobežné otáčky (až na terén), krútiaci moment kompenzuje to, na čo som bol zvyknutý predtým u benzínu - okamžitá odozva na plyn, tichý chod...teraz si pripadám ako v malom nákladiaku, všetko je spomalené, ale nie zvädnuté. Voz je síce malý, ale robustný, pevný, istý v chovaní, samozrejme sa ovláda, aj napriek krabicovej a vyššej stavbe sa dá položiť do zákruty aj vo vyššej rýchlosti. V teréne, kde neprekáža "len" 180 mm svetlosť sa chová v pohode, poctivo zapne, čo treba a vyjde aj nepochopiteľné stúpania a podklady - aj keď to vyžadovalo určitý cvik a uvedomenie si, ako ktorý systém pracuje a ako sa ovláda, dnes sa nebojím akéhokoľvek podkladu snáď s výnimkou hlbokých rozbahnených výmoľov, ale na prekonávanie týchto extrémov predsa nie je Yeti určený. Spotreba je v podstate taká, akú udáva výrobca - ja mám priemer 6,1l jazdím plynule, po meste s ľahkou nohou,ale nie nejakým slimačím tempom, na diaľnici 120-130 s maximálnym využitím tempomatu, ktorý je fakt inteligentný a úplne nahradí kľudnú, plynulú jazdu. Zabehával som a dodnes jazdím na naftu OMV (MaxxMotion) ktorá údajne zväčšuje výkon a zmenšuje spotrebu, ale jednu nádrž som vyjazdil aj na OMV (klasik diesel) a rozdiel v spotrebe bol minimálny možno deci na 100km, ale cena 1,557€ oproti 1,370€ a teda celkový rozdiel nákladov sú značné. Malý rozdiel pociťujem pri prudkom zrýchlení, kedy má turbo svižnejší nástup, ale to je asi tak všetko. Vynikajúcu spotrebu dosahujem na diaľnici pri 2000otáčkach a rýchlosti asi 110km/h - nikdy nejde cez 6 litrov, aj fest naložený. Vôbec nežerie olej. Určitá "akože nevýhoda" je, že od 130 km/h je už odozva na plyn malá, zrýchľuje lenivo a neochotne. Maximálka 165km/h - akékoľvek ďalšie šliapanie na plyn je už len o spotrebe. Zatiaľ som nemal žiaden problém, v zime aj v lete, okrem dnčiacej zadnej značky , ktorú som vypodložil - ale kupodivu, dnes už auto neduní ako spočiatku a tak ani značka, plasty či kryty budíkov nerezonujú. Často využívam okamžitú prestavbu na malú dodávku - sedačky Varioflex sú síce plytké málo pohodlné, ale rýchle posúvanie, sklápanie, či úpné vyňatie sú výborná a veľmi praktická vec. V komforte podvozka zaostáva, je tvrdší, ale o to stabilnejší, na ceste nepláva a drží stopu. Porovnával som ho s najvýkonnejším dízlom - v základnom režime malé rozdiely, na diaľnici je to rýchlešie. Skutočný skok bol benzín 1.8T (jediný benzín na 4x4), ktorý som tiež vyskúšal, je to cítiť - dynamika, hladší chod, tichší...ale za frajerinu (trochu k tomu zvádza) si vypýta podstatne viac a drahšieho paliva - ale, keď už frajeriť, tak povedzme trojliter BMW X6 50D. Aj po čase môžem konštatovať, že Yeti je jedno seriózne urobené, praktické a robustné auto, ktoré po technickej stránke splní to, na čo je určené. Podľa mňa sa nehodí primárne do mesta, má naviac. Čo mi vadí? Keď už - asi len drobnosti - nedajú sa odklopiť stierače od predného okna v základnej polohe.....príliš sa zahmlievajúce predné okno....po zaradení dvojky a pridaní plynu motor na zlomok sekundy cukne, akoby nemal palivo...stredný tunel zasahuje príliš dozadu a sedenie na piatom, strednom sedadle je nepohodlné a obmedzujúce....ale aj tak dávam deväť z desiatich.
  6. Pri hľadaní "pravdy" som sa dopracoval v jednom autoperiodiku k súvisiacej informácii - pri hodnotení temer identického koncernového motora VW EA 288 (1.6TDi) - dáva sa aj do Yeti-ho - sa uvádza , že: "...motor 1.6 TDi prekvapí častým spúšťaním ventilátorov chladenia. Ide o súčasť procesu pasívnej regenerácie filtra pevných častíc..." Táto jednoduchá veta by mi bola od značkového servisu úplne stačila. Vysvetlenie je teda na svete.
  7. Nikdy mi žiadna kontrolka nesvietila, nechodím ako prasa, striedam režimy mestské s dlhšími jazdami, tak, ako v návode doporučujú. Píšu tam aj to, že "ventilátory chladiča môžu pri regenerácii a nejaký čas po nej bežať niekoľko minút"...z toho dedukujem, že motor si rieši regeneráciu automaticky bez toho, aby to vodičovi nejak signalizoval. Má to tak byť, ako uvádza Pawouk.
  8. Pýtal som sa. Nie je to závada. Ani výpadky chodu motoru po zaradení dvojky, ani trhanie stieračov pri vypnutí motoru.... Záver - paranoidný vodič. Aj by som to reklamoval, ale keď si predstavím, že budú hľadať závadu o ktorej nie sú presvedčení, že je závadou, tak tú procedúru radšej oželiem. Motor vrčí, svetlomety svietia, stierače stierajú - teda- auto autuje....čo viac by sme ešte chceli.
  9. V zime pri -4st.C? Potom v lete, pri +35st.C budú ventilátory chladiť "čosi v motorovom priestore" až do vybitia akumulátoru? Inak bol som sa spýtať v predajni, vraj je to normálne....robí to vraj aj na Oktávii. Prečo, nevedia ani oni.
  10. Roadlover

    Cukání motoru

    Mne to cuká odnova, (zatiaľ) pri preraďovaní z 1. na 2. stupeň hlavne, keď idem po zaradení dvojky z kopca pod malým plynom . Je to také miktotrhnutie, akoby drobný výpadok dodávky paliva.
  11. Isteže - to, aby motor DPF regeneroval studený nemá logiku - či už je zanesený, alebo len "preventívne" (o tom som fakt nevedel). Zároveň je otázka, ako dlho musím za studena chodiť v mestskom režime (tak, že sa motor nikdy nezohreje na prevádzkovú teplotu), aby mi začala svietiť kontrolka DPF. Má to niekto odsledované? Ak sa jedná o súčasť procesu regenerácie - čo tie ventilátory po zastavení motoru vlastne chladia? Mne to stále vychádza na okruh kvapalinového chladenia a čidlá v ňom, špeciálne na chladiči.
  12. Tiež mám ten problém (81kW,TDi), robí to za chladnejšieho počasia, ale v meste nikdy, len po dlhšej svižnejšej jazde (kontinuálne cca 10km 110 -120km/h, 2000ot.), teda logicky po režime, kedy by sa regenerácia DPF nemusela aktivovať a tento jazdný režim by mal automaticky filter zregenerovať. Nikdy mi pritom žiadna ikonka zaneseného DPF nesvietila - ako je uvedené v návode, že svieti, keď je zanesený, prípadne keď motor sám zvýšenými otáčkami DPF regeneruje. Ventilátory bežia tak 5-10 min... Po dlhšej jazde mám zaužívané nechať motor cca 30 sekúnd bežať na voľnobeh (dochladenie a domazanie turba), tak som to odsledoval - voľnobežné otáčky neboli zvýšené, teda nič sa neregenerovalo.Nechal som ho bežať ešte tak 3 minúty. Po vypnutí motora oba ventilátory išli ešte 8 minút. Myslím, že to nemá logiku a spojitosť s DPF, inak chodí všetko OK. Znepokojuje ma však zápach spálenej gumy, čo podľa mňa nie je kóšér. Nezistil som odkiaľ to smrdí. Napadlo ma ešte, že by to mohla byť reakcia na zastavenie toku chladiacej kvapaliny v okruhu - ak si všimnete, chladič má vzadu náporové gumové klapky, ktoré sa po zastavení vozidla zatvoria a chladič sa na chvíľu prehreje na čo môže čidlo reagovať spustením ventilátorov. Čo to ale bude robiť v lete? To len ako úvaha...
  13. Ja som sa išiel zblázniť z drčania vzadu. Vysťahoval som z kufra úplne všetko von, aj plató a testoval. Ešte horšie. Až pri umývaní auta Wapkou som bol šoknutý - ŠPZka vzadu .
  14. Aj faceliftovaný je v pohode,len už zapadá do priemeru a podoby zvyšku škodováckej flotily aj konkurencie...zostali len tie nemožné diery nad kolesami a plastové kryty stĺpikov - predpokladám, že to bude problémový prvok v budúcnosti - plast je tenký, mäkký, rýchlo sa poškriabe a skrehne od slnka. A je patrične drahý...na novom vozidle však vyzerá novátorsky, šmrncovne... Viac som zvedavý na Šerpu a Snowmana....
×
×
  • Vytvořit nový...