Přejít na obsah

Kucis

Uživatel
  • Počet příspěvků

    125
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 525 zobrazení profilu

Oznámení Kucis

Nováček

Nováček (1/14)

  • First Post Vzácný
  • Collaborator Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

27

Popularita

  1. Teď by mě zajímalo co můžeme v Rapidu očekávat za náhradu 1.4TSI. 1.5TSI 110kW a nebo 96kW ...Rapid měl vždy slabší verzi motoru než se dával do Octavie, ale očekávat naopak modernější úspornější variantu? A nebo taky nic
  2. Pak nechápu proč na AUTO.CZ píšou že 1.5TSI evo je kompletně nová když je to jen upravená 1.4TSI.
  3. aha asi nějaká změna, já četl při uvedení toto asi mezitím udělali dvě verze 1.5TSI Na vídeňském motorářském sympoziu odhalil Volkswagen detaily o svém novém motoru 1.5 TSI, který nese označení „EA211 TSI evo“. Oproti stávajícím čtyřválcům 1.4 TSI slibuje VW úsporu až jednoho litru paliva na 100 kilometrů s tím, že to nebudou jen hodnoty z laboratoře. Řada technických řešení má totiž zajistit, že novinka bude velmi efektivní v širokém rozsahu jízdních režimů. Aby tomu tak bylo, je EA211 TSI evo opravdu neobvyklou přehlídkou špičkové motorářské techniky, ve velkosériovém motoru mnohdy použité vůbec poprvé. Motor tak například dostane turbodmychadlo s proměnou geometrií lopatek, povrch válců je upraven metodou Atmospheric plasma spray (nanášení vrstvy materiálu za pomoci plazmatu), využívá takzvaný Millerův cyklus a z motoru 1.4 TSI ACT přebírá funkci vypínání poloviny válců. Motor využívá vysoký kompresní poměr 12,5:1 a zcela přepracováno bylo jeho chlazení. Systém přímého vstřikování paliva CommonRail pracuje s tlakem 350 barů. Jednou z významných inovací je zmíněná aplikace turbodmychadla s proměnlivou geometrií lopatek. Tuto techniku již sice používá celá řada větších a výkonnějších agregátů a vcelku obvyklá je u turbodieselů, ale u mainstreamové zážehové jednotky je takové turbodmychadlo použito poprvé. Lopatky turbíny se elektricky nastavují tak, aby se i při nízkých otáčkách motoru turbodmychadlo roztočilo co nejrychleji. Oproti stávajícímu motoru 1.4 TSI (ve verzi s 92 kW) je nový agregát 1.5 TSI schopen se k maximálnímu točivému momentu dostat z částečné zátěže o 35 % rychleji. Efektivnější přeplňování tu má svůj významný důvod. Tím je práce motoru v takzvaném Millerově cyklu. Ten funguje tak, že se sací ventily zavírají až v průběhu kompresního zdvihu pístu ve válci, čímž je z válce vytlačována část nasátého vzduchu. Aby nebyl ve válci vzduchu nedostatek, dodává ho sem právě přeplňování. Millerův cyklus je vlastně i důvodem, proč má motor tak vysoký kompresní poměr. Při fázi stlačení totiž vlastně tohoto kompresního poměru dosahováno není, 12,5:1 je spíše poměr expanzní. Právě kvůli aplikaci Millerova cyklu nejspíš došlo i k navýšení objemu agregátu o jeden decilitr oproti předchozí generaci.
  4. Není, 1.5TSI má vždy tyto vylepšení. Millerův cyklus potřeboval navýšení o 0,1 proto 1.5 a VGT je novinka pro maloobjemové motory. Nečekám od toho RS ale aspoň lepší dynamiku a spotřebu . Zatím takové info není že by se plánoval ale jelikož ŠA chce optimalizovat (ehm VW) tak 1.4TSI bude muset něčím nahradit tak jako 1.0 TSI nahradila 1.2TSI.
  5. Mrkni na tohle video test Golfu. Najdi si i testy na AUTO.cz Na to jak to bylo prezentováno že to bude technologicky ultramegahypesupr motor tak je to spíše vše děláno pro splnění EU (akcelerace o 0,1 pomalejší a spotřeba papírově o 0,4l nižší). Jinak i spojení s DSG 7st má stejný neduh jako s 1.4TSI ale to je spíš problém konstrukce DQ200. No a pak se dozvíš že s tím autem jezdí za 6,5-7l chápu že až se ten motor zajede a bude to dlouhodobější test tak bude spotřeba nižší.
  6. Já teď koukám co budu za půl roku po Rapidu kupovat a zatím se mě líbí Leon FR. (cenou je o 30tis dražší než plná výbava Rapida) Golf je cenou jinde. Rapida do výběru prostě nedám poměr cena/výbava/motory. Když jezdíme na kola a auto je naložené tak má prostě ta 1.2TSI co dělat. Zas když jezdím do práce a nebo dálky (bez dálnice) tak oceňuji spotřebu za 5,1-5,4l. Jinak v O3 bude do konce roku ta nová 1.5TSI EVO a co jsem četl tak žádná sláva. Takže v Rapidu jako náhradu za 1.4 TSI nejspíš trhat prodejní rekordy nebude (leda že by byl 6st manuál).
  7. Já stále nechápu to pomalé modernizování modelů. Proč už jiné značky dávno nabízejí co škodovka teď prezentuje poslední roky jako novinku a ještě levněji? Ty "nové" bixenony s led a zadnimi led si ŠA nechá zaplatit tak že za plnou výbavu s 1.4TSI si klidně sprostě řekne kolem 550tis a to tam nebude dual klima, automatické dojezdy sklopné zrcátka, osvětlení při výstupu z auta, atd... Už jen to jak dlouho Seat nabizí fullLED světla To co teď nabídne Rapid tu mělo být dávno.
  8. Já prostě nechci HTP s turbem i když to má 85kw .... prostě když je to naložené a vezu za autem nosič s kolama tak i moje 77kw nejede a žere jak tomu furt dupu abych kámošovu octavii s 1.4 který měl taky kola a plné obsazení a on ještě navíc měl o 1l menší spotřebu co bude potom ? to bude za chvilku zase 4takt 500? a pak šlapadlo a nakonec budou Flinstounovi? Ať dají k 1.4 6kvalt manuál a budu spokojen (chtěl bych DSG ale ne DQ200) Jinak uvažoval jsem že bych to ještě na ten FL předělal ...počkám si až budu k dispozici jinak stávající led by se přepnulo na pozičky
  9. Pokud to chápu správně tak modernizace už s 1.2TSI nepočítá. Takže mám volbu už jen 1.0TSI manuál a 1.4TSI s nechvalnou DSG (DQ200) Vzhled FL za 1 ale technika je pořád pozadu. Takže mě na podzim čeká přesedlání k jiné stáji a nebo našetřit na superba
  10. Kucis

    Zadní kotouče

    Už jsem to vyřešil s prodejcem. Liší se to jen pro jaký vůz je to určen. No právě že málo ale za 4 měsíce to auto budu prodávat a ty orezlé zadní kotouče s rýhy moc lákat nebudou. Auto jezdí denně ale nenajezdím tolik když máme doma dvě auta.
  11. Kucis

    Zadní kotouče

    Zdar mohl by mě někdo zjistit jaké jsou zadní kotouče + desky na rapida MR2014 SB ? Našel na obautodíly že rapid má zadní kotouče 232x9 což by mělo být číslo 1J0615601P tak jsem k tomu automaticky objednal i zadní desky které byly dva typy jedny pro kotouč 253*10 + 255*10 1K0698451J a druhý pro kotouč 232*9 + 239*9 1J0698451P Byl jsem samozřejmě v záložce rapid takže jsem si říkal že musím vzít pro kotouč 232*9 + 239*9 že rapid 253x10 zadní kotouč nemá Dneska jsem se podíval na zadní kotouč a zda neuvidím označení brz.destiček a tam bylo 1K0 dál už jsem neviděl A teď nevím co je špatně
  12. Na příště tedy vymyslet to venkovní posezení
  13. Tak jak tak koukám tak už nejsem sám Jinak světla nejsou od Hella ale od ZKW
  14. konektor zde http://www.amd-autodily.cz/zarovky-pojistky/svorkovnice-2-polova-20.html piny jsem kupoval na EBAY.DE pod označením 1452668-1
×
×
  • Vytvořit nový...