Přejít na obsah

mirek22

Uživatel
  • Počet příspěvků

    57
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 494 zobrazení profilu

Oznámení mirek22

Nováček

Nováček (1/14)

  • Dedicated Vzácný
  • Reacting Well Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

31

Popularita

  1. mirek22

    Autobaterie

    Kódování je nutné jen při použití jiné baterie než je OEM výrobce (např. ne AGM, 90Ah ..). V tvém případě bych použil např. tuto bez nutnosti kódovat: Autobaterie EXIDE START-STOP AGM 70Ah, 12V, EK700 - Battery Import (battery-import.cz) Cena 3 290,- Kč Alternativa k OEM číslům (originálním číslům automobilky): AUDI, VW (000915105CC); (5GM915105AA); (7P0915105);
  2. Díky, nepochopil jsem, že když píšeš o PJ H7 jedná se o LED H7. Jasně, srovnáváme příkony ve watech. Pokud jde o tepelnou zátěž reflektoru, tak si myslím, že při použití LED H7 žárovek nemusíme zahřívání vůbec řešit. Když je reflektor navržen pro klasickou halogenku H7 , určitě vydrží teplo od LED H7 o příkonu 14 - 25W, navíc s daleko lepší účinností. Led H7 vyprodukuje 5 až 10x méně tepla.
  3. Důležité je, že nelze jen žárovku instalovat a jezdit. Je nutné doštelovat na stěně nebo regloskopu - pootočit žárovku doleva nebo doprava o pár zoubků a najít nej kreslení. Pak teprve by mělo následovat běžné seřizování potkávacích světel. To jsem zvědav, jak dopadneš. Mě ty čínské Osramy přijdou až za měsíc (vypadají podobně, ale mají vždy ten Cambus , takže spotřeba je větší - 25W). Navíc mají aktivní chladič (ventilátorek), což ale ve vodotěsně uzavřeném prostoru světla asi není žádná výhoda. Držím palce. Ještě dotaz: na té foto, kde jsou vedle sebe Halogen a Led žárovky, se mi zdá, že vlákno halogenky je výš od základny- objímky, než ledky. Je objímka na ledce správně nasazena na té černé válcové části.
  4. Můžete tu osobní zkušenost trochu rozvést. Hlavně značku LED náhrady, výrobce, druh LED čipu, zkoušené auto...Nějaké výsledky ze seřizování, regloskopu, jiná měření, foto ...Prostě, jak jste hodnotil správný rozptyl. Díky.
  5. Co risknout Aliexpress (38 až 55 Euro za pár), jedná se o originál Osram LEDriving H7 předposlední generace, ovšem pro Čínu ( podobné českým za 2 200,-): 54,21 € 48 € 38€ Osobní zkušenost ale nemám! Objednal jsem OSRAM-LED H7 čína , napíšu . Doplním skvělé video https://www.youtube.com/watch?v=X1L_aFGjmSI . Je zde test žárovek H7 v projektorovém i parabolickém reflektoru. Žárovky jsou: H7halogen, Osram LEDriving H7 a několik dalších LED H7 z Číny. Závěr je překvapivý (aspoň pro mne) - poslední verze LED náhrad halogenových autožárovek mají rozhraní potkávacích světel na zkušební stěně srovnatelné s původní halogenovou žárovkou. Takže neoslňují. Myslím si, že je to dáno hlavně geometrií žárovky - LED čipy jsou umístěny stejně jako vlákno halogenky a jsou i dostatečně zmenšené. Homologování posledních LED náhrad autožárovek H7, H4, H8 ... brání tedy asi jiné než technické důvody.
  6. mirek22

    Autobaterie

    Přidám moji zkušenost s tzv. "bezúdržbovou" autobaterií. V mé Octavii RS 2.0 TSI z r.2014 byla z výroby baterie Varta 69Ah EFB tzv. magickým okem viz foto. Po 6-ti letech bezproblémového provozu (nikdy nebyla demontována, občas v zimě preventivně dobita mikroprocesorovou nabíječkou), po asi týdenním stání v srpnu na chalupě, totálně zkolabovala. Auto nešlo ani otevřít. Po nabití měla mizivou kapacitu, startérem ani nepootočila. To by nebylo vzhledem k stáří nic zvláštního. Koupil jsem novou. Před vyhozením jsem si ale všimnul na bílém obalu baterie, že je ve článcích hodně nízká hladina elektrolytu, asi jen do poloviny desek! Na vrchní straně, pod samolepkami, jsem našel klasické dolévací zátky. Pokusně jsem dolil destilku a baterii nechal kondičně nabíjet. Protože i po týdenním odstavení držela napětí na 12,6V, zkusil jsem s ní úspěšně nastartovat v druhém autě. A jezdím na ni už měsíc. Netvrdím, že je v dobrém stavu, ale je zázrak, že vyztužené desky (úprava EFB) se při provozu minimálně několik měsíců bez elektrolytu totálně nerozpadly. V Oktavii jsem nechal v servisu zkontrolovat nabíjení, zda nepřebíjí. A odpojil jsem konektor u mínusu, který byl do té doby vždy zapojený. To jako prevenci proti přebíjení. Moje chyba byla, že jsem občas nezkontroloval to magické oko, které hlídá změnou barvy hladinu elektrolytu. Myslel jsem, že do bezúdržbové baterie (minimálně od r.2000 jsem jich už pár vlastnil) stejně nejde doplnit destil. voda a navíc v Návodě k obsluze na str.219 je krásná hláška: "bezbarvé nebo světle žluté zbarvení mag. oka - příliš nízká hladina elektrolytu, akumulátor je třeba vyměnit". Závěr: podívejte se, zda vaše EFB baterie náhodou nemá dolévací zátky. V případě, že ano občas zkontrolujte hladinu ev. doplňte. Můžete si prodloužit životnost baterie. A dávejte pozor na přebíjení baterie.
  7. Motor EA 888Gen 3B - použití tzv. B-cyklu dle terminologie VW. Nejedná se o novinku (asi r.2016) ani nenahrazuje původní EA 888Gen 3. Je to jedna z mnoha variant úprav tohoto motoru. Využívá Atkinzonův nebo chcete-li pro přeplňované motory přesněji Millerův cyklus. Důvodem je snížení spotřeby při nižších otáčkách a zatížení motoru. Při plném výkonu se nic nemění, motor pracuje jako klasický zážehový (Ottův) motor. Přepínání zajistí variabilní časování ventilů. Velmi zjednodušeně a nepřesně řečeno konstruktéři si hrají se zavíráním sacích ventilů. Buď zůstávají otevřené i při začátku komprese (M cyklus) nebo se naopak zavírají před dosažením spodní úvratě (B cyklus). Sníží se spotřeba ale i výkon a naopak se zvýší účinnost motoru. Motor je ale celkově jinak naladěn včetně turba. Podrobněji ale viz např.: http://e-hike.net/content/behind-audis-new-rightsized-efficient-ea888-gen3b-family
  8. Na vnitřní straně těch bazarových Gemini 18 ani na orig. Gemini 18 na mojí O3 RS jsem zemi výroby nenašel. Pouze na mích orig. discích je znak kontroly K2 a předpokládám, že je Ronal vyrábí u nás.
  9. Ano, motor v RS245 měl jako první předepsaný olej 0W-20. A má proto i jiné olejové čerpadlo a asi i další úpravy mazání. V čem je jiné a jestli je např. stále dvojstupňové (jako u RS 220, tlak 1,2 až 2,1 bar do 4 500 ot. a 3,5 až 4 bar nad 4 500 ot.) se mi zatím nepodařilo zjistit. Motory řady EA 888 mají mazáni všech částí motoru a chlazení pístů velmi komplikované - více viz. např. dílenské učební pomůcky SPP č.99. Proto bych přísně používal jen a pouze předepsanou specifikaci oleje.
  10. Nutno připomenout, že u RS 245 je i jiné, trochu větší turbo. To dává sice více vzduchu hlavně ve vyšších otáčkách, ale negativem je větší zpoždění, turboefekt. Ten se projeví právě v nízkých a trochu i v středních otáčkách. Myslím, že jiné převody a větší turbo jsou hlavní příčinou uváděného "divného" chování RS 245 oproti R 220 (předpokládám stejnou hmotnost obou srovnávaných aut). Vynechání nepřímého vstřiku bylo jen proto, že se změnily homologace (prudké akcelerace, náročnější měřící cyklus WLTP ověřovaný v reálném provozu RDE). Trik s nepřímým vstřikováním v nízkých otáčkách, kdy se dříve měřily emise už je zbytečný. Všechny přímovstřikové motory už budou muset časem mít filtr pevných částic. Škoda jen ztráty příjemných vedlejších vlastností dvojího vstřikování (čistý sací trakt, nouzové dojetí v případě závady na vstřikovači jednoho systému, nižší spotřeba v některých režimech jízdy ... ).
  11. viz Dílenská příručka:
  12. V mém příspěvku jsem jen chtěl upozornit na fakt, že i dvě varianty upevnění víceprvku (pevná a pomocí pružných lůžek) se různě promítají do jízdních vlastností, přenosu hluku a kvality odpružení vozu. A o tom se vede diskuse v tomto vlákně.
  13. Obrázek víceprvku od Stanmara je pro modely O III s předním náhonem - pomocný rám je zde uchycen do karoserie (červeně označená místa) napevno pomocí šroubů. U modelů 4x4 rám oddělují od karoserie ještě pružná lůžka.
  14. Odpovím si sám, odpověď jsem našel v posledním Světu Motorů - technika speciál 3/2017 , článek redaktora M.Vaculíka (díky Pawoukovi, který dnes přidal do sekce Ostatní): Test OIII RS 245 část.pdf
×
×
  • Vytvořit nový...