Přejít na obsah

fincik16

Uživatel
  • Počet příspěvků

    13
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

789 zobrazení profilu

Oznámení fincik16

Nováček

Nováček (1/14)

  • First Post Vzácný
  • Collaborator Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. fincik16

    tlmice

    Ahoj, kde presne si objednával tlmiče? Myslím e-shop, ak to bol.
  2. Čaute chalani! Už som si myslel, že to trápi iba mňa a aha, je nás viac s týmto problémom... Mám SUP 2 Combi 2014. Zvuky som začal pozorovať ešte minulý rok leto/jeseň. Spočiatku to boli len slabé ťuknutia akoby od zadnej nápravy niečo. Začal som si všímať, že tie zvuky sa ozývajú sporadicky - keď boli mrazy hlavne. Niekedy to robilo, niekedy zas nie. Zaujímavé bolo to, že ich nebolo počuť na veľkých nerovnostiach vozovky, skôr na takých menších. Schválne som skúšal prejsť po kanalizačnom poklope, ktorý vyčnieval trochu z cesty, skúšal som aj retardér alebo výtlk - ale všetko s rozumom zas - obchádzam ich bežne, ale teraz som už bol zúfalý z toho zvukuba chcel som to zistiť stoj co stoj :-). Po prečítaní diskusných fór, článkov, v ktorých sa chalani orientovali hneď na stabilizačné tyčky alebo uloženia zadného horného uloženia tlmičov som mal najskôr podozrenie na zadné stabilizačné tyčky, pretože raz v nedeľu som ľahol pod auto a skúšal som pohýbať stabilizátorom v.mieste, kde sa stabilizator spája s tyčkou. A ejha... Bolo cítiť vôľu na ľavej tyčke stabilizátora. Písal som nejakým chalanom, poslal som im aj videá a na vôľu kĺbu tyčky hneď od jedného z nich padla odpoveď ,,to vymeň,,. Vŕtalo mi to v hlave a tak som sa rozhodol a objednal teda novú tyčku stabilizátora. Keď mi prišla, išiel som hneď za mojím servisákom s tým, že ju chcem vymeniť. Vymenili sme ju teda. Po výmene nasledovala testovacia jazda. Žiadna zmena, zvuky boli stále. Potom sa mi zrodila v hlave myšlienka. Vyraďme z funčnosti túto tyčku. Tak sme odmontovali šrób na ktorom drží na stabilizátore, odklopili tyčku smerom dole a nechali navoľno len tak visieť. Znovu som išiel na testovaciu jazdu. Žiadna zmena zas. Hovorím si, keď to robí aj s novou tyčkou, nemôže byť aj tá nová nejak vadná? Po najazdení pár km mala tyčka totižto taktiež vôľu na kĺbe ako tá pôvodná (originál). Keď som ale rozbalil tú novú (ešte pred montážou), vôľa na kĺbe bola citeľne menšia oproti kĺbu na tej pôvodnej (originálnej) tyčke. Prejavila sa až po jazde. Asi jento normálne a len si sadol kĺb v uložení. Hmm.. Len uvažovanie :-). Servisák mi povedal, že to môže byť to horné uloženie tlmiča. Vraj to už chalanom robil a prestalo to. Zamyslel som sa nad tým, že niečo na tom predsalen môže byť možno pravda. Ale nechcel som byť zbytočne unáhlený a robiť hneď závery. Rozhodol som sa teda, že ešte tomu dám šancu a skúsime ešte odpojiť stabilizátor od stabilizačných tyčiek. Chcel som zistiť, či tie zvuky predalen nejdú náhodou od uloženia stabilizátora ako spomínal servisák aj chalani. Uloženia som už mal dopredu kúpené pre istotu - nie je to veľká položka a stabilizátor už bol aj dosť hrdzavý, takže by som zabil obe muchy jednou ranou ako sa hovorí. Aspoň som mal konečne možnosť ho poriadne obrúsiť, očistiť, hodiť naň epoxidový základ a napokon vrchné vrstvy polyuretánovej farby ;-) ). Bola snaha vymeniť pre istotu aj tie nové uloženia hoci pôvodné vypadali v poriadku, no ani za pána ich nalisovať do spony. Ako tai vošli s pomocou ,,božou,, a vazelínou, ale nebola šanca spony našróbovať spolu s nimi na nápravnicu. Asi vadné kusy alebo to oni strojovo lisujú a šróbujú. Neviem, neriešim už. Dosť bolo s tým stratených nervov. Uvažoval som o prispôsobení otvoru v uloženiach, lebo ten pochopiteľne nesedel - nová guma, musí si sadnúť asi. Vo vnútri je ale pogumovaný kov, takze nič z toho. Len hypotéza :-D. Moc špekulujem.. Alebo skôr zúfalstvo? ... Fakt neviem... Nemám šajnu ako to oni vo výrobe nacpú do toho a zoskrutkujú. Rozmer som objednal správny - meral som aj posuvkou. Proste úplne iný rozmer a objednané boli podľa popisu produktu správne. Neviem.. Nemal som chuťnto už riešiť a po pravde, chcel som to už mať aj za sebou konečne. Išiel teda von. Znovu som pojazdil - tentokrát už bez stabilizátora. Zvuk nezmizol. Trval som na tom, aby sa teda namontovala späť pôvodná originál tyčka stabilizátora a aj stabilizátor To by bolo všetko pekné, ale čakalo ma ďalej uvažovanie čo teraz... Babo raď!! :-) Až teraz som silno uvažoval o objednaní o rozobratí horného uloženia tlmičov. Aj tak mi to nedalo, neurýchlil som sa ani tentokrát zbytočne. Nie som tip človeka skúšať vymienať zbytočne diel po dieli. Jazdil som ďalej, všímal som si to o to viac. Zavolal som strýka, že idem sadnúť do kufra a počúvať zvuky od uloženia :-). Strýko slabo počuje, ale na počudovanie tieto zvuky tiež započul, ale zhodli sme sa na tom, že to ide kdesi od Bčkového stĺpika. Hmm.. Zavolal som ešte na jazdu kamoša. Jazdili sme, počúvali a potom prišiel časom nápad ČO TAK OTVORIŤ PANORÁMU. Urobili sme tak a zvuky zrazu zoslabli až časom nebolo počuť nič. Vtedy si hovorím, tak predsa to ide zhora. Stopa bola správna. Dobre, že som nešprtal v uloženiach. Dodnes stále počúvam toe zvuky už pomerne často na nerovnostiach a dosť intenzívne - až to vadí niekedy, keď chcete vy alebo spplujazdci počas jazdy relaxovať. Ako si ale dosť všímam, ľudia v aute to nejako neriešia :-D. Zistil som taktiež, že niekedy pomáha otvoriť panorámu aj keď nie celú a zvuky zmiznú okamžite. Niekedy na dlhšiu dobu, no niekedy ihneď pri zatvorení panorámy a následnej jazde po nerovnostiach sa okamžite ozývajú - niekedy intenzita ide stupňovito od slabšich zvukov. Zaujíma ma či ste to niekto aj reálne vyriešili. Pre neznalých. Zbytočne si nedávajte vymieňať originál dobré diely na aute. Radšej popočúvať viac a potom urobiť záver. Preto som sa aj rozpísal. Nech to vie viac ľudí. Alebo druhá možnosť, ako robí asi väčšina ľudstva - neriešiť banality a pridať volume :-D
  3. Čaute! Robil ešte niekto odblokovanie VIM na RNS 510 s HW H21 a softom 6270 cez DVD (CD) a podarilo sa mu to? Prečítal som si tému, ale modelový rok Kolumba 2014 mal vraj problémy (neberiem do úvahy úpravu cez VCP). Nerád by som bol, keby mi zmenilo farbu tlačidiel, ako tu niekto spomínal či vymazalo HDD. Či bez formátu HDD sa nezaobídem? Chápem to, že tie DVD, čo tu chalani dali, boli upravené zo starších rádií a logicky tam boli farby tlačidiel iné ako na novších (laicky napísané). Za prípadné odozvy Vám vopred Ďakujem s pozdravom fincik16
  4. Čaute chlapi! Zaujíma ma či sa Vám niekomu podarilo rozlúsknuť problematiku rekuperácie nakoľko je téma už dlhšie mŕtva (teda aspoň táto). Prečítal som si ju úplne celú a páčila sa mi tá bojovnosť prísť stoj čo stoj na danú problematiku odstavenia alebo aspoň potlačenia rekuperácie. Vaše príspevky mi dosť rozšírili rozhľad v danej téme a ďakujem Vám za to :-) . Dobre, teraz zas k téme.. Chcel som vedieť, do akého štádia riešenia sa to až dostalo. Prišiel na to niekto ako to nakódovať, aby to odstavilo (potlačilo) alebo znefunkčnilo tú rekuperáciu okrem ferda zo Strakoníc? Ďakujem za odozvu a znovuoživenie toppic-u. Čaute!
  5. Čaute! Chcem sa s Vami poradiť. Už dlhšie pozorujem tento podivný zvuk na svojom aute. Keď pustím smerovku doprava alebo zatočím volantom doprava, robí to taký nepekný zvuk. Robí to aj počas jazdy, keď dávam smerovku doprava a pri zatáčaní doprava na zákrute. Je to počuť na videu nižšie. Môže to mať súvis s relé, so snímačom natočenia kolies alebo s prisvetľovaním do zákrut? Pridávam link na video. https://www.youtube.com/watch?v=AHwTxVfF3Ww Za prípadnú pomoc vopred ďakujem.
  6. Čaute! Potreboval by som poradiť ohľadom vypnutia pípania pásov cez VCDS, keď ich nemám zapnuté. Našiel som pár návodov, ale z iných áut, trebárs Octavia 2, ale nerád by som niečo pokazil, ak je tam iný kód na Superb 2. Mám 2014-tku ročník. Za pomoc vopred ďakujem. s pozdravom fincik16
  7. Ahojte. Vedel by mi niekto poradiť? Čítam toto vlákno, ale mám v tom docela už aj zmätok trošku. Mám COLUMBUS 3T0035686H, HW - H21, SW - 6270 a mapy 8048. Sú tieto mapy už staré? Ak áno, aká verzia by bola vhodná? Mal by som ešte otázku. Keď by som chcel pustiť niekomu film počas dlhej jazdy, musím prehrať FW, bez toho to nepôjde asi čo? Za rady ďakujem.
  8. Zdravím Chalani, čo myslíte, koľko tieto motory znesú? Práve jednu obzerám a má 230t km a dovoz Švajčiarsko (ročník 2003). Je sa čoho báť okrem cievok a pod.?
  9. fincik16

    Rezerva nadrze

    Octavia I 1,9 TDi 66 kW - pri zasvietení kontrolky rezervy som urobil reset najazdených kilometrov. Už mám 145 km najazdených na rezerve a stále jazdím. Viem, nie je to dobré pre palivové čerpadlo (chladenie čerpadla - ale niekde som dnes čítal, že je chladené palivom zvnútra, čiže ak palivo v nádrži nie je, asi toho moc nenajazdím a porucha by nemala byť - skôr ten vzduch v čerpadle) a hrozí aj zavzdušnenie palivového systému, ale zo zaujímavosti som vždy chcel vedieť koľko na tom dám pri normálnej jazde. Dal niekto už viac km na rezerve na tejto Octe? Chcem vedieť či ešte čo-to pojazdím, ale myslím, že hej.
  10. Dík moc za upozornenie. Pomýlil som sa. A Tebe Malta za presunutie témy.
  11. Dobrý deň. Potreboval by som poradiť so spínačom svetiel Octavie, r.v. 98. Prednedávnom som čistil kontakty vo vnútri tohto spínača a podarilo sa mi v ňom ohnúť pár kontaktov. Preto sa chcem poradiť či niekto z Vás nemá možnosť poradiť ktoré kontakty majú byť vo vypnutom stave spínača zopnuté resp. vypnuté. Niektoré sa mi podarilo trafiť do srávnej polohy, ale niektoré nie. Pretože teraz napríklad, keď zapnem ,,stretávačky", zapnú sa mi súčasne aj zadné hmlovky. P.S. Jedná sa o spínač v prílohe. Za prípadnú odozvu vopred ďakujem.
×
×
  • Vytvořit nový...