Přejít na obsah

bigtoudy

Uživatel
  • Počet příspěvků

    8
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 102 zobrazení profilu

Oznámení bigtoudy

Nováček

Nováček (1/14)

1

Popularita

  1. Aj ja ďakujem za link. Zarazila ma tam informácia že motor máva závadu v regulácií turba - o tejto možnej závade som doteraz nevedel. Škoda že neuviedli či sa jedná o častú závadu, či mám veľmi stŕpať , či mi motor nehodí napr. pri predbiehaní kamióna do núdzového režimu. V každom prípade 3 mesiace dozadu keď som bol na servisnej prehliadke k môjmu motoru (z januára 2014) nebola okrem spomínaného časovača vačkového hriadeľa vyhlásená žiadna iná servisná akcia. To sk0d@: ja dávam 504 ani nie preto že by som veril že je to pre motor lepšie (aj keď by som čakal že aditíva v 504 stavané na 30 tis. km vydržia v oleji viac ako tie v 502 na 15 tis.), ale preto že mám auto v predĺženej záruke kedy nesmiem podľa zmluvy robiť žiadne opravy a údržbu mimo autorizovaného servisu. Preto v autorizáku mením olej každých predpísaných 30 tis. km ale doma "načierno" si ho vymením po 15 tis. A nechcem miešať špecifikácie, keďže autorizák tam leje 504, zároveň nechcem prejsť na pevný interval lebo to by som musel ísť po každých 15 tis. do spomínaného autorizáku na výmenu oleja za skromných 200€.
  2. Nadväzujem na príspevok od Galviho z 3.6.2013 ohľadom predpokladanej životnosti 1.2 TSI 250 tis.km. Na slovenských inzertných serveroch momentálne visí ponuka na Seat Leon ST z 11/2014 s najazdenými 270 tis. km používaným ako služobné auto. Predajca deklaruje len kozmetické vady a to že sa mu v 240 tis.km menili rozvody + pravidelný servis. To mi dáva nádej že môj Leon ST, ktorý za 3 roky najazdil 60 tis. km (s jednou poruchou - vadná cievka zapalovania a jednou servisnou akciou na výmenu časovača vačkového hriadela) mi teoreticky vydrží ešte 10+ rokov :-). Tiež ho hýčkam, long life olej mením každých 15 tis. km a jazdím výlučne na aditivovaný benzín (VIF).
  3. Odkedy som na motortalk.de v r 2014 prvý raz dočítal o problémoch s prestavovačom, som s autom jazdil na dlhé cesty dosť nervozny či ma to cestou niekde v tramtárii nepostihne. Pol roka dozadu mi to ako som v predchádzajúcom príspevku uvádzal spravili v rámci servisnej akcie a odvtedy som bol kľudný. Minulý týždeň som bol v Alpách, cca 900 km, konečne bez stresu si tak šoférujem na dialnici a bum! Zrazu auto začalo trhať , skákať a strácať výkon. Bolo to na nemeckej dialnici za Salzburgom smerom na Innsbruck (kto to pozná - sú tam kopcovité úseky úzkou dialnicou bez odstavného pruhu s intenzívnou premávkou). Paráda. Toto mi robilo ako som po chvíli zistil vždy pri strednom až silnejšom zošlapnutí plynového pedálu. Auto som po pár km odstavil na prvom odstavnom ostrovčeku a kontroloval či pod prestavovačom nie je potečený olej. Nebol. Naštastie auto došlo do cieľa spôsobom že som len jemne pridával plyn. Na druhý deň som rovno šiel do servisu, kde zistili odpálenú zapalovaciu cievku na druhom valci a pravdepodobne aj vadnú sviečku (mám najazdených 38 tis. km). Oprava prebehla v rámci záruky (auto bolo posledný mesiac v zákonnej záruke). Teším sa na dalšiu dlhšiu cestu plnú príjemných prekvapení s mojim Lenonom 1.2 tsi 77 kw.
  4. Takže ako ste tí ktorí čítate Volkswagen forum a motortalk.de mohli zaregistrovať, už je vonku servisná akcia u nás nazvaná "aktivne servisne opatrenie 15E9 vymena prestavovaca" . Samozrejme nejedná sa o zvolávačku, kto sa nespýta, nemá resp. možno bude mať pri servisnej prehliadke. Dokonca môj najbližší autorizovaný servis o tom ani len netušil a snažili sa ma jemne presvedčiť že nič také nie je, ale už som tam s mojím Leonom objednaný na bezplatnú výmenu prestavovača. Pomohol dotaz na stránke seatu.sk s tým že som im nadiktoval moje VIN a oni ma o tejto akcii informovali s tým že moje auto pod ňu spadá. Motor mám vyrobený v januári 2014. Edit: písal som do seatu na adresu kd-hotline@porsche.sk, odpovedali skoro obratom (a to bol piatok poobede po 5. hod)
  5. Môžete to prosím bližšie špecifikovať "ako nafta"? Myslíte tým klepotavý zvuk? Napíšte potom ako ste dopadli.. ja za cca 5 tis. km idem na servisnú tak by som to tiež dal pozrieť preventívne..
  6. Nevylučujem že je to len môj pocit.. niekedy na prázdnej ceste to skúsim zmerať (zrychlenie zo 70 km na 110 napr.). Za tým poklesom na prvých 2 prevodoch si ale stojím.
  7. Rozumiem že motor nemá výkonnostnú špičku ako atmosféra, len mi to nevysvetluje jav čo som opísal.. že na 3.stupni a 4tis. otáčkach už prestávam cítiť ťah (podla grafu výkonu by to malo byť ale až o 1,5 tis. otáčok vyššie), po podradení do 4. a tým spojeným poklesom otáčok znova začne tlačiť naplno turbo a auto začne viac zrýchlovať ako na 3.-ke. Dalsou vecou je mierne oneskorená reakcia na plynový pedál. Mám aj Kia Rio 1.4 a to je oproti Leonu v meste neporovnatelne živšie.. tam stlačím pedal a motor hned reaguje. Tu stlačím.. a čakám .. a čákam .. cca sekundu (hlavne na jednotku to robí). Samozrejme mimo mesta pri rýchlostiach nad 50 km/h Rio nemá oproti Leonu šancu. Aby som ale len nehanil, som inak s tým motorom spokojný. Po 14 tis. km mám priemernú spotrebu 5,2 l t.j. o vyše 1 liter menej ako som mal na tých istých trasách v Riu. (v lete 4,8 a teraz v zime 5,5) a aj obiehať s ním som sa už naučil (4.-ka to istí :-) ). A olej mi zatial vôbec nežerie ako písali tu kolegovia k Octavii III (klop klop).
  8. Zdravím, mám Leona ST s 1.2 tsi 77kw a tam mi dosť vadí softwarove priškrtenie motora pri nižších prevodových stupnoch. Myslím tým napr. že na zaradenú jednotku mi pripadá že turbo prestáva tlačiť už pri cca 2 tis otáčkach, pri druhom stupni pri cca 3 tis. a pri trojke cca 3,5 tis. otáčkach. Typický prejav je že napr. pri rýchlosti 70 km/h začnem obiehať.. hodím tam trojku.. auto najprv vyrazí dopredu ale po chvíli ked mám tých 3,5-4 tis. tak citím že pomalšie zrýchlujem.. po preradení do 4 v momente ma znova trochu "pritlačí" do sedadla. 4-ka až 6-ka to už nerobí. Skoro som mal kvoli tomu na začiatku haváriu, ked v polke predbiehania kamionu na 3. sa mi takto motor zvadol. Robí to aj vo Fabií 81kw? Neviete či neexistuje update softwaru na toto?
×
×
  • Vytvořit nový...