Jump to content

Tomina87

Facebook Uživatel
  • Content Count

    213
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

31 Excellent

About Tomina87

  • Rank
    Uživatel
  • Birthday 03/21/1987

Contact Methods

  • ICQ
    331844359
  • Skype
    tomashochmuth

Recent Profile Visitors

958 profile views
  1. Dílenská účební pomůcka: Za účelem ochrany spojky jsou maximální otáčky motoru stojícího vozidla omezeny cca na 4000 min-1
  2. Ad dálnice - tam se to při vyšších rychlostech pozná naprosto dokonale..stačí ve 130kmh zatřást volantem a sledovat ve zpětném zrcátku pohyby celé zádi.. u O2 naprosto v pořádku, sedí perfektně, ovšem O3 se rozvlní a v případě krizovky to vždycky zachraňuje ESP. A k té dálnici, někde na 32 kilometru směrem na Prahu za MOLkou máte docela ostrou zatáčku, kterou když říznete ve 130, cítíte obrovský rozdíl v těch dvou nápravách. Samozřejmě, rychlé průjezdy zatáčkou, rozbité silnice a zvlášť kočičí hlavy jsou u O3 prostě pocitově jiné. Nechci psát vyloženě horší, ale s O2 se mi jezdí příjemněji..
  3. Já tedy rozdíl mezi víceprvkem a vlečnou cítím velmi razantně. Sám jsem byl překvapen jak moc. Třeba na dálnici při 130 kmh je při prudkých pohybech vlečná mnohem nervóznější.. Geometrii jsem nechával nyní po přezutí měřit laserem na O2 a v pořádku, čili neumím posoudit. Každopádně mě nekvalita O3 velmi mrzí. Obávám se, že to bude s postupem času jen horší..
  4. Asi nebudu navazovat na nynější diskuzi, ale chci spíše reagovat na úvod tohoto tématu. Soukromě mám O2 a služebně jezdím s O3. Bohužel, ten rozdíl v pohodlí a jízdních vlastnostech já osobně vnímám skutečně hodně. Připadal jsem si jako blbec, protože nový model přece nemá být horší. Tak mi to nedalo a v rámci garančky jsem se servisáka ve Škodovce ptal a sám mi řekl, že od třetích generací jak Octavie, tak ale i Fábie a zejména Superbu se vše spíše zhoršilo. Zejména jmenoval Superb, kde jsou jízdní vlastnosti a kvalita zpracování opravdu o dost horší, než u minulé generace. Prý by to měl opravit facelift, ale je to až moc viditelná snaha výrobce šetřit. A to samé Rapid, nebo spíše Scala, která jej nahrazuje. Výrobní náklady polykají EU diktovaný vývoj motorů, elektronika a multimediální výbavy, ovšem na poctivou plechařinu a podvozek už bugdet nezbývá. Když se budu bavit o Octavii, tak třeba i obyčejné dveře jsou v druhé generaci kvalitnější. Tapec je už od sociální výbavy komplet měkčený, což O3 má jen ze třetiny. Kvalita plastů je u druhé generace napříč interiérem lepší, než u trojky. A motory? Jo, 1.4 TSI 110kW je docela příjemná, ale paradoxně 1.2 77kW mi připadá při plném sešlápnutí plynu hbitější. I turbodíra tam prakticky žádná není.. Nové biLED světla mi na O3 moc nevyhovují, po delší jízdě z toho bolí oči a tam zase vítězí xenon u O2. Zpočátku nadšení, které spíše vystřídalo zklamání..
  5. Z dokumentace jsem zjistili, že na mém voze byly dělaný komplet rozvody v roce 2015 při 55tkm. Auto jsem koupil loni s najetými 97tkm. Při startu asi 2 vteřiny rachotilo. Vylučovací metodou, kdy jsem nechal proměřit řetěz jsem zjistil, že napínák je původní z roku 2011!!! Takže mám nový a od té doby klid.. Zažil jsem ještě HTP a tvrdím, že strůjcem zla u těchto VW motorů je vždy napínák..
  6. To je přesné.. u mě to samý..rozvody nové, natažení řetězu v normě, ale přesto rachotilo. Šel jsem po tom a zjistilo se, že rozvody v rámci svolávačky sice vyměnili, ale ti imbecili nechali původní napínák. Po jeho výměně nezarachotilo ani jednou a to už s tím takto jezdím třetí měsíc a pohoda...
  7. Hlavně napínák, ten je velmi důležitý.. Mě měnili na O2 s tímto motorem rozvody v roce 2015 když jsem měl kolem 50tkm. Nyní mám sto a rachotily. Nakonec se ukázalo, že napínák byl kaput. Od té doby klid...
  8. Twžko říct, jestli dvojkové Fábie jsou kvalitativně horší.. mě to připadalo spíš naopak.. v každém případě mě to připadalo jako vlastnost, takže jsem to neřešil :D
  9. Měl jsem dvě HTP vždy zánovní a rachtalo to na volnoběh jako kráva.. někde najdu videa.. Při řazení v ní nebouchalo s tím souhlasím.. Já mám dojem, že u litrových TSI to vysvětlovali ve Světě Motorů. Mám pocit, že to bylo vysvětlené absencí dvouhmoty a tím, že pružinky jsou na spojce tak jemné, že při pouštění pedálu a záběru toho vysokého krouťáku v tom bouchne. Přece jen - HTP mělo krouťák kolik? 100Nm? 1.0 TSI mají 2x tolik... Spojkové ložisko být špatné nemusí, tehdy mi to na HTP dělalo a řekli mi, že je to vlastnost, že mohou zkusit dát jinou spojku, ale bude to dělat za chvíli zas.. Video jsem našel: Je to HTP CGPA 2011 ročník... V práci máme Citiga s 1.0 MPI i F3 a všechny se takto chovají, takže závada to určitě nebude.. prostě vlastnost.. Až třeba 1.4 TSI v O3 tyhle divný zvuky nedělá.. soukromě mám nyní O2 1.2 TSI 77kW a také je krásně tichá.. holt daň za tři válce..
  10. Včera jsem měl půjčeného nového Rapida 1.0 TSI a mlátí to také.. stejně jako chrastění při volnoběhu..dělalo to už i HTP a je to zcela normální.. prostě daň za nevyváženost.. Jinak klepání na volnoběh lze zjistit i šlapáním na spojku, pokud po sešlápnutí utichne, je to spojkové ložisko..
  11. https://www.bg-care.cz/dekarbonizace/motor/benzinove-motory/saci-vstrikovaci-egr-system-spalovaci-prostor/
  12. Napínák dělá moc. Třeba u mého kusu 2011 101tkm najeto byly rozvody dělané svolávačkou v roce 2015 při 50tkm. Byl vyměněn i odlitek za "D". Co je pro mne nepochopitelné bylo, že napínák nechali původní. Takže když jsem auto před pár měsíci koupil, tak samozřejmě chrastilo jak studené tak zejména i teplé. Zajel jsem na Jarov, kde bylo auto původně koupené, tam vyjeli informace a hned jsme věděli. Řetěz jsem nechal změřit, ten má 71mm a mění se při 74mm. Ale napínák byl KO, takže se dal novej a jezdím takto už přes měsíc a ani jedno zarachocení. Jinak celkově jsem s projevem motoru velmi spokojený. Jelikož jezdil na dlouhé intervaly výměny oleje, nechal jsem udělat dekarbonizaci motoru a znatelně oživl. Spotřeba nyní v zimě kolem 6.5 litrů.
  13. MPI 44kW jak F3 tak i Citigo to samé - je to prostě vlastnost.. :-)
  14. Já mám od výměny napínáku najeté asi 2.000 km. Předtím to samozřejmě po delším stání zarachotilo. Na Jarově mi řekli, že rachocení do 2 vteřin je normální a že jen tam odlitek, který brání tomu, aby řetěz během toho běhu, kdy není plně napnutý přeskočil mimo ozubené kolo. Každopádně od výměny napínáku jsem zarachocení nepostřehl a to poslouchám při každém startu. Minulý týden auto stálo na mrazu 5 dní, poté start naprosto v pohodě. Každopádně byly svolávačky i na turbo, na vysokotlaké čerpadlo. Mého kusu se nic takového nedotklo, vše původní a funkční. Jen rozvody mám dělané v roce 2015. Auto mám r.v. 2011 a najeto 99500. Co se týče praní napínáku. Myslím si, že je to blbost. Pokud se pravidelně mění olej, není možné aby se utvořit takový nános karbonu, který by bránil pohybu napínáku. Ten je prostě závislý jen na tlaku oleje. Při vypnutém motoru je tam pružina, která tlačí silou 2,5 kg, při zapnutém motor se tlak napínáku na lištu zvýší prý až trojnásobně. Podle mě je základ vždy v tom, aby se pravidelně měnil olej a pokud jsou časté krátké trasy, je známo, že olej je mísen s benzínem a pak je nutné měnit jako u HTP, tedy každých 7 - 9 tis kilometrů. Každopádně, plánuji se spojit s firmou, která dekarbonizuje motory a chci vidět, jak je na tom můj motor s karbonem, než jsem jej koupil, byl bohužel nastaven na proměnlivý interval výměny a oleje a jezdil tak často na výměny každých 25 tis kilometrů. Jak budu mít výsledky, dám vědět..
  15. Prý je tam servisní okno, který se počítají zuby na napínáku a když jich má vyjetých víc jak 5, mění se. Každopádně, je to díl za 1.500 takže bych to neřešil.. Samozřejmostí je proměřit řetěz.. :-)
×
×
  • Create New...