Přejít na obsah

Pippo

Uživatel
  • Počet příspěvků

    24
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli Pippo

  • Narozeniny 18.9.1982

Návštěvy profilu

813 zobrazení profilu

Oznámení Pippo

Nováček

Nováček (1/14)

-1

Popularita

  1. Vážení, podělím se i já s Vámi se zkušenostmi s přehrátím softwaru dieselgate. Začalo to před tím co jsem měl chip od dieselpower 137HP a 307NM delši dobu. Byl jsem maximálně spokojen a pro certifikaci, která je tu již zmiňovaná jsem si nechal přehrát dieselgate soft. Dostal jsem informace od nejmenovaného zdroje, že tato certifikace se zapisuje do centrálního systému, který se dá načíst kdekoliv... Certifikace, že vozidlo splňuje nové emisní normy podle tohoto programu. Co to znamená ve zkratce? No, pokud pojedete do Rakouska nebo Německa, chytnou vás a pošlou na emisní stanici pro kontrolu a načtou si, že nemáte vozidlo splňující nové dieselgatové emisní normy, tak máte problém... Tak jsem tomu aspoň rozuměl... Co se týče dieselgatového softu, tak zde je popis na auto.cz a též ve světu motorů: http://www.auto.cz/uprava-1-6-tdi-kvuli-servisni-akci-dieselgate-zjistovali-ma-smysl-jezdit-servisu-109936 A nyní moje porovnání s tímto článkem a zkušenosti s mou Octavii 1.6 TDI 77kw 2009, 260tis najeto. Výkon vyšší: - ano, v porovnání s kdysi původním softem před chipem ano, vyšší výkon ale za jakou cenu... Viz reakce a ovladatelnost. Reakce a ovladatelnost - horší - souhlas s článkem - ale ještě přidám slovo výrazně horší - vše se točí kolem nesmyslného většího otevírání EGR, které výrazně otupuje reakce plynu... Aby se člověk rozjel, musí na to zkrátka šlápnout - s origo softem byly reakce plynu výrazně lepší - při přehrátí tohoto dieselgate softu najednou skoro v celém pásmu otáček se začalo ozývat výrazné klepání - důsledek většího otevírání EGR. Před tím lehké klepání bylo slyšet snad jen za studena, než se motor zahřál, jinak celý chod byl úplně hladký. Podotýkám, kdo by poukazoval na vstřiky, tak nikoliv - ty mám všechny nově vyměněné za origo... - volnoběh se změnil, při volnoběhu má motor nižší otáčky oproti origo softu Rozjezdy lepší - souhlas s článkem ale do určité míry - auto se rozjíždí odspoda mnohem lépe, ale tím to končí... Je lepší záběr, i s menším plynem auto nemá tendenci chcípat, ale jakmile šlápnu na plyn, okamžitě se ozve klepání a musím ještě více přišlápnout, aby se rozjelo... Hlučnost stejná - nikoliv - motor má utlumenější, tišší a bublavější zvuk při volnoběhu. Jakmile na to šlápnu, hned se ozývá klepání a hlasitost okamžitě stoupne Spotřeba stejná - Mimo město ano - Ve městě výrazně horší v důsledku EGR otvírání Regenerace DPF častější - ano souhlas Závěr: Po přehrátí dieselgate softu se auto úplně změnilo k horšímu. Klepání, tupé reakce a vzrůst spotřeby ve městě - pro mou profesi taxi ... Celou soft akci dieselgate hodnotím jako naprostý nesmysl a zbytečné ničení motorů. Větší otvírání EGR s cílem snížit NOx ale zároveň zničit motor mne připadá fakt ujeté... Vyhodím plastovou mřížku, nechám si odstranit tento paskvil a přehrát opět chip, s kterým jsem byl maximálně spokojený. Jdu s "ekologií", nemám vykuchaný dpf, zaslepený egr, jsem ochoten dělat kompromisy, zvláště poté, co konečně vedení Škody a VW došlo, že pokud nezlevní dpf, tak lidé budou dál kuchat a jezdit s vytlučeným dpf... Ovšem touto svolávací akcí VW udělalo krok úplně mimo mísu
  2. Neni mozne. Jezdit jak prase znamena 6.5L- 6.8kombinovane
  3. Ano, s tím souhlasím. Pokud bych chtěl jezdit vyloženě na spotřebu, tak tempomat nepoužívám. Avšak při cestách za vínem do Itálie to neřeším a tempomat používám. Pomáhá mě ušetřit spoustu energie. Výsledně tak měřím spotřebu na dálkových trasách s tempomatem. Ani recenzím spotřeby na 1.6 CAYC se podle mne nedá věřit stoprocentně, protože zohledňuje jen krátkodobý průměr, který může být dost ovlivněn různýmy faktory jako počasí, vítr a trasa. Překvapilo mne např. proč jezdím pravidelně trasu Praha - Rozvadov za 6.5L - 6.7L a zpět za 5.3 - 5.4L s tempomatem. Dlouho jsem na to nemohl přijít a myslel jsem si, že je problem v zaneseném DPF primárně, který mě měl zvyšovat spotřebu. Měl jsem pocit, že Rozvadov musí být výše položený tak jsem schválně šel na mapy.cz a bod po bodu jsem trasu změřil a hle... od Prahy do Rozvadova je neustálé kopcovité stoupání až do nějakých 620 mnm. Navíc v této trase vane často slušný severozápadní vítr. Kombinace neustálého stoupání a větru mě dává tuto spotřebu.
  4. Souhlas, mám 1.6 TDI a jediný způsob jak to zjistím je při volnoběhu. Jakmile jsou na 1000 otáček je to jasné. Pak občas pozoruji modrý kouř, který po regeneraci zmizí.
  5. Myslím, že není nic špatně. Spotřeba 5.4 je normál. 4.5 L lze docílit pokud jezdíš po okrskách či dálnici do 100km/h
  6. Pokud chceš na jistotu tak 100 tis km se všim: kladky, řemen, vodní pumpa. Osobně považuji 210 tkm za hazard. Při 105tkm kdy jsme vyndavali kladky tak kuličková ložiska již měla značné opotřebení a vodní pumpa začala pomalu ztrácet. Stejné jako s dlouhými výměnami motorového "long life" oleje. Toď mé zkušenosti a názor.
  7. Za sebe můžu doporučit DIESELPOWER. Mám 137PS a 304Nm, děláno při 132000km. EGR off, DPF - na mé přání funkce zanechána. Auto nekouří a jezdí skvěle. Žádné problémy s regeneracemi DPF. Vše odměřeno na válcové zkušebně.Ochotná spolupráce, bylo mě vysvětleno vše na co jsem se ptal a s informacemi, které mě byly před úpravou poskytnuty a s celkovým přistupem z pozice zákazníka naprostá spokojenost. S CIMBU mám následující zkušenosti. Před úpravou jsem se samozřejmě rozhodoval i pro tuto firmu a po telefonické domluvě jsem osobně zajel přímo do firmy pro informace. Při osobní návštěvě byl pán velmi odměřený až s podezíravým přístupem ke mě s velice obecnými odpovědmi. Působilo to na mě, jako by pán měl co skrývat a to mě odradilo. U DIESELPOWER naopak transparentní přístup kde nikdo nic neměl co skrývat a ochotně se podělili o informace a zkušenosti. Další firma, s kterou mám zajímavé zkušenosti je firma POWERTEC. Při zeptání se po telefonu na princip úpravy 1.6 TDI a na další informace jsem dostal dokonce vynadáno, co si to dovoluji ptát se po telefonu a že mě pán nebude sdělovat po telefonu know how. Možná, že u Powertec se nyní zaměstnanec poučil a mluví vstřícněji a s větší ochotou a pokorou k zákazníkům po telefonu, možná že pan z CIMBU je dnes více otevřený... Každopádně před výběrem jakkékoliv firmy jsem měsíce čítal fora a investoval jsem čas k telefonátům, osobním návštěvám a sbíráním informací, než jsem se finálně rozhodl. Velmi mne pomohlo též forum na DIESELPOWER.
  8. Nemusíš nic měnit. Pokud máš motor CAYC, EGR se dá elektronicky vyřadit a mechanicky zaslepit. Osobně mám zkušenosti u DIESELPOWER a naprostá spokojenost.
  9. Ahoj Všem, přikládám zkušenosti s úpravou: Motor: 1.6TDI 105PS r.2009 manuál, najeto 132000km EGR Off DPF: ponechána funkce regenerací ECU: optimalizace DIESELPOWER Vzduchový filtr: vložka KN
  10. Osobně držím 1.6 TDI 77kw ve vyšších otáčkách při řazení. Zbytečně dlouhé převody nejsou ideální při držení v nízkých otáčkách kdy např. v 1500 ot. motor začne dunět. Jezdím s tím jak s benzínem a držím se průměrně okolo 2000 ot a výše. Nízké otáčky jsou pro dvouhmotu katastrofa. Měnil jsem komplet spojku v 115tis, protože předchozí majitel zjevně s tím jezdil ne ideálně a zbytečně motor podtáčel. Spojka i s dvouhmoťákem by měla vydržet 200 tis při správném jízdním stylu.
  11. Zapomněl jsem ještě dodat, u me 1.6 TDI 77kw mam EGR zaslepený a elektronicky deaktivovaný
  12. Ano, zkoušel jsem na pumpě a palubní počítač ukazuje přesně.
  13. Další výsledek, tentokráte extrém. Na cestě zpět z Verony do Poděbrad. 4 lidi na palubě, v kufru 30 kartonů vín - odhad 160kg, na střeše opět Thule Atlantis 560L tentokráte plně naložený, pneu ty samé co před tím 195/65 R15 91H Goodyear Efficientgrip Performance, předek 2.4, zadek 3.0 , tachometrových 130km/h a výsledná spotřeba 6.5L. Přitom opět silný boční vítr. Při normální jízdě v krátkém bezvětří spotřeba v tomto nákladu na rovině 6.2 až 6.5L. Zajímavostí je, jak tento motor 1.6 TDI 77Kw reaguje na vítr. Pokud jsem měl vítr za zády, tak takto naložený jsem měl krátkodobou spotřebu okolo 5L/100km. Jakmile jsem se dostal do silného větru, tak okamžitě to stouplo o 1.5L. Dlouhodobý průměr při 2477km se střešním boxem, cestou tam naložený a cestou zpět o 160kg těžší, tacho 130km/h byl 6.2L což považuji za naprosto skvělé. Přitom motor si s takovou náloží hravě poradil, neprotestoval a směle držel dálniční tempo. Zátěžové pružiny MAD opět odvedly perfektní práci. Dlouhodobý průměr se shoduje s uživatelskými recenzemi a u mě se pohybuje okolo 5.3 - 5.4L/100km při střední zátěži, 130km/h na dálnici a mimo dálnici klidné tempo, žádná cihla na pedálu. Neshoduje se ovšem s některými články odborných recenzí, které jsou dle mne zavádějící. Novináři testují nová, syrová auta, jedou kratší trasu na dálnici a pak píšou, že spotřeba u Octavie 1.6TDI 77kw je 6.5L - žádná sláva. Ovšem již nepíšou v jakém počasí jeli při 130km/h a v jakém úseku. Pokud test proběhl ve větrném počasí a dálnice měla mírné plusové stoupání, sotva okem postřehnutelné, tak určitě spotřeba nebude 5.5L na 100km. Dále je tento motor kritizován, že ve spodních otáčkách netáhne a je letargický. S ničím podobným jsem se u tohoto motoru nesetkal v mém případě. Motor je svižný a sbírá se od 1500 otáček a táhne až k 5000. Chová se jako benzín, je třeba ho více vytáčet díky delším převodům. S opravdu letargickým a nelineárním projevem jsem se setkal u motoru 1.5Dci 78Kw 6ti kvalt u Renault Megane Grandtour. Myslel jsem, že tento motor bude bomba, ale poté, co jsem okusil, že do 2000 tis otáček se neděje opravdu nic, motor vůbec netáhne a pak od 2000 tis následuje razantní nástup výkonu, který uvadá po 4000 tis otáčkách jsem změnil názor. 1.6 TDI je oproti 1.5Dci skvělý motor. Slušela by mu 6 stupňová převodovka, ve 130km/h 2200 otáček a méně poruchová spojka a EGR ventil.
  14. Tak spotřeba 4 lidi na palubě, plný kufr a střešní box Thule Atlantis 560 L 6.2L na cestě do Itálie. Dálnice tachometrových 130km/h. Silný boční vítr. S výsledkem jsem spokojen
  15. Testuju KN vložku a zatím žádný problém
×
×
  • Vytvořit nový...