Jump to content

Cpt._Redeemer

Uživatel
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

1 Neutral

About Cpt._Redeemer

  • Rank
    Nováček

Recent Profile Visitors

304 profile views
  1. Jestli si myslíš, že odkarbonovat motor je blbost, tak už není potřeba, aby ses v tomto příspěvku nadále vyjadřoval. Doufám, že to pochopíš
  2. Zdravím, rád bych znal vaše názory na dekarbonizaci motoru. Zkušenosti, rady, jestli jet na vodikovou nebo chemickou apod. Popřípadě kam. Nejlépe Praha. Nebo taky jestli nedělat. Děkuji za odpověď
  3. Mně to dělala ta podtlaková regulace turba. S prací originální díl 4000k
  4. Ono na to vyzkoušení vlastně stačí zvednout auto, povolit horní uložení a zkusit ho zatlačit, nebo ho povolit dole a zkusit zatlačit. S tím měřením máš pravdu, ptal jsem se i v praci a hledal po netu a všichni řikaji to co ty :) Jinak budu přemyšlet jestli tedy originál SACHS nebo obyčejný SACHS . Dnes jsem psal kámošovi, který dělá ve škodě aby se podíval kolik stojí u nich originál a napsal mi 4700. To je lepší to někde sehnat na netu. Ten FF je asi škodovácke označení jejich dílu a dole už je OEM kod. Jinak já mám kde to dělat, takže mě to vyjde levněji :)
  5. Já mám těď 210 000 najeto, neřekl bych, že jsou tedy KO, ale jsou trochu od oleje. Nejlepší bude, když je nechám změřit. Na ty PR kody se podívám, jak říkáš ty dorazy, ano koukal jsem taky na dorazy a byli tam dvě verze. Jeden doraz ten standartní má 6 dílku (tedy nevím jak to přesně nazvat, ale prostě se skladá z těch boulí, jistě víš jak to myslím) a ten sportovní jen 5 :) Jojo já vím, prostě originál nejlepší. Jak se říká, "Nejsem tak bohatý abych si kupoval levné věci" Kdybys nebral originál prvovýrobu od SACHS tak do čeho bys šel jako druhovýrobu? Logicky to zní jako druhovýrobu vybrat taky SACHS. Jinak k předchozímu příspěvku jsem zapomněl úpřipojit obrázek co tam mám. Takže nyní! Takže na voze mám originál díl SACHS 3CO 513 049 CP, takže už je rozhodnuto co tam pujde, tím padem mi vypadly ostatní OEM kody. Jenže nastavá tu ten problém jak říkáš. Když si koupím originál, tak skutečně dostanu 3CO 513 049 CP, pokud ale budu brát druhovýrobu, tak je tedy možnost, že dostanu něco jiného vid? No a jak ty píšeš a ještě z logického hlediska, tak zase druhovýroba od SACHS by měla k tomu kodu 3CO 513 049 CP být nejbližší. Z toho plyne tedy buď originál SACHS nebo druhovýrobu SACHS. Nebo znáš jinou lepší druhovýrobu? Nejradši bych šel do originálu, ale nechci někde zbytečně platit. Třeba díly zasadně nakupuji na autodilycardo, protože jsem nikde nenašel levnejší obchod. Sice to mají nepřehledné, ale oproti jiným webum jsou cenově o několik stokorun levnejší. Takže nechci někde platit za originál 4000 když by někde stal 3000. K tomu uložení: WEB mi podle VIN říká, že mi tam půjde tehle OEM 3C0 513 353 C a pod ním na tom webu je tohle oválné uložení Když ale zadám tento OEM kod 3C0 513 353 C do GOOGLE, tak mi to z 90% najde kruhové uložení a ne toto oválné. Toto kruhové uložení tam skutečně na autě mám, ale ten WEB kde jsem zadal VIN mi toto kruhové uložení zakazuje a má u něj OEM kod 1K0 513 353 J Když tento OEM kod zadám do GOOGLE tak mi to zas najde oválné uložení místo kruhového, takže na tom WEBU v tom mají asi jen nepořádek. Půjde tam prostě to co tam mám. Škoda že není vidět na OEM kod :( cod2mp_s.exe
  6. Ahoj, hledám na COMBI. Ty tedy máš od výroby sportovní podvozek? Jak poznám jaký mám já? Jinak si mě zaskočil, než jsi napsal příspěvek, tak jsem dojel domu sundal kolo abych se podíval, co tam je. Umyl jsem tlumič a našel štítek a tam SACHS. V ten moment jsem si myslel, že tedy už tam není originální tlumič, ale už jednou měněný a koupený od značky SACHS no a teď čumim po netu, na ten štítek a na to co jsi napsal ty. On tedy SACHS je originální díl pro tento vůz. Je to tak? Jaký je tedy teď rozdíl, když koupím originální díl ŠKODA a nebo SACHS viz odkaz: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/3c0513049cp-zadni-tlumic-perovani-skoda-28259.html https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/3c0513049cp-zadni-tlumic-perovani-sachs-28261.html Jinak tedy dle toho co tam mám nyní za OEM kod tedy 3CO 513 049 CP tak koupím tlumič s tímhle kodem a hotovo. Teď ale potřebuji prosím tě vysvětlit dvě věci. Jak jsem již psal, když vyhledám 3CO 513 049 CP najde mi to víc vyrobců, ale každý pod tímto kodem má víc variant tlumičů. Tedy sportovní i standartní. Jak tedy tuhle situaci řešit? Další věc co mě nejvéce zaráží je to, že když na webu vyhledám podle VIN kodu horní uložení, tak mi to nabízí tu oválnou variantu a tu kulatou ne. Přitom když jsem se podíval na auto, tak je tam ta varianta kulatá. Vypadá to, že na tom webu mají chybu.
  7. Zdravím, mám takový problém. Teče mi zadní tlumič, tak se je chystám vyměnit. Na jedné stránce jsem zadal VIN vozu a našlo mě to dvě varianty tlumičů. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k0513029je-zadni-tlumic-perovani-skoda-22231.html a https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/3c0513049cp-zadni-tlumic-perovani-skoda-28259.html 1) Zaprvé zajímal by mě, jaky je mezi nima rozdíl, mají jiné OEM kody. 2) Zadruhé, když hledám podle OEM kodu např. 3C0 513 049 CP Tak na ruzných stránkách mi to najde tlumič, ale někde je napsáno, že je to pro SPORTOVNÍ PODVOZEK někde pro STANDARTNÍ a někde zase pro ZVÝŠENÝ podvozek, přitom OEM kody jsou stejné. Příklad: https://www.autodily-cardo.cz/podvozek/tlumic-perovani-sachs-311-346/ https://www.autodily-cardo.cz/podvozek/tlumic-perovani-monroe-mo-376082sp/ https://www.autodily-cardo.cz/podvozek/tlumic-perovani-monroe-mog1057-mo-g1057-zadni-vw-passat-05/ Každý tlumič má jiné označení, jeden pro standart další pro sportovní podvozek, ale všechny tři obsahují OEM kod 3C0 513 049 CP který se mi zobrazil podle VIN. Jak mám tedy vědět, který mám použít? 3) Dále jaky je rozdíl mezi sportovním, běžným tlumičem. Je to rozměrově jiné nebo jen jiná tuhost? 4) Horní uložení tlumiče, podle VIN mi to ukázalo tento díl https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/3c0513353-horni-ulozeni-zadniho-tlumice-de-14770.html Tedy oválná miska a OEM 3C0 513 353 C podle etky jsem našel fotku a čislo dílu a to souhlasí. viz obrázek Když ale vyhledávám podle OEM kodu na netu, tak mi to nachází uložení s kulatou miskou a ne oválnou. 5) Jaký je tedy mezi oválnou a kulatou miskou rozdíl? Je jedno jaká tam přijde? Děkuji za připadné odpovědi na jendotlivé body a za pomoc VIN vozu TMBJF93T0A9029833
  8. Tak jsem si z práce odskočil do nedalekého servisu a docela jsem čuměl. Chlap se zeptal co se děje, připojil diagnostiku a ani ne do minuty řekl, podtlaková regulace turba. Během vteřiny už byl u motoru, ukázal mi kde to je a co to je. Řekl, že je to častá závada. Prasklá membrána. Změřil to podtlakovou pumpou a potvrdil, že to tak je. Cena se prý pohybuje kolem 3000,-. Nebyl jsem tam ani 10 minut. Takže teď budu čekat až to objedná.
  9. Ahoj, dnes ráno jsem jel do práce a zdálo se mi, že je auto líné. Když jsem dal plný plyn, tak jsem necítil záběr od turba. Jinak auto jelo celkem v pohodě, ale stejně jsem poznal, že je výkon nižší. Než jsem dojel do práce, tak se mi při akceleraci rozblikala kontrolka žhavení (závada motoru, do servisu). Dojel jsem do práce. Chcipl auto, nastartoval a chyba pryč. Vím, že nejvíc mi řekne diagnostika, ale chci se zeptat, jaká bývá nejčastější příčina. Včera než jsem přijel domu, tak proběhla regenerace. Auto jsem zastavil s tím, že proběhla. Pak jsem jel až ráno do práce. Děkuji za odpověďi, ať vím na co se kdyžtak připravit. CBBB 125kw; 206 xxx km
  10. Tak mi to nedalo a vlítl jsem na to o přestávce. Připojeno na zadní stěrač (pojistka č. 41) přes 12V zásuvku s pojistkovým rozbočovačem. Minus přivedené na kostru přes šroub. Pozor! Nutné dodržet pořadí pojistek tak jak mám na fotce, aby se nestalo, že si na kameru dáš 10A a na stěrač 5A. Pak tedy záleží jakou máš koupenou tu redukci, aby to tam nebylo jinak. Já si to proměřil. Kabel veden A sloupkem a stropníc ke zpětnému zrcátku.
  11. Ahoj, nejlepší verze je, ta redukce a zapojí se na to pojistku zadního stěrače. Po práci ti to nafotím jak to mám vyřešené a uvidíš, která pojistka to přesně je.
  12. Zde můj problém, přešti si až poslední příspěvek. Jinak měl jsem auto na diagnostice a nepoznal to. Jen viděl, jak se kompresor chová, že jendou beží jednou nebeží.
  13. Dobrý den, tak až nyní jsem se dostal k výměně kompresoru. Chci zde napsat návod a popsat svůj problém a řešení, aby toto pomohlo někomu dalšímu. Superb 3T5 r.v 2010, 125kw najeto 203 xxx km Problém: Pozdní nástup klimatizace, malá účinnost klimatizace, vynechávání klimatizace Při nastartování vozu neběží klimatizace a začně chladit třeba po 10 minutách. Chladí málo a chladí třeba pár minut a pak zas nic. Poté se zas rozeběhne a zase se po nějaké době vypne. Návrhy z diskuzí a servisů. Vadný klimakompresor, vadný regulační ventil kompresoru, špatně zkalibrovaný CLIMATRONIC. Dle diskuzí zde na fóru a jiných web stránkách se problém nejvíce podobal vadnýmu regulačnímu ventilu kompresoru. Cena nového je cca 2500,- a všude doporučují koupit celý klimakompresor, pro případ, kdyby byl přidřený nebo to nebylo ventilem, tak ať je to jistota. Sehnal jsem originální, nový klimakompresor značky SANDEN. Cena 3500,- Při koupě kompresoru potřeba otevřít výpustní šroub a zkontrolovat zda je v něm olej! Nyní popíšu postup výměny a poznatky. Foto 1: Originální, nový kompresor SANDEN Foto 2: Pohled do motorového prostoru na kompresor. Nízkotlaká a vysokotlaká hadice klima okruhu. Chycena šrouby TORX. Zaprvé jsem si nechal vysát chladící medium u známého. Vypnul jsem tlačítko AC a dojel domu asi 8km. S prázdným chladícím okruhem se nemá jezdit! Hrozí přidření nebo zadření klimakompresoru. Je jišten (zřejmě střižnými) šrouby a při zadření kompresoru se řemenice "odstřihne" od hřídele kompresoru a nehrozí pád řemenu a poničení částí motoru. Najedeme na nájezdy nebo zvedneme vůz do dostatečné vyšky. Zabezpečíme proti spadnutí na zem a proti rozjedu. Sundáme spodní kryt motorového prostoru. Šrouby TORX a jeden šestihran na 10 klíč. Foto 3: Dále je nutné povolit svorku na hadici přívodu vzduchu do motoru. Buď plochý šroubovák nebo 7 klíč. hadici svlékneme a dáme stranou. Kousek od konektoru na klimakompresoru doporučuji pro lepší přístup vycvaknout další hadici z plastové příchytky. Foto 4: Sundáme řemen jež pohání kompresor a alternátor. Uprostřed, nad řemenicí klikové hřídele a řemenicí klimakompresoru je napínací kladka. Vezmeme 16 klíč nasadíme na šroub kladky a zatlačíme pomocí klíče kladku směrem nahoru a sundáme řemen. Dále za pomocí šroubováku odpojíme konektor od regulačního ventilu kompresoru. Foto 5: Pomocí klíče TORX povolíme šrouby na přírubách hadic klimatizačního okruhu. Bohužel je tam málo místa a tak jsem to udělal trochu na prasátko. Na klíč torx jsem nasadíl oboustraný očkový klíč a dalším TORXem prostrčeným skrz očko šrouby povolil. Druhá šroub se dá povolit až po sundání první hadice. Hadice si dáme stranou aby nepřekážely. Foto 6 a foto 7: Dle doporučení videu na youtube a jiných článků jsem přes konec hadic přetáhl balónky, aby se do okruhu nedostaly nečistoty a vzduch. Nyní zbývá povolit 3 šestihrané šrouby (klíč č. 13) jež drží kompresor k bloku motoru. Jako pvní doporučuji povolit a vyndat šroub jež se nachází u konektoru regulačního ventilu. (já ho dělal jako poslední a byla to opravdu pakárna jež doprovázela spousta sprostých slov. Kvůli ventilátoru sahary bude trošku težké ho vyndat a je potřeba použít trochu síly. Jako další doporučuji povolit šroub jež jse nachází pod alternátorem. Zde je potřeba pro uplné vyndání šroubu použít zase trochu síly. Jako poslední vyndáme šroub jež se nachází dole, kde jsme rozpojovali hadici přívodu vzduchu do motoru. Nyní je kompresor odmontovaný a stává se z něj ježek v kleci. Po chvilce souboje byl vyndán řemenicí napřed. Doporučuji vše v okolí kompresoru očistit. Foto 8 a foto 9: Je potřeba zkonrolovat zda je v novém kompresoru olej a za je ho tam dostatek!!! Výpustní šroub je šestihran na klíč číslo 12. Dle fotek číslo 8 a 9 je zřejmé kde se nachází. Bohužel jsem neměl čím měřit a tak jsem vylil olej do sklenice, označil si míru. Nalil zpět do kompresoru. Při nalévání oleje jsem radši otáčel řemenicí. Pak jsem do té sklenice vylil olej ze starého kompresoru, jednak pro porovnání hladiny a také abych zjistil jak na tom starý kompresor je. Ve stárém kompresoru bylo oleje stejně a hlavní je, že byl čistý bez špon. Viz. foto číslo 10. V novém kompresoru je čirý olej ve starém má olej barvu asi jako když usmažíte pár řízků, ale bez nečistot a špon. Tím se potvrdilo, že chyba byla v regulačním ventilu kompresoru a teď mám v zásobě funkční kompresor. Jen doplnit nový olej a vyměnit regulační ventil. Foto 10: Nyní přistoupíme k montáži což je opak demontáže. Hadice zapojujeme jako poslední. Je potřeba vyměnit O kroužky na hadicích. Doporučuji ve škodovce koupit originální. Cena za oba 50 Kč. Nové těsnící kroužky potřeme olejem navlékneme na koncovky hadic a ty také pro snažší zasunutí můžeme potřít olejem. S vypnutím tlačítkem AC jsem dojel zpět na naplnění chladícího média. Potřeba udělat vakuovaní pro kontrolu těsnosti okruhu. Po naplnění bylo na stránkách na internetu doporučeno pustit klimatizaci (AC) na 10 sekund a pak vypnout a to několikrát opakovat, než se začne používat na plno. Mě se práce naštěstí zadařila. Vyměna trvala cca 2 hodiny a určitě to jde daleko rychleji když už pak víte jak na to! U Octavie bude výměna a i problémy podobné, protože je tam stejný kompresor. Přeji hodně štěstí a chladu v autě! S pozdravem Lukáš Na závěr foto 11: Parkování
  14. Zdravím, dnes jsem sousedům udělal radost. Sjela mi taška ze střechy a udělala škodu viz foto. Má otázka. Na kolik cca vyjde oprava. Dále, je tu někdo kdo by mi to udělal nebo ví o někom? Okres Benešov, Středočeský kraj, Praha, Benešov, Vlašim, Pelhřimov Dost mi to zkazilo náladu. Měl jsem radost, že jsem si sehnal internet, kde ušetřím ročně přes 3000, oproti stávajícímu a při instalaci antény se podemnou rozpadla skříňka a já štřejchnul o tašku a bylo to. Takže neušetřím nic... Děkuji za odpovědi Lukáš
  15. Děkuji všem za odpovědi a obvzláš graunovi za vyčerpávající odpověď. Na vysoušeč se tedy vykašlu. Ano já mám přesně v prde... ten ventil. Řešil jsem to zde na foru a měl jsem příznaky jako ostatní co měli ten ventil v háji, ale všichni doporučovali vyměnit kompresor. Ventil stojí prý 2500,- originál, já jsem sehnal za 3500,- originální kompresor (Sanden). Předpokládám, že když se mění ten ventil, tak se určitě také musí vysát medium a pak zas natlačit. Přístup k tomu ventilu je tak mizerný, že vyměnit celý kompresor je opravdu lepší. Děkuji za upřesnění hladiny oleje, zkontroluji to v novém kompresoru, ale předpokládám, že to tam snad bude ok. Jinak díky za radu ohledně sundání krytek. V jednom videu jsem viděl a doporučovali, že když sundáš ty dvě trubice, tak přes ně přetáhnout bálonky, aby tam nešla zbytečně vlhkost atd. Pojedu asi 7km tak to snad vydrží. Jinak doufám, že nebude přidřený, jinak fakt budu muset na to vyčištění. Jenže s tím už se pak asi mění ta sušička a i expanzní ventil ne? Děkuji za rady.
×
×
  • Create New...