Zdravím, marně pátrám v servisce po servisním intervalu výměny rozvodového řetězu na FII 1,6 16 V. Něco jsem zde našel - údajně by to mělo být bezúdržbový, ale co tak čtu na VW foru tak kluci s motorama 1,6FSI řeší problémy s řetězama při startu a hlučnost motoru.
Něco jsem našel v literatuře -
Tento motor je jedním z nejnovějších a nejmodernějších hnacích agregátů použitých ve vozech Škoda. Svou konstrukcí je odvozen od motoru 1,6 FSI.
U motoru 1.6 i - 77kw je pro pohon vačkových hřídelů použit ozubený rozvodový řetěz. Řetěz byl optimalizován z hlediska hlučnosti a je napínán hydraulickým napínákem.
Pro vývoj rozvodového řetězu byly stanoveny následující cíle :
- bezúdržbovost
- snížení hlučnosti ( ve srovnání s dosavadnímí rozvodovými řetězi)
- nízké náklady
Těchto cílů bylo dosaženo použitím ozubeného řetězu s články o rozteči 8mm . Tento řetěz je přijatelným kompromisem z hlediska:
- velikosti zástavbového prostoru
- možností zatížení řetězu
- systémové komplexnosti
- hlučnosti řetězového převodu
Pro pohon olejového čerpadla se používá válečkový řetěz , protože na něj nejsou kladeny žádné zvláštní požadavky.
Mám najeto 160 000 km - pravidelný servis Fabia sport 1.6 16 V - a žádné hluky při startu ani během jízdy neslyším. Je lepší toto vyměnit preventivně? Je tu někdo kdo to měnil na tomto motoru ? Kluci na VW tvrdí že komplet výměna rozvodového řetězu i s přestavovačem je kolem 20 000 Kč.
V servisní knize to řeší jenom kontrolou - žádný povinný interval na výměnu neuvádí.