Přejít na obsah

škodovkář

Uživatel
  • Počet příspěvků

    8
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

824 zobrazení profilu
  • Xp3

Oznámení škodovkář

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

1

Popularita

  1. Řekl bych, že nepatříme mezi vytáčeče, ale ani podtáčeče. Nicméně moji myšlenku, zda k tomu nepřispívá podtáčení motoru, nikdo nechtěl potvrdit...
  2. F II 1,4 MPI 16V/63kW, r.v. 2013, půl roku po čtyřleté záruce, od cca 60.000 km letos v zimě postupně stejný zvuk jako na tvých nahrávkách, i za tepla, žádné zvýšení spotřeby PHM, nebo oleje, žádná ztráta výkonu, pravidelný servis oleje Shell Helix 5W-40 do 15.000 km za rok. V květnu moje nahrávka zahřátého klepajícího motoru na volnoběh poslána Škodovce a ta doporučila vyndat motor a hledat poškození v místech válec – píst. Buď budou poškozené pouze písty, nebo i válce, což bude mazec. Motor rozebrán při nájezdu cca 66.000 km a potvrdilo se to markantně na prvním válci + pístu a také na třetím pístu - viz foto. Škodovkou navržena jediná možná oprava výměnou celého polomotoru, prvotní odhadovaná cena opravy ve smluvním servisu do 90.000 Kč. Po trojkolovém dohadování se Škodovkou a mé argumentaci, že toto se nemůže stávat při tak malém nájezdu, mi Škoda podstatnou část ceny opravy hradila v rámci jejich dobrovolné kulance. Celé to trvalo asi měsíc. Auto má teď najeto s novým motorem cca 1200 km. Můj laický názor: Konstrukční vada motoru, respektive pístů v kombinaci se souhrou výrobních tolerancí na ojničním a pístním čepu plus nedostatečné mazání především na prvním válci. Ale to ti nikdo nepotvrdí.
  3. Dobrý den všem, stala se mi zvláštní věc. Mám FII Combi 1,4 16V, nová v září 2013, najeto cca 15.000 km. Vždy na konci kalendářního měsíce beru plnou nádrž, počítám průměrnou spotřebu za měsíc i celkem a porovnávám s tím, co ukazuje maxidot. Můj maxidot ukazoval za ten uplynulý rok vždy o cca 0,3 litru méně, než mi vycházelo podle skutečnosti čerpání … OK, beru. Tak to bylo až do začátku září 2014, kdy jsem si nechal přeprogramovat posilovač řízení na úroveň 130%. Kromě slyšitelnější práce čerpadla, což pro mne není nijak obtěžující, jsem si myslel, že se nic podstatného nezmění. Ale ouha. Při porovnání průměrné spotřeby za září 2014 / ujeto cca 1200 km / mi vyšlo, že rozdíl mezi počítačem a skutečností byl najednou 0,6 litru. Také nárůst průměrné spotřeby ze skutečnosti čerpání o cca 5% je zvláštní, protože jsem jezdil stejný charakter tras. V absolutním rozdílu to dělalo, na těch zářijových 1200 km, při dotankování plné nádrže cca 3,9 litru. Což je zase zhruba právě ten nárůst rozdílu z 0,3 litru na 0,6 litru mezi počítačem a skutečností z dotankování. Jestli mi rozumíte? Těch 3,9 litru rozdílu je tolik, že to už přece nemůže být způsobeno natankováním na jiné pumpě, na jiném stojanu, za jiných podmínek? Pro úplnost uvádím, že jsem v září tankoval celkem třikrát a to včetně předešlého dotankování plné 31.srpna. Je možné, aby počítač počítal pouze spotřebu z jízdy a neuměl zohlednit zvýšený / ? / odběr posilovače řízení a aby ten posilovač žral tolik PHM? Jak vlastně pracuje počítač spotřeby? Jsem z toho jelen, s tím přeprogramováním posilovače je to jen shoda okolností, nebo…? Počkám, co mi vyjde na konci října. Jarda
  4. Dobrý den, mám problém. Na FI 1,4MPI, r.v.2002, 143.000km, první majitel, se objevily po opravě prasklého péra v předním levém tlumiči (vyměněna byla obě péra plus jejich kompletní horní uložení) podivné vibrace/chvění odněkud od přední nápravy a spíš z pravé strany při akceleraci nad cca 40km/hod, přes 50 a kolem 60km/hod ustávají. Vibrace, takové jakoby „duch, duch, duch“, se nepřenášejí do volantu, ale spíše je cítím na plynovém pedálu a spolujezdec přes nohy na podlaze. Nejvíce patrné jsou na trojku. Pokud není motor „ pod plynem“, tak nic nevibruje. Servis uznal reklamaci, a že to odstraní. Nakonec, po delším laborování, mi ukázali poškozený vnitřní homokinetický kloub na pravé poloose, a že prý je to tím. Souhlasil jsem s výměnou. Auto jsem potom po krátké zkušební jízdě převzal a doufal v dobrý konec. Nicméně, jak již asi tušíte, dobrý nebyl. Po cca čtrnácti dnech mi oznámila dcera, která auto používá, že cítí vibrace. Vzal jsem si auto přes víkend a ujel s ním ve třech lidech a s odpovídající bagáží cca 400km na chalupu a zpět, takže času během jízdy bylo na pozorování dost. Vibrace jsou markantní nejvíce při trojce, začínají kolem 2000 otáček, kulminují kolem 2500 a vytrácejí se kolem 3000. Také na dvojku jsou markantní, ale tam už já tolik netočím. Na čtyřku jsou také cítit. Vždy jen pokud dávám plyn, např. ve stoupání, nebo zrychlování. V ustálené jízdě, nebo při jízdě bez plynu nikdy nic nevibruje. Než půjdu vibrace do servisu znovu reklamovat, zašel jsem do značkového servisu, kam jezdím s druhým autem a vše jsem jim vylíčil. Usoudili, že by se mohlo, spíš než o mechanickou záležitost, jednat o záležitost elektrickou. Zapůjčili mi nový zapalovací modul, ať to vyzkouším. Při jeho montáži zkontrolovali svíčky, a protože byly dost „jetý“, tak je vyměnili. Bohužel vibrace nezmizely, takže jsem sice ušetřil za nový zapalovací modul, ale nevím, co dál. Nemáte někdo podobnou zkušenost?
  5. škodovkář

    Koroze

    Ano, objevila. Mám Combi ročník 2002 a po osmé zimě jsem zjistil puchýře na horní hraně prolisu pro třetí brzdové světlo. To kromě dalších puchýřů ve vnitřní hraně sváru nad SPZ vedlo k reklamaci a výměně dveří, kompletně v režii Škodovky.
  6. Tak já vybíral před rokem ( 58tkm) nové kosti na Fábii z několika možností a nakonec koupil kosti od f.Ruville, BRD, která údajně dodává i Škodovce. Na výměnu jsem se tehdá teoreticky připravil a zmáknul to na první, obě strany, za cca hoďku, sakum prdum. Od pohledu vypadaly originál i náhrada dost podobně. Rozdíly byly jen v použití jiného (lidského - 17 proti 16 originálu) rozměru šestihranu matic a místo vnitřní hvězdičky pro Torx měly ty nové kosti vnitřní šestihran pro imbus. Nyní po cca roce se mi začíná ozývat známý zatím neidentifikovaný tlukot odněkud zepředu. Chtěl jsem vyloučit postupně možné zdroje. A začal jsem kostmi. Říkal jsem si, že je sundám, zkontroluji a auto projedu bez nich. Když budou špatné, tak že je vyreklamuji. Ale...a to je to, proč to sem píšu. Hned tu první jsem sundaval snad tři hodiny. Mrcha za ten rok tak orezla, že jsem nebyl schopen odšroubovat spodní matici. Von totiž odešel ten vnitřní šestihran a závit na čepu byl taky hroznej. Zkoušel jsem všechno možný, až jsem si musel pomoct flexou...a bylo po záruce (. Samozřejmě se po sejmutí ukázalo, že funkčně byla OK (najeto cca 12tk). Tak jsem tam hodil, abych mohl druhý den jet, za cca 5 minut jednu z těch před rokem měněných originálních, která byla ještě OK, a přitom si všímal rozdílu v kvalitě - tahle kost byla po pěti letech používání vlastně povrchově netknutá. Takže jsem tímto chtěl říci, že taková je moje zkušenost s díly z druhovýroby. P.S. Rozdíl v ceně je cca 490 x 730Kč. A je vám jasný, kam půjdu pro novou kost, že?
  7. Sakra, právě jsem se vrátil z roční prohlídky + výměny pasu u spolujezdce. Vrátili mi i ten nefunkční a já jsem ho chtěl opatrně rozhejbat. Co mě však zabrzdilo, že pás je navinutý na doraz a nejde uvolnit. Zatím jsem to prohlédl jen zběžně, ale pokud by někdo z vás věděl, jak ho uvolnit, sem s tím. Je to verze s mechanickým ovládáním pyropatron. Dík.
  8. "Hledej šmudlo"! Například : http://www.chvak.cz/frameset.htm Hlavní menu: Naše činnost - ceník vodného a stočného
×
×
  • Vytvořit nový...