Dobrý den, mám problém.
Na FI 1,4MPI, r.v.2002, 143.000km, první majitel, se objevily po opravě prasklého péra v předním levém tlumiči (vyměněna byla obě péra plus jejich kompletní horní uložení) podivné vibrace/chvění odněkud od přední nápravy a spíš z pravé strany při akceleraci nad cca 40km/hod, přes 50 a kolem 60km/hod ustávají.
Vibrace, takové jakoby „duch, duch, duch“, se nepřenášejí do volantu, ale spíše je cítím na plynovém pedálu a spolujezdec přes nohy na podlaze.
Nejvíce patrné jsou na trojku. Pokud není motor „ pod plynem“, tak nic nevibruje.
Servis uznal reklamaci, a že to odstraní. Nakonec, po delším laborování, mi ukázali poškozený vnitřní homokinetický kloub na pravé poloose, a že prý je to tím. Souhlasil jsem s výměnou.
Auto jsem potom po krátké zkušební jízdě převzal a doufal v dobrý konec. Nicméně, jak již asi tušíte, dobrý nebyl.
Po cca čtrnácti dnech mi oznámila dcera, která auto používá, že cítí vibrace. Vzal jsem si auto přes víkend a ujel s ním ve třech lidech a s odpovídající bagáží cca 400km na chalupu a zpět, takže času během jízdy bylo na pozorování dost.
Vibrace jsou markantní nejvíce při trojce, začínají kolem 2000 otáček, kulminují kolem 2500 a vytrácejí se kolem 3000. Také na dvojku jsou markantní, ale tam už já tolik netočím. Na čtyřku jsou také cítit. Vždy jen pokud dávám plyn, např. ve stoupání, nebo zrychlování. V ustálené jízdě, nebo při jízdě bez plynu nikdy nic nevibruje.
Než půjdu vibrace do servisu znovu reklamovat, zašel jsem do značkového servisu, kam jezdím s druhým autem a vše jsem jim vylíčil. Usoudili, že by se mohlo, spíš než o mechanickou záležitost, jednat o záležitost elektrickou. Zapůjčili mi nový zapalovací modul, ať to vyzkouším. Při jeho montáži zkontrolovali svíčky, a protože byly dost „jetý“, tak je vyměnili.
Bohužel vibrace nezmizely, takže jsem sice ušetřil za nový zapalovací modul, ale nevím, co dál.
Nemáte někdo podobnou zkušenost?