Přejít na obsah

Spidla1

Uživatel
  • Počet příspěvků

    48
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 120 zobrazení profilu

Oznámení Spidla1

Nováček

Nováček (1/14)

16

Popularita

  1. Já myslím, že důvod je zřejmý. Prostě si to rádi nechají všechno zaplatit. Pokud cpou podobné/stejné ŘJ do všech Rapidů, tak by klidně mohli dát HHC do standardu všem výbavám (a vlastně by je to nic nestálo, ten zápis jednoho bitu jistě utáhnou :-)) a to auto by zase bylo trochu hezčí v porovnání s čínskou konkurencí. Ale proč by to dělali když se na tom dá ještě vydělat? Za pár let se stane HHC samozřejmostí a pak prostě slavnostně prohlásí, že odteď to mají všichni bez rozdílu výbavy a budou se tvářit, jako že dávají modré z nebe. Přesně takhle to bylo s ESP a TPM. Ale zpět k tématu kódování ... neřešil jste někdo v poslední době uplatnění záruky po dókodování výbavy? Vím, že se to tu na fóru řešilo mockrát, ale bohužel je k tomu mnoho názorů. V servisu pochopitelně tvrdí, že kódováním dodatečné výbavy padá záruka (minimálně na tu konkrétní komponentu). Zde na foru řada lidí psala, že záruku uplatnili bez problémů klidně i s chiplým motorem. Tím se samozřejmě otevírá rozsáhlé téma, zda autorizovaný servis vůbec dokáže něco zjistit (porovnat obsah paměti, jde to na ODIS, mají kopii paměti z posledního servisu, je někde ve ŠA databáze s checksumy jednotlivých aut atd.)? Nechci tu uplně rozjíždět velkou diskuzi, neb je to trochu offtopic, ale spíš jestli někdo může dát jasnou odpověď nejlépe založenou na zkušenosti? Ferdo? :-)))
  2. Zdravím pánové, pročetl jsem si pečlivě toto vlákno a dle zde získaných informací jsem si něco dokódoval. Píšu to zde pro nově příchozí, kteří třeba mají stejný typ ŘJ a nejsou si jisti (tak jako jsem si nebyl jist já), zda jim to půjde. Mám: Rapid MR 2015, ŘJ ABS: 1S0 614 517 F, díl: EBC 460 ESP H16 0022 Kabel: RossTech SW: VCDS 12.12 1) Protočení ručiček - VCDS -> Instruments -> Adaption -> vybrat indicator_celebration -> zapnout a "Do it!" => funguje 2) Hill Assist - VCDS -> ABS -> Coding -> long code helper -> Byte 16 -> Bit 0 -> nastavit na 1 => funguje Jen pro zajímavost, původní nastavení pro byte 16 bylo 0x4E, což je dle vysvětlení (kdosi to tu psal dříve v tomto vlákně) zapnuté TPM, zapnuté XDS, vypnuté HHC. Změnil jsem tedy na 0x4F a HHC začlo fungovat. Že mám zapnuté XDS ani nevím (jestli v tom autě vůbec je). A ještě se stala jedna zvláštnost. Po kódování ABS jednotky se na MaxiDotu napsalo něco jako "Závada: měření tlaku v pneumatikách není dostupné". Trochu jsem se zalekl, jestli jsem si nějak neodrovnal tu ŘJ. Nicméně po vypnutí a zapnutí zapalování už to nic nehlásí a tlačítko na nastavení tlaku normálně reaguje. Vysvětluju si to tak, že po kódování ŘJ ABS se možná resetla a ŘJ budíků tedy na chvíli nemělo spojení s ABS jednotkou. Někdo zkušenější mi to jistě potvrdí nebo vyvrátí. :-) Ještě si říkám, zda-li se tato zobrazená chyba neuložila do nějakého toho servisního logu. Jezdím do autorizovaného servisu a nechci moc vzbudit podezření, že jsem s tím manipuloval (ačkoliv protočení ručiček při startu je asi u Rapidu do očí bijící :-)). Tak si říkám, zda to tam někde nepromazat. Koukal jsem do chybového logu ABS a tam nic tohoto druhu nebylo, ale možná to bude u budíků? Mimochodem v logu ABS vyskočila nějaká chyba datovaná cca před 5000km. Bylo u toho něco jako "Cannot find ROD file", takže počítám, že VCDS asi neumí přečíst tu chybu. Odkazovalo se to na brzdy. Tak tu chybu jsem nemazal, ať se s tím pak v servisu nějak popasujou. :-) A na okraj tématu ... Když jsem chtěl aktivovat HHC v autorizovaném servisu s tím, že jim to klidně zaplatím, tak mi bylo řečeno, že tahle řídící jednotka je jiná a že když to není už z fabriky, tak to prostě nejde. Údajně ŘJ nepřijme to kódování. Na protočení ručiček jsem se raději ani neptal.
  3. No všude tu na fóru čtu více či méně plamenné diskuze o tom, zda je Rapid špatný, dobrý ... lepší než auto X, horší než auto X, atd. Jsou tu všechny druhy názorů od "jezdím dva roky a spokojenost" až po "jsem hrozně zklamaný, tvrdé plasty, koukající kolejnice u sedačky atd." Je to prostě co člověk, to názor. Z některých názorů tedy zůstává až rozum stát. Přidám také svůj intelektuální výplod mysli (a to ještě Rapida nemám) :-) Přesedám do Rapida z Fabie I RS. Ve zkratce ... nejlepší auto, co jsem kdy měl.. ALE nadešel čas jít dál. Fabie už má něco najeto, servis byl vždy drahý a je čím dál dražší vzhledem k postupujícímu stáří a opotřebování auta. Navíc teď má ještě rozumnou cenu k prodeji. Původně jsem chtěl Octavii 3, ale změnil jsem názor. Důvody: - až moc obří auto - v mnou přijatelné výbavě moc drahá sranda - strašně se krade (zejména v exkluzivnějších výbavách) Nakonec tedy Rapid. Zvolil jsem cestu o level nižší třídy, ale zase bohatší výbavy za méně peněz. Co od nového auta očekávám: - více prostoru pro mě a pasažéry - větší kufr... vlastně o hodně větší kufr - větší luxus... Fabie byť RS je svou výbavou poplatná svému roku výroby 2006... těším se na vymoženosti typu bluetooth handsfree, maxidot, ovládání na volantu, vyhřívané sedačky atd... oproti výbavě FI RS mi chybí snad jen tempomat a ostřikovače světel - větší komfort cestování... FI RS měla dost ďábelské odpružení... k dobru sportovnímu duchu jízdy, ale na D1 jsem vyklepal duši - od motoru 1.2TSi očekávám, že mě doveze na krátké i dlouhé vzdálenosti s přiměřeným komfortem a výkonem přeplňovaného motoru a snad i s rozumnou spotřebou díky 6-kvaltu Co od nového auta neočekávám: - že bude takový trhač betonu jako FI RS Výtky zde fóru ala že Škoda šetří na tom či onom... absence všlijakých krycích plastů, koberec na víku kufru místo plastu, chybějící dojezdy oken atd. ... prostě neřeším. Posadil jsem se do Rapida v salonu (víceméně ve stejné výbavě jako mnou objednaný) a subjektivně to pro mě bylo luxusní posezení. Projel jsem se... měl jsem 3 lidi na palubě.. jel jsem město, okrsku, dálnici... a i přes mojí zhýčkanost z turboefektu 1.9TDi PD 96kW... jsem s Rapidem neměl vůbec žádný problém. Jen doufám, že mě nepostihnou závady, které jsou tu na fóru občas zmíněny, např.: voda ve dveřích, různé neduhy TSi atd. Snad alespoň něco doladili za 2 roky působení tohoto modelu na trhu.
  4. Ahoj, uvažuji o koupi Rapida a nejsem si jist, jakou variantu vybrat. V každém případě půjdu do výbavy StylePlus. Více se mi líbí Spaceback, ale liftback má o dost větší kufr, takže je pravděpodobnější, že půjdu do liftbacku. Na internetu jsem četl, že původní liftback má řadu neduhů. Někde psali například o nevyváženosti zadní nápravy. Dále je tam řada prkotin, jako že se nezamyká palivová nádrž s centrálem, takže vám hned ukradnou škrabku atd. Odpovědí na vady má být právě Spaceback, který lecos řeší. Chci se zeptat majitelů liftbacku... jsou ve verzi z roku 2014 opraveny tyto vady? Nebo to prostě napravili jen ve Spacebacku? Jinak řečeno, mám jít raději do vychytanějšího Spacebacku a oželet větší kufr? Nebo jsou už auta stejná? Ve Škoda pochopitelně tvrdí, že je to jedno, ale chci si to ověřit. Díky moc za rady
×
×
  • Vytvořit nový...