Přejít na obsah

octa.diskuter

Uživatel
  • Počet příspěvků

    22
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení octa.diskuter

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Mám motor BFQ, cca z roku 2008 a hrdlo na nalévání oleje mi nedrží na víku hlavy válců. Co tak hledám na netu, tak existují dva typy. Jeden je takový, že ta svislá trubka na dolévání oleje tvoří společně s víkem jeden kus. To mám já a tam někde, kde trubka/hrdlo přechází ve víko se mi to ulomilo (je to na tom plastu poznat) a to hrdlo v podstatě visí na hadicích. Druhý typ podle fotek na netu vypadá tak, že víko je kovové, v otvoru pro hrdlo jsou dva výkusy, Na spodku hrdla je napříč tyčka. Hrdlo se do víka nasadí a pootočí a tím se do víka zacvakne. A mé otázky zní, jestli už ten první typ také někomu prasknul (?) a jestli to je zaměnitelné za ten druhý typ? Na skoda-dily k tomu nemají fotku a čísla jsou 06A 103 469 BA, 06A 103 469 AE, 06B 103 469 P. Tak teď babo raď. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06a103469ba-viko-hlavy-valcu-skoda-17474.html
  2. Ta zavislost na chodu ventilatoru je zajimava. Navrh na pokus, ktery nejspis nikam nepovede, ale aspon budes moci neco vyloucit: Merit jake je kde napeti, kdyz je zapnuty nebo vypnuty ventilator. Proste zkusit, jestli pri zapnutem ventilatoru nepoklesne u nekterych ridicich jednotek jejich napajeci napeti pod nejakou kritickou mez. Protoze u normalniho auta si myslim, ze ventilator nemuze mit kdovijak vyznamny odber na to, aby se to nekde mohlo projevit. (Ale nikdy jsem to nemeril, protoze me to ani nenapadlo.) A jak nekdo pise o CANu, tak to by byl asi zajimavejsi pokus: Povesit osciloskop nekam na sbernici a koukat, jak hezke tvary a jakou uroven maji data na sbernici, kdyz je ventilator vypnuty a zapnuty. A totez zopakovat na ruznych mistech sbernice.
  3. Pokud to jde dalkacem (byt treba i zamykani/odemykani dveri), tak to znamena, ze sbernice CAN je v poradku. Protoze okno jezdi, tak pojistky a motorek jsou taky v poradku. Tak uz podle me zbyva jenom tlacitko ve dverich u ridice.
  4. Problem je bud v ridici jednotce ve dverich spolujezdce, nebo v zamku u spolujezdce, nebo v kabelech. Coz je rada na pytel, takze rozebrat, zmerit, vyzkouset. A jeste pred tim se schvalne pripojit diagnostikou. Podobna diskuze zde: http://forum.skodahome.cz/topic/132250-nefunk%C4%8Dn%C3%AD-z%C3%A1mek-%C5%99idi%C4%8De/page-4 http://forum.skodahome.cz/topic/129844-lev%C3%A9-zadn%C3%AD-dve%C5%99e/page-5 http://forum.skodahome.cz/topic/114915-nejdou-odemknout-pravzadni-dvere-o1/ http://forum.skodahome.cz/topic/129844-lev%C3%A9-zadn%C3%AD-dve%C5%99e/page-5 http://forum.skodahome.cz/topic/130793-nefunk%C4%8Dn%C3%AD-zadn%C3%AD-centr%C3%A1l-okno/ Z toho co pises, tak ridici jednotka ve dverich uplne mrtva neni, protoze kdyz otocis v zamku u spolujezdce klickem, tak posle do ostatnich dveri povel pro odemceni/zamceni. Ale treba uz nedokaze zatocit motorkem v zamku, kdyz ji prijde naopak povel ze dveri ridice, aby odemkla u spolujezdce. Nebo muze byt KO primo motorek v zamku u spolujezdce. Rozebrat, zmerit, vyzkouset. V jednech dverich jsem takhle musel menit shnilou ridici jednotku (nastesti nasli na vrakaci muj typ/generaci) a v jinych dverich naopak zamek (vzal jsem cinskej z AutoKelly, cena podobna jako u originalu z vrakace).
  5. No tak ukaz schematko. Ja jsem mezitim nasel nejakou dilenskou prirucku na Fabii, kde ve schematech na strane 67/2 zacina ridici jednotka ABS+EDS+ASR. A podle schematu tahle ridici jednotka ma 42pinovy konektor. Co by slo na tomhle konektoru po vytazeni ze ridici jednotky zmerit: Pin 23 (0,5 sw/gn) - napajeci napeti pres pojistku. Pin 2 (4,0 ro//gn) - dtto Pin 6 (2,5 ro/gn) - dtto Pin 1 (4,0 br) - kostra. Pin 5 (2,5 br) - dtto Pin 40 (0,35 or/br) - CAN LOW Pin 24 (0,35 or/sw) - CAN HI Priznam se, ze nevim, jestli pujde ten CAN zmerit cinskym multimetrem za 150 Kc. Ja na to mam osciloskop, kde vidim, ze tam opravdu jede nejaka komunikace. Pak je ve schematech jeste ridici jednotka vcetne ESP, ale ty piny uvedene vyse jsou stejne.
  6. Pred vymenou ridici jednotky bych hledal schema k ABS na Fabii a zkusil bych zmerit na kabelovem svazku, jestli do ni jde napajeni, zem a sbernice. To by nemuselo byt tak slozite zkontrolovat.
  7. Nemusi to byt v kabelech, ale v ridici jednotce dveri nebo v motorku v zamku. Neco podobneho jsem resil u zadnich dveri zde: http://forum.skodahome.cz/topic/114915-nejdou-odemknout-pravzadni-dvere-o1/ Je tam popsan pomerne jednoduchy pokus, jak si vyzkouset motorek zamku pomoci dvou dratku. Staci vyndat konektor z ridici jednotky dveri a mit spravne schema.
  8. Ja jsem nekde (v dilenske prirucce?) vykoukal, ze v prvnim poli ma byt 3.70-4.75 V a ve druhem 2.28-4.75 V. Jak jsi prisel na to, ze by tam melo byt prave 4.29 V a 3.42 V? (Tipuji, ze ta prvni hodnota je potenciometr skrtici klapky a ta druha hodnota je, jak moc se ji ridici jednotka snazi na volnobeh sama otevirat.)
  9. Nejaky pokrok v teto veci? Takhle se mi to chova celou zimu. Zatim to resim tak, ze prvni cca minutu dve, nez se motor prohreje, nesmim dat nohu z plynu. Tzn. na krizovatce brzdim rucni brzdou.
  10. Re: misumi Dekuji za popis "propalovace prechodovych odporu". Tuhle metodu jsem jednou videl v jinem oboru, nenapadlo me, ze by to slo pouzit i na servomotorek. Re: Martin Zw. Klidne muzes na tech pinech 1 a 2 (u oktavky) zkusmo prohodit polaritu napeti. Akorat to nebude odemykat, ale zamykat. Schvalne jestli neco uslysis. A klidne tech pulsu muzes zkusit vic za sebou. A jeste pred tim si jen tak ze zvedavosti muzes zmerit odpor mezi piny 1 a 2. Jestli nameris nekonecno, tak tam ani nemusis posilat napeti (pokud to nebudou nejake velke volty).
  11. Re: misumi Shodou okolnosti mam tedka totez docela nastudovano u oktavky, tak me to zajima. Moc mi nesedi vety "aparát, který umí otevřít zasejfované zámky i s vadným servo motorem" a "Jediná starost je dostat se ke konektoru zámku". Jak ti ten konektor pomuze, kdyz je motorek vadny? Jestli to teda neni tajemstvi.
  12. Nekdo se chytnul, super. Od teoretizovani k praktickemu prikladu, at se treba pouci i ostatni: Prave pred chvili se mi konecne podarilo odemknout prave zadni dvere. Octavia 1 combi, 05/98, elektricka okynka vsude, DO dodelavane predchozim majitelem. Zamek puvodne necvakal, po zatazeni za vnitrni klicku vyjel kolicek, po uvolneni klicky zase zajel. Nejdriv jsem nejak sundal tapec (ani jsem toho moc neulamal) a potom jsem koukal na 6pinovy konektor u zamku (F223) a 18pinovy u ridici jednotky (J389) ve dverich. Koukal jsem na sedy a zluty drat, ktere by prave mely jit z RJ k motorku zamku. Na odpojenem 6pinovem konektoru jsem zaznamenal, ze pri zamykani/odemykani dochazi k nejakym zmenam napeti, ale muj multimetr je na tohle moc pomalej. Pak jsem naopak zapojil 6pinovy do zamku a vypojil 18pinovy z RJ. Tam jsem si overil, ze napajeci napeti i zem pro RJ jsou OK (aby taky ne, kdyz RJ normalne komunikuje a funguje i stahovani okynek) a pak jsem pres tenhle konektor zkusil zmerit odpor vinuti motorku zamku. Uz nevim, jestli to byly 4 ohmy nebo 40 ohmu, ale byl to "rozumny" odpor. Spis ty 4 ohmy. Tak jsem vzal dva dratky. Jednim jsem proklemoval pin 9 (hneda kostra, tlusta 2,5 mm2) a pin od zluteho (pin7). Druhy dratek jsem pichnul do pinu 17 od sedeho a kratce tuknul do pinu 10 (cerveno-hnede tluste napajeni). Mala jiskra a bylo odemceno. Pak jsem prehodil napeti, tuknul a bylo zamceno. Takze rekapitulace: odemknout: seda (T6j/1=T18a/17) = +12V, zluta (T6j/2=T18a/7) = zem zamknout: seda = kostra, zluta = +12V (V zavorkach oznaceni ve schmematu dilenske prirucky, strana 67/8.) Tim padem si myslim, ze kdybych ovladani praveho motorku natahnul z ridici jednotky levych dveri (a odpojil tyhle dva draty u RJ pravych dveri), tak by to mohlo fungovat. Sice by ridici jednotka pravych dveri byla prekvapena ze zpetnych signalu zamceno/safe a ridici jednotka levych dveri by naopak vubec netusila, ze ve skutecnosti zamyka/odemyka dvoje dvere, ale fungovat by to mohlo. Re: Tonny Momentalne jsem ve stavu, kdy vubec netouzim po safemodu. Spis me zajima, jestli a jak se RJ pri povelech zamknout/odemknout necha ovlivnit zpetnymi hlasenimi ze zamku zavreno/zamceno/safe. Vzhledem k memu stavu je asi logictejsi vymenit RJ, ale mam obavu, jestli nebuze byt nejak zblbla zpetnym hlasenim ze zamku a tim padem sama neda dostatecne dlouhy/silny puls s povelem do zamku. Jeste pro jistotu promerim vsechna hlaseni od za zamku do RJ a pak se na ta hlaseni podivam i ve VAGu. Pokud se bude lisit realny stav od zmereneho, tak jsou vadne mikrospinace v zamku nebo draty. Pokud se bude lisit zmereny stav od stavu ve VAGu, tak keca RJ. Jak je slozite vymenit RJ? Lisi se nejak 1U0959812A (tu mi hlasi VAG) od 1U0959812B (ta se da sehnat na netu)?
  13. Sice o tri roky pozdeji, ale treba se nekdo chytne... Myslite, ze to otevreli to tou druhou jednotkou? Nebo dvema kusy dratu ze poslali spravne napeti na spravne piny konektoru od zamku? A neslo by ten problem se zamykanim prasecky dlouhodobe obejit tim, ze by si do zamku pravych dveri privedl skrz auto signal z ridici jenotky levych dveri? Stejne se obvykle leve a prave zadni dvere odemykaji/zamykaji soucasne....
×
×
  • Vytvořit nový...