Přejít na obsah

Ota Rákosník

Uživatel
  • Počet příspěvků

    53
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 802 zobrazení profilu

Oznámení Ota Rákosník

  1. Tak abych to uzavřel, zakoupeno, namontováno a šajní to opravdu pěkně. Samozřejmě to nejsou Matrix světla, ale jsem spokojen. Auto žádnou chybu nehlásí.
  2. Téma jsem nenašel, tak se předem omlouvám pokud už je někde vytvořeno, ale nemáte někdo zkušenost z přechodem z H4 osvětlení na LED? Jak jsem se dočetl, tak od 1.1.2023 se LED žárovky dají použít místo klasických H4 žárovek. Např. tyto: https://www.elancar.cz/osram-h4-led-night-breaker-230-64193dwnb-6000k-6062033.html Píší, že na Yetiho před FL, kterého mám, to jde bez úpravy řídící jednotky. V podstatě se pouze vymění žárovka, nalepí homologační štítek, seřídí světla proti oslnění a může se vyrazit. Mám hlídání žárovek, tak nevím nevím... Nemáte někdo zkušenost případně i jestli to stojí za změnu, co se svícení týče? Přeci jen nejsou úplně levné a zjistit, že nefungují či hlásí chybu...
  3. Tak mně taky v Ostravě ze servisu Škoda vyprovodili s tím, že předchozí majitel nedělal pravidelný servis a ještě jakési antikorozní prohlídky  :-(   Tak nevím zda zkoušet jinde či jinak.....

  4. yetimann: Někde jsem to tu asi popisoval, ale ve zkratce. S autem to mám podobně jako ty, tudíž mi škodovka už od dveří do autosalonu (asi stejně jako tobě) ukázala dlouhý nos. Říkali mi něco v tom smyslu, že když by to k nim jezdilo na servisky, tak to mohli odhalit (přitom jsem k nim jel v podstatě v začátcích koroze), ale takhle, že mám smůlu. Ptal jsem se jich tedy, co mi navrhují za řešení. Navrhli mi přestříkání a rozleštění spodků dveří cca za 18. Tak jsem se s díky otočil a podařilo se mi sehnat lakýrnickou firmu, která mi stříkla dveře všechny a celé. Komplet to vyšlo na 11 i s nastrojením. Já jsem si teda ještě vyměnil těsnění kolem zadních dveří. Zatím dobrý, jak píšu výš.
  5. hilux: turbo ven naštěstí nemusí, jen se musí ta baňka nastavit. Po dvou letech zatím bez problémů. Ještě pro jistotu zkontroluj podtlakový rozvod k Turbu, k chladiči výfukových plynů atd.. Měl jsem tam netěsnost (prasklá hadička k tomu chladiči) a chovalo se to podobně jako s poškozenou membránou té baňky turba. Je to společný rozvod. Přisávalo si to tam vzduch, takže lopatky pak nebyly v požadovaném otevření.
  6. Měl jsem stejný problém na stejném roce výroby + se začaly objevovat puchýře i v jiných částech dveří (vždy ale pod podélnou ochranou lištou dveří) a na pátých dveřích kolem světel RZ. Nechal jsem všech 5 dveří předloni stříknout a zatím klid (ťuk, ťuk, ťuk). A to těsnění jsem si vyměnil, protože to na konci dveří udělalo takovou bakuli, která odírala dveře z vnitřku. Nové těsnění je zatím ok
  7. Nemáte někdo vypozorováno jaký proud by mělo odebírat čerpadlo Haldexu IV? Po výměně filtru a oleje jsem tam měl hodnoty kolem 2,5-3A. Při vytlačování filtru (spouštění čerpadla přes diagnostiku) tam bylo kolem 1,7A. Tak se chci jen zeptat zda je to normální stav rozdílu čerpadlo na prázdno a pod zatížením. Nerad bych ho poslal do elektrikářského nebe. Diagnostika žádnou poruchu nehlásí (zatím).
  8. Libore pod těma imbusama na převodovce si měnil nějaké těsnění, nebo si je vrznul zpět tak jak byly? A olej do přední rozvodovky si dával stejný jako do zadní? Včera jsem dělal motorový olej a filtry, tak jsem koukal co mě bude čekat při výměně oleje v přední rozvodovce a v převodovce. Převodovka asi v pohodě, ale u té přední rozvodovky jsem nemohl najít ten plnící imbus. Tak teď alespoň vím, z které strany ho hledat. A propo ty malé imbusy na přední rozvodovce jsou stejné jako na zadní rozvodovce, haldexu (myšleno krom vypouštěcího šroubu pro haldex)?
  9. Pokud nechceš dávat originály, za mě mám celkem dobré zkušenosti s ATE. Brzdí a nehvízdají. Zimmerman osobně neznám. Respektive značku znám, ale nikdy jsem je nezkoušel.
  10. Také jsem to kdysi sháněl. Tenkrát jsem dospěl k závěru, že velikost kotoučů je primárně určená obsahem a výkonem motoru. Já mám 2.0 a 103 kW a průměr kotouče mám 288mm. Tuším, že na 125 kW by měl být rozměr 312mm, k tomu destičky pro tento rozměr kotouče. Zkus se podívat na skoda-dily.cz. Zadáš vinko a zůstanou ti tam jenom věci, které jsou pro tvé auto.
  11. Já mám oba. Do spodního jsem navrtal otvor a čidlo dávám do něj, takže žádná oblbovačka. Jediné omezení je, že jezdím do 110 km/h. Od 120 km/h se motor začíná hřát. Tudíž na delší jízdu po dálnici je nutné jeden z krytů zdemontovat. Ale ochrana proti soli v motoru k nezaplacení. Sundavám až když je venkovní teplota trvale nad cca 8 stupni.
  12. No podobně se mi chovalo auto, když jsem měl přerušenou podtlakovou hadičku k EGR ventilu (ovládá tam nějakou klapku pro rychlejší ohřátí). Jen se mi to nehlásilo jako EGR ale jako špatná poloha natáčení lopatek turba (protože celé je to na stejném podtlakovém rozvodu). Projevovalo se mi to nejvíc při dojíždění v malé rychlosti na volnoběh. Jen se mi rozblikalo žhavení a servis. Auto jelo normálně jen při lehkém plynu to lehce škubalo jako tobě. Mám 4x4 takže přístup k té hadičce byl docela porod, musí se nejlépe na rampu nebo zvedák a prostrčit ruku kolem kardanu.
  13. Čus, co se týká EGR ventilu. Vypadá to takto? https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03l131512dq-chladic-zpetneho-vedeni-spalin-egr-ventil-skoda-19622.html Na faktuře mám, že mi měnili chladič zpětného vedení zplodin. Ale závada taky ukazovala na EGR ventil. Tak mi spíš zajímá, jestli je to součást EGRU (jak tu někdo psal, že spodek je chladič prostředek EGR a vršek nějaký servopohon). Nebo jsou to samostatné díly? Já žil v domnění, že to je obyčejná klapka, která přepouští část zplodin zpět do motorového prostoru. Něco jako tady: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03l128063t-klapka-regulatoru-oe-16999.html
  14. Tak ono je to jako s každým autem (Yetiho nevyjímaje), auto tě musí oslovit na první dojem, jakmile má člověk nějaké pochybnosti, tak raději ruce pryč. Já ho kupoval necelé 4 roky starého 2.0 TDi 103 kW 4x4 a dal jsem za něj ještě o málo víc než máš uvedenou cenu. Měl ale celkem slušnou výbavu a relativně málo najeto (58 tis.) Stav auta se zdál odpovídat ujetým kilometrům. Je fakt, že ale v tomhle těžko soudit, protože jestli má najeto 60 nebo 150 není na dnešních autech moc vidět. Takže svým způsobem musí mít člověk i štěstí. Taky je to o tom, co od auta požaduješ na co ho budeš využívat. Co se týká motorizace. U nafty si myslím, že většina nabízených bazarových aut bude s větším nájezdem kilometrů (většinou firemní služební auta). Protože normálnímu smrtelníkovi se při koupi nového auta nafta pomalu nevyplatí. Pokud bude nájezd malý bude auto za jiné peníze. A hlavně vzhledem k filtru pevných částic a dieselovému motoru obecně to není auto na poskakování po městě (ujet 2-3 km a vypnout). Pokud ovšem potřebuješ tahat těžší přívěs/karavan, je nafta určitě lepší. S benzínem zkušenosti nemám. Asi bude poněkud "pažravější", ale taky na pořízení levnější a odpadají výše zmíněné naftové "neduhy". Když jsem si poskládal všechno pro a proti, tak u mě zvítězila nafta. Co se týká problémů, tak asi největší slabina Yetiho jsou kvetoucí dveře, prahy a kastle obecně. Takže zaměř svou pozornost i tímto směrem. Tak asi toliko ode mě. Ale co člověk to názor, vybrat si nakonec musí člověk stejně sám.
  15. Tak jsem po výměně té baňky a zatím to vypadá v pořádku. Dokonce se zdá, že se odstranili i neduhy, které jsem této závadě ani nepřičítal (při rozjezdu na 1. rychlostní stupeň vždy po puštění spojky auto lehce škublo, což mě trápilo delší dobu a co mohlo mít příčinu právě v tom turbu). Zatím tedy žádný problém nepozoruji, mám ale odjeto pouze asi 20 km. Takže ťuk ťuk
×
×
  • Vytvořit nový...