Přejít na obsah

kajšmentke

Uživatel
  • Počet příspěvků

    14
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

868 zobrazení profilu

Oznámení kajšmentke

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. aha, už rozumiem, prečo mi aj predtým viac triaslo motor pri vypínaní. už keď som kúpil auto, na tom EGR (na tej plastovej časti, čo sa hýbe) som si všimol sťahovací pásik. po odstavení EGR som skúšal, či sa tá plastová časť hýbe. pri štarte ani vypnutí motora sa ani nehla. hadička prepájajúca N239 a EGR bola cca. v strede natrhnutá. zrejme preto to začalo klepať. asi som tú hadičku nechtiac odfajčil, keď som zaslepoval EGR ventil ...
  2. zdochínacia klapka = škrtiaca klapka? lebo nejaká klapka je aj v EGR ventile ... odkedy som odpojil EGR ventil, tak to tiaslo pri vypínaní trochu viac ako predtým, no teraz je to už trasie dosť. musím rýchlo zohnať nový ventil a asi kúpim aj nový N239, predsa len, auto má už cez desať rokov ... díky
  3. ďakujem pekne, ale nedalo by sa to poslať trochu väčšie? ja som už trochu slepý ... díky
  4. chcel by som pomeniť všetky krytky dier v podvozku, nakoľko polovica už tam ani nie je a zvyšné sú poškodené, takže vlastne nič netesnia. nech tam zbytočne nejde voda a soľ z ciest. viete mi napísať, koľko a ktorých krytiek potrebujem kúpiť? najlepšie s číslom dielu auto je octavia combi, facelift veľmi pekne ďakujem
  5. viem, že tento ventil sa stará o takzvané "komfortné zdochínanie motora". menil som si hadičky okolo toho ventilu (N75?) čo reguluje turbo. okolo ventilu pre EGR som nemenil, nakoľko EGR mám odstavený. bohužiaľ, nejako sa mi podarilo vytrhnúť hadičku z EGR ventilu, ktorá šla do N239. teraz ju neviem nastoknúť na EGR ventil. nemám teraz prachy na nový EGR ventil, odpojil som N239, hadičku od ventilu pre EGR som upchal, konektor je odpojený. motor vydáva čudesné zvuky a dosť trasie pri vypnínaní. ja len, či je tento ventil kritický, alebo motoru takéto vypínanie nevadí? za odpoveď ďakujem
  6. ďakujem za radu. v lete sa do toho asi už pustím ...
  7. zdravím. chcel by som upgradnuť muziku v aute. chystám sa na to komplexne, čiže buď všetko alebo nič. páči sa mi zvuk, ktorý dáva original sústava napr. v octavii 2 elegance, takisto touran či passat. nepotrebujem rady typu "tak si daj repro z octavie a máš to". chcel by som sa tomuto ozvučeniu aspoň priblížiť. môj problém je, že tie basy a stredy sú pomerne lenivé. ťažšie ich vybudiť. rádio je pomerne kvalitné, prednes je vyrovnaný. napr. pri jazde aby som počul a mal z hudby nejaký pôžitok musím si to vypeckovať, aby tie basy bolo aj počuť. chcem meniť komplet repro, uvažujem nad Morell alebo Hertz. takisto plánujem odhlučniť dvere. treba aj zosilňovač? je nejako možné zosilniť tie basy a stredy? keď si vypeckujem hudbu, aby som počul basy, tak výšky sú už nepríjemne ostré. keď je ticho a auto stojí, motor vypnutý, hrá to pekne, čisto. ale keď naštartujem a idem, tak je to o ničom. ako to majú poriešené napr. na octavii 2? pokiaľ viem, tam subw nie je, no beztak to dáva pekné basy aj pri nižšej hlasitosti díky
  8. Možno že FAG potichu zmenil to ložisko. Hrúbka vonkajšieho rámu ložiska môže mať väčší fyzikálny význam, ako sa nám zdá. Tu je ložisko od FAG: http://www.skoda-diely.sk/data/items/1/497c6f4cbc486.jpg Tu je ložisko od MOOG: http://skoda.autok.sk/images/510003b1.jpg Tu je ložisko od SKF: http://www.skoda-diely.sk/data/items/95/5324269f81de3.jpg U nás v mototechne som sa pýtal na ložiská FAG. Vraj už nie sú to, čo to bývalo, ale že stále patria medzi špičku. Ja tam ale už FAG určite dávať nebudem. Skúsim asi SKF, schválne lacnejšie ako FAG, ale s hrubším rámikom. Som zvedavý ...
  9. všimol som si, že rádiá Symphony ale aj novšie a u iných automobiliek nejako filtrujú šum, keď rádio nemá dobrý signál. trochu stíšia aj prehrávanie, no je to omnoho komfortnejšie počúvanie ako keď mám teraz to SONY ktoré síce vymením, ale obávam sa, že hocijaké neoriginálne audio nebude mať tento filter šumu pri slabom signále. dá sa to nejako implementovať aj do iných autorádií? nejaký filter priamo na AUX či odrušovač? díky
  10. Všimol som si, že FAG, čo sa predávajú teraz, majú dosť tenký kovový rám, alebo ten kov zvonku. V mototechne mi odporúčili skôr MOGG, aj mi ich ukázali, tie majú ten rám niekoľkokrát hrubší ako FAG. cinek: ja som homokineťáky vymenil, auto má svoje km, tak som ani neriešil, či sú totálne KO alebo ešte fungujú. Auto ide do servisu, tentokrát to dávam inde. Ložisko je už zase hlučnejšie ako motor, nad 80 km/h s tým radšej ani nejdem. A to čo predtým len sem-tam búchalo teraz už trepe non-stop pri každej nerovnosti.
  11. Mam problem so signalom. Radio ma styri roky, je to SONY. Cez fantomove napajanie som zapojil antenu so zosilnovacom. Chcem vymenit radio za Kenwood, ma vraj citlivejsi tuner a aj tak ma toto sony uz pekne serie. Chcem ale urobit zmenu v zosilnovaci, antena je povodna je v nej zosik, lebo som ju daval uz dole kvoli popraskanemu tesneniu. Vtedy som to aj silikonoval, tak sa mi to nechce znovu davat dolu. Staci len koaxial napojit na zosilnovac pri radiu? Uvazujem nad Correct Za1.2. Alebo je potrebne ten stary i ked mozno nefunkcny (tiekla tam predtym voda) zosilnovac z anteny odstranit a prepajkovat z prutu priamo na koaxial? Dakujem za odpoved.
  12. Auto nebolo v origo ani v znackovom servise, ale v jednom mensom, co maju dobre meno. Takze tehlica nemoze mat chybu? Lozisko treba dotahovat nie naplno ale podla momentu, nie? Ktovie, ako to robili oni ... A capy riadenia menili len cisto capy, nie komplet aj s tymi tyckami, do coho sa skrutkuju. Tieto nemozu byt ohnute? Este vcera som zabudol napisat zaujimavost k tym capom: auto je 2002 facelift no v servise mi hovorili, ze su na aute capy tie starsie, co boli do konca 1997. Ja som nechapal preco, ani oni, ale vraveli, ze prikladali tam tie novsie a nesedela dlzka. Je mozne, ze to majitel predo mnou vymenil aj s tymi tyckami priamo od skrine riadenia? Neviem, ci mam dat menit iba capy alebo dat vymenit aj s tymi tyckami, aj ked by boli v poriadku ... Inak geometria bola 3D a riadenie bolo po nej presne. Vobec nezanasalo auto. Este sa spytam jednu vec k riadeniu. Som laik, mozno trepnem volovinu. Zda sa mi, ze riadenie, teda asi posilnovac, uz nejde ako pred rokom ci dvoma. Parkrat sa mi zdalo, ze riadenie na kratucku chvilu zatuhne a pri toceni volantom citit na volante a podlahe silnejsie vibracie. Najviac to citit ked stojim a len tocim volantom. Otacky motora pritom kolisu od 850 do 920 RPM. Odchadza cerpadlo servoriadenia? Pred rokom som menil olej serva. Stary bol rdzavej farby. Siel tam novy original zeleny olej. Myslel som, ze riadenie pojde potom lahsie, ale nie. Moze to byt aj tymi capmi a loziskom? Diky
  13. Nazdar, autofajnsmekri! Na uvod spomeniem zopar veci, aby ste boli v obraze. Mam Octaviu 1.9 TDI ASV 81kW. Je to rocnik 2002, combi, facelift, kupovane so zhruba 165-tisic km. Do cca. 220-tisic km trebalo robit iba beznu udrzbu (olej, rozvody, filtre). Potom zacali problemy s prednou napravou. Odislo lozisko na strane vodica, dal som vymenit obe strany. Dal som tam FAG, nie cinu ani druhovyrobu. Cca. 5-tisic km bol pokoj, potom zase odislo lozisko na strane vodica. Revalo to za jazdy ako lietadlo. Opat vymena FAG obe strany, no dal som vymenit aj komplet tlmice s ulozenim, silentbloky ramien a zrepasovat stabilizator. Takisto som sa rozhodol vymenit komplet capy riadenia (aj dolne gulove) a zrepasovat aj polosi. Nove su aj naboje kolies. Sli tam nemecke a talianske diely (Cifam, Topran ...). Zase bol pokoj asi dva mesiace, cize zhruba 5-tisic km. A teraz sme uz v pritomnosti, auto ma asi 231-tisic km a zase pocut lozisko pri vodicovi. Uz ma ide slak trafit. Plus, nieco tam trieska pri vacsich nerovnostiach na ceste, napr. kolajnice. Takisto su v prdeli capy riadenia, volant si robi co chce nad 100 km/h a pri pohynani a preradovani pri vodicovi nieco vzdy tresne. Hlavne pri jednotke, dvojke a niekedy aj trojke, pri radeni do kopca, ked kus vytocim, to tresne vzdy. Dal som skontrolovat silentbloky, stabilizator, capy. Az na tie capy riadenia nikde nie je vola a je to pevne. Celkovo je auto vpredu take nekludne, akoby bol zvlneny asfalt, no nie je. Ked idem pomaly na jednotke a naplno tocim a chodim do kruhu, tak citit, akoby kolesa neboli okruhle ale vajcovite. Proste citit v kabine ten efekt, akoby bol zvlneny asfalt. Takisto niekedy pocut rincanie, hlavne pri prejazde nerovnostami na ceste. Nedava mi to zmysel. Jazdi autom setrne, snazim sa vyhybat jamam a nerovnostiam. Pred dvoma mesiacmi som urobil generalku prednej napravy a zase je problem. Neboli to cinske diely. Loziska boli vzdy lisovane, ziadny amaterizmus s kladivom. Povodne ostali akurat tehlice. Moze byt chyba tam? Este viem to, ze predne kotuce su mierne ohnute. Mechanik vravel, ze to nie je kriticke, ze s tym mozem kludne chodit. Ja som ale spozoroval aj ubytok brzdneho ucinku. Pedal niekedy tlacim a tlacim a auto viac nebrzdi. Kotuce, dosticky aj kvapalinu som menil v ramci udrzby pred dvoma rokmi. Daval som Ferodo a Cinol DOT4. Moze mi niekto, prosim, povedat, preco mi furt odchadzaju loziska a trepe naprava? Vopred dakujem.
×
×
  • Vytvořit nový...