Jump to content

JayBee1

Uživatel
  • Content Count

    497
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

JayBee1 last won the day on May 12 2016

JayBee1 had the most liked content!

Community Reputation

157 Excellent

About JayBee1

  • Rank
    Profesional

Recent Profile Visitors

2,045 profile views
  1. @Luďa Pozor na slovíčka, pohotovostní je bez řidiče, s řidičem je provozní. Je zřejmé, žes myslel provozní, jen jsi použil nesprávný terminus technicus. ;)
  2. @HWSpeedy Samozřejmě nevím, jak ti to fungovalo dřív, ale když zajede auto s denními do většího šera, budíky (číselníky) opravdu zhasnou úplně. Jestli to stmívá celou dobu plynule nebo aspoň ke konci skokově jsem nikdy nezjišťoval, ale když zajedu s denními do podzemních garáží, svítí jenom ručičky, číselníky budíků nejsou vůbec vidět. Tak to má být. Jinak včera cesta 30 km za deště po okresce fakt katastrofa. Kdyby šlo jenom o toho troubu v tmavém autě přede mnou, který se se zhaslým zadkem naprosto ztrácel v příšeří ve vodní tříšti. Největší katastrofa je sledovat ve zpětných zrcátkách, kolik zepředu efektně ledkově nasvícených aut je zezadu úplně mrtvých. To jsme fakt taková banda kreténů? No ano, jsme! Právě na silnicích je to dobře vidět. Dokonce nějaký stříbrný Peugeot s takovými dodělávanými bludičkami, že nebyl vidět ani zepředu. No a PČR za deště sedí někde v bufáči a když je krásně, měří u značky konec obce, která je 50 m za posledním barákem vesnice. Je to marný, je to marný, je to marný...
  3. Koukám, nějaká nová aktualizace kreslí na pozadí grafy, dobré... Verze aplikace 3.12.3: @Břéťa Čubík Protože tvůj motor nemá plnou podporu? Viz stránka aplikace na Google Play: "Engines tested successfully by users: CFGB(*)... (*) = partial support or depending on SW version"
  4. Bohužel hodně častý problém v našich končinách, že lidi neumí zacházet s osvětlením a jezdí s bludičkou (pravda, platí hlavně pro dodělávky), dokud oni sami vidí. Nota bene v kombinaci s tím nesmyslem, že s denním nemusí auto svítit vzadu. Přes den v bouřce nebo mlze napadne zapnout světla málokoho, dokud nemusí jet pomalu krokem a některé ani tehdy ne. S odhadováním podle světel to mám úplně stejně a divím se, že zákonodárce nenapadlo, že by prostě bylo lepší pohybující se vozidlo = zřetelně svítící vozidlo vpředu i vzadu. Stmívání budíků při denních je fajn funkce, obzvlášť když člověk přesedá z auta, které má automatiku nebo nemá samostatné denní a svítí pořád hlavními, takže není zvyklý světla přepínat. Opravdu to dokáže trknout, když se zapomene.
  5. Souhlas s 15degren a motorpower. Jen dodám, že když už čistit, tak na to existuje speciální aditivum přímo od VW a ano, není levné, ale je skutečně účinné. Ale ani to nedoporučuju dát preventivně do starého motoru, který normálně funguje. Leda by tak bylo činěno pravidelně třeba 1x ročně od novoty.
  6. Vše potřebné najdeš v dílenských příručkách, konkrétně v "Karoserie - montážní práce" hledej "Demontáž a montáž brzdy a odkládací schránky spolujezdce".
  7. JayBee1

    Alu kola

    Legálně ne - na autě by mělo být pouze to, co je v techničáku. Potud teorie. Fyzicky ano - je to rozdíl jenom 5 mm, v tom by se nikdo šťourat neměl a klidně bych s tím jel i na technickou. Scout má o 5 mm nižší zális v základu a nápravy i blatníky má stejné, takže z hlediska geometrie nebo škrtání o blatník či podběh je to bez jakéhokoliv rizika.
  8. Proč zakládáš nové téma? Toto už se tu vše řešilo, namátkou např. tady a tady. Motory jsou hardwarově identické, jediný rozdíl je v SW. Tzn. ano, z 55kW motoru lze udělat tovární 66 nebo 77kW. Nejlepší je ale svěřit motor někomu zkušenému a důvěryhodnému, kdo ti ho poladí na míru nad rámec továrních 77 kW.
  9. Vždyť to máš v odkazu od headerTDI - potřebuješ rozměr 155/80 R14 s idexy 80S nebo vyššími. Tzn. přesně toto: https://pneumatiky.heureka.cz/f:5427:1943392,1943045;5434:155;5437:25246;8298:80;8299:80,81/
  10. Ad přepážka viz např. https://www.zelenavlna.cz/n1-z-druhe-ruky-7918591. Ve zkratce, vozidlo je ok, ničeho se nedopouštíš, žádný další problém z toho neplyne. Ad dotazy k povinnému ručení - jde o všeobecný dotaz, který nepatří k Fabii, ale do poradny. Tady to smaž a dotaz vlož tam. Ve zkratce, v pojistné smlouvě musí být údaje ve shodě s velkým TP (druh vozidla, kategorie vozidla atd.) a jak kdo zachází s bonusem neřeš, řeš cenu/parametry.
  11. Auto bez funkčního sklápění světlometů nemá na silnici co dělat, maximálně s tím nouzově dojet. Ať už je servo v kterékoliv krajní poloze, vždy bude jízda v noci nebezpečná. Buď nebude řidič pořádně vidět, nebo bude oslňovat. Jediným řešením je zjištění závady a její oprava, nikoliv vyřazení z provozu! Jak to myslíš, že ti na tom nezáleží? Pokud jde o facelift, dá se motorek vyměnit, viz dílenská příručka Elektrická zařízení, kapitola "Demontáž a montáž servomotoru regulace sklonu světel". U předface je to na výměnu celého světlometu. @Dula Poradit je sice fajn, ale ty barvy drátů napájení servomotorku jsi mu říkat nemusel (proměření červenomodrých je ok). Jestli je to nějaký bastlíř s Auto ESA (viz nick), tak si takhle "opravené" auto potom koupí nějaký chudák, který si vyžere mimo nákladů na opravu ještě náklady na zjištění závady (dobře schovaného přeštípnutého napájení servomotorku). :(
  12. Jak jsi přišel na to, že je problém v kódování? Co popisuješ, je celé nějaké divné. Zkus se víc rozepsat. Jde o facelift nebo předface? Kdy a jak to začalo dělat? Nebo jsi koupil ojetinu a dělá to celou dobu? Když zapneš klíčkem šťávu, nebliká ti na přístrojovce oranžová kontrolka světel? Kdyby byl u face zapnutý režim "Turistické světlo", nefungovalo by natáčení, ale corner a sklápění ano. Natáčení i corner se sice dají diagnostikou vypnout, ale sklápění ne, pokud vím. A i kdyby ano, proč by to proboha někdo dělal? Vždyť auto s vypnutým sklápěním si koleduje o neprojití technickou! Ledaže jde o bouračku a někdo to zfušoval. Ale nemalujme čerta na zeď. Jinak ačkoliv mě to zajímá, jsem skoro z opačné strany republiky, takže diagnostikou bohužel nepomohu. Jen takový postřeh - měl jsem kdysi softwarový problém s dynamickými světly a ačkoliv jsem to řešil s uživatelem ferda25, což je jeden z mála lidí, kteří se tady kódováním zabývají do hloubky (mimochodem také jihočech, takže pro tebe mimo), problém vyřešili až v autrorizáku přehráním SW. Někdy je to jednodušší cesta, než prolézat temná zákoutí všech nedokumentovaných možností kódování, které mimo koncern nezná do posledního detailu asi nikdo.
  13. Už víš, že je to tou klikou? Nevíš. Tak zatím nic nekupuj a zkus nejdřív zjistit, co odešlo. Jestli je v tahu klika, zjistíš jednoduše tak, jak jsem popsal výše. Budeš potřebovat jenom torx (velikost si nepamatuju) na demontáž obložení, kousek nějakého drátku a chvilku času. Případně můžeš pomocí voltmetru zjistit, jestli jde vůbec do konektoru ke klice napětí. Pokud ne, budou to takřka tutově kabely. Ke kabelům se dostaneš vytáhnutím koncovku průchodky, průchodku shrneš, případně potáhneš za svazek, jak píše wirer, a pořádně jednotlivé dráty prohlídneš, jestli není nějaký načatý nebo už úplně přelomený. Teprve až když budeš mít jistotu, že klika a dráty jsou ok, můžeš začít řešit zámek. Ale jak říkám, to bych nechal až jako poslední, protože jestli jsem správně pochopil tvůj popis, slyšíš cvaknout mikrospínač v klice, ale už neslyšíš motůrek v zámku. Správně? Myslím, že střeva kliky jsou zatavená v gumě a k mikrospínači se tudíž nedostaneš, aniž bys porušil její těsnost, což pochopitelně nechceš. Mění se tedy celý díl. Ale jak říkám, nejdřív zjisti, v čem je zakopaný pes, potom teprve řeš, co a jak budeš shánět.
  14. Tipuju to na vadný mikrospínač v klice. Pak leda polámané dráty v průchodce 5. dveří nebo něco s motorem zámku. Ale první bych řešil kliku. Kliku můžeš snadno vyzkoušet. Sundáš tapec 5. dveří (dílenská příručka "Karoserie - montážní práce", skupina 70 - Obložení/tlumení, 4.3 pro hatchback nebo 4.4 pro combi), vlezeš si do kufru, odpojíš konektor z kliky a vrazíš do něj roztaženou obyčejnou drátěnou kancelářskou sponku nebo jiný vhodný kus drátu, abys spojil kontakty. Když se při každém vražení sponky do konektoru dveře odemknou, koupíš kliku novou nebo jetou na vrakovišti, vyměníš a máš vyřešeno. Pak dej vědět, jestli to bylo ono.
  15. Fakt. Pneu je širší téměř o 11 %, to není úplně málo. Navíc je celé kolo těžší, takže na jeho roztočení potřebuješ víc energie. U silného motoru s větším točivým momentem to moc nepoznáš, ale u lehkého auta se slabším motorem se to při akceleraci opravdu projevuje jako bys měl v autě několik pytlů cementu nebo pár lidí navíc. 1.6 16V sice není vyloženě slabý motor, ale když ho pořádně netočíš, je ten rozdíl opravdu znát. Když jezdíš pilu, tak to sice tolik nepoznáš, ale zase neřešíš, jestli jezdíš za 6,5 nebo za 7,3, protože pak ti to žere i trávu v pangejtu. ;) Zúžením pneu sice snížíš spotřebu, potažmo emise, ale také prodloužíš brzdnou dráhu, takže zhoršíš bezpečnost. Takové opatření by se těžko zdůvodňovalo. Ale to už jsme mimo téma. Toto patří do některého z vyvěšených témat v sekci podvozek.
×
×
  • Create New...