Přejít na obsah

VasekRS07

Uživatel
  • Počet příspěvků

    14
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

989 zobrazení profilu

Oznámení VasekRS07

Nováček

Nováček (1/14)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

1

Popularita

  1. Pokud by se zadrel, tak snim neotocis, musis jit lehce, tusim 1,5 Nm max by se mela tocit hridelka... Zkusil bych Sanden nebo Valeo kompik, byť starsi treba.. Podle me tam neni duvod, pokud se fakt nepridira aby se nicil takhle... Uprimne nevim jestli tam zrovna Hella kompresory dodavala, jestli to neni treba na jinej typ, je rozdil mezi naftou a benzinem taky...nebo nejaky to tak maji
  2. Nevím jestli se úplně špony vysají pouze při výměně média, to bych asi kecal.. Každopádně milimetrová špona, byť z hliníku, ten kompresor dokáže zničit. Pokud je opravdu zadřený, nedá se protočit, tak tam lítá nějaký nepořádek do kompresoru s nějvětší pravděpodobností. Ale pokud není zařený,tak je tam potřeba se podívat jestli má řemenici s elektromagnetickou spojkou nebo jestli má stálí pohon. Ikdyž do O2 se tuším dávali se stálím záběrem. Tam se občas stávalo u silných aut, hlavně u TDI, že při zapnutý klimatizaci a prudké akceleraci se prostě utrhne tzv. damper, což je vlastně spojka od hřídele z kompresoru, která přenáší krout. moment na řemenici. Ten je konstruován tak, aby při zaseknutí kompíku se přetrhl a točila se řemenice jen na ložisku, aby se nepoškodilo auto, ale i naopak...Tzn. že pokud je velký kroutící moment od řemenu, tak může překročit tu mez na jakou je ten damper dimenzován a trhá se... Jaký je výrobce kompresoru? Co se týče napínací kladky, nevim co by s tim mohlo mít společné, kompresor je uchycen na dvou bodech, kroutit by se neměl, aby se nějak vyosoval napnutím řemenu.. BTW. dávaji tam správný typ oleje a vůbec olej do toho kompresoru? :-D
  3. Dobrý den, to může dělat i to ložisko.. Řemenice se sundat dá, povolíte středový šroub nebo matku a pod tim unasecem je segrovka...nic víc by to nemělo držet, aspoň u Valeo... Sanden by měl být obdobný.. Jen pak pozor na utahování, utahuje se na moment, ale vzručná ruka to dá i bez momentaku...jinak kompresor tlaci? Není jen volný řemen? Kompresor muže být pridreny, méně oleje...těžko říct takhle od PC
  4. Mhhory: standartní výtlak je 1,5 MPa a sání 0,230 MPa, pokud si dobře pamatuju ,ale samozřejmě se to mění, kompresor v sobě by měl udržet tlak kolem 30 barů maximálně, takže víc dává jen v extrémních případech.. To platí pro Valeo kompresor, u ostatních výrobců ty hodnoty budou téměř totožný... Pokud netlačí to co má, může mít v sobě méně oleje, pak je potřeba doplnit, další věc může být i ten solenoidní ventil ( cívka, co mění tlaky a tím udává výkon kompresoru), může někde začít téct přes materiál,ty díly jsou odlitky a to má za následek porezitu dílu, samozřejmě se na to testujou měly by být OK, jinak neodejdou z výroby, ale může se stát, že vlivem teploty se někde mezírka udělá (vyndat kompresor, natlakovat na cca 17barů a ponořit do vody, pak uvidíš nitky bublinek jestli teče, POZORat se nedostane voda dovnitř) a nebo taky nemusí být chyba jen v kompresoru, je tam spousta ventilů v systému, které by mohli být zanešeny, těžko říct takhle od stolu u PC no... Co se týče kvality kompresoru, Sanden je dobrá volba nebo nedá se říct, že by některý byl vyloženě průšvih. Druhovýroba nebo jak píšeš polák to nebudou. Osobně jsme se nesetkal s tím, že by ve výrobě běžela druhovýroba kompresoru, tam neni prostě co dát, aby to byla druhovýroba. Nebo takhle, konkrétně Valeo druhovýrobu nedělá a pochybuji, že ostatní výrobci ano..Výroba toho kompresoru je poměrně složitá a ty díly v něm musí být naddimenzované a jak je vidě, stejně to neni dokonalý) Pokud chceš zlatou střední, volil bych Denso, je to nejzkušenější fabrika s dlouholetou praxí a odborníky na trhu, dá se říct, že od nich se učí většina výrobců, ale tim neřikám, že ostatní jsou špatný, ani nelze zaručit, že Denso vydrží déle, je to jen předpoklad... Jinak Valeu se ten PQ kompresor vcelku povedl. S vysoušečem ti asi neporadím, v tom se moc neorientuju, ale řekl bych, že pokud je čistý a v systému neni žádnej bordel, tak bych ho tam nechal Novaček: Jestli ti řekli, že kompresor neumí vyrobit chlad, tak to byl zřejmě odborník na slovo vzatej:)) Kompresor chlad rozhodně netvoří, ale dodává systému potřebný tlak a odebírá zbylé chladivo z výparníku. Nicméně Denso a Valeo mají výrobní závody v ČR, tudíž bych předpokládal, že někdo něco jako repasy dělá. V Humpolci je servis pro Valeo klimatizace, nevím, co přesně tam dělají... Ono přímo repas se asi nevyplatí, museli by vykupovat kompresory pouze s vnější vadou jako je poškozená řemenice, utrženej kabel nebo vnitřní vadu jako je ta cívka...Pokud se přidře nebo zadře, tak už je neopravitelnej, to se musí postavit celej novej..Ale jak řikám, problém s tlakem může být ovlivněn tou cívkou, ale bohužel nevím jak se ty náhradní díly dají nebo nedají sehnat...Pošlete mi typ kompresoru s jeho štítkem, co máte v autě, mirknu se vám, jestli bych jí nenašel... Hella kompresor jsem nikdy nedržel v ruce, tudíž nemůžu posuzovat.. ani jsem o té značce nijak neslyšel, jestliže ho seženete za 6k, volil bych variantu připlatit 2k a jít do Densa, Valea nebo klasiku Sanden..ono v O2 najdete všechny 3 uvedené... Jinak až někdo bude dělat na Vás chytráka a tvrdit, že kompresor musí chladit, tak přikládám jen pro zajímavost funkci oběhu klimatizace jen hrubej základ... Princip klimatizace ve vozidle je jednoduchý a velmi podobný ledničce. Aby se kabina ochladila, musí z ní být odebráno teplo. K tomu je zapotřebí chladicí okruh, který se skládá z kompresoru, kondenzátoru, expanzního ventilu a výparníku. Kompresor nasává z nízkotlaké části plynný chladicí prostředek. Chladicí prostředek je kompresorem stlačován a vháněn do vysokotlaké větve klimatizačního systému. Jehož teplota se kvůli nárůstu tlaku zvýšila. Poté chladicí prostředek prochází kondenzátorem, kde předává část získané tepelné energie okolnímu vzduchu. Přitom dojde ke zkapalnění chladicího prostředku. Kondenzátor je vlastně druhý menší chladič, zpravidla namontovaný na chladiči motoru. Dále chladicí prostředek v kapalném stavu, pod vysokým tlakem a s nižší teplotou než po stlačení kompresorem, prochází expanzním ventilem. Při průchodu expanzním ventilem se roztahuje a ztrácí svoji tepelnou energii, která byla spotřebována na skupenskou změnu v plyn. Chladicí prostředek v plynném nebo částečně kapalném stavu, s nízkou teplotou a s malým tlakem proudí do výparníku. Svým průchodem jej ochlazuje a zároveň se zbylá kapalná část vypařuje (kapalina při vypařování odebírá teplo z okolí). Výparník je vlastně další chladič, přes který proudí vnější vzduch do kabiny vozu. Vnější vzduch je v něm ochlazován a dál vháněn do kabiny. Chladící prostředek je z výparníku nasáván kompresorem a tím se celý klimatizační oběh uzavírá.
  5. No nový asi těžko seženeš levnější, leda zkusit obeslat přímo výrobce, jestli nemají nějaký after-market. U toho kompresoru je důležitý zjistit příčinu proč nejde,většinou odchází solenoidní ventil, je to cívka, která ovládá výkon kompresoru. Může být jen zanesená, má na sobě asi 2 nebo 3 sítka, záleží na výrobci, nebo nedává dostatečný impuls. Další věc je jestli teče ten kompresor? je na něm někde vidět, že by byl někde od oleje? Pokud neni kompresor vyloženě zadřenej nebo přidřenej, že se špatně a těžko točí(když momentákem zatočíš přes středový šroub, měl by ukazovat od 0,5 do 1,5Nm), tak by stálo za to vyměnit třeba tu cívku. Ono uvnitř moc věcí co stojí za výměnu neni bohužel...Když něco vylítne, tak ho to rozmašíruje uvnitř na sra..ku. Rozhodně nedoporučuju skládat kompresor třeba ze dvou poničených, nastavení všech vůlí kompresoru se odehrává v micrometrech, pokud nevíš jak, kompresor nebude mít požadovaný výkon, může se hned při rozběhu zničit tudíž tim ničeho nedocílíš... Nejlevnější jsem našel Valeo Kompík za 5k no, to je vcelku dobrej kompresor, nejsou na něj moc reklamace...Pokud nechceš nový, tak ti asi nic jinýho nezbyde než koupit starší no.. V tom případě se podívej na štítek, kdy byl kompresor vyroben a snaž se dopídit v jakym autě byl, kdo s nim jezdil a kolik ten kompresor má cca najeto... pokud ti někdo řekne, že je v pohodě, že tlačil a má 250 000km za sebou a klima běžela v pořádku, že je OK tak nebrat, s největší pravděpodobností je před smrtí.. osobně bych zkusil nějakou bouračku.. Jinak výrobní cena toho kompresoru je cca poloviční než to co si našel, tak podle toho můžeš argumentovat na vrakáčích...Osobně moc nevěřím těm, kdo tvrdí, že dokáží ze zničeného udělat nový. Skládal jsem je 2 roky a ikdyž je téměř nový, rozděláš a složíš ho, ok, ale..už to nebude to co dřív, snížíš mu životnost
  6. VasekRS07

    RS

  7. Já vím, jen jsme uváděl všeobecně, jaké spojky na tom kompresoru jde najít:) v O1 byla spojka a v O2 není, souhlas... Pokud budete mít nějaký dotaz ke kompresoru, rád poradím, Valeo kompresory znám od prvního dílu... Sanden a Denso jsou téměř totožné...
  8. Klima kompresor kup raději nový. Určitě se ti to vyplatí. Jinak je vcelku jedno od jakýho výrobce seženeš kompresor. Sanden, Valeo, Denso. Škoda a VW nemaji pouze jednoho výrobce klima kompresoru... Ale maji stejný úchyty a požadovaný tlaky, jen si nejsem jistej konektorem u cívky kompíku, ale jelikož je to požadavek od zákazníka, řekl bych že přípojnej konektor bude stejnej, jinak se určitě dá sehnat levnějc...Pro správnou a dlouhodobou funkci kompresoru je potřeba mít čistý okruh, kompresor je velice citlivý na jakýkoliv bordel( vlas ho dokáže zničit) a hrozí jeho zadření, když se to stane přetrhne se unašeč spojky, řemenice se točí, ale kompresor netlačí. Dodávají se 2 typy spojek s řemenicí, bud se stálým pohonem a nebo s el. magnetickou spojkou, kdy kompreosr spíná pouze když zmáčkneš tlačítko klimi, jinak se řemenice točí jen na ložisku.
  9. Zdravím, mám octavia RS 125kW 2007 r.v. Včera jsem jel a z ničeho nic mi začlo blikat žhavení a začalo to psát "motor do dílny". Zajel jsem hned ke krajnici, zhasl motor, nastartoval a nic, jelo se dál. Do nouzáku to nespalo. už jsem tu četl nějaké fora, ale nedočetl jsem se řešení toho problému. Zatím se to neopakovalo. Je tam nová škrtící klapka a nové vstřiky, které mají cca 30tkm za sebou, měněny v rámci svolávačky škoda auto v MB. DPF dle diagnostiky ukazuje ještě 81% životnosti. Dvakrát se mi teda ještě stalo, že mi zhasnul xenon a pak se rozsvítil. Což jsem koukal na forech, že by mohla být taky příčina blikání kontrolky žhavení, kvůli vadnému čidlu nebo vysvíceným výbojkám. Dneska se chystám radši do servisu na diagnostiku, tak uvidíme, co mi řeknou..ale....... A druhá věc, je běžné, že při regeneraci filtru to auto kolem 2000ot. cuká občas? Dělá to ta regenerace? Občas někdo prohodí, že by to mohlo být naftou, ale leju do toho pouze Vervu nebo na OVM tu nejdrašší a přidávám aditiva od firmy VIF. tak nafta by měla být ok. Jsou tam nové filtry v celém autě.. Máte někdo podobnou vyřešenou zkušenost? Díky
×
×
  • Vytvořit nový...