Ještě reakce k tobě, nevím kdo by mi měl zakazovat nebo přikazovat jakej olej mám lít do svýho auta a to že motor nebere olej znamená dost, navíc když mi nebere tenhle řídkej, neklapou hydroštosy, nikde neteče. Nevím kolik aut nebo motorů ti prošlo rukama nebo kde bereš informace, ale mě už pár motorů rukama prošlo(jak motocyklový tak autový) a info mám přímo z výroby a když je potřeba klidně z vývoje, na autě si cokoliv udělám sám, max s pomocí specialistů při nějakým větším problému, kterej mě zatím naštěstí nepotkal... Tak nepochybuj o tom co dělám nebo nedělám dobře nebo špatně.
Jaký olej použít/nepoužít přikazuje/zakazuje manuál k autu. Upozorňoval jsem na slovo LONGLIFE (tento olej jak si napsal používáš ve svém motoru), které určuje servisní interval oleje a tím pádem i normu tohoto oleje (v případě benzínu VW 503.00). Tento olej je zakázáno používat ve starších motorech vzhledem k možnému poškození motoru (výroba i vývoj potvrzují). Nemůžeš míchat dohromady viskozitu ("klepe, protéká" a kdoví, co ještě) se servisním intervalem (i když může dělat totéž). Pokud motor spotřebovává více oleje než specifikuje výrobce, je někde jistá chyba, ale pokud ne, nevypovídá to o jeho stavu naprosto nic, zvlášť ještě pokud pan majitel neví co do auta leje, že
Tak tomuhle psaní se můžu tak možná vysmát, myslíš že olej v ceně okolo 1000 za litr bude pro můj motor špatnej? Nějaký přikazování nebo zakazování v manuálu mě vůbec nezajímá, do 9 let starýho auta budu dávat co uznám sám za vhodný a nevím kde si četl že míchám servisní interval a viskozitu??? To už máš asi z toho hulení co? A nakonec, já vím co leju do auta, špičkovej olej 5W-30, ale asi těžko si budu pamatovat jeho přesný specifikace, když jsem ho měnil před rokem. Tak si už nech ty svoje chytrý keci, když sám o tom víš kulový a akorát si dokážeš přečíst pár manuálů...
Zatím si tu neřek nic co by mělo nějakou váhu.
Tak fajn no, ať si to ten tvůj motor užije ty "znalče", s pakem se fakt nemá cenu bavit...