Přejít na obsah

rare visitor

Uživatel
  • Počet příspěvků

    14
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

725 zobrazení profilu

Oznámení rare visitor

Nováček

Nováček (1/14)

3

Popularita

  1. V mém autu (r. v. 2014) se projevil únik chladicí kapaliny dvakrát. Před třemi lety zasvítila kontrolka, dolila jsem kapalinu, ta stejným tempem ubývala dál (za pár dnů znovu k min). V servisu zjistili, že prosakuje topná trubka (černá plastová krabička mezi trubkami - prosakovala v bočních svárech). Zjištění závady i výměna trvaly jen pár hodin. Cena trubky - pár stovek Kč. Za necelý rok kapalina začala ubývat znovu, tentokrát ale nesvítila kontrolka, protože úbytek se vždy zastavil asi 2 cm pod min ryskou, kdy ještě kontrolka nesvítila. Dolila jsem, kapalina opět ubývala, ale jen do asi 2 cm pod min ryskou atd. Kdybych se občas nepodívala pod kapotu, úbytek asi ani nezjistím... Pod nádobkou na chladicí kapalinu bylo nastříkáno - mokro. Zjistilo se, že nádobka je prasklá v okolí sváru. Bylo třeba tedy jen vyměnit nádobku, chladicí kapalinu tuším tehdy neměnili, jelikož byla čistá. (K výměně potom došlo za rok při výměně rozvodů a vodní pumpy.) Od výměny nádobky, kapalinu už nebylo třeba dolévat, jen po výměně rozvodů a pumpy, ale to byla tehdy jednorázová záležitost. Možná dolévají něco vždy při výměně oleje, ale jen z hladiny něco nad min do hladiny něco pod max. o po
  2. Přidávám svou informaci po skoro dvouleté odmlce. Auto zatím stále slouží a od přehrání softwaru v roce 2019 (jak jsem zde psala) se opakovaný studený start neobjevil ani jednou. Je sice pravda, že při prvním startu v teplotě cca 15 - 28 jsou otáčky pár minut výrazně zvýšeny (asi 1200), pak najednou spadnou k hodnotě 600 - 800. Při teplotách nižších nebo vyšších se toto neprojevuje. Po prvním startu jsou otáčky jen mírně zvýšené. Zatím také nemám vyzkoušeno, jak by se auto chovalo po několikadenním stání. Jezdím s ním téměř každý den. Pauzy byly jen párkrát do roka max 2 - 3 dny.
  3. Dobrý večer, přikládám jen stručné pokračování k mému příspěvku 8. června toho roku. Aktualizace softwaru zřejmě pomohla (aspoň na tento rok). Celé léto jsem startovala vždy na poprvé. V teplotách kolem 15 - 28 stupňů však studený start byl vždy s markantně zvýšenými otáčkami, které trvaly 2 - 3 minuty, auto bylo proto po startu hlučnější. Teď (v nižších teplotách) už jsou studené starty tišší, jelikož otáčky jsou zvýšené jen minimálně (kolem 800 - 900). Sice od jara půl minuty až minutu po startu je už slyšet klepání "hydroštelků". To je ale nezávislé na teplotě a na zvýšených nebo nezvýšených otáčkách...
  4. Dobrý večer, aktualizace softwaru řídící jednotky zřejmě pomohla (viz příspěvek v září 2018). Od té doby start vždy napoprvé. V teplotách kolem 15 - 25 stupňů po delším stání (6 h a více) sice po startu motor má takový hrubý, burácivý zvuk a zvýšené otáčky kolem 1200, které po asi minutě až dvou minutách najednou (během půl sekundy) spadnou na hodnotu kolem 800 a motor znatelně ztichne (je to znát hlavně při stání na semaforech). V teplotách nižších než 13 nebo naopak vyšších (kolem 30) otáčky po startu nejsou tak markantně zvýšeny a motor není tak hlučný.
  5. Zdravím po roce, letošní léto bylo, co se týče studených startů, velmi podobné těm předchozím. V rozmezí teplot asi od 15 do 28 po více jak 6ti hodinách stání téměř vždy byl start až napodruhé, výjimečně napotřetí. Auto nastartovalo, ale otáčky šly okamžitě dolů. Po 2. startu téměř vždy OK - otáčky byly v mezích normy, jen chvíli lehce zvýšené. Naopak, pokud podmínky byly hraniční (kolem 15 nebo 28 stupňů) a auto chytlo napoprvé, otáčky byly déle až kolem 1200 i výš. Před pár týdny auto bylo nuceně (po "malé nehodě") týden v servisu. Tam sami zjistili, že se studenými starty není něco v pořádku a automaticky provedli přehrání softwaru řídící jednotky. Od té doby se dvojitý studený start nevyskytl. Je sice podzim, ale párkrát podmínky k tomu byly a auto nastartovalo napoprvé. Sice otáčky těsně po startu v podmínkách nad 15 stupňů jsou zvýšené asi jako v hraničních podmínkách, kdy auto předtím chytlo napoprvé, - tzn. kolem 1200. Zdá se mi rovněž, že spotřeba nepatrně stoupla, ale dělat závěry ohledně spotřeby je zatím unáhlené (předtím spotřeba byla, řekla bych, dokonce nižší než papírová - než je uvedeno v tabulkách od výrobce). Myslím, že vše prověří teprve další léto (pokud se dožijeme...).
  6. Dobrý den, už jsem si myslela, že do příštího jara se opakovaný studený start neobjeví, a mýlila jsem se. Opět zapůsobila venkovní teplota. V období mezi minulým pondělím a pátkem bylo docela teplo a startování až na podruhé se objevilo 2krát (už přesně nevím, které to byly dny). Ráno bylo vždy vše OK. Ale odpoledne po asi 7 hodinách stání (teplota byla nad 15) se mi 2krát přihodil špatný start (musela jsem nastartovat na podruhé), kromě toho 1krát (jiný den odpoledne) mi sice motor nezhasnul, ale jeho chod byl v prvních sekundách strašně neohrabaný... Jinak už rok a půl většinou tankuji Shell V-Power 95.
  7. Dobrý večer, od poloviny srpna auto nastartovalo vždy napoprvé. Je pravda, že už je chladněji. Párkrát v tomto období jsem ale startovala i v teplotách kolem 20 (po delším stání) a napoprvé. Všimla jsem si však, že chod motoru byl v těchto případech jiný - více neohrabaný, více vibrací, .... Zaměřila jsem se rovněž na otáčky studeného motoru na neutrál na první světelné křižovatce (asi 200 m od parkoviště): V teplejším počasí kolem 20 stupňů bývaly otáčky až kolem 1200. Teď, když je chladněji, na stejném místě kolem 900. Při zahřátém motoru jsou obvyklé otáčky na neutrál kolem 700.
  8. Dobrý večer, myslím, že v mém případě (r.v. srpen 2014) jsou příčinou špatných studených startů jen klimatické podmínky, případně software, který něco upravuje v závislosti na teplotě, vlhkosti, tlaku apod. Kdyby příčinou byla nějaká vadná součástka, tak by se situace s časem zhoršovala. Zdá se mi, že letos celkově byla situace o něco lepší než loni. Někdy auto nastartovalo napoprvé, i když byla teplota mezi 15 - 28. Software mi zatím neměnili. Před více než rokem a půl při výměně oleje, když jsem seznámila servis s problémem, mi řekli, že diagnostika nevykázala žádnou chybu, a proto není důvod měnit software. Nejhorší startování bylo hned v srpnu 2014, v létě 2015 - lepší, protože byla velká vedra a v teplotách kolem 30 se problém nevyskytuje, v létě 2016 - o něco horší než ve 2015 - častěji v době startování bylo jen kolem 20 stupňů, letos - o něco lepší než loni, nevím proč.
  9. Nevím, zda má auto zanesené ventily apod., možná teď už ano, ale před třemi léty v srpnu určitě nemělo nic zanesené, protože bylo úplně nové (pár dnů staré), a přesto se opakované studené starty objevovaly (za podmínek, o kterých jsem psala). Každé léto (od května do září) - úplně stejná písnička - po alespoň 7hodinovém stání za určitých teplot (cca 15 - 28), případně vlhkosti, auto vždy startuje napodruhé, případně i napotřetí (letos napotřetí zatím ne). Pokud auto stojí na slunci a kapota je rozehřátá, startuje v pohodě, i když je méně než 28.
  10. Dobrý večer, včera se poprvé v tomto roce objevil opakovaný studený start. Tak trochu jsem jej čekala, protože jsem včera startovala až odpoledne a bylo přes 20 stupňů (auto stálo pár hodin v teplotě nad 15 stupňů). Dnes ráno start napoprvé, protože bylo méně než 15 stupňů.
  11. Přišel podzim, rána jsou chladná a ranní starty opět začaly být normální, na první cvrnknutí. Mimochodem, celé léto skoro každý studený start byl až na podruhé, výjimečně i na potřetí. Loni, pokud studený start byl v teplotě nad 30 stupňů, byl také normální, na první cvrknutí. Toto léto jsem takové starty neměla možnost vyzkoušet, napoprvé jsem vždy startovala v nižších teplotách (kolem 15, 20, ...), a proto vždy na podruhé. Na servisní prohlídce mi bylo sděleno, že ŘJ nenašla žádnou chybu motoru, a proto mi také nic neaktualizovali.
  12. Dobrý večer, loni jsem 2krát psala kvůli špatným studeným startům. Problémy vymizely ve druhé polovině září. Od té doby byl klid až do 28. 5. 28. 5. jsem startovala dopoledne po poměrně teplé noci, teplota v době startu 22 stupňů, start až na podruhé. Od té doby špatné studené starty se objevily ještě několikrát, vždy po delším než 7hodinovém stání, teplota v době startování byla nad 15 stupňů. Ne vždy však při této teplotě se to projevilo. Možná, že to je jen subjektivní dojem, ale zdá se mi, že starty, kdy auto nastartuje až na podruhé, jsou ve srovnání s loňským rokem o trochu méně tragické, ale jen o málo (autem trochu méně třese, ...). Možná také, že tento problém souvisí i s nadmořskou výškou, hustotou vzduchu, tlakem, ...? Dnes např. start ráno při teplotě kolem 20 stupňů až napodruhé. Pak jsem se výjimečně přesunula do bodu B, který je v nadmořské výšce o 400 metrů více, 9 hodin stání, start při teplotě kolem 20 stupňů a bez problémů. Ale je možné že příčina byla i v tom, že bylo pár hodin po dešti (sušší vzduch).
  13. Vracím se na fórum po 2 měsících (psala jsem v 1. polovině srpna). Vzhledem k nižším podzimním teplotám problém se studenými starty téměř vymizel (naposledy před 2 - 3 týdny), přesto napíšu pár dalších postřehů: Nadále platí, že problém se studeným startem se objevoval tehdy, když byly splněny tyto 2 podmínky zároveň: 1) odstavení auta 6 hodin a více 2) během startování teplota vzduchu přibližně 15 až 27 stupňů (Horní hranice 27° je ale možná zkreslená tím, že auto stojí na slunci, je tmavé, a proto ve slunečném počasí i když bylo např. 28°, tak v motorovém prostoru bylo mnohem více stupňů, a proto auto v této i vyšší teplotě startovalo bez problémů na kratičké 1 cvrnknutí.) Vůbec, horší bylo zamračené - zatažené počasí než počasí slunečné. V zamračeném počasí nebo ráno, když na auto ještě nesvítilo slunce a bylo 15°- 27° jsem v létě téměř s jistotou věděla, že bude problém se studeným startem (někdy až na potřetí). Výjimkou byla dovolená v horách (v srpnu) - ani jednou nebyl problém. Proč? Pak také v září jsem si všimla, že ne vždycky při teplotě 15°- 27° a delším odstavení jsou problémy se startem. Přibývalo případů, že i v této teplotě jsem nastartovala bez problémů. Proč? Nevím, ale možná proto že během stání teplota klesla pod určitou hranici ( pod 12°? , pod 10°??? ). Uvedu příklad ze září: - ráno kolem 14°- start bez problémů - po 7hodinovém stání 19° - problém (start na podruhé) - další den start až odpoledne (po více než 20 hodinách), kolem 20° - bez problémů (noc byla chladnější) Možná se mýlím, ale je pravděpodobné, že v mém případě (rok výroby auta 2014) příčiny špatných studených startů nejsou 2, ale 3, a to tehdy, když všechny 3 podmínky jsou splněny zároveň: 1) odstavení auta 6 hodin a více 2) během startování teplota vzduchu přibližně 15 až 27 stupňů 3) během stání auta teplota neklesla pod danou hranici, např. pod 10° ??? Snad se mýlím, ale nejsou to náhodou podmínky potřebné např. k měření emisí - v hale?
  14. Na fórum jsem se dostala jen náhodně. Jako ženská nebudu častým návštěvníkem, napíšu ale pár osobních postřehů ke studeným startům (po více jak 6 h stání): motor 1,4 63kW, auto koupeno v srpnu 2014 jako nové: Loni v srpnu a první polovině září byl párkrát problém se studenými starty (nastartovalo až na podruhé nebo na potřetí, občas i autem trochu třáslo - před rozjezdem, pak po rozjezdu vše OK, i další starty do 6 - 7 hodin vpořádku). Auto bylo úplně nové, a proto vylučuji, že by příčinou byly nějaké zanesené vstřiky apod. Od konce září až do poloviny května bylo startování vždy bez problémů (auto parkuje stále venku). Problém se letos objevil až ve 2. polovině května po asi 7 hodinovém stání (odpoledne, kolem 20 stupňů, před bouřkou). Pak párkrát v červnu vždy ráno po relativně teplé noci. Ve 2. polovině června počasí bylo chladnější - problém vymizel (poprvé se vždy startovalo ráno, kdy teplota byla nižší než 15 stupňů, možná kdyby se poprvé startovalo až později při vyšší teplotě, opět by byl problém? V teplém červenci a srpnu se problémy vrátily, ale jen u prvních ranních startů (po celonočním stání), kdy teplota nepřekročila 25 stupňů. Častěji jsem ale v červenci a srpnu poprvé startovala až kolem poledne nebo odpoledne, a to bylo bez problémů, na 1. cvrnknutí (teplota 30 stupňů a výš, auto stojí na slunci). Do servisu auto zatím nebudu dávat, protože ho (nejen já) potřebuji skoro denně. Jelikož auto startuje + - 6-8krát denně, z toho jen 1 start bývá problémový, a to jen + - v létě, a to ještě ne každý den, nedělám z toho zatím vědu. Ještě k těm problémovým studeným startům: Letos auto jakoby nastartuje (startér chytne),ale otáčky jdou ihned dolů a motor chcípne. Nepamatuji si, jak to bylo loni.
×
×
  • Vytvořit nový...