Jump to content

velryb

Uživatel
  • Content Count

    55
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

velryb last won the day on April 19

velryb had the most liked content!

Community Reputation

78 Excellent

About velryb

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

102 profile views
  1. velryb

    Bouračky

    Zajímavá debata nad velmi tragickou situací. Pokud mohu říci svůj názor, tak chování debila v BMW samozřejmě nemá smysl komentovat, tento člověk už měl dávno chodit maximálně pěšky, ne-li sedět ve vězení nebo ho možná nejlépe postavit ke stěně. Takto zničit život tolika lidem. 😭. Jinak ale ta situace dále byla typická pro situaci na českých dálnicích. Jeden lepič vedle druhého. Ta audina jela hodně rychle, o kus rychleji než ti ostatní a hlavně jela ukrutně blízko, takže při náhle se zjevívší situaci dvou v podstatě stojících aut už neměl šanci zareagovat. Kdyby jel pomaleji a nelepil se, vyhne se taky. A možná by napálil do nich někdo jiný za chvíli, protože nedodržování bezpečné vzdálenosti je opravdu velký nešvar. Pozornost řidičů je čím dál více odváděna lákadly, které ještě před pár lety nebyly. Mobily, přechytralé palubní počítače xy dalších věcí. Provoz je čím dál hustější a debilů na cestě přibývá. Na cestě trávím mraky času (jen od začátku roku přes 25 tis. km, letos to je ještě náročnější než jindy), za těch 22 let a více než milion km po Evropě mám s čím srovnávat a je to čím dál horší. I řízení pod vlivem alkoholu a jiných návykových látek je na úplně jiném levelu než kdysi. Je to boj na těch silnicích. A spousta lidí neumí předvídat, spousta z nich nedohlédne dále než na své čelní sklo a nepřemýšlejí za ostatní. Spousta z nich jednoduše nezná pravidla provozu, většina lidí neumí zvládat krizové situace, ať už díky tomu, že jednají zkratkovitě v dané chvíli (zavřít oči, držet pevně volant a čekat, jak to jako dopadne) nebo neumí zvládnout své vozidlo v krizové situaci (tomuto alespoň trochu pomůže škola smyku, alespoň pro udělání si představy, že opravdu není jednoduché vozidlo zvládnout, když se dostane mimo kontrolu, že je opravdu dobré držet volant oběma rukama atd. Za jednu, dvě školy jízdy ale samozřejmě nikdo nedostane pod kůži zvládání smyku, ale alespoň budou mít představu, co ho může způsobit a že je dobré jet tak, ať se to nestane). Situace, které zažívá bojler samozřejmě zažíváme všichni. Mne už to ani nevzrušuje, jen občas pronesu ostřejší slovo, ale to nemá smysl se rozčilovat. Z bodu A do bodu B se většinou dostanu rychleji než jiní řidiči, ale vždy tak, abych nikoho neohrozila, předvídání a bezpečná vzdálenost v každé situaci je základ, slušné a ohleduplné chování, v obci striktně podle pravidel, na dálnici tak, aby bylo volno přede mnou i za mnou, pokud to jen trochu jde. Moc bych si přála, aby tak jezdil každý, ale bohužel svět není dokonalý, takže nezbývá, než se modlit Bohužel mám s podobnou nehodou osobní zkušenost a jen díky tomu, že jsem v té době neměla děti (je to už 19 let) nebo někoho na zadních sedačkách, tak nehoda neskončila tragicky. Dávala jsem přednost chodcům na přechodu a za mnou jel kamion plně naložený dřevem. Byl za mnou dobrých 200 metrů. Viděla jsem ve zpětném zrcátku, že se na mne žene a že prostě nečumí a hlavně nezpomaluje. Troubila jsem, aby se alespoň chodci stihli rozutéct. Pak přišla šílená rána. Šílená. Kamion mi z felicie combi udělal cupé. Brzdná dráha nula, jel asi 80. Čuměl do mobilu, tehdy to byly pořádné mobily, tak na to potřeboval asi všechnu pozornost. Těžko říci. Chodci se naštěstí stihli rozutéct. Odhodil mne asi 15 metrů za přechod. Auto bylo úplně slisované až za přední sedačky. Kdokoliv na zadních sedačkách by neměl nejmenší šanci přežít. Já jsem si odnesla trvalé následky na krční páteři, posun obratlů. No a docela trauma, s kterým jsem roky bojovala. To, že to v sobě pořád mám jsem zjistila před pár týdny, když jsem přebrala služební oktávku a chyběl na ní objednaný zadní stěrač. Na výhled dozadu jsem díky těžké nehodě extra citlivá a opravdu jsem to nemohla zpracovat, že nebudu mít 100% čisté sklo. Až do dnešních dnů mám úchylku, že 50% času trávím koukáním do zpětných zrcátek. Je to naprosto automatická činnost a díky přehledu, kterou v každou chvíli mám o tom, co se děje ze všech stran auta už mi to mockrát zachránilo zadek auta. Ale kolik lidí takto kouká do zrcátek? Onehdá mi nějaká mladá dívčina vjela přímo pod kola na dálnici. Sjela na výjezd a když jsem ji už skoro míjela (cca ve 130), tak si to najednou rozmyslela a hup mi zpátky do pruhu (jela tak 40). Jen rychlá moje reakce a úhybný manévr nás zachránily od pořádné nehody. Ve služebním autě nemám kameru, těžko by se vina prokazovala. Je to prostě džungle. Ještě si vzpomínám na situaci z mých mladých nezkušených let, kdy jsem taky nepřizpůsobila rychlost stavu na silnici a za mlhy jsem jela po D1 moc rychle. A za horizontem najednou kolona, poslední auto kamion. Plné brzdy, úhybný manévr doleva mezi kamion a středová svodidla. Skončila jsem až na úrovni jeho kabiny. Od té doby jsem se řádně poučila, ale už jsem tu taky být nemusela několikrát. 😔
  2. velryb

    Vaše spotřeba

    Určitě hodně dělá dobrý zájezd motoru, to, na co je zvyklý. Já si to fakt jinak nedovedu vysvětlit. 😏Kdo mne zná, tak opravdu ví, že koníky velmi ráda proženu, respektive je mám pořád v pozoru. A přesto, že mi mnozí s mým stylem prorokovali hrůzostrašné spotřeby, tak prostě nic se neděje. Obzvlášť jsem pracně musela obhajovat, že proč chci benzín a ne naftu do služebního vozu a že to je neekonomický krok při mém nájezdu a podobné kecy. No a jezdím za míň než většina těch žvanilů s nafťáky. Já si myslím, že motoru i spotřebě více škodí mučení v nízkých otáčkách než používání celého spektra, co motor zvládne. Pro mne je to jako chození po špičkách, když se někdo bojí přehoupnout přes 3000 otáček. 🙄
  3. velryb

    Vaše spotřeba

    Jsem překvapena, jaké tady máte spotřeby. Zatím mám na novém autě najeto 6000 km (za cca 7 týdnů), rovnoměrně dálnice (140), okresky (80-110) a obec (55) s plným využíváním potenciálu motoru (zajíždím všechna auta tak, aby měla slušnou dynamiku), absolutně se vyhýbám nízkým otáčkám, neřadím dle stupidních doporučení palubního počítače. Včera jsem auto vytočila poprvé záměrně do omezovače (třetí rychlostní stupeň, rychlost cca 180, otáčky kolem 6600) - to je samozřejmě výjimka, chtěla jsem vyzkoušet. Jinak se ale rozhodně nevyhýbám vyšším otáčkám, jak jsem psala, zajíždím dynamicky. No a přes to všechno mám dlouhodobou spotřebu 5,7 l. Reálně to cca odpovídá, na poslední plnou nádrž jsem ujela něco kolem 850 km (80% jsem jela po dálnici 140) km/h a samozřejmě jsem ji nevyjezdila až na dno). Za mne spokojenost, nikdy jsem neměla takovou spotřebu ani u naftových motorů. Jinak ale obecně nemám velké spotřeby, přesto, že rozhodně nejezdím jako důchodce. Možná právě proto, motory mám zvyknuté na široké spektrum otáček a tak nejsou překvapené, když na to šlápnu. Jinak tak z půlky jezdím sama, zbytek vytížení 2-4 lidi. Nějak nerozumím těm vyšším spotřebám, co zde někteří uvádějí. 🤔
  4. velryb

    Zadní náprava - kliková a víceprvková

    Ty jo, teď koukám, že k podvozku na Oktávii III je tu celé téma. No tak nebudu sem asi kopírovat své zkušenosti (nebo mám?). Oktávii II jsem měla 9 let a najezdila s ní hodně, ale už je to 6 let zpátky a nějak si to v hlavě nedokážu přímo porovnat ty podvozky, ale tím, že mne to v hlavě speciálně neutkvělo, tak byl asi slušný, ničím ale nevynikal (po předchozí zkušenosti se strašným podvozkem na Fábii I to byla rozhodně velká změna k pozitivnímu). Jaký je podvozek nové Oktávky jsem popsala v tématu ke své oktávce. Ale nejsem běžný řidič uživatel, takže jsem na to velmi citlivá. Ale co jsem se krátce začetla, tak nejsem sama, kdo to vnímá takto. To jsem ráda. 🙂
  5. velryb

    Jakym sportum/pohybovym aktivitam se venujete ?

    Tady to taky chrápe...😁 Za mne, závodně se synem discgolf (cca 40 turnajů ročně, jeden z hlavních konzumentů naježděných kilometrů, cca 25 tis. km ročně jen kvůli tomuto sportu), to je náš zamilovaný sport, se kterým jsme začali před 3 roky, dále závodně autoslalom 6 let (cca 20 závodů ročně, dalších 15 tis. km jen na přejezdech mezi závody), rekreačně koloběžka (když mívám čas, což moc nebývá teď, tak i přes 100 km výlety), plavání. Jsem odjakživa šíleně hyperaktivní, takže pořád něco. Hodně chodím. No, ale vzhledem vypadám, jak kdybych se jen válela....😏
×