Přejít na obsah

Smoke

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    4
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Smoke

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Smoke

    Chyba 16985

    Kolik by stálo přečipování popř. mi může být zajištěň původní orig. software do řídící jednotky? díky
  2. Smoke

    Chyba 16985

    Nejradši bych toho hnusáka prodal, ale s kontrolkou chyby motoru to pujde asi tezko. No jsem zvedavy kdo mi to vyresi, protože nikomu se do toho fakt nechce, všichni davaji od toho ruce pryc. Děkuji velice za odpověď, nasmeruje me to asi do ofic. servisu.
  3. Smoke

    Chyba 16985

    Zdravím všechny Oktaváky. Před více než dvěma roky jsem zakoupil Oktávu 1.8T motor AUM r.v.2001. Koupil jsem ji v létě, auto se chovalo docela v pohodě. Už první zimu nastaly problémy se studeným rozjížděním. Info: měněny všechny zapalovací cívky, svíčky, olej, snad všechny filtry atd... 1) Po nastartování motoru by měl člověk alespoň trochu počkat a ne se rozjet hned na plný plyn - to je asi jasné, ale zase by se snad mělo dát rozjet i na sytič, což není můj případ. Auto začne při pokusu o rozjezd silně poskakovat a dusit se, začnou skákat otáčky nahoru a dolů, no prostě se motor zblázní dokud mu nepřidám více plynu, pak už je docela klid, ale i přesto motor škube takže je potřeba počkat dokud nevypne sytič, pak už se dá rozjet docela v klidu. Vždy závidím, když můj kolega v zimě nastartuje svoji 1.6 Oktávku a normálně odjede a zmizí v dáli, když já mezitím čekám 1-2minuty než vypne sycení. Jinak motor běží jakžtakž, je běžné, že motor se chová trochu neklidně při volnoběhu. 2) Asi před třemi měsíci (skoro po dvou letech provozu) se mi rozsvítila kontrolka motoru, hned jsem zajel na diagnostiku do obyč. servisu jen abych zjistil co se děje. Auto jelo pořad stejně, nic zvláštního. Byla mi zjištěna chyba "Chyba kontrolního součtu paměti 16985", která se po vymazání objeví znova a to po najetí asi 50-200km. Chybu jsem nechal vymazat několikrát. Občas i problikla kontrolka ASR (reagoval jsem na výměnu děravých hadic nasávání klikovky - hadice děravé nejsou tak jsem preventivně vyměnil aspoň ten ventilek od nasávání) - od té doby se kontrolka ASR nerozsvítila, ale jinak se nezměnilo nic. 3) Tento měsíc mě čekala technická tak jsem tam zajel a hned mě vyhodili z emisí s bohatou směsí. Spotřeba vozu s jízdou po městě mi nikdy nebyla schopna klesnout pod 9.0 litrů, po výměně ventilku klikovky klesla o jeden litr na 8.0 l/100km, což si myslím, že už je docela normal. Takže nevím proč by měla být bohatá směs, když je spotřeba docela v normálu. Nevím co dělat abych emisema prošel (samozřejmě lze na technickou i jiným způsobem). Musím dodat, že při koupi vozu, ale až po zaplacení a všech přepisech mi prodávající sdělil, že je motor načipovaný. Nejsem zastánce jakýchkoli úprav motorů od výroby, takže jsem byl pěkně naštvaný, když mi bylo toto sděleno. Moje otázky jsou: 1) Hlavní problém - svítící kontrolka motoru jak se ji zbavit? Dle zkušeností a přečtení mnoha fór a diskuzí to vypadá na vadnou řídící jednotku motoru (chyba 16985), špatně načipováno anebo špatně stočený tachometr (stočeno před koupí asi o 100000km) zjištěno v autorizovaném servisu škoda. Napadlo mě nechat zpátky přečipovat do orig. stavu, ale to by bylo cenově asi nerentabilní. Taky mě napadlo koupit jinou nebo novou řídící jednotku, což by bylo časově jednodušší, ale nová je moc drahá a u použité nelze zaručit, že bude taky čipnutá nebo vadná. Prostě bych rád kdybych se dostal do bodu, kdy bude jednotka v origo stavu a potom bych viděl co se stane. Má někdo nějaké postřehy či zkušenosti, rady, než se do toho pustím? Byl by nějaký problém vyměnit řídící jednotku? Je možné, že přečipování má vliv na ty emise? Logicky pokud je motor čipnutý na RS verzi což podle informací majitele je, tak by emise neměly odpovídat správným hodnotám. Budu rád za názory a za diskuzi okolo mého problému. 2) emise bych řešil až pak. Moc děkuji za rady
×
×
  • Vytvořit nový...