Jump to content

Rocker

Člen ŠKODA Klubu
  • Content Count

    90
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0 Neutral

1 Follower

About Rocker

  • Rank
    Uživatel

Recent Profile Visitors

723 profile views
  1. S tím časem nemáte pravdu, že to je úpně stejné, jestli díl platím nebo ne. Chtěli jste nový díl nejprve znovu zaplatit s tím, že teprve pak ho pošlete. A až bych vrátil ten původní, vrátíte mi za něj peníze. V závislosti na tom, jak rychle Vaše banka připisuje platby, jak rychle je zpracujete ve svém účetnictví a jak rychle jste schopni v návaznosti na to vyexpedovat náhradní díl, by se celá oprava zpozdila minimálně o 1-2 pracovní dny. Rychlost výměny v tomto případě tedy je naprosto relevantní argument. U firmy, která by v dané situaci po mně chtěla vrátit všechny položky z objednávky jen proto, že jsou společně vyfakturovány na jedné faktuře, ačkoliv spolu nemusí věcně souviset, a vadná by byla pouze jedna z nich, by to byla moje poslední objednávka. Rozhodně nemám v úmyslu ztrácet čas nesmysly. Srovnání s Mall.cz dost kulhá. Nejen co do šířky a hloubky sortimentu, ale i toho, že Mall.cz prodává vesměs hotové výrobky/zboží a nikoliv náhradní díly. S výjimkou případů jako je rozbitá lednička se u všeho ostatního dá bez problémů přežít případná další výměna. Když se navíc jedná o zboží, které mi dopraví až domů a nemusím ho nikam vozit na další zpracování. Auto s rozmontovaným motorem na zvedáku v servisu je ale úplně jiná "káva". Vaše reakce a řešení byly NAKONEC opravdu korektní a vstřícné. Ovšem až po delší diskusi a poté, co jsem Vás k tomu musel poněkud "dokopat". ;-)
  2. Malarkey: V té kalkulaci pro pojišťovnu servis uvedl na práci (jak mechanika, tak lakýrníka) sazbu 620 Kč/hod.. Wittmann: Auto má poškozený levý zadní roh, takže se bude muset řezat karoserie a dát tam nový výplňový díl (nevím, jaký je přesný název). Vzhledem k tomu, že jde poměrně o náročnou opravu, kde je podstatné její provedení podle pracovních postupů ŠA, aby auto pokud možno nezačalo ve svárech brzy reznout, nechci dávat auto ke "garážníkovi". Na všechny dosavadní opravy jsem používal pouze originální náhradní díly, takže zvlášť v tomto případě se od toho určiě nebudu odchylovat.
  3. Ahoj, máte někdo osobní zkušenost s tím, jak velkou slevu na práci, resp. materiál lze vyjednat na větší opravu v autorizovaném ŠKODA servisu, která bude plně placena z vlastních peněz (tzn. ani z povinného ručení, ani z havarijního pojištění)? Kalkulace nákladů na opravu (zpracovaná původně pro pojišťovnu; ceny bez DPH): 1) Náhradní díly - 56 tis. Kč 2) Práce - 14 tis. Kč 3) Lakování - celkem 18 tis. Kč (z toho: materiál: 13 tis. Kč; práce: 5 tis. Kč) Celkem náhradní díly + materiál: 69 tis. Kč Celkem práce: 19 tis. Kč Celková cena zakázky: 88 tis. Kč Předem díky za radu.
  4. Dobrý den, přidám i svou zkušenost se skoda-dily.cz ohledně reklamace. Vloni na podzim jsem kupoval na Fabii 2 Combi novou sadu rozvodů Contitech a orignální vodní čerpadlo. Díly dorazily zdánlivě v pořádku. Jenže v servisu při montáži zjistili, že jedna z lopatek čerpadla je na jednom konci lehce ohnutá. Na první pohled to nebylo vidět, projevilo se to až při montáži. Auto bylo v autorizovaném servisu na zvedáku. Podstatně dražší čerpadlo jsem od nich kupovat nechtěl, takže auto zůstalo neopravené v servisu. Psal jsem a volal do skoda-dily.cz a popsal situaci. Naprosto beze studu mi řekli, ať zaplatím to čerpadlo znovu. Až jim přijde platba, pošlou mi ho. A až jim vrátím to původní, vrátí mi za něj peníze. Vzhledem k situaci (=auto s rozebraným motorem v servisu, podle jejich návrhu bych nové čerpadlo dostal nejdříve druhý, spíš třetí pracovní den po opětovném zaplacení) jsem musel začít být trochu nepříjemný, abychom se nakonec domluvili na logickém řešení. Tzn. nemusel jsem nic platit, nové čerpadlo mi poslali hned a já jim obratem vrátil to vadné. Byla to, pokud se nemýlím, moje první reklamace u nich. Nechci z toho dělat dalekosáhlé závěry, ale jejich počáteční přístup byl "na ránu". Nakonec vyřešeno k oboustranné spokojenosti. Jinak jsem od nich bral již více dílů. Vždy jsem chtěl originální díly a pokud mohu posoudit, tak co jsem zaplatil, jsem i dostal.
  5. Ahoj, tak přispěji také svou trochou do mlýna. Chce se to nenechat sdírat z kůže, nepřistoupit na první nabídku a hledat. Cenová nabídka v AS na kompletní dodávku rozvodů (tzn. práce + rozvodová sada + čerpadlo + chladící kapalina) byla po slevě 15% na materiál (šek ze šekové knížky) "do 11.600 Kč". Pokud bych si dodal vlastní rozvodovou sadu a vodní čerpadlo, vyšla by práce + chladící kapalina do 3.500 Kč. Takže jsem na Internetu koupil originální vodní čerpadla ŠKODA a rozvodovou sadu Contitech (narozdíl od originální ŠKODA sady je součástí dodávky i odolný papírový štítek pro údaje o datu poslední výměny a počtu ujetých kilometrů při této výměně) celkem za 4.352 Kč. Celková výměna mě tak přišla na v AS myslím slušných 7.941 Kč s tím, že mám použité kvalitní díly a práce by měla odpovídat pracovním postupům ŠA.
  6. Ahoj, před většími mrazy mi ostřikovač skla v 5.dveřích stříkal tak jako roky předtím, jak byl nastaven z výroby. Tzn. kolmo nahoru, na pomyslných 12 hodin. Po těch mrazech ale stříká cca na pomyslných 14 hodin. Nevím, jestli se tam za ty roky něco uvolnilo. Rád bych to ale vrátil do původního, mně více vyhovujícího stavu. Plastovou krytku na kloubu stěrače jsem zatím nesundával. V té části, která je vidět, jsem ale neviděl žádný nastavovací šroub. Jak to jde přenastavit? Předem díky za radu.
  7. Ahoj, u mé F2 Combi 1.4 63 kW asi odchází aktuálně v pořadí druhá baterie (VARTA Silver Dynamic, 12V 63 Ah 610 A). Vydržela cca 4 roky a 2 měsíce. Kupoval jsem ji s větší kapacitou, než byla původní baterie z výroby, aby mohl při čekání poslouchat rádio bez zapnutého motoru a dobíjet mobilní telefon. Oproti původní baterii z výroby, která měla buď 44 Ah nebo něco málo přes 50 Ah a vydržela 5 let a 4 měsíce, je to trochu zklamání. Už asi před měsícem jsem po 14 dnech, kdy jsem s autem nejezdil, přišel do garáže a auto už nenastartoval. Dobití baterie pomohlo, nicméně poslední 3 noci, kdy auto parkovalo venku, způsobily, že jsem toto pondělí ráno již nenastartoval. S jakou baterií kapacity nad 60 Ah máte ve F2 vlastní dobré zkušenosti a kterou byste doporučili? Uvažoval jsem o Originální ŠKODA baterii (ne Economy). Bohužel kapacita je jen 44 Ah a startovací proud 330 A. To ji vyřazuje z výběru. Předem díky za tipy.
  8. barbuja: Díky za info. Vzhledem k tomu, že mezitím zase přestala chladit klimatizace a nechci ji už co rok nechat nově plnit, budu muset nechat zkontrolovat, kudy z ní uniká chladivo. Pokud by se třeba musel měnit kondenzátor klimatizace (před chladičem), předpokládám, že jeho případná výměna není podmíněna současnou výměnou chladící kapaliny v normálním chladícím okruhu motoru.
  9. Ahoj, vzhledem k nájezdu necelých 165 tis. km (motor BSE) chceme nechat vyměnit rozvody. Teď v červenci současně uplyne roční lhůta na výměnu motorového oleje. Musí se motorový olej u tohoto motoru měnit společně s výměnou rozvodů a vodní pumpou? Nebo je to na sobě zcela nezávislé?
  10. Ahoj, navazuji na svůj dotaz z února t.r.. Mám najeto téměř 130 tis. km (motor BXW), a tak už rozvody asi nechám vyměnit. Zároveň mi v červenci uplyne roční lhůta na výměnu motorového oleje. Je podmínkou, že se motorový olej musí měnit společně s výměnou rozvodů a vodní pumpou, nebo je to na sobě zcela nezávislé? Co jsem se zatím dočetl, dělá to na mě dojem, že se při výměně rozvodů a pumpy musí vyměnit pouze chladicí kapalina, motorový olej ne. Nejsem ale technik, a tak bych si to před zahájením "akce" rád ověřil.
  11. Ahoj, pokud je můj dotaz z kategorie "lamích", omlouvám se, ale zatím jsem ještě rozvody na žádném autě neměnil. U Fabia 2 Combi (VIN: TMBGC25J383205972; kód motoru: BXW) r.v. 2008, koupena 2009 jako nová, nyní najeto něco málo přes 124 tis. km můj mechanik nedávno ze svého popudu vyměnil klínový řemen. Vzhledem ke kilometrovému nájezdu uvažuji o výměně rozvodů. Je klínový řemen standardně součástí sad náhradních dílů pro výměnu rozvodů, nebo není?
  12. Effendi: Jasně, že na tyč cca 51 mm navleču kola s vnitřním průměrem otvoru cca 57 mm. Jde mi o to, jestli se třeba u koncernových aut velikosti Fabia a větší, nebo i u jiných výrobců nepoužívají disky, které mají průměr centrálního otvoru ještě menší než 51-52 mm. Nerad bych se po budoucí výměně auta dostal do situace, že druhou sadu kompletních kol nového auta nenavléknu na držák proto, že vnitřní průměr otvoru v disku je menší než vnější průmět té silnostěnné trubky. Původně jsem uvažoval co kolo, to držák a pověsit je na stěnu. Jenže by to znamenalo mít na každou pneumatiku zvláštní zámek. A to se při ceně 1 zámku cca 1.000 Kč/ks a dvou sadách kompletních kol (pro 2 auta vč. rezervních kol) už docela prodraží. Nechce se mi dávat jen za zámky cca 10 tis. Kč. Proto jsem oprášil variantu pevně přimontovaného držáku na podlaze. Čtvercová základna připevněná 4 šrouby do podlahy, nejníže položené kolo může klidně ležet na zemi, aby případný zloděj neměl přístup k šroubům připevňujícím držák k zemi. U ostatních pneumatik jsem zatím úplně neuvažoval o distančních podložkách, protože kompletní kola se, pokud vím, mohou skladovat naležato. Ale snad nebude problém nechat nějaké vymezovací podložky nechat vyrobit. Stojan, o kterém píšeš, jsem viděl je na fotce, ale moc nevyhovuje. Pokud se nemýlím, je ta trojnožka na dolním konci plastová, takže i kdybych ji nějak přišrouboval k podlaze, nebyl by pro případného zloděje problém ji rozbít a pneumatiky odnést. Bohužel to bude muset být festovnější, tzn. nechat si to vyrobit u nějakého zámečníka.
  13. Ahoj, jelikož se v garážovém domě, kde mám uzamykatelnou garáž, občas krade a už jsem před lety přišel o sadu zimních kol, chci si do garáže nechat udělat pravděpodobně z nějaké silnostěnné trubky stacionární, k podlaze přišroubovaný stojan na kompletní kola, který bude možné nad nejvýše umístěnou pneumatikou uzamknout zámkem s dříkem vedeným přes průměr tyče, aby kola nešla bez klíče sundat ze stojanu. Když jsem si kreslil náčrtek stojanu a počítal rozměry, předpokládal jsem, že minimálně u ráfků stejné velikosti bude mít otvor uprostřed ráfku vždy stejný průměr. Naštěstí mne to napadlo změřit na 15‘‘ kolech, a tak jsem u ocelového ráfku naměřil posuvným měřítkem průměr tohoto otvoru 57 mm, zatímco u Alu ráfku to bylo jen 52 mm. Zatím máme v rodině 2 auta od Škodovky (Octavia 2 + Fabii 2 Combi). Co bude v tomto směru do budoucna, si netroufám ani odhadovat. Jen vím, že bych ten uzamykatelný stojan na kompletní kola chtěl nechat udělat co nejvíce univerzální, aby se tam vešla kompletní kola různých výrobců jakéhokoliv průměru/velikosti. Lze říct, jaký může být nejmenší možný průměr středního otvoru v ráfku? Na tom závisí maximální vnější průměr té silnostěnné tyče a šířka U-vybrání v bloku zámku, aby se do něj vešel vnější průměr tyče a dřík mohl procházet před průměr této trubky. Předem díky moc za radu.
  14. Sharky487: Asi to bylo tak, jak jsi psal. Dal jsem tam další novou žárovku a tentokrát již bylo vše v pořádku. Díky moc za tip.
  15. Rocker

    OII popelník

    Ahoj, také jsem řešil stejný problém (tzn. ulomený "trn" západky) a již mám opraveno. Pokud se s tím nechcete dělat detailně jako pETe, který zmenšoval průměr konce šroubku, bude vám stačit šroub o průměru 2 mm a lepidlo (např. Chemoprén). Vrtáčkem průměru 1 nebo 1,5 mm provrtáte naznačenou díru v západce. Šroubek zkrátíte na cca 10 mm (délka včetně hlavičky). Do provrtané díry v západce kápnete lepidlo a zašroubujete šroubek. A máte hotovo!
×
×
  • Create New...