Přejít na obsah

Tomkins

Uživatel
  • Počet příspěvků

    17
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 355 zobrazení profilu

Oznámení Tomkins

Nováček

Nováček (1/14)

2

Popularita

  1. Tomkins

    Brzdy

    Co mě štve, že všechny reklamace brzd se zamítají automaticky jen na základě toho, že máte auto déle než 6 měsíců, nebo najeto více než 10.000 km. Když jsem chtěl oficiální zdůvodnění, servisák mi dal jejich vnitřní předpis, kde je jasně napsáno, že bez ohledu na druh poškození je jakákoliv vada po více než 6 měsících hodnocena jako běžné opotřebení. Takže alespoň už vím, proč tak ochotně rozdávají zdarma záruku na 5 let a 100.000 km. Nic je to nestojí, když pak reklamaci stejně zamítnou.
  2. Tomkins

    Brzdy

    Posílám stav mého zadního brzdového kotouče v 16.000 km (stáří 1,5 roku). Není to moc vidět, ale je tam cca 0,5 mm hluboké rýhy (celkem asi 8 rýh). Snažil jsem se reklamovat, ale dle jejich vyjádření jsou závady u dílů starších 6 měsíců, nebo nad 10.000 km brány jako "běžné opotřebení". Jen pro zasmání přikládám přepis našeho rozhovoru se servisním technikem: Já: Jak myslíte, že k tomu mohlo dojít? On: Tak povětrnostní vlivy... Já: Co konkrétně máte na mysli? On: No, letos třeba byla krutá zima... Já: Jako že ty kotouče moc promrzly? On: No tak když máte venku -20 stupňů, tak ty kotouče odchází... Navíc když jezdíte někde, kde je chemickej posyp, tak to potom rezne... Já: Takže raději jezdit tam, kde se sype písek namísto soli? On: To ne, to se vám tam dostanou kamínky a ty to ničí. Já: Tak ale ten brzdový systém by měl být koncipován tak, aby vydržel jak zimu, tak kamínky, ne? On: Ale to není jenom o tomhle, ale třeba auto necháte dlouho stát před barákem, tak zrezne... Já: No a co mám dělat? Nejprve jste mi zakázal jezdit na posolených silnicích, pak na silnicích bez posypu a teď už nemůžu ani stát před barákem.
  3. Tomkins

    Brzdy

    Když auto několik dní stojí, tak při rozjezdu u prvních několika sešlápnutí brzdy je slyšet takové divné chrčení a brzdný účinek je taky dost pochybný. Vzhledem k počasí předpokládám, že se za těch několik dní vytvoří na brzdových kotoučích rez, která se musí nejprve trošku odřít. Máte někdo stejnou zkušenost?
  4. Minulý týden jsem najezdil asi 1400 km, takže moje nejnovější zkušenosti: - Při zapnutých stěračích na cyklování (o jednu pozici výše, než je vypnuto) se vždy na začátku a konci cyklu ozve výrazné cvaknutí. Při několikahodinové jízdě to jde tak strašně na nervy, že jsem stěrače raději pouštěl na větší rychlost (o dvě pozice výše). Tam bůh ví proč žádný zvuk slyšet není. - Zpátečka (a občas i jednička) mi tam jde poměrně těžko, nebo až na druhý pokus. Už se mi i stalo, že tam spadla rychlost tak "napůl", takže při pouštění spojky se ozval strašný zvuk, jak dřely o sebe zuby. To mě hodně mrzí, že vůbec lze zařadit takto nešikovně, např. ve Fordu Mondeo tam buďto zařadím rychlost, nebo to "vypadne" do neutrálu. Ale ne, že se tam zařadí něco napůl. - Automatická klimatizace - i když je studený motor, pustí se v zimě po nastartování ventilátor téměř naplno a je potřeba ho ručně stáhnout, jinak fouká ledový vzduch. Automatika pak ztrácí trochu smysl, když ji musím po každém studeném startu vypínat a po několika kilometrech opět pouštět. - Start/Stop - jedu po dálnici docela dlouho rychlostí 140 km/h, sjedu k benzínce a jen co zastavím u stojanu, chcípne mi motor. Myslím, že to životnosti turba příliš neprospěje. - přihrádka na sluneční brýle - mně se tam brýle zkrátka nevejdou. Musím je dávat do přihrádky v loketní opěrce. - vrzající pedály - nejdou odklopit stěrače - chybí ukazatel toho, jakými světly aktuálně svítím, když mám svícení na "auto"
  5. Připomněli jste mi scénu z Top Gear, kde srovnávali spotřebu Toyoty Prius a tuším že BMW M3. Na okruhu jela Toyota jak nejrychleji uměla a za ní BMW stejnou rychlostí. BMW mělo na konci testu oproti Toyotě poloviční spotřebu. Je to zkrátka relativní.
  6. Mám úplně stejnou zkušenost. Když řadím z jedničky na dvojku, jde to přes několik "cvaknutí", než tam dvojka zapadne. Asi je to jen o zvyku. Vyšší rychlosti už tam jdou samy. Co mi spíš dělá starost, je zpátečka. Ta jde občas až po vyšlápnutí spojky, což bych pochopil u starýho auta s vymlácenými zuby, ale u novýho jsem to nečekal.
  7. Tomkins

    FIII - sleva %

    Moje zkušenosti jsou sice minimální, ale na webu Škody jsem narazil na tři Fabie, předváděcí, naprosto totožná výbava, jedna stála 320 tis, druhá 325 tisíc, třetí 310 tisíc. Popis ceny nulový. Volám na tu za 320 tisíc a v autosalonu mi řeknou, že cena platí pouze při platbě na úvěr od Škofinu (cena tedy 350 tis při platbě v hotovosti). Volám na tu za 325 tisíc a řeknou mi, že v ceně jsou započteny slevy za úvěr, i za vozidlo na protiúčet (cena v hotovosti tedy cca 370 tis). Volám tedy na Fabiu za 310 tisíc, jestli je ta cena podmíněna úvěrem, nebo odkupem jiného vozidla. Odpoví: "Samozřejmě že ne, je to konečná cena při platbě v hotovosti". No a pak se v tom vyznejte.
  8. Tomkins

    FIII - sleva %

    Taky přidám svoji zkušenost. Kamarád kupoval tuším v říjnu FIII Ambition Plus 66 kW. Ceníková cena cca 335k s DPH. Poučen od zkušenějších kolegů obešel několik dealerů a dostal se u skladového kusu na slevu 15 tisíc za staré auto + 2,5%. Celkem tedy platil 312 tisíc. Platba na úvěr (70% akontace, bez navýšení, povinné ručení zdarma). Jako dárek textilní koberce. Já jsem nedávno kupoval FIII Style 81 kW ceníková cena cca 355k, obešel jsem taky několik dealerů, všichni mi automaticky dali slevu 2,5%, možná bych se dostal na 3 procenta. Samozřejmě k tomu sleva 15 tisíc na výkup auta, úvěr bez navýšení, povinné ručení zdarma. Vyšší slevy mi přijdou spíš jako z říše snů, ze kterých se probudíte s rukou v nočníku. Nevěřím tomu, že se dá někde usmlouvat výrazně víc, pokud tedy není prodejce váš bratranec, neb pro něj jako jednotlivec nejsem zajímavej obchodní partner. V té době byla čekačka na auto 3 měsíce a všechny Škodovky plošně zdražovaly o 5-10 tisíc. Když jsem obvolával dealery na druhém konci republiky ohledně předváděcích vozů, které se prodávaly zhruba za 330 tisíc (=7% sleva), říkali mi, že už jsou zamluvené/prodané nebo že už mají dalších 10 zájemců, a ať si vezmu nějakou skladovku, že bude ještě za cenu před zdražením. Někteří prodejci dokonce přestali dávat na skladové a předváděcí kusy slevy úplně, protože to pořád vycházelo pro zájemce cenově lépe, než kdyby si nechali zadat auto do výroby. Nakonec jsem vybral předváděcí kus, který jsem našel na webu skoda-auto za 312 tis, ačkoliv ceníková cena byla 355k s DPH. Sleva 12% byla veřejně inzerovaná a i když jsem si myslel, že podmínkou ceny bude uzavření úročeného úvěru, který by mi cenu auta opět navýšil, nebo prodej auta na protiúčet, opak byl pravdou. Byla to konečná cena bez jakýchkoliv podmínek a tak jsem ani minutu neváhal.
  9. Mně se náhodou lišty na té modré FIII docela líbí. Měl jsem je na jiném autě a jednou mi docela pomohly, když při pomalém průjezdu křižovatkou (jel jsem po hlavní) vyjel někdo nečekaně z vedlejší a jak jsem projížděl, tak mě škrábl předním nárazníkem přes celej bok. Plastový lišty jsem jen otřel mokrým hadrem, abych smyl barvu druhého auta, a mohl jsem jet dál. Kdybych je neměl, musel bych nechat přelakovat obě dveře. Naopak ty deflektory vypadají strašně. Nevím, nakolik zpříjemňují cestování, ale esteticky je to hrůza. Nikdy jsem je neměl, tak je zřejmě neumím docenit. Mně se sklo nikdy nějak zvlášť nemlží a ani nějakej závratnej průvan uvnitř necítím.
  10. Mám výbavu Style, deska Basket matt (volitelná, viz foto). Vyměním za Dark brushed (standardně ve výbavě Style).
  11. Takže tobě nabídli to udělat z nějakých neoriginálních, ale schválených dílů. Ovládání by ale nebylo pod rádiem, ale bylo by vyřešeno nějak jinak. Pochopil jsem to správně?
  12. ekr: Tak jsem dneska zavolal do několika autorizovaných servisů v Brně. Ve všech mi řekli, že vyhřívané sedačky není možné dodělat z originálních dílů, protože je Škoda v nabídce nemá. Museli by to vyřešit nějak jinak, ale tam se už přichází o záruku.
  13. Já dneska obvolával autorizované servisy v Brně a ptal se na cenu: Automedia: od 1. prosince nejsou autorizovaný servis pro Škodovku AZ Servis: 700 Kč za litr oleje + 500 filtr + 500 hodinovka = cca 4.150,- Autosalon Hora: 780 za litr oleje + 500 filtr + 500 hodinovka = cca 4.500,- Můžu dát nový auto na výměnu oleje do neautorizovanýho servisu bez ztráty záruky? Tam to totiž budu mít za polovinu.
×
×
  • Vytvořit nový...