Přejít na obsah

Tominek16

Uživatel
  • Počet příspěvků

    30
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

811 zobrazení profilu

Oznámení Tominek16

Nováček

Nováček (1/14)

1

Popularita

  1. A už to někdo z Vás nějak řešil v servisu? Dneska ráno to bzučelo tak, že si toho všimla i manželka, když vystoupila z auta. Po otočení ofuků na nohy to okamžitě přestalo. Na fóru o Rapidech jsem četl, že po výměně kompresoru to utichlo ale je nás jen tady celkem dost a nezdá se mi, že by začali měnit kompresory jak na běžícím pásu. Přece jenom to není pískající hadička za tři stovky. Ta cena bude asi někde jinde. Každopádně já do servisu pojedu a uvidíme. Jen musím koukat na předpověď počasí. Chtěl jsem hned v pondělí ráno ale to má lehce mrznout (to by na 100% nebzučelo nic). Začíná to až od 4 stupňů nad nulou a je jedno jestli to topí nebo chladí.
  2. Mě to dělá taky, prozatím jsem "závadu" vyřešil tak, že změním polohu ofuků na přední sklo a nohy. Ale klimakompresor mě napadl taky. Např. celé dva měsíce se to neozvalo, protože bylo vkuse pod nulou. Pokud ale teplota vyleze nad pět stupňů, tak se zvuk ozve, protože od této teploty podle mě běží klimakompresor (nezáleží na tom, jestli je klimatizace zapnutá či nikoliv). Jen mě prostě nejde do hlavy, proč to při nastavení stejné teploty a stejné rychlosti ventilátoru je slyšet při poloze pouze na čelní sklo. Na zbývající tři polohy to nebzučí (přece ten kompresor běží pořád stejně, i když to fouká jinam nebo?). Podařilo se mi na sklonku minulého léta při předání auta u servisu tento zvuk zapnutím ventilátoru vyvolat, otevřeli jsme kapotu a prý to je čerpadlo, co honí vodu v malém okruhu. Ale nějak se mi to nezdá, že by to bylo slyšet i po 100 km jízdě...
  3. Ano mě to taky dělá všelijaké zvuky. Nedávno jsem při zapnutém ventilátoru a klimě (na 1. stupeň) vylezl z auta a pískání mě taky zarazilo (nejdřív jsem si myslel, že to jde od motoru - skoro jako zvuk načatého drážkového řemene, ložiska alternátoru nebo kladky na rozvodech - vše zkušenosti z F1,). Nikdy jsem to neslyšel, protože zapínám až za jízdy (většinou na dvojku) a vypínám cca 5 minut před koncem jízdy. Vypnul jsem ventilátor a byl klid. Shodou okolností jsem byl ve Škodovce, tak jsem to hned předvedl a je to prý normální...
  4. Ano ta hadice je úplně jiná, já mám takový ten "husí krk". Už to asi ví, kde je problém. Upozornil jsem na to při 15 000 km, holt budu muset otravovat i při 30 000 km, které se blíží. Pokud to nebude stačit, tak poprosím servisáka ať mi otevře novější fábii na salóně a porovnáme to. Kdyby ani toho nepomohlo, tak bych si snad tu hadici objednal a vyměnil sám...
  5. Ano slyším to také, nejvíce pokud je ventilátor zapnut na první stupeň (mám manuální A/C) a spíše po delší jízdě při nějakém zastavení. Projevuje se to jak při zapnuté i vypnuté klimatizaci ale jak jsem psal jen na první stupeň. Při druhém lehce také ale to už přehlušuje fukot z výdechů. Díky za příspěvek. Alespoň to nemusím řešit na další servisní prohlídce. Ale štve mě to taky, protože pískajícího ventilátoru jsem si užil dost ve F1 až jsem ho nakonec měnil celý, protože začal pálit předřadné odpory
  6. Tady sakra nikdo za 4 litry nejezdí! Nikdo to tu nenapsal. A jestli se dělají při 2000ot/min nánosy karbonu, tam mi prosím poraď, co mám zvolit za rychlostní stupeň při 90km/h. Na pětku to totiž točí 2100ot/min. Mám tam dát čtyřku nebo trojku? A nebo pak 130km/h na okresní silnici, na což jsou přeborníci většinou (ne všichni) se SPZ obsahující "A" nebo "S". Po 30 km jízdy jsou pak ve městě o 5 míst vpředu na semaforech. Já osobně považuji za brzdu provozu ne toho, kdo jede stabilně 90km/h ale toho, co má trvale stejně sešlápnutý plyn a po rovince jede 80km/h, do kopce 60km/h a z kopce 110km/h. PS: pokud z 65 km jedu 15 km z kopce, kde musím spíš pořád brzdit, pak třeba dojedu logicky se spotřebou 4,5 l.
  7. Jezdím trasu cca 65 km, kde překonávám výškový rozdíl 300 m.n.m, takže do práce klidně za 4,3 - 4,7 a zpět zase do kopce, takže 5,0 - 5,5. Souhlasím i s Los Pakos, že jsem se nikdy nedostal nad 6 litrů po delší cestě. A opravdu potvrzuji, že s fabií 1,9 SDI nebyl problém jet tu samou trasu za 3,3 a zpět za 4,2 ale za ideálních podmínek a držení 90km/h, což je v podstatě 80% cesty.
  8. Mám najeto 20 tis. a spotřeba teď přes celou zimu rovných 5.0 (66kw) a jezdím normálně, tak jak se má. Tím nechci říct, že používám našpetávač řazení rychlostí. Většinou jsem o jeden stupeň níž někdy i o dva (tedy kromě 5tky, kterou zpravidla řadím mezi 80-90 km/h). Na mojí první F1 sdi jsem měl průměrnou spotřebu pod 4 litry. Bude to asi lepším citem a z 80% stejnou trasou. Takže mi 4,8 nepřijde tak nereálné.
  9. Tominek16

    Brzdy

    Tak já jsem měl úplně nové auto a samozřejmě jsem se záběhu brzd, pneumatik i motoru věnoval. Jezdím už nějaký pátek, takže brzdy i pneumatiky jsem úplně nové už párkrát na autě měl. Je to pořád stejné. Ze začátku opatrně (jak brzdy tak pneu chtějí alespoň těch 500 km, aby získaly vlastnosti jaké mají mít). U mě to bude spíše souviset s tím, že opravdu jezdím pořád stejnou trasu. Tu jinak než předvídavě jezdit neumím a nevyužívám tak brzdy naplno (až na výjimky).
  10. Tominek16

    Brzdy

    No jo je to těžký na stejné trase každý den už šest let v kuse nepředvídat Navíc teď v zimě si člověk ani moc pořádně nezabrzdí. U F1 mi destičky vydržely i 50tis km. No ale dobrzďovat motorem "naštěstí" s TSI už moc nejde. Navíc ta každodenní ranní vysoká vlhkost, co je u nás tomu asi taky nepřispěje. Zkusím na to v rámci možností víc šlapat a uvidíme... Zkusím při přezouvání to pořádně vyčistit a kouknout na ty kotouče...
  11. Tominek16

    Brzdy

    Chtěl jsem se zeptat, zda někomu z Vás stává, že při lehkém brždění nebo spíš dobržďování je slyšet od brzd takové (šoupání, drhnutí). Je to zvuk nikterak výrazný (asi jako když dva dny auto stojí a pak při prvním brždění se čistí kotouč od nánosu rzi). Při normálním nebo prudším brždění nic slyšet není, je to jen opravdu, když se zlehka dobržďuje. Jinak to brzdí výborně, žádné vibrace. Je to tam už od novoty, zvuk stále stejný v zimě možná trochu víc. Napadlo mě, že to můžou být bubny ale jde to spíš na 99% zpředu (člověk nikdy neví)...
  12. To není zamlžené ale teče po skle voda. A pokud dost prší a správně fouká vítr, tak to jsou takové pramínky, co se spojují a není přes to vidět. Ofuk je spíš namířen na část bočního skla, kde se kouká do zrcátka. Ono i v létě pokud člověk ostříkne sklo třeba dvakrát třikrát za sebou, tak to tam teče. Ne že by přes to nešlo vidět ale zůstane tam voda s tím bordelem ze skla. V tétě to rychle zaschne a to pořád špinavé. Není to sice nedokonalost, kvůli které bych měnil auto ale je pravda, že u ostatních škodovek, co jsem měl, se toto nevyskytovalo... Jinak mě hodně mrzí, že do fabie nenabízí čelní vyhřívané sklo jako u OIII...
×
×
  • Vytvořit nový...