Přejít na obsah

Tomas F

Uživatel
  • Počet příspěvků

    244
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli Tomas F

  • Narozeniny 3.10.1988

Návštěvy profilu

3 255 zobrazení profilu

Oznámení Tomas F

  1. Ahoj, tak nějak takhle vypadají studené starty u mého CDAA. Motor občas podivně zahouká/zapíská jakoby ze zadní části. To vše je doprovázeno poměrně znatelnými vibracemi a chybou P2015 a dalšími problémy, viz dále. Bohužel i přes snahu se nedaří problém odstranit. Abych to trochu rozvinul, určité problémy se objevily už cca rok dozadu, kdy si partnerka začala stěžovat, že motor nějak divně zní - tehdy jsem nepostřehl nic, protože v autě denně sedím a malé změny v tónu zvuku mi unikaly. Diagnostika pro jistotu bez závad. Za nějaký čas jsem přece jenom něco zaznamenal. Bydlíme v kopci a ráno, když vyjíždím z garáže, tak musím do kopce. Studený motor při tom nějak netrápím, nepřetáčím (snad), ale zároveň ani nedusím nízkými otáčkami. Nicméně začalo se stávat, že ve chvíli akcelerace na 1. až 2. stupeň a pod zátěží začaly z motoru vycházet takové vrzvé pazvuky - "vrz, vrz, vrz", pár sekund pauza "vrz, vrz, vrz" .. takhle se chvilku projevoval, ale opravdu jen chvilku, ujel jsem doslova pár set metrů a zvuk se zcela vytratil. Při dalším studeném startu zas. Projevy za tepla OK, diagnostika OK. Takhle jsem chvíli jezdil až se rozsvítila kontrolka motoru - chyba P2015, vířivé klapky. Aneb po 160 000 km (úplně stejně jako původní originální díl) se rozpadlo ovládání klapek a nastal čas výměny. Tzn. objednání do servisu, výměna včetně snímače... Tehdy se to sešlo ještě s následujícími chybami, dle servisu spojené právě s rozhozenými tlaky v motoru. Po výměně nebe a dudy - motor po nastartování krásně šlapal. Studené starty ještě větší bomba - pouze se zvýšily otáčky na 1100 RPM a za chvilku klesly. Žádné vibrace, žádné výrazné zvýšení spotřeby, nic, nádhera. Ale po pár měsících (a tisících km) se zase objevila kontrolka motoru - opět P2015. Takže cesta do servisu, reklamace.. tam na to zprvu koukali dost nevěřícně. V prvé řadě zkusili provést adaptaci všech klapek - možná někde proletěl kousek karbonu, klapky se nedostaly do požadované polohy. Nicméně asi za dva dny zase P2015. To už jsme domluvili větší návštěvu - kontrola těsnosti motoru a výměna celého dílu sání za nový. Následoval telefon ze servisu - sání jsme vyměnili, ale chyba přetrvává. Aktuální domluva - servis proměří kabeláž od motoru (mezitím seženou náhrádní, pokud by byla vadná) a uvidíme... Teda snad uvidíme, popravdě trochu mě současný stav děsí. První důvod je ten, že se pokazí kabeláž - pár měsíců po zásahu servisu? Jejich vinou? A nepokazí se něco dalšího? Druhý důvod je ten, že to tím třeba vůbec nebude a jsme na začátku - co dál, vytáhnout motor, rozebrat a najít vadný ventil za pár korun? Jinak toto je zhruba aktuální stav diagnostiky - P2015 se zde pro jistotu objevuje 3x ve více stavech závad. Lze někde najít co přesně ty stavy popisují? Na závěr ještě akutální chování motoru: - studené starty viz video, sbírka pazvuků a vibrací; - při rozjezdu musím víc šlapat na plyn, motor nedokáže udržet tažnou sílu, prostě to s autem pomalu cuká dopředu a dozadu; - jakmile se motor trochu zahřeje, tak toto cukání vymizí, zůstávají jenom problémy popsané níže - při brzdění motorem mezi 2000-2800 otáčkami se ozývá chraplavý zvuk (vždy jen jednou, pak chvíli nic a pak zase); - tento zvuk se ozvývá, pokud šlápnu na plyn, tj. obnovím dodávku paliva do válců, jednou se ozve a pak zase nic;. A to je asi vše k mému trápení. Nesetkal se někdo s podobným problémem? Pozn.: kilometry asi netřeba zmiňovat, nejspíš jste si všimli ve výpisu diagnotiky - neboli je to 14 let starý dědek a pomalu se blíží ke 400 000 km, takže možné je zde asi leceos, ale dávat pryč to zatím nechci (spíš ani nemůžu), protože na nové není.
  2. Několik chyb, které se u mně vyskytly s poruchou sání (doprovázeno chybou P2015 - mechanická závada). V jakém stavu jsou vířivé klapky? 000369 - rada valcu 1: system odmerovani paliva P0171 - 000 - system prilis chudy - Sporadická 004506 - Snímac tlaku paliva -G247 P119A - 000 - chybná funkce - Sporadická
  3. Osobně provádím každých cca 100 000 km, spíš preventivně..
  4. Obávám se, že ne. Pouze jako celý díl. Já před lety koupil nějaký ofuk z bazaru a ten podle potřeby "kanibalizuju" pro opravy ostatních. Jinak čudlík, pokud není zcela rozlámaný a kousky z něj ztracené, tak doporučuju před montáží z vnitřní strany polepit obyčejnou izolačkou, aby se trochu vyztužil.. Bohužel ten plast je extra tenký a jakmile klapky trochu zatuhnou, tak se zlomí.
  5. V autorizovaných servisech to bývalo horší. Kromě pístních kroužků se zpravidla měnily ještě písty, pístní čepy a ojnice, takže za těch 70kKč byl možná materiál, jestli vůbec. Motor za 60kKč nevím. Možná bude ok, ale možná se v něm měnilo jen to nejnutnější a věci jako odvětrání, turbo, stavěče vaček a X dalších věcí (potenciálních problémů) bude původní a čeká až se bude moct ozvat.
  6. Ohledně spotřeby paliva - zkontroluj lamda sondu/y, kdysi jsem měl stejný problém. Co se generálek týká, nevím kolik dnes, ale v minulosti se dalo uvažovat od cca 70 000,- s DPH.
  7. A jak s tím odmlžováním, to taky v zimě nemá fungovat?
  8. Ahoj, přestala mi nejspíš fungovat klimatizace... Při přepnutí na vnitřní okruh se během minuty zamlží okna (je jedno že klima před tím půl hodiny běžela). Pokud vnitřní okruh vypnu, okna se pomalu odmlží, Provedl jsem experiment - zapnout vnitřní okruh, vypnout AC, po zamlžení deaktivovat vnitřní okruh a nechat odmlžit pouze ofukem bez zapnutého AC. Výsledek - odmlžení bylo stejně rychlé, tj. efekt zapnutého AC je nulový. Zároveň jsem si všiml jedné věci - při zapnutí AC se obvykle zvednou volnoběžné otáčky - z 700 na cca 800 min-1. Teď se neděje nic, i spotřeba zůstává na 0,7 l/hod. Koukal jsem na diagnostiku, žádné chyby nehlásí. Šelest jsem nezaslechnul, ale taky co slyšet teď, když se auto prodírá sněhem. Kouknout na sahary mě bohužel nenapadlo, tak snad příště. Ověřit si funkci tím, zda chladí, teď asi úplně reálné nebude, při teplotách pod nulo asi těžko určím, odkud ta zima je Jinak chladivo jsem doplňoval někdy na jaře - tenkrát to znělo jako horský potůček v kabině... Nějaké nápady, kde hledat chybu, případně co hledat v diag v měřených hodnotách? Někde jsem tu četl ohledně napětí na kompresou, má být 12V jako zbytek auta? Kde ho můžu vyčíst? Díky
  9. Dřív to bylo materiálově tak za 40 000 - 50 000 Kč, s prací 60 000 - 70 000 Kč? Jinak těch problémů může být víc. Já měl stejné svíčky, hlavně 3. a 4. a nakonec se měnilo ještě turbo a dávala repasovaná hlava (ventily vybrousily vodítka)
  10. Ahoj, prosím jak se vypojují kontakty pro výhřev zrcátka? Stačí jenom povysunout růžové plasty ven nebo je v tom nějaký háček? Tahám, páčím, ale kontakt se posune o pár mm a pak se zasekne, dál nejde. Je to tam nějak zerezlé, anebo musím prvně vytrhnout napájecí dráty a pak zbytek? Obávám se, že pokud budu zabírat ještě víc, tak se utrhnou kontakty od samotného zrcátka. Proč se ptám - pravé zrcátko nevyhřívá, diag hlásí viz výpis níže. Jinak jsem zkoušel změřit napětí přímo na zrcátku (tam, kam se dostanu bez demontáže svorkovnic) a při zapnutí výhřevu tam je cca 5V. To je v pořádku, zde nemá být 12V? 1 nalezena chyba: 00920 - vytapene vnejsi zrcatko: (Z4/Z5) 012 - chyba v elektr. obvodu info o závadì: Stav závad: 01101100 Priorita závad: 3 Frekvence závad: 1 Poèítadlo resetù: 4 Kilometry: 334685 km Indikace èasu: 0 EDIT: Tak nakonec bylo potřeba dlouho páčit. Kontakty nějak zatuhly.
  11. Ahoj, co se nakonec pořídilo? Já teď koukal na zadní ložiska viz https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5wa501611e-lozisko-zadniho-kola-fag-20006.html a moc nevím nevím. SKF/FAG stále dobrá volba? A co ten Škoda originál, to je taky nějaký "přeoperovaný" díl od výše zmíněných firem (na fotce je nápis SNR)?
  12. Ahoj, asi nejde přímo o chybu, ale dokázal by někdo interpretovat data z diagnostiky motoru - kanál 26 - čidlo klepání? Hodnoty jsou při stání na volnoběhu, při sešlápnutém plynu se ty hodnoty rozletěly ještě víc. Je to takto ok, anebo je něco blbě?
  13. Na předchozí stránce se vyskytuje člověk s přezdívkou clouseau. Ten ti s mapami pomůže. Ale varuju, poslední update map je někdy z roku 2020, nebo 2021. Tzn jsou zastaralé, navigace se bude chovat dost zmatené a asi tě navede tak akorát do pr... Tzn než se trápit se starým rádiem, kouknul bych po nějakém moderním 2DIN Androidu.
  14. Moc si to nedovedu představit... otvorem je myšleno otvor, kterým prochází šroub od disku kola až do náboje, anebo do těch slepých děr? A matici našroubuješ jak na otvor? Nebyl tím myšlen šroub? Tzn šroubovat šroub do té neprůchozí díry (kde ale není závit)?
  15. Ahoj, chtěl jsem vyměnit přední koutouče a selhalo to na naprosté hlouposti - kotouč nejde sundat z náboje.. vypadá to, že ten kdo to sundaval minule ty plochy neočistil, neošetřil, prostě to tam narazil a nazdar. Zkoušel jsem různě poklepávat zepředu zezadu, šplíchat odrezovač, ale nic. Nějaké rady co s tím, aniž bych zrušil ložisko, rozhodil geometrii apod.?
×
×
  • Vytvořit nový...