Přejít na obsah
  • Vytvořit účet

Zdens123

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    119
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Statistiky prodejce

  • 0
  • 0
  • 0

Popularita

9 Neutrální

O uživateli Zdens123

  • Hodnost
    Uživatel

Návštěvy profilu

631 zobrazení profilu
  1. Ahojte. Nedavno som absolvoval na mojom Superbe vymenu PCV ventilu. Jedna sa o rv 2010, motor 1.8 TSI CDAA. Podobny postup bude aj pre ine koncernove vozy s motormi 1.8/2.0 TSI. Je to zakrok ktory zvladne doma hocikto. Co je to PCV, alebo po slovensky odlucovac oleja ? Jedna sa o zariadenie, vdaka ktoremu dokazu vypary z motora cirkulovat nasp5 do sacieho/turbo vedenia. Ako casto treba PCV menit ? Pokial viem tak sa nejedna o polozku ktora by mala predpisany interval vymeny. Avsak skutocnost je taka, ze casom sa vie pokazit (prirodzene opotrebovanie membrany vo vnutry/zaseknutie pohyblicych casti). Mne sa to stalo po 9 rokoch a 160 000 km ... na internete najdete aj rozne ine casove kombinacie. Medzi caste zavady patri zaseknutie tlakoveho ventilu alebo prerazenie membrany. Tieto zavady sa prejavuju nekludnym chodom motora na volnobeh, citelnym unikom vzduchoprazdna ( motor si "cuca" vzduch ako vysavac cez ventilacnu dieru PCVcka, vid obrazok). Dalsi sposob ako sa da diagnostikovat zle PCV je ked na volnobeh vytiahnete mierku oleja a prejav motora sa nezmeni (bude stale nekludny a poskakovat) Ak mate k dispozicii diagnostiky, tak caste su ak chybove kody: 000369 - Fuel Trim; Bank 1 P0171 - 000 - System Too Lean 008825 - Leak in Air Intake System P2279 - 000 - Material ktory potrebujeme na vymenu ? OEM cislo dielu pre moj motor je 06H 103 495 AH. Osobne som dal prednost alternative z prvovyroby znacky Toptran a sedelo vsetko na 100%. Hadica ktora ide z PCV do sania a z PCV k turbu sa do pouzit zo stareho, pokial nie su poskodene. Cas vymeny ? CCa 15-20 minut. Cely proces je velmi jednoduchy, ale kedze budeme manipulovat s otvorenou hlavou motora, tak treba dbat na opatrnost, pretoze isto nechcete aby Vam nieco padlo do hlavy k ventilom. Naradie ? Z naradia potrebujeme momentovy kluc ktory dokaze dotiahnut na 9nm, bit Torx T40 Postup: 1. Odstranime kryt motora Niet co pokazit :) 2. Ocistime okolie PCV filtra Kedze pod PCVckom je odhalena hlava motora, nechceme aby sa tam dostali necistoty z povrchu motora 3. Odpojime kabelaz ku cievkam. Na kabelazi su take zapadky. Ked ich zatlacite tak svorky pekne povolia 4. Vytiahneme cievky c. 3 a 4 (Okolo PCV cka) Prosta rucna sila. Pozor pri manipulaci s cievkou c4. Svorkovnica je tam celkom natesno. 4.5 Zabezpecime aby sa k svieckam nedostal ziaden bordel 5. Odpojime odvod vzduchu z PCV do sania Truka ma na obvode konci take kolecko so zapadkami. Ked stacite kolecko kolmo na zapadky (Prst zhora a prst zdola na vrubkovanu cast), pekne sa uvolni. 6. Odpojime odvod vzduchu z PCV do turba Rovnaky postup ako pri 5., avsak treba kruzok stlacat "zpredu" a "zozadu. Trubka ide ako na obrazku, cervenou farbou popod privod vzduchu do turba. Pomocou dvoch ruk to ide velmi lahko. Je z casti obalena "alobalom". 7. Odstranime 10x T40 skrutiek viz diagram Davajte si extra pozor nech nestratite skrutky/bit. Zoradte si ich tak ,aby ste dali tie iste skrutky do tych istych zavitoch . Jedina problematicka skrutka je c9, ak mate blby skrutkovac. 8. Vytiahneme PCV z hlavy motora 9. Vycistite dosdacie plochy Cistite vzdy "zvnutra von" aby ste zamedzili spadnutiu niecoho do priestoru hlavy 10. S trochou oleja premazte nove tesnenie. 11 + Zopakujte to co ste robili, ale sp5tne Skrutky by mali byt dotiahnute na 9nm Dufam ze to niekomu pomoze a usetri nejake $$$.
  2. Zdens123

    Ochranný plech kotoučové brzdy

    Mňa v servise varovali, že je šanca že sa zničí ložisko. Každopádne prácu z loziskom si zaplatíš. Neviem čo je na tomto pravdy. Koniec koncov kedze ten kryt stojí pár korún, tak ten zásah mi vôbec netrhal nervy a pre mňa osobne je úplne v pohode. Od výmeny viac než pol roka a všetko v poriadku. Pri presúvaní na letné pozriem aj stav, či ochrana korozna funguje.
  3. Zdens123

    Superb 1.8 TSI DSG7, 2011, Kontrolka řazení

    Ak máš 1.8 TSI z roku 2011, tak na 99% tam máš prevodovku DQ200 (Ibažebz to niekto vymenil za DQ500, co je mala sanca), v ktorej sa nemeni olej v ktorom plavaju spojky, pretože tato DSG ma spojky suche. Urcite s tym zajdi na diagnostiku, ta toho povie najviac.
  4. Zdens123

    Zistenie výbavy SII?

    Vlastnim S2 s Alarmom a sledovanim vnutorneho priestoru. Auto ma 8 rokov a hukacka ide bez problemov. Absencia tlacidla na vypnutie sledovania ma dost zaraza. Mas vobec ultrazvukove senzory v stredovej konzole v stopnici ? ( take ohrukle otvory ktore maju v sebe taku ohruhlu mriezku)
  5. Zdens123

    Koupit Superb s DSG či manuálem?

    @tomm1k Viem ti dat skusenosti s 1.8TSI S2 DSG. Auto vlastnim uz tri roky, spotreba 7,7l/100 a najazdenych 90 000 + km. Kedze je to 1.8 cka, tak DSGcko ma 7 prevodovych stupnov a SUCHE SPOJKY !!! t.j. ziadne vymeny oleja v prevodovke. Jazda na dialnici je prijemna, cestovanie do cca 150kmph je komfortne, potom uz nie. Auto taha dobre aj ked je plne nalozene. Ked si sam v aute tak sa da aj ponahanat trocha. Celkovo jazdne prejavy su vyborne na cestne pomery na Slovensku a som spokojny s DSG v porovnani s manualom. Avsak, treba brat v uvahu nasledujuce veci - Reakcie pri kickdowne : das podlahu a 2 sekundy sa nedeje nic a potom to vystreli ako raketa. Treba sa tomu prisposobit. - pre DSG 7 DQ200 sa robila zvolavacka, kedy menili olej v mechatronike z mineralneho na syntaticky alebo naopak .. cca 1.7/1.9l oleja. Jedina vymena oleja co sa kedy diala v prevodovke - Kedze su to suche spojky, tak ak auto jazdi dost casto v meste a je v zapchach, tak sa priprav na menenie spojkovej sady velmi skoro (cca kazdych 50 000 km). Pri kupe auta ked malo 70 000 km sa uz u mna prejavovalo opotrebovanie spojkovej sady (auto triaslo pri dlhodobej prevadzke v meste pri rozjazde z 1 na 2 jku). Momentalne sa sprava rovnako aj v 150 000 km, s tym ze teraz je uz aj vidiet preklz spojky pri radeni (Pri preradeni o stupne hore skocia otacky o 200/300 hore a az potom padnu. Pri coastingu na 70 tke a zaradenej 7micke v manualnom mode, pri akceleracii skocia otacky hore o 200 , padnu a az tak sa zrychluje). Cize 150 000 km a spojky su K.O tak ci tak. Sada stoji tak 600 Euro v autorizaku a robota na 6/8 hodin. - Kedze sa pytas na 1.8 TSI, tak si poriadne precitaj o neduhoch tohoto motora. Ma v sebe vecicky vdaka ktorym mozes kupovat novy motor (Napinak rozvodovej retaze vdaka ktoremu ti preskoci rozvod a hlava piesty su K.O. , zle dizajnovane piestne kruzky vdaka ktorym mas spotrebu olej aj 2l/1000 km a vedie to k destrukcii motora. Je potrebna generalka za radovo 2000-3000 Euro) Celkovo som teda za tri roky okrem bezneho servisu dal do auta len nove rozvody s napinakom. A teraz spojkovu sadu. Inac slape ako hodinky. Ak budes mat stastie na stav motora, tak je to super povoz.
  6. Zdens123

    Ochranný plech kotoučové brzdy

    Myslim ze diely sa daju zobrat z kazdeho normalneho koncernoveho portalu. Ja preferuje tento portal: Po zadani VIN dokonca automaticky zvyraznuje diely co pasuju na dane VINko. P.S. Link zdielam nie za ucelom reklamy ale ako referenciu pre clenou Dufam ze tymto som neporusil vseobecne podmienky fora.
  7. Zdens123

    Ochranný plech kotoučové brzdy

    Ja som minuly tyzden menil na ZP. Kolese (145 000km, prva vymena krytu). Pokial ide o predne kolesa, plech sa nemusi "upravovat", nakolko ma ozajstny tvar C. Kryt stal 15 Euro ( 30 stoji original ). Lenze ked to designovali, tak to podelali v tom, ze kryt aj ked je tvaru C, tak ma take akoby zosilnenie. Z coho vypliva ze ak by si chcel tie kryty vymenit, musis demontovat aj lozisko kolesa. Ja som to vyriesil tak, ze sa odstrihla ta "spevnujuca" cast kliestami na plech, naniesol sa ochranny lak proti korozii a uz sa dal kryt namontovat. Postup je asi cca nasledovny: (Skus na googly hladat "Skoda superb 2 rear break disc removal" ... na takomto videu budes mat vsetko ukazane co treba robit. Alebo zajdi do servisu (kludge neorigo). Je to banalna vec. 1. Koleso dole 2. Odstranit brzdu 3. Odstranit brzdny kotuc 4. Odstrihnut zo stareho krytu to cast co brani vybratiu 5. Odmontovat Instalacia v obratenom processe. Celkom lacna oprava (10 eur robota v servise), cize dokopy ± 26 euro. Robi to strasny ramus. Pripadal som si akokeby som jazdil na smetnom kosi.
  8. Zdens123

    Elektrické nastavení sedaček propojené s klíčkem.

    Mne na mojom S2 tento postup funguje vzdy 1) Nastavim si polohu sedacky a spatakov ako potrebujem 2) Stlacim a drzim SET na 1/2 sekundy 3) Stlacim a drzim Cislo pamate, kde si chcem tuto polohu ulozit. Ozve sa take BEEP. Hotovo. Vzdy to robim ked je kucik v zapalovani a elektornika zapnuta.
  9. Zdens123

    Oily Air intake hadice k turbu

    Co som tak pozeram internet, tak je to "bezne". Proste je to odvetravane. Z PCV ti idu "vypary" bud do sania alebo privodu vzduchu do turba. myslim ze sa ten mode meni niekde okolo 3000 otacok.
  10. Zdens123

    Hluk od zadnej napravy pri prejazde nerovnosti

    Takze prisiel som na to co to robi Na lavom zadnom kolese je v Pcku Stit brzdneho kotuca. Ma volu vo setkych troch smeroch. Priecne pozdlzne aj hlbkovo. Moja otazka je ci je bezpecne s tym jazdit (110 - 140km/h) .. kedze dnes musim cestovat do BA 450+ km. Vizualne je ten stit pekne vysuchany od brzdneho kotuca https://www.youtube.com/watch?v=6zIv-cEGDBg
  11. Ahojte. Pozeral som predchadzajuce temy a riesi sa vsade hlavne predna naprava. Dnes som si vsimol ze pri prejazde aj minimalnej nerovnosti (musi byt diera alebo podobne, plynule kopceky nie su problem) mi zadna naprava presne pri prejazde vyda zvuk, akokeby som mal v kufri 20 zeleznyh tyci a vsetky o seba buchali. Este vcera bolo vsetko ok ( 800+ km cesta ) 132 000 km+ , na napravach nebolo este nic menene. Predpokladal som ze ze ci to nebude nejaky nanos ladu/snehu na naprave, ale nic som nenasiel. Do servisu viem ist az v pondelok. Ak by to nahodou tento prejav daval niekomu zmysel, sup sem skusenost
  12. Zdens123

    Columbus aktualizace firmware

    Silne zaleží akú verziu máš a na akú ideš. Pre zaujímavosť Version 5274 firmware pre Volkswagen RNS 510 and the Skoda Columbus sprístupní: Ovládanie hlasom Nové DAB+ Podpora(od 5xxx) Nové DAB Podpora(od 4xxx) Nové Radio Text (od 4xxx) Nové Rýchlejšia navigácia a interfejs Nové Automatická intenzita podsvietenia Nové Vylepšený systém zadávania cieľa v navigácii Nové Setup menu Nové Kompas Nové POI- see Volkswagen RNS 510 Maps POI – New Features with firmware 3xxx Nové Languages – Arabic, Russian, Turkish and Polish Speed Limit Display Lepšia stabilita Rýchlejší štart ZObrazenia senzorov a RVC kamery naraz Podpora 32GB kariet SDHC .....
  13. Zdens123

    Spotreba PP vs. Realna

    Mne robi PP rozdiel v priemerke cca 0.3l - 0.5l. Realnu spotrebu sledujem cez tankovanie plnej nadrze. Jazdnim vetsinou dialnice. 1.8 TSI DSG
  14. Zdens123

    Silentblok zadneho ramena

    Momentalne sedim na 126 000 ... Zadok mi neberie, ale tak ked to dam na zdvihak tak pozriem aj tie riadiace ramena. Nech to je tip top. Overim si ci mechanik kde chodim mimo Autorizaku ma naradie na lisovanie silentblokov. Thx za odozvu.
  15. Zdens123

    Silentblok zadneho ramena

    Ahoj, Tak pomalicky zbieram material na jarnu udrzbu a idem vymenit tie silentblocky na zadnych dolnych ramenach. Narazil som avsak na jeden mensi problem a to ze neviem najst Cisla dielov tych silent blockov. Podla diagramu by to malo byt cislo 8. Pise pri nom ze "not avaiable for this model". Znamena to "officialne" sa ten silent block enda vymenit (cize musi ist cele nove rameno ?)
×