Přejít na obsah

Zdens123

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    130
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

1 879 zobrazení profilu

Oznámení Zdens123

Nováček

Nováček (1/14)

18

Popularita

  1. Ahoj klubáci. Prišiel čas kúpiť niečo nové a posunúť sa z S2. Seriozne rozmyslam nad S3 2.0 TSI 206kw rv 12/2017. Robim sice denne 75 KM, ale bola by kupa srcdom :D a nie rozumom ( Ten rozdiel oproti 110KW dieslu ma nespasí a ani nezabije, ale manzelke ani muk ) Ako majtel CDAA 1.8 TSI rv 4/2010 som samozrejme trocha skeptický. Ako je na tom tato 2.0 TSI co sa tyka: Spotreba oleja Rozvodova sustava (napinak ?) Pripadne ine neduhy ??? Ďakujem pekne za Vaše postrehy a rady.
  2. Ahojte klubaci. Nestretli ste sa nahodou s nasledujucou vecou ? Ked mam zavrete vodicove okno, tak pri prechode cez nerovnosti jemne pocut akokeby klepavy zvuk (zvuk podobny ako ked sa uvolny plechovy kryt kotucovej brzdy, ale velmi velmi ticho) od vodicovych dveri. Akonahle spustim okno, co i len o par mm, zvuk prestane. Predpokladam ze na vine bude nieco z mechanizmu vytahovania okna, ja len ci nahodou ste sa stym uz niekto nestretli.
  3. A trebo nieco specialne ? Alebo staci genericka sada na odstranovanie tapacirou a calunenia ?
  4. 0.48 Eura ... podla mna nema zmysel to brat z aExpresu. Netusite kolko tych clipov je na zadnych dverach ? Podla vsetho ked montovali tapaciri nasp v 66 000 km, tak tu hornu cast "nezaklapli" ku oknu ... tak preto ta zadna cast lieta. Predpokladam ze pri demontazi je velka sanca ze tie klipy pojdu do Pcka ... tak sa chcem zasobit :D
  5. Netusim vobec. Najhorsie je ze neviem ci to takto je odkedy som kupil auto (3 roky) alebo len nedavno. od B stlpika to licuje pekne ... "odklana" sa to iba v zadnej casti dveri. Nic hrozne, ale tak ked uz o tom viem asi mi to neda spavat.
  6. Ahojte. Kedze sa tato tema toci okolo zadnych roletiek, tak nebudem zaklad novu temu. Dnes pri cisteni interieru som si vsimol, ze ZP tapacir v casti kde mam roletku je o dost dalej od dveri ako ZL tapacir. Chcel by som sa Vas opytat, ci netusite v com by mohla byt "chyba". Mohlo ten tapec vyskocit z nejakeho klipu ? Ulomili sa mi nejake clipy ? Volnou rukou sa da ta horna cas dveri v ktorych je roletka odklonit cca 2-3 cm od dveri ( v zadnej casti ) Za postrehy a rady dakujem :)
  7. Ahojte. Nedavno som absolvoval na mojom Superbe vymenu pumpy prednych ostrekovacov. Jedna sa o rv 2010, motor 1.8 TSI CDAA. Podobny postup bude aj pre ine koncernove vozy s podobnym rokom vyroby. (OCTAVIA, PASSAT etc). Je to zakrok ktory zvladne doma hocikto. Kedy menit ? V mojom pripade som si vsimol samovolny unik ostrekovacov. Prejavilo sa to kvapkanim v mieste vid obrazok. Ako doprovodny symptom som mal slaby tlak vodneho luca pri ostrekovani predneho skla. V tomto prispevku si ukazeme ako sa dostat k pumpe ostrekovacou a vymenit ju. Material ktory potrebujeme na vymenu ? Pumpa ostrekovacov ma OEM cislo - 1K5955651 Viete najst nahrady od 4e az po 20e. Ja osobne som zbehol do najblizsieho auto-obchodu a mali na sklade pumpu za 6,5 euro (Pravdepodobne Cina). Defakto som viac zaplatil za ostrekovace ktore mi vytiekli, kym som si tento problem vsimol .Stacilo mi vymenit iba samotnu pumpu. Hadicky a konektor pasovali na 100%. Naradie ? Plochy srubovak (pre lepsie odstranenie elektrickej svorky), ruky. Postup: 1. Odstranime kryt v lavom rohu mriezky predneho naraznika Stlacit a potiahnut k sebe 2. Odstranime lave hmlove svetlo Vid obrazok, hned na okraji viete rukou nahmatat taku zapadku. Stlacte ju a svetlo urobi "pop" a je von z jednej strany. Na druhej strane su zapadky, takze ho opatrne vyberte. 3. Skontrolujeme odkial unika kvapalina Cez otvor pre hmlovky mate krasny pristup a pohlad na nadobku ostrekovacou, senzor hladiny, pumpu pre xenony a predny ostrek. U mna bolo vidiet unik (slaby) tekutiny na mieste vyznacenom zelenou. Skontroloval som hadicky, avsak nic. Takze som sa pustil do vymeny pumpy. 4. Odpojime hadicku a nechame vytiect kvapalinu Hadicka ma na sebe vstavanu svorku v tvare u. Viete ju dat dole zatlacenim na okraj svorky. Prebytocnu tekutinu mozete odviest cez hadicku. Ja som jednoducho nechal tekutinu vytiect cez spodny kryt a zachytaval som ju do nadoby. 5-6. Odpojime napajaci konektor, Vytiahneme staru pumpu Pre lepsiu manipulaciu som najprv uvolnil staru pumpu a nasledne som odstranil konektor. Konektor je klasicky s poistkou. Samotna pumpa je "zastrcena" v nadobke. Takze pre jej odstranenie ju povytiahnite hore a potom odseba. 7. Ocistime okolie Ocakavajte trocha bordelu. Snazte sa aby nic nepadlo do nadobky. 8. Napojime na novu pumpu konektor a hadicku. Instalacia v opacnom poradi Po vymene sa rapidne zlepsilo ostrekovanie (pravdepodobne som mal problematicku pumpu uz dlhsiu dobu) a unik kompletne zmizol.
  8. Z vlastnej skusenosti mozem povedat, ze cca do stvrt roka od laveho odisiel aj pravy plech. Menit obe naraz urcite usetri starosti.
  9. Ahojte. Nedavno som absolvoval na mojom Superbe vymenu PCV ventilu. Jedna sa o rv 2010, motor 1.8 TSI CDAA. Podobny postup bude aj pre ine koncernove vozy s motormi 1.8/2.0 TSI. Je to zakrok ktory zvladne doma hocikto. Co je to PCV, alebo po slovensky odlucovac oleja ? Jedna sa o zariadenie, vdaka ktoremu dokazu vypary z motora cirkulovat nasp5 do sacieho/turbo vedenia. Ako casto treba PCV menit ? Pokial viem tak sa nejedna o polozku ktora by mala predpisany interval vymeny. Avsak skutocnost je taka, ze casom sa vie pokazit (prirodzene opotrebovanie membrany vo vnutry/zaseknutie pohyblivych casti). Mne sa to stalo po 9 rokoch a 160 000 km ... na internete najdete aj rozne ine casove kombinacie. Medzi caste zavady patri zaseknutie tlakoveho ventilu alebo prerazenie membrany. Tieto zavady sa prejavuju nekludnym chodom motora na volnobeh, citelnym unikom vzduchoprazdna ( motor si "cuca" vzduch ako vysavac cez ventilacnu dieru PCVcka, vid obrazok). Dalsi sposob ako sa da diagnostikovat zle PCV je ked na volnobeh vytiahnete mierku oleja a prejav motora sa nezmeni (bude stale nekludny a poskakovat) Ak mate k dispozicii diagnostiky, tak caste su ak chybove kody: 000369 - Fuel Trim; Bank 1 P0171 - 000 - System Too Lean 008825 - Leak in Air Intake System P2279 - 000 - Material ktory potrebujeme na vymenu ? OEM cislo dielu pre moj motor je 06H 103 495 AH. Osobne som dal prednost alternative z prvovyroby znacky Toptran a sedelo vsetko na 100%. Hadica ktora ide z PCV do sania a z PCV k turbu sa do pouzit zo stareho, pokial nie su poskodene. Cas vymeny ? CCa 15-20 minut. Cely proces je velmi jednoduchy, ale kedze budeme manipulovat s otvorenou hlavou motora, tak treba dbat na opatrnost, pretoze isto nechcete aby Vam nieco padlo do hlavy k ventilom. Naradie ? Z naradia potrebujeme momentovy kluc ktory dokaze dotiahnut na 9nm, bit Torx T40 Postup: 1. Odstranime kryt motora Niet co pokazit :) 2. Ocistime okolie PCV filtra Kedze pod PCVckom je odhalena hlava motora, nechceme aby sa tam dostali necistoty z povrchu motora 3. Odpojime kabelaz ku cievkam. Na kabelazi su take zapadky. Ked ich zatlacite tak svorky pekne povolia 4. Vytiahneme cievky c. 3 a 4 (Okolo PCV cka) Prosta rucna sila. Pozor pri manipulaci s cievkou c4. Svorkovnica je tam celkom natesno. 4.5 Zabezpecime aby sa k svieckam nedostal ziaden bordel 5. Odpojime odvod vzduchu z PCV do sania Truka ma na obvode konci take kolecko so zapadkami. Ked stacite kolecko kolmo na zapadky (Prst zhora a prst zdola na vrubkovanu cast), pekne sa uvolni. 6. Odpojime odvod vzduchu z PCV do turba Rovnaky postup ako pri 5., avsak treba kruzok stlacat "zpredu" a "zozadu. Trubka ide ako na obrazku, cervenou farbou popod privod vzduchu do turba. Pomocou dvoch ruk to ide velmi lahko. Je z casti obalena "alobalom". 7. Odstranime 10x T40 skrutiek viz diagram Davajte si extra pozor nech nestratite skrutky/bit. Zoradte si ich tak ,aby ste dali tie iste skrutky do tych istych zavitoch . Jedina problematicka skrutka je c9, ak mate blby skrutkovac. 8. Vytiahneme PCV z hlavy motora 9. Vycistite dosdacie plochy Cistite vzdy "zvnutra von" aby ste zamedzili spadnutiu niecoho do priestoru hlavy 10. S trochou oleja premazte nove tesnenie. 11 + Zopakujte to co ste robili, ale sp5tne Skrutky by mali byt dotiahnute na 9nm Dufam ze to niekomu pomoze a usetri nejake $$$.
  10. Mňa v servise varovali, že je šanca že sa zničí ložisko. Každopádne prácu z loziskom si zaplatíš. Neviem čo je na tomto pravdy. Koniec koncov kedze ten kryt stojí pár korún, tak ten zásah mi vôbec netrhal nervy a pre mňa osobne je úplne v pohode. Od výmeny viac než pol roka a všetko v poriadku. Pri presúvaní na letné pozriem aj stav, či ochrana korozna funguje.
  11. Ak máš 1.8 TSI z roku 2011, tak na 99% tam máš prevodovku DQ200 (Ibažebz to niekto vymenil za DQ500, co je mala sanca), v ktorej sa nemeni olej v ktorom plavaju spojky, pretože tato DSG ma spojky suche. Urcite s tym zajdi na diagnostiku, ta toho povie najviac.
  12. Vlastnim S2 s Alarmom a sledovanim vnutorneho priestoru. Auto ma 8 rokov a hukacka ide bez problemov. Absencia tlacidla na vypnutie sledovania ma dost zaraza. Mas vobec ultrazvukove senzory v stredovej konzole v stopnici ? ( take ohrukle otvory ktore maju v sebe taku ohruhlu mriezku)
  13. @tomm1k Viem ti dat skusenosti s 1.8TSI S2 DSG. Auto vlastnim uz tri roky, spotreba 7,7l/100 a najazdenych 90 000 + km. Kedze je to 1.8 cka, tak DSGcko ma 7 prevodovych stupnov a SUCHE SPOJKY !!! t.j. ziadne vymeny oleja v prevodovke. Jazda na dialnici je prijemna, cestovanie do cca 150kmph je komfortne, potom uz nie. Auto taha dobre aj ked je plne nalozene. Ked si sam v aute tak sa da aj ponahanat trocha. Celkovo jazdne prejavy su vyborne na cestne pomery na Slovensku a som spokojny s DSG v porovnani s manualom. Avsak, treba brat v uvahu nasledujuce veci - Reakcie pri kickdowne : das podlahu a 2 sekundy sa nedeje nic a potom to vystreli ako raketa. Treba sa tomu prisposobit. - pre DSG 7 DQ200 sa robila zvolavacka, kedy menili olej v mechatronike z mineralneho na syntaticky alebo naopak .. cca 1.7/1.9l oleja. Jedina vymena oleja co sa kedy diala v prevodovke - Kedze su to suche spojky, tak ak auto jazdi dost casto v meste a je v zapchach, tak sa priprav na menenie spojkovej sady velmi skoro (cca kazdych 50 000 km). Pri kupe auta ked malo 70 000 km sa uz u mna prejavovalo opotrebovanie spojkovej sady (auto triaslo pri dlhodobej prevadzke v meste pri rozjazde z 1 na 2 jku). Momentalne sa sprava rovnako aj v 150 000 km, s tym ze teraz je uz aj vidiet preklz spojky pri radeni (Pri preradeni o stupne hore skocia otacky o 200/300 hore a az potom padnu. Pri coastingu na 70 tke a zaradenej 7micke v manualnom mode, pri akceleracii skocia otacky hore o 200 , padnu a az tak sa zrychluje). Cize 150 000 km a spojky su K.O tak ci tak. Sada stoji tak 600 Euro v autorizaku a robota na 6/8 hodin. - Kedze sa pytas na 1.8 TSI, tak si poriadne precitaj o neduhoch tohoto motora. Ma v sebe vecicky vdaka ktorym mozes kupovat novy motor (Napinak rozvodovej retaze vdaka ktoremu ti preskoci rozvod a hlava piesty su K.O. , zle dizajnovane piestne kruzky vdaka ktorym mas spotrebu olej aj 2l/1000 km a vedie to k destrukcii motora. Je potrebna generalka za radovo 2000-3000 Euro) Celkovo som teda za tri roky okrem bezneho servisu dal do auta len nove rozvody s napinakom. A teraz spojkovu sadu. Inac slape ako hodinky. Ak budes mat stastie na stav motora, tak je to super povoz.
  14. Myslim ze diely sa daju zobrat z kazdeho normalneho koncernoveho portalu. Ja preferuje tento portal: Po zadani VIN dokonca automaticky zvyraznuje diely co pasuju na dane VINko. P.S. Link zdielam nie za ucelom reklamy ale ako referenciu pre clenou Dufam ze tymto som neporusil vseobecne podmienky fora.
  15. Ja som minuly tyzden menil na ZP. Kolese (145 000km, prva vymena krytu). Pokial ide o predne kolesa, plech sa nemusi "upravovat", nakolko ma ozajstny tvar C. Kryt stal 15 Euro ( 30 stoji original ). Lenze ked to designovali, tak to podelali v tom, ze kryt aj ked je tvaru C, tak ma take akoby zosilnenie. Z coho vypliva ze ak by si chcel tie kryty vymenit, musis demontovat aj lozisko kolesa. Ja som to vyriesil tak, ze sa odstrihla ta "spevnujuca" cast kliestami na plech, naniesol sa ochranny lak proti korozii a uz sa dal kryt namontovat. Postup je asi cca nasledovny: (Skus na googly hladat "Skoda superb 2 rear break disc removal" ... na takomto videu budes mat vsetko ukazane co treba robit. Alebo zajdi do servisu (kludge neorigo). Je to banalna vec. 1. Koleso dole 2. Odstranit brzdu 3. Odstranit brzdny kotuc 4. Odstrihnut zo stareho krytu to cast co brani vybratiu 5. Odmontovat Instalacia v obratenom processe. Celkom lacna oprava (10 eur robota v servise), cize dokopy ± 26 euro. Robi to strasny ramus. Pripadal som si akokeby som jazdil na smetnom kosi.
×
×
  • Vytvořit nový...