Šutrák

Uživatel
  • Počet příspěvků

    43
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Popularita

11 Dobrá

O uživateli Šutrák

  • Hodnost
    Nováček

Návštěvy profilu

247 zobrazení profilu
  1. Z horské bystřiny...
  2. Drapo mohl by jsi se trochu vice rozepsat o te vymene? Treba do samostatneho vlakna. Nejsi jediny, kdo o tom uvazoval... :-)
  3. Tak se mi uvolnilo trochu casu a mohu napsat, jak je to s mym update software od CIMBU. Nahraval jsem dve verze software pricemz potreti jsem se rozhodl zpet pro originalnich 44kW. Co software od CIMBU Znatelne zlepsil: 1. reakce na plyn mezi 2-3tis. ot/min: auto slo za plynem ihned a zdalo se zivejsi. vsiml si toho i uzivatel, ktery nevedel, ze tam origo soft neni 2. padani otacek: spise nez viditelny pad na otackomeru zmizelo takove to "kopani" a "lupani" od spojky 3. chovani tempomatu: kdyz pridavam plyn a chci plynule prejit na tempomat, zmacknul a podrzel jsem "+" a auto dale plynule zrychlovalo i po sundani nohy z plynu; s origo softem auto jakoby prestane uplne privadet palivo do valce (znatelne se prestane zrychlovat), zapremysli a pak teprve zjisti, ze nekdo drzi tempomat a zacne pridavat. Nezlepsil: 1. chovani auta nad 4200 ot/min - byt se mi zdalo, ze to jede lepe, jelo to uplne stejne; pri treti ceste za panem Jandou pro originalni software jsem potkal na ceste jedno predvadeci Citigo. Dotycny, jak jsem pozdeji zjistil, s tim jel na nejake skoleni do MB. Cca 30km jsme jeli v kolone, kde jsme velmi aktivne predjizdeli ostatni a motor jsme honili do vysokych otacek. Ani jeden ridic neujizdel druhemu a limitujicim nebyl ani tak vykon motoru, jako pohotova reakce a nebat se podradit na 3 v 90km/h. Protoze jsme si relativne dobre stacili i v kopci a ani jeden druhemu nijak zvlast neujizdel, rekl jsem si, ze pan ma asi 55kW. Protoze to bylo predvadeci vozidlo, zavolal jsem na inzerovany telefon a dozvedel jsem se, ze prislusne Citigo ma 44kW !!! Zhorsil: 1. pokud jsem prestal jezdit starym stylem, kdy jsem mel plyn pri pridavani na podlaze, ale prizpusobil jsem se nove situaci pri reakci na plyn a pridaval jsem jen jako by na 1/2, spotreba i zrychlovani bylo stejne. Mel-li jsem vsak plyn na podlaze, spotreba sla vyrazneji nahoru nez pri plynu na podlaze v origo softu. Je to teda jen podle PP, ktery obcas a ruzne keca - takze toto smerodatne az tak asi neni. 2. zhorisla se spotreba pri mem obvykle stylu jizdy (tedy dosahnout pozadovane rychlosti relativne co nejdrive a pak pokracovat na tempomat - at uz 50km/h, 100km/h nebo 135km/h) spotreba, a to az o litr v prvni vezi software, v druhem byla plus minus stejna (slibeny pokles byl cca 2-3dl). Auto si vedu na https://www.spritmonitor.de/en/detail/764786.html 3. V prvnim pripade po jednotkach stovek kilometru se rozsvitila kontrolka motoru a diagnostika hlasila chybu lambda sondy. V druhem pripade po cca 100km. Kontrolka se vzdy rozla pri jiz klidnem stylu jizdy na tempomat ustalenou rychlosti. Zde tedy ani na druhy pokus programator pana Jandy nedokazal problem odstratnit, byt pri druhem pokusu si byl pan Janda temer jisty, ze chyba tentokrat nebude u nich, ale ze bude mozna skutecne zavada na jednom ze dvou cidel. Dohodli jsme se, ze nahrajeme zpet origo software, ze to budu sledovat a ze uvidim, zdali se chyba objevi znova. Po cca 700km se neobjevilo nic. Protoze pan Janda bydli cca 300km ode me a ja uz nechci utracet cas zajizdkami do Sukorad a nechci dale brat mamine auto a pan Janda mym smerem take prilis nejezdi, dohodli jsme se tento tyden na vraceni penez. To vraceni penez nabidl pan Janda sam a ihned pote, co jsem jej informoval o tom, ze chci zustat u origo software. Kdybych vsak bydlel ve vedlejsi vesnici ci byl na trase, kudy pan Janda za svymi zakazniky jezdi, rad bych absolvoval treti, ctvrty i dalsi pokus pro spravnou upravu software. I kdyz by spotreba zustala stejna, tak prave ta "zivost" motoru do 3tis. je zabavna. Stejne tak zmizi razy od spojky, kdy ty otacky asi o chlup vice spadnou nez v origo softu. Poznamenavam, ze jsme se dohodli na hotovostnim predani, takze se tam nekdy kolem 12.7. budu zastavovat. Muj zaver z teto zkusenosti: 1. nelituji, ze jsem mamine doporucil 44kW prave kvuli tezsim prevodum, nizsi spotrebe a hlavne, na dalnici to toci pri 135km/h cca 3600 ot/min, na rozdil od 55kW verze, ktera toci vice a je i hlucnejsi v tomto cestovnim modu 2. pokud bych chtel benzin, koupil bych si 55kW verzi jen proto, ze uz ma prevody stejne jako 44kW a tudiz i chovani a spotreba do cca 4200 ot/min bude stejna; do vyssich otacek se divam opravdu velmi zridka. 3. objednal jsem si nyni stejne CNG verzi a uz se tesim na jeste nizsi naklady pri presunu z Moravy do hlavniho mesta a zpet, byt akcelerace CNG je asi linejsi kvuli hmotnosti. Ale prave CNG verzi zustal lehci staly prevod a tak treba tu rychlost udrzi v nekterych situacich lepe nez 44kW verze. 4. Zeptal-li by se me nekdo, jestli bych doporucil pana Jandu pro upravu sw, rekl bych bez vahani ano. Perfektni lidsky pristup, prikladne reakce na telefonaty, snaha problem resit a nabidnuti penez zpet sam od sebe je jev, ktery se v dnesni dobe zase tak casto nevidi. 5. update software v dnesnich jednotkach nemusi dopadnout napoprve vzdy dobre a kdo tvrdi opak, tak za á) ma lepsi programatory nez Cimbu za bé) lže za cé) mel dosud stesti Toz tak. A včíl mudrujte :-)
  4. Presne tak. Jakmile se rucicka otackomeru presune nad cca 4000 ot/min, tak na D1 neni kopec (max. dva lidi plus nejaka batozina), kde by to pod 4000 kleslo. Kdyz se vsak rychlost drzi kolem 130km/h (cca 3500 ot/min), jsou takove kopce na D1 asi 4 a to v obou smerech. Na udrzeni pomuze podradit na 4. Na zrychleni je nutno podradit na 3. Udaje plati pro verzi s delsimi prevody.
  5. Ahojte. Netusite, jaky byl v koncernu duvod snizit kapacitu tlakovych lahvi o 1kg?
  6. Presne. Nebat se tocit pres 4tis.
  7. Ahoj. Od. 4.11.2016 jsou prevody stejne... Ale pokud s tim budete jezdit i po dalnici... Ale podle vkusu kazdeho soudruha :-)
  8. A mimochodem, ze stejneho duvodu nejsou i zadni lapace u OIII FL
  9. Ne, ale muj prodejce se tvari jako informovany... Je to info od prodejce.
  10. 44kW BOHATE postaci. Staci pouzivat ten klacek mezi sedadlem ridice a spolujezdce. Btw. zadni lapace si zatim nenamontujes, zadni naraznik ma nyni trochu jiny tvar. Nejsou pro posledni Citigo ani v e-shopu.
  11. Drive mela 44kW tezsi staly prevodovy stupen a proto mela spotrebu nizsi. Nyni, kdyz je to stejne, volil bych 55kW z tovarnim softem (budu o tom vice psat v jinem vlaknu). Tech 4500 otacek a vice potrebujes do kazdeho prudsiho kopce.... ale samozrejme, da se jezdit i klidneji s obcasnym padem rychlosti... Takze, mas-li 55kW, jsi v klidu :-)
  12. Rada nad zlato: Piskot by Ti poradil, ze starou masku uz tam stejne nebudes vracet, takze ji vystipej tak, jako on :-)
  13. Dokup si zadni podbehy a to je vse, co je potreba s tim delat. A kdyz se podivas na VW Up! od Sira_Jarka, tak ten si jeste nastrikal spodek podvozku, "pro jistotu". Vice opravdu netreba.
  14. Rozhodne potvrzuji, ze reakce na plyn je primocarejsi a neuvadani nad 4,5tis ot se nedeje. Zrychleni auta je "pohledem na rychlomer" stale plynule. Mamina, ktera s autem jezdila tento tyden, si vsimla zmeny...
  15. Nu. Nekteri z vas mi pisi, jak to dopadlo. Zatim to nedopadlo, je tam par komplikaci a vice o nich napisu, jakmile se dostanu do finalniho stavu, ktery bude bud 1. soft od Cimbu (kompilikace odstraneny) nebo 2. navrat k puvodnimu softu (komplikace neodstraneny). Jarku, u Tebe vsechno v cajku i ted? Stale pozorujes nizsi spotrebu pri stejnem stylu jizdy? Pouzivas tempomat?