Přejít na obsah

Zvuky při sepnutí haldexu


ptamul

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny majitele OI v provedení 1.9 tdi pd 4×4 74kw

Auto mám teprve chvíli, vše funguje jak má. Jenom při samotném zapnutí pohonu 4×4 se ozve takový pazvuk, systém normálně maká ale dost mně to děsí.

Má najeto 190000km - snad. Prosím o radu, nechci něco zanedbat a nemám s tím zkušenosti.

Díky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za radu. Jenom je mi divné že se to děje pouze při rozjezdu z místa, za jízdy o tom ani nevím že se to seplo. Zkoušel jsem to při jízdě ve sněhu a vše ok.

Stejně to nechám zkontrolovat :palec2:

Editováno: , autor: HanyZ
necituj předchozí příspěvky, pak je téma nepřehledné :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ted jsi mně trochu uklidnil. :) Chapu, ze popisovat zvuky je trosku neohrabané ale myslím ze jsi to vystihl -drbnuti- a pak ticho. Jinak to maka jak hodinky, tu kontrolu stejne udělám olej atd. Diky za reakci

Editováno: , autor: Wojnar
Odstraněná zbytečná citace. Přečti si pravidla!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, je to normalni, to je spis jak ti to pribrzdi protaceny kolo, protoze parkrat uz jsem si vsimnul, ze mi to dela zvlast zepredu a zvlast zezadu, podle toho jednotlivyho kola co proklouzne ... spis me desi, ze kdyz najedu na kluzkej povrch treba jednim kolem, tak me to docela slusne rozhodi do strany, coz by se u predokolky tezko stalo a z toho mam docela dost obavy, mate s tim taky zkusenosti? uz bych to skodovacky 4x4 asi vic nechtel, preci jen kdyz to tahne vsema 4ma kolama porad tak je to lepsi bych rekl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a co tak ložiska v rozvodovce?? mrknout

no já jsem ted měnil olej v haldexu a nejprve šroub nešel odtáhnout, pak se teda odtáhnul ale tak 20otáček a nic až pak se vyšruboval, olej nový a jak jsem dal novou náplň tak jsem to bez problému zašruboval ale nejde to dotáhnout zase to protáčí ale ojel neteče co s tím???

To musíš spamovat scelé fórum? Tady Ti už bylo odpovězeno, tak jsem to jinde smazal.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prodava se takova nit ve spulce na strzeny zavity, namotas to do protismeru zavitu pres nej a sroub nasroubujes, nevim jak, ale povedlo se mi kdysi strhnout sroub na vypustak oleje z motoru na autobuse a drzelo to vic nez dobre, byt tebou bych moc neriskoval abys to nezadrel zbytecne ... nebylo to nejlevnejsi, ale asi nejrychlejsi co muzes udelat, ja to tenkrat koupil od Wurthu asi za 500, se zkus nekde pooptat ;-)

EDIT:

Spis me tak zajima, jakou mate kdo vybavu u 4x4? mate to nekdo bez ASR a ESP jako ja? spis mi jde o to jak se to chova u vas, jestli to je normalni nebo ne, kdyz vjedete na ledovku, ze se vam to zacne vselijak rozhazovat, mam kolikrat honku to udrzet ve spravnym smeru, podle me prave diky nahonu na zadek, v tyhle situaci mi to prijde spis jako nevyhoda, nebo jestli mam hledat nekde nejakou chybu...

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky a nepiš dva po sobě v krátké době. Pravidla!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spis me tak zajima, jakou mate kdo vybavu u 4x4? mate to nekdo bez ASR a ESP jako ja? spis mi jde o to jak se to chova u vas, jestli to je normalni nebo ne, kdyz vjedete na ledovku, ze se vam to zacne vselijak rozhazovat, mam kolikrat honku to udrzet ve spravnym smeru, podle me prave diky nahonu na zadek, v tyhle situaci mi to prijde spis jako nevyhoda, nebo jestli mam hledat nekde nejakou chybu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle toho, co já vím, tak 4x4 v naftě s ESP je docela raritka. Já jsem si ESP do své 4x4 dodělával u FrantiškaM. Musím říct, že se to chová skvěle, ale na ledu je jasné, že i ESP bude mít s regulací potíže, protože když není adheze pod koly, tak i ESP má s autem co dělat. Zkrátka fyzikální zákony nelze obejít. Ale i tak je auto s ESP mnohem bezpečnější... Na každý pád je výhodou, že s ESP získáváš i ASR a to je opravdu velmi dobrá věc pro rozjezdy. Už jsem dokonce i zažil, že jsem 4x4 do kopce nerozjel, ale bylo to na úplným ledě. Stačilo trošku sjet mimo vyježděné koleje a bylo to... Nevím, jestli jsem odpověděl na to, cos chtěl slyšet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Alespon castecne jo no ... tak se mi to asi chova hold normalne, ale rekl bych, ze teda 4x4 je spis nevyhoda, pokud teda nebydli nekdo vylozene na horach, kde je hlavne snih a ne led jako ve meste... Nevis treba jestli se da zjistit v jakym pomeru se prenasi vykon na zadni napravu? jeden mechanik ze skodovky mi rikal, ze az 90 procent vykonu, podle typu, ale nedela haldexy, jen mu to pry nekdo z prace rekl, VAGem to asi nijak nevyctu co...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to zvláštní s tím zapojením zadní nápravy, nevím jak to přesně popsat ale opravdu se to auto chová divně. Nejdříve je přetáčivé a pak nedotáčivé, při rychlejší jízdě na sněhu atd. Je potřeba si to vyzkoušet, jinak na výjezdy do kopce na sněhu a blátě to nemá problém. ESP taky nemám, jinak docela good výbava a super to zvýšení podvozku na ty naše cesty se to hodí :) Ještě se zeptám kolik vám to tak papá, ja mám 1.9 tdi pd 74kw samo 4×4, jezdím hlavně po Praze a okolí, pořád puštěné topení a když se dostanu pod 7,5 tak jsem rád. Auto je poservisu fiiltry atd. tak nevím.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

7.5 ? To je kamaráde docela normální, chce to lehčí nohu... váha vzduchu ti dává dost ?

... jinak teď nějakou dobu nuceně jezdím s odpojeným Haldexem a mohu říct - chybí mi, jsem zvyklej na 4x4 bez ESP, takže zadkem ze zatáčky :)

To přetáčivé - nedotáčivé, to je pochopitelné - musíš si na to zvyknout... do zatáčky nedotáčivý a výjezd ze zatáčky překně zadkem napřed... chce se to naučit s tím jezdit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam taky octu 4x4 1.9 tdi pd eleganc najeto 260 tis km , nemam vtom ESP , spotřebu mam 7,5l ale jezdím krátký trasy když jedu dál (víc jak 30km ) tak začne spotřeba padat cca na 6litru , ta spotřeba je daná už tím : PDčka berou zhruba o litr vic než klasický TDI ,navic sebou u tý čtřkoly vezeš sebou ješte jeden diferák s kardanem , a mor je bržděn čtyřma koly občas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ta spotřeba je asi ready. Dnes na ledu to při zapojení zadních kol začalo ze předu jako od převodovky vydávat takový chroupavý zvuk. Pak jsem to schválně ještě několikrát zkusil a dělá to pořád, hrabou všechny kola ale ten zvuk je divnej. Doufám že neodešlo něco v tom haldexu, při jizdě je ticho jenom když to přidá ty zadní kola. Od té doby co to auto mám tak to bylo nějaké hlučné, ale tohle je moc, soused má stejný model a o připojení zadní nápravy vůbec neví. Měl jste někdo podobnou závadu? Díky za pomoc ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarvím,mám též 4x4 1,9 TDI PD 74 kw 6rychl Elegance a spotřeba okolo 6,5l. V létě k 6l a v zimě do 7l a řekl bych, že nemám lehkou nohu a v zimě jezdím hodně na vysočinu a po těch okreskách se rád sklouznu. Nějakou nestabilitu auta při vjetí na led neregistruji a ESP ani ARS nemám. Připojední zadních kol je plynulé bez nějakého zvuku. V zimě paráda daj se stím vyvádět psí kusy jenom nesmíš ubrat. Jinak auto v pohodě akorát teď řeším přibrždování zadních kol viz příspěvek za stránce podvozek - za názory dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Teda ten vypnutej haldex ti nezavidim, zkousel jsem to minulou zimu jako nouzovku, protoze sem z toho plavani na kluzku mel strach a porad mi to chtelo hrabat, tak jsem to zas zprovoznil... Jinak s tou spotrebou, jezdim taky nejvic po Praze, vymecne nekam ven a jsem tak na 6,5 ted v zime, jinak tak 6-6,3, pri delsi jizde mi to jde taky dolu, i 5,3, ale to nesmi litat ani mouchy skoro :-D zalezi na terenu... Beru to teda podle PP, realnou mam tak o litr navic...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jste tady nějak přešli ze zvuků sepnutí haldexu úplně jinam - spotřeba atd.

Rád bych se tedy vrátil zpět k problému tohoto tématu.

Když zařadím 1 a pomaličku se rozjíždím, při prvotním pootočení kol se ozve takové klepnutí - přirovnal bych to k tomu, jako když auto stojí delší dobu a desky se "přilepí" ke kotouči. Nijak silné, ale slyšitelné. Auto mi to nedělalo - začalo, až potom, co jsem prasil ve sněhu kolečka. Olej v haldexu je nový na podzim. Dělá to prakticky při každém rozjezdu, ať je prudší nebo jemný. Jinak 4x4 funguje jak má.

Viděl bych to takto: Při zátěži se někde v systému haldexu vytvořila mírná vůle, která se teď projevuje při rozjezdech. Otázka zní, dá se s tím něco dělat? Respektive, měl bych s tím něco dělat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...