Přejít na obsah

Chip nebo vačky u cimbu sk? Motor MPI.


Dornbos

Doporučené příspěvky

Tak vidím že další co má problém z vačkou od Engitec.Řešily jsme to tady už s Jojosdi a taky jsme měli mít vačku na hydroštely ale nefungovalo to tak jsme to oba museli předělat na mechaniku,pořád mě není jasné proč to nefunguje když je to uváděné jako vačka na hydroštely,někdo s náma pěkně vydrbal.Já mám sice vačku 265/258 nebo co to je zač ale spokojený teda rozhodně nejsem,řekl bych že to jede ještě hůř než sériová 44Kw.Zimu teďka ještě přetrpím ale potom tu vačku zahodím do koše a půjdu k Motor Excel.

Nautilus:tuhle vačku co máš ty má i jeden známý co s náma jezdí závody,motor má na karburátorech vyladěný takže benzínu tam je určitě dost ale ta vačka už prostě nahoře nejede,je to zmetek,tovární Škodovácké vačky jedou nahoře úplně perfektně

Jojosdi mi robil upravy hlavy tak isto menil vacku, takze vtedy ste riesili problem nasich dvoch aut :) bola to katastrofa na volnobehu, motor rozhadany, ratali sme s tym ze to bude na hydrostely no a nakoniec sme to museli dat na mechanicke zdvihatka. a dakujem za prispevok

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nautilus:tuhle vačku co máš ty má i jeden známý co s náma jezdí závody,motor má na karburátorech vyladěný takže benzínu tam je určitě dost ale ta vačka už prostě nahoře nejede,je to zmetek,tovární Škodovácké vačky jedou nahoře úplně perfektně

Já si pořád myslím, že problém může být načasování vačky v motoru.

Resp. že je ta vačka špatně nabroušená do polotovaru,

takže když ji použiješ se sériovým kolem a klínkem a odpočítáš 12 čepů, tak že je moc vepředu.

Přece není nic tak těžkého si načasování vačky v motoru změřit, ne?

Když už jsi ji koupil, tak si s tím pohraj.

Vždyť už to stojí jen trochu času a práce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže když ti prodejce tvrdí že všechno je udělané tak aby to sedělo na sériový klínek a počet čepů a ono to nefunguje tak nevím kde je chyba.Už jsem se několikrát ptal a mě tvrdil že to zkoušeli na brzdě a změna v načasování byla mizivá,tak jsem mu věřil,neměl jsem důvod nevěřit,teda až doteď.Je to študovaný člověk,pohyboval se v motorsportu v továrním týmu Škoda ale má důvěra značně klesla.Zkusil bych teda změřit časování té vačky ale i kdyby bylo špatně tak u OHV bude jediná možnost přečasovat klínkem a to je taky na značné zkoušení a výsledek může být mizivý,posunutí o jeden čep už bude asi určitě moc.Proto se mě jako nejschůdnější zdá výměna vačky za nějákou co funguje a je odzkoušená.Ještě mě napadá malý kompresní poměr k této vačce.Tondo ty jsi psal že máš 10.9:1,já jsem nedělal celý motor jako ty takže jsem neubíral z bloku ale jenom z hlavy,bohužel mě člověk co to dělal sebral jenom 0.38 jelikož jsme se něják špatně pochopily,tak jsem to pak nakonec složil s tím že to zkusím abych byl pojízdný.Takže ještě vidím příčinu zde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Věřit je dobré.

Ale vědět je asi lepší, ne?

První krok je změřit jak mám vačku v motoru načasovanou vůči klice.

A jestli je opravdu moc vepředu - jak symptomy napovídají - tak o kolik.

No a z toho pak vyplyne, jak o pořešit.

Je samozřejmě možné, že ta vačka za nic nestojí a že ji můžeš mít načasovanou v motoru jak chceš a stejně to nebude ono.

Ale to by se ukázalo taky - jestli je načasovaná +- správně, tak tomu pomůže jen jiná vačka.

Já jsem kompresi ani moc zvyšovat nechtěl a nepotřeboval, ale chtěl jsem mít funkční antidetonační štěrbinu (0,85 mm) a tak jsem musel blok a vložky snížit o 0,45 mm a to by mi stačilo (něco jako 10,5:1).

A k tomu jsem jen o trochu snížil hlavu - abych ji srovnal.

Už nevím jestli to byla 1 nebo 2 desetiny, ale prostě kosmeticky, jen kolik bylo třeba na srovnání a ne kvůli zvýšení komprese.

K tomu trochu tenčí těsnění pod hlavu - prostě takové bylo k mání a mně se líbilo.

Ale když už tam taková komprese je, je to dobře a ničemu nevadí.

Tam není třeba se trefit přesně do desetiny kompresního poměru - od/do je to v pořádku a doladí se to v předstihových datech.

Navíc nevím, jakou kompresi by bylo dobré zvolit pro tvoji vačku, to by si ji asi člověk musel změřit sám.

Ale ne při těch 0,43 mm kontrolní vůle jak je ve zvyku udávat parametry vaček u nás, ale při 1 mm, protože tam už jsou všechny náběhy zrychlení pryč a změříš jak ta vačka opravdu plní.

Proto jsem se taky ptal na zdvihy vaček - tam na tom webu jsou různé.

Ale třeba při 6,4 mm krát 1,72 (přepákování vahadel) je to zdvih ventilu 11 mm a to není zas tak málo, aby bylo jasné, že to moc nepojede.

Tak proto pořád přemýšlím, kde ještě může být chyba.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Já mám konkrétně vačku 268/256.Zdvih sac.palce 6,4mm a výf.palce 5,8mm.Co jsem někde viděl tak Motor Excel vačka co máš nejspíše i ty mají větší zdvihy.Taky by mě zajímalo jestli nevíš jaké je časování sériové vačky a její zdvihy.Já tedy mám v plánu změřit v reálu tu vačku a jelikož se velkosériově nevyrábějí nějáké rozumné svody na Fábii tak jako na Feldy,tak půjdu do svodu z favorita udělaného z jiných trubek né ty origo,stejně se to do Fábie bude muset napasovat.Ale největší obavy mám stejně pořád s toho že když ty naše vačky měly být na hydro ale nikomu to nefunguje a předělaly jsme to na mechaniku tak komu první praskne vahadlo nebo něco jiného když je vačka nabroušena údajně na zrychlení na hydra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty máš těžké otázky.

Sériovou vačku už jsem neviděl ani nepamatuji...

Já bych ale na tvém místě vačku neměřil.

Když už ji máš namontovanou.

Ale využil bych toho, že máš pevná zdvihátka a změřil bych radši jak je načasovaná v motoru.

Kdybys tam měl hydra, tak by sis aspoň na první válec musel dát pevná zdvihátka, abys změřil něco, co má hlavu a patu.

Jestli je načasovaná symetricky, nebo je trochu pozadu oproti klice, tak bych ji zahodil, protože té prostě pomoci nejde.

Ale jestli je vepředu, tak bych ji přečasoval a myslím, že by to dost prokouklo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cau chlapi

sou tu docela zajimave clanky a skusenosti s vackama a tak,ani bych nerek ze nekdo upravuje tenhle motor takhle,jako ja.. podelim se o svoje skusenosti:

mam 1,4 44 KW AZFs par upravama : samozrejme vetsi sani z 5O kw plus udelany naporovy sani s otevrenym filtrem,pootočil sem baterku o 90° a filtr je tet vedle ni jakoby dopředu auta,použil sem hlavu motoru s felicie MPI , je upravena,snizena o 8 desetin,komplet repasovana-ventily,voditka,gufirka,pružinky,zvetsene a lestene kanaly ,slicovane se sanim a vyfukem,upravene a vyhlezene spalovaky,daval sem tam mechanicky zdvihatka s feldy s tyckama s feldy na vacku do fabie na mech.zdvih... vyroba P.Krejbich přebrusem s nitridaci a konkretne 262/262 se zdvihem 6,6 na sani i vyfuku,ventilove vule sou 0,40 na horkym motoru(90° olej) jednotku sem cipoval u cimbu v cr na seriovim motoru eště a pak na vačku znova,bohatší soft s vyššim volnoběhem - 1050 ot/min.omezovač je pořád jen 6000.... vyfukove svody sou 4-1,vyroba HRsvody.. bez katalizatorů 2x,středovy tlumič je z verze TDI s prumerem trubek 5O mm a zadni laděnej tlumič od P.Libala z laityng na míru upravy a celemu vyfuku,.první lambda sonda je tam kde ma byt a druha je za svodama v 0,9 cm natrubku,je výš aby měla oklamane hodnoty.. svičky použivam bosch platin,měl sem i denso iridium a stejny.upraveny motor je zhruba rok a cca 20 000 km.. těsnění hlavy je temac,serie,přez zimu planuju přetěsnění vložek válců,ostřejší vačku a celokovove tesněni pod hlavu.. vykon motoru je odbrzdenejch 72 KW v 5500 a 131 N.m ve 4800 ot.navýšení oproti serii,V MÍCH MAXIMECH: 47,7 ps v 5500 a 46 N.m v 4800ot. Zrychleni na 100 cca 9s a max.okolo 220 (na 5rs.v 6000ot.min),pružné zrychleni z 80 na 130 na 5.rs je za 15,6 sekundy a třeba z 50 na 90 za necelych 6 sekund.při použití kol/pneu 205/45 R 16...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

predni naprava pekny,... tu jsi natiral na aute, nebo jsi sundaval ?

jinak ten filtr,... nevim nevim :( ja myslel ze to mas jakoby oddeleny tou baterkou ;) takze ze to jde az za ni,.. jakoby smerem k hrdlu na kapalinu do ostrikovacu

takhůle si myslim ze to moc ucel neplni :(

Editováno: , autor: Lukason
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dik,sundavana a natirana na zemi po vyměně silentbloku... nu vyřešil sem to takhle.měl sem to i jinak několikrát a tohle funguje nejlíp,neni to moc vidět ale je to komplet odstíněný od motoru s tim přívodem vzduchu a mam vyzkoušený že to funguje,jakože chladnej vzduch,protože i když je na oleji cca 115-120 stupňů(zcela běžně) tak čidlo v sání ukazuje kolem 35 stupnu a při jizdě po dalnici s lehkou nohou ukazuje v letě kolem 20stupnu.pišu s lehkou nohou protože čim větší zátěž tim se vyrazně zvyšuje ohřívání celyho motoru a nepatrně i sání.. zmizela i ztrata vykonu v letě když je fakt pařák.. zná asi dost lidi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha aha,... ja mel prave taky hrusku,... a vzdycky na zimu davam origo airbox a tedka zvazuju ze ho necham i pres leto.... sehnal sem si vetsi nasavani z nafty takze to udelam tak ze to utesnim a pujde tam vic vzduchu, tim padem by to melo neco malinko hodit,.. ale zase na druhou stranu to ma s hruskou takovej peknej zvuk a to je to no :D jenze domyslet tam to kloudny odstineni a podobne je pekelny...... protoze tam vadi ta baterka ale kdyz sem to tak lustil,... nejidealnejsi by to bylo navic na druhou stranu tam je mista habadej a mohl by poslouzit kdyz z 1.3 felicie ale je to na experimentovani a podobne a nejaky prachy se mi v tom zase moc topit nechteji :(

ale jak rikam,... udelam origo filtru lepsi nasavani z nafty a asi na to dlabu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martin Horák: Díky za inspiraci a fotky.Kdyby jsi měl třeba i fotky hlavy nebo průměrů kanálů a byl ochotný se s tím podělit.Nebo spíše mě zájíma jestli když máš slícované potrubí s hlavou jestli jsi to normálně vzal podle těsnění nebo jak,jelikož podle teorie úprav motorů co tak pročítám po internetu by se nic zvětšovat nemělo,tím mě ale odpadá smysl nějákého lícování.Na feldu jsem našel že průměr kanálu by měl být 27mm+(-)2mm ale nevím jestli to bylo podle nějáké homologace.A ještě by mě zajímalo jestli jsi nepocítil úbytek krouťáku s tím otev.filtrem.Mě to příjde že to ve spodních otáčkách a při rozjezdu je línější,ve vysokých otáčkách se naopak zdá že se motor vytáčí lépe,to samé jsem cítil i u Feldy 1.3 ale třeba u většího objemu jako je 205 1.9 GTi to tak cítit nejde ale to má trošku větší sílu i od spodu. Editováno: , autor: TomMPI
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha aha,... ja mel prave taky hrusku,... a vzdycky na zimu davam origo airbox a tedka zvazuju ze ho necham i pres leto.... sehnal sem si vetsi nasavani z nafty takze to udelam tak ze to utesnim a pujde tam vic vzduchu, tim padem by to melo neco malinko hodit,.. ale zase na druhou stranu to ma s hruskou takovej peknej zvuk a to je to no :D jenze domyslet tam to kloudny odstineni a podobne je pekelny...... protoze tam vadi ta baterka ale kdyz sem to tak lustil,... nejidealnejsi by to bylo navic na druhou stranu tam je mista habadej a mohl by poslouzit kdyz z 1.3 felicie ale je to na experimentovani a podobne a nejaky prachy se mi v tom zase moc topit nechteji :(

ale jak rikam,... udelam origo filtru lepsi nasavani z nafty a asi na to dlabu ;)

ja měl několik verzí filtrů,origo box se seriovou vložkou,se sportovní.všechno plus minus stejny.experimentoval sem s dylkou trubky,s prumerem,rovna,zahnuta,přimo na klapku,přimo na hrdlo,všechno stejny.. rekace motoru,zrychleni,nastejno krom serie.tam je rozdíl nějaky desetinky ve zrychleni a podobně.prostě to otevřený sání funguje lip a je jedno jak je vyřešený když nesaje moc horkyho vzduchu.penez a casu v tom mam celkem dost a tohle jak mam tet mi funguje nejlip ,aspon podle mě.. samozřejmě bejt na brzdě a skoušet různý verze by bylo lepší,ale to nikdo nezaplatí.a větší průměr je k ničemu,protože atmo motor si nasaje sám tolik vzduchu kolik potřebuje a větší průměr za klapkou,je k ničemu.ostatě si to vyzkoušej sám.projed se se seriovim sáním od místa k místu a napiš si rychlost.pak to sundej a jed jenom s klapkou,i to hrdlo hod do kufru.na ten kousíček se nic nestane(pokud nepojedeš v pískovně) a ta vysledna rychlost bude stejna,nebo minimální rozdíl spusobenej nepřeností řazení nebo přetočení,nebo naopak brzké zařazení.. mam vyzkoušeno :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martin Horák: Díky za inspiraci a fotky.Kdyby jsi měl třeba i fotky hlavy nebo průměrů kanálů a byl ochotný se s tím podělit.Nebo spíše mě zájíma jestli když máš slícované potrubí s hlavou jestli jsi to normálně vzal podle těsnění nebo jak,jelikož podle teorie úprav motorů co tak pročítám po internetu by se nic zvětšovat nemělo,tím mě ale odpadá smysl nějákého lícování.Na feldu jsem našel že průměr kanálu by měl být 27mm+(-)2mm ale nevím jestli to bylo podle nějáké homologace.A ještě by mě zajímalo jestli jsi nepocítil úbytek krouťáku s tím otev.filtrem.Mě to příjde že to ve spodních otáčkách a při rozjezdu je línější,ve vysokých otáčkách se naopak zdá že se motor vytáčí lépe,to samé jsem cítil i u Feldy 1.3 ale třeba u většího objemu jako je 205 1.9 GTi to tak cítit nejde ale to má trošku větší sílu i od spodu.

kanály v hlavě a v sání před klapkou má cenu zvětšovat a leštit.viz výměna sání na motoru 44kw z 50kw verze.ja sem slícoval přesně kanály v hlavě po cely dylce od ventilu až nahoru s těsněním a potrubí sani a vyfuku to samy.nema cenu dělat větší když je těsnění jaky je.takže podle těsnění a na milimetr přesně.nevim v jakym navodu na feldu to bylo ale 27mm ok.ale ne +/- 2mm to je na motoru hrozně moc a na špičkovim zavodnim motoru to děla např.10 kobyl +/- a to neni zanedbatelny.nic se nesmi přehnat samozřejmě.ale podle těsnění je vyzkoušený,ne jen mnou že to je nejlepší.pokud je zachovany plnění,(4klapkové sání nebo karburátory se řešej trošku jinak) ztrátu sem nepocítil vůbec.naopak.jde motor lip od volnoběhu podstatě,ryhlejš se vytočí a podobně.mam vyzkoušené na určitém useku okrsky že seriový motor 44kw dosahuje max.rychlosti 140 km/h,moje auto dosahuje 180 km/h , to neni jenom filtrem žejo ale ma to svuj podilek taky... pozor na to přisávání v celym sacim systemu,to muže udělat kuckání,nebo dušení v nízkejch a další věc je velikost filtru,podivej na fotku že mam v celku malej filtr,velkej filtr-většina na trhu,jsou pro velky obsahy,např.ty dvojity filtry a podobně,naš malej motor potřebuje i malej filtr... tohle doporučení mi daly chlapi z firmy sportmotor a nečekaně,zase to funguje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Filtrbox z TDI s hadicí a násosem na chladičovce jsem zkoušel,nepřineslo to vůbec nic,spíš naopak,nejlíp se mi osvědčila kupodivu hadice a násos z HTP verze,je tam trochu natěsno ale jde to a motoru se to líbí víc,jinak je to série AME s chipem a KNkem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:kol-47: Náprava je super :) Škoda že u té baterky není vidět kolik místa si tam získal.Uvažuju nad tím že dám menší šišku a pokud by se tam bylo místo tak na ni udělat uzavřenej

box a napojit ho na ten vstup v chladičovce.

Taky sem zkoušel několik variant sání a to jsem měl fitr i v nárazníku a podle mě to při správné délce potrubí jelo líp od spodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martin Horák: taky mě napadlo dát pryč ten originál plast co je nasazený na klapce a udělat přes silikonovou spojku tak jako to máš na fotce,jelikož ten plast je hodně placatý,tak mě překvapuje že jsi to dal zpátky,pokud teda poslední verze sání je ta co jsi dával jako první fotku motoru.Filtr mám snad ještě menší než ty,taky kužel ale prostě mě to příjde pocitově že z nízkých otáček má více síly originál box s papírákem ale možná je to jen zdání,důležité je jak to funguje v otáčkách to je jasné.

Jinak když odbočím od tématu,tak mě příjde že mě něják ty úpravy škodováckých motorů s malým obsahem nejdou.Nebo od toho čekám více než je reálné,jinak nevím.Už jsem měl feldu z vačkou MotorExcel,jejich jednotku,byla udělaná hlava klasicky,svod byl favorit a celý výfuk jinak série,tak jako to měli ostatní co měli tyto finančně dostupné úpravy a ti byly spokojeni,mě to připadá že to pořád nejede.Snad je to dáno i tím že nejvíce mám odježděné a vyzkoušené na motorech s větším obsahem francouzké provincie kde se provedené úpravy projeví již znatelně i pocitově.Nicméně jste mě zase velice nabudily do další práce a experimentování.Vaše výsledky jsou velice motivující,takže moc díky za informace se kterýma se tu s náma dělíte Martin Horák a Tonda-B :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...